Lihapiirakkaan ei laiteta nakkia väliin
Ööh ei kuulu laittaa?
Lihikseen tulee pelkkä suolakurkku?
Kommentit (25)
Silakkaa ja hk sininen lenkki piirakan väliin 👴🏻👍🏻🥳
Saahan sinne laittaa ihan mitä haluaa
Ei niin, vaan aina vähintään kaksi. Yksi nakki on tabu. Sellainen tuottaa epäonnea. Haminassa aikanaan oli mahdotontakin saada yksinakkinen piirakka. Siihen lisättiin aina toinen myyjän puolesta. Tämä ainakin 1790-luvulta periytynyt käytäntö lopetettiin taikauskoisena nykytalouden mukaisen pihistely- ja säästöpoltiiikan seurauksena vasta tällä vuosituhannella.
Vierailija kirjoitti:
Olisko poisto taas aiheellinen?
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
Itse panosta mustaan makkaraa lihiksen välissä
Ei kuulu nakki piirakkaan tietenkään, vaan toisen nakillisen sämpylänpuolikkaiden väliin.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, vaan aina vähintään kaksi. Yksi nakki on tabu. Sellainen tuottaa epäonnea. Haminassa aikanaan oli mahdotontakin saada yksinakkinen piirakka. Siihen lisättiin aina toinen myyjän puolesta. Tämä ainakin 1790-luvulta periytynyt käytäntö lopetettiin taikauskoisena nykytalouden mukaisen pihistely- ja säästöpoltiiikan seurauksena vasta tällä vuosituhannella.
Se kyllä selittäisi miksi tällä vuosituhannella kaikki tuntuu menevän perseelleen. Yksinakkiset piirakat on lailla kiellettävä välittömästi.
Lenkkimakkaraa, sipulia, ketsuppia ja sinappia. Ja juusto tietty.
Haminassa myydään Aitolahden lihapiirakoita 1,85 euroa/kpl. Niissä on välissä teelusikallinen jauhelihaa eli "liha"piirakka on pelkkää pullaa.
Kyllä sinne on väliin on pakko laittaa makkaraa.
Minä laitan kasvislihapiirakan eli vihiksen väliin kasvinakkia ettekä te voi sille mitään!
Lihapiirakka kahdella nakilla. Se on klassikko annos. Eikä mitään suolakurkkuja. Niitä.ole koskaan käytetty. Maustekurrkua johonkin mutta ei lihapiirakkaan. Nykyään kyllä moni käyttää kurkku salaattia ja muita sörsseleitä. Klassikko on vain ketsuppi ja sinappi. Ja ne kaksi Nakkia.
Minä laitan.
Joskus laitan kinkkua ja juustoa. Sekin on hyvä.
Kiva kun puhelin katkoo yhdyssanat. Kuka kiireessä ehtii katsoa ja korjata, koska puhelin katkoo ne kuitenkin uudestaan.
Minä olen aina laittanut nakit, ketsupin ja sinapin lihapiirakan alle. Hieman on sotkuista syödä, mutta mitäs pienistä!
Vierailija kirjoitti:
Saahan sinne laittaa ihan mitä haluaa
laitan lentokoneen niiiihh
Nakki nimenomaan kuuluu lihapiirakan väliin, mihis muualle?
Lihapiirakan väliin tulee makkaraperunat, sinappia, ketsuppia, majoneesia, valkosipulia, kurkkusalaattia.
T: Urpo