Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miksi miksi miksi te morsiamet haluatte istumajärjestyksen häihin?

Vierailija
03.08.2014 |

Ja miksi sen pitää olla sellainen, ettei voi istua tuttujen kanssa, vaan pitää väkisin istuttaa jonkun täysin tuntemattoman kanssa samaan pöytään ja vielä niin, ettei yhteistä puhuttavaa ole yhtään? 

Eilen oltiin häissä, joissa nelihenkinen perheemme oli istutettu ympäri juhlasalia ihan miten sattuu. Mies eri pöydässä, minä eri pöydässä ja teinit (poika ja tyttö) eri pöydissä. MIKSI?

Minä istuin morsiamen pöydässä, jossa oli morsiamen kummisetä ja kummitäti (kumpikin umpisuomenruotsalaisia eläkeläisiä, joiden puheesta ja ruotsin murteesta en saanut yhtään mitään selvää), morsiamen entinen kollega 1-vuotiaan lapsensa kanssa (jonka syöttäminen oli sottaista ja joka huusi suurimman osan koko juhlasta korvaani ja itki väsymystään) ja kaksi morsiamen parikymppistä serkkua, jotka olivat superujoja. Supattivat keskenään jotain, muttei vastannut kuin yhdellä sanalla mihinkään, mistä yritin keskustella.

Mies oli sulhasen veljen ja tämän kumppanin (mies) kanssa samassa pöydässä. Kuulemma oli tullut niin kuvottavaa ja härskiä juttua koko ajan, että miehellä oli mennyt ruokahalu. Kertoi, että juttelivat anaalista yhtä arkisesti kuin banaanista. Pöydässä istui myös morsiamen harrastuskaveri, jonka puoliso oli laitettu toiseen pöytään heidän 2-vuotiaan tyttären kanssa. Pöydässä olisi pitänyt vielä istua sulhasen kummipoika (15v), joka istui kuitenkin koko juhlan ajan eteisessä räpläämässä älypuhelintaan.

Teinimme oli sijoitettu pöytään, jossa oli sulhasen ja morsiamen siskoja ja veljiä, pari tätiä ja serkkua. Oli suurin pöytä, istujia 12. Ikähaarukka 12-50v ja teinimme sanoivat, etteivät hyvästä kasvatuksestaan huolimatta saaneet mitään keskustelua aikaiseksi kenenkään kanssa. Yrittivät kohteliaasti jutella muiden kanssa, vaikkei kuulemma pätkääkään kiinnostanut joku tädin työpaikkauupuminen tai serkun pitkittynyt synnytys.

Voisiko joku kertoa, miksi tällaiset "kivat" sekoituspöydät ovat suuressa suosiossa nykyään? Laskin, että viimeisistä 8 häistä neljän vuoden sisällä tällaisia pakansekoituspöytiä on ollut jopa SEITSEMÄSSÄ! Tämä ei siis ole mikään yhden hullun neronleimaus, vaan oikeasti jo todella ärsyttävää.

Jaksan jutella niitä näitä puoli tuntia. Maksimissaan tunnin. EN KUUTTA TUNTIA PUTKEEN!!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli häissä istumajärjestys, mutta niin, että tutut/tuttavat lähekkäin ja saman perheen jäsenet tietenkin samassa pöydässä.

Vierailija
2/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitella omia lapsiani sanomassa, ettei 'hyvästä kasvatuksestaan huolimatta saanut keskustelua aikaan'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siksi, ettei yksin tulevat joudu istumaan parien/ perheiden kanssa, jotka juttelevat vain keskenään eivätkä sen yksin tulleen kanssa.

Vierailija
4/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:59"]

Meillä oli häissä istumajärjestys, mutta niin, että tutut/tuttavat lähekkäin ja saman perheen jäsenet tietenkin samassa pöydässä.

[/quote]

Jotenkin kuvittelisi, että tämä olisi normaalikäytäntö. Mutta ei, pitää väkisin tutustuttaa tällä tavalla ihmisiin, joita häiden jälkeen joko ei tapaa enää koskaan tai korkeintaan silloin tällöin ristiäisissä, rippi- ja YO-juhlissa tai 50-vuotisjuhlissa. Mitään syvempää tuttavuutta ei varmaan kenellekään näistä pakansekoituspöydistä synny. Vai olenko väärässä? Olenko minä ja perheeni vain estyneitä ja kaikkien muiden mielestä tässä on jotain hauskaa?

ap

Vierailija
5/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:02"]

En osaa kuvitella omia lapsiani sanomassa, ettei 'hyvästä kasvatuksestaan huolimatta saanut keskustelua aikaan'.

[/quote]

No, sanoivat tuon toki 'läpällä', vaikkakin oikeasti harmistuksissaan. Sanoivat, että vaikka minä ja mieheni olemme kasvattaneet heidät hyvin ja olisi pitänyt jutella tätien ja serkkujen kanssa, niin siitä nyt ei vain yksinkertaisesti tullut yhtään mitään. Mikään juttu ei edennyt, saivat vastaukseksi vain murahduksia ja mm-m, joo, aha. 

ap

Vierailija
6/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas nyt tunkenut tarinan täyteen kliseitä.

teinimme sanoivat, etteivät hyvästä kasvatuksestaan huolimatta saaneet mitään keskustelua aikaiseksi kenenkään kanssa. Yrittivät kohteliaasti jutella muiden kanssa, vaikkei kuulemma pätkääkään kiinnostanut joku tädin työpaikkauupuminen tai serkun pitkittynyt synnytys.

Jotenkin ristiriitaista. Eivät siis saaneet keskustelua aikaiseksi, vaikka sitten kuitenkin keskustelivat työpaikkauupumuksesta ja synnytyksestä? Mistä aiheista teidän kohteliaat teininne yrittivät keskustella? Gazan tilanteesta vai Ukrainassa alasammutusta lentokoneesta?

Vierailija
7/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni aivan hölmöä touhua..

Vierailija
8/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se teini kummipoika olikin ainoa fiksu. Ei alistunut typeriin istumajärjestelyihin.

Mä en ole noin kurjissa häissä vielä ollutkaan ja varmasti olisin törkeä ja kiukuttelisin vastaan. En kiutenkaan, vaan lähettäs alta aikayksikön.

Mä olen ollut häissä joissa istutaan pethekunnittain. yms

pakansekotus järjestelyissä on vissiin ideana tutustuttaa ihmiset toisiinsa, (suomalaiset tutustuu kovassa kännissä!) ja jos joku perhe on sairastunut viime metreillä, niin ei jää tyhjää aukkoa. Typeräähän tuollainen on.

Ja mua vitutti veljen häissä, kun olivat istuttaneet vittupää mummomme mun viereen. Pappi oli toisella puolella. Tahalleen tekivät kuitenkin!

Vierailija
9/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo muuten, mutta tuo homojen anaalijuttu meni jo vähän yli.

Vierailija
10/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:57"]Pöydässä olisi pitänyt vielä istua sulhasen kummipoika (15v), joka istui kuitenkin koko juhlan ajan eteisessä räpläämässä älypuhelintaan.

[/quote]

Mistä sun mies tai sinä tiedätte tämän? Ramppasitteko itse siellä käytävässä vähän väliä?

7

Vierailija
11/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku perusteli Ton omissa häissään niin, että suvut tutustuvat toisiinsa. Kuulemma jos istuu perheensä tai tuttujensa kanssa, niin juttelee helposti vaan niiden kanssa eikä tutustu toiseen sukuun. Mä taas en ymmärrä miksi ihmeessä mun pitäisi erityisesti tutustua käytännössä tuntemattoman serkkuni uuden aviomiehen serkkuihin? Kuka siitä hyötyy? Ei kuitenkaan häiden jälkeen tavata luultavasti koskaan. Mun mielestä olisi tärkeämpää, että olisi hauskaa, voisi nauttia häistä, syödä hyvää ruokaa ja juhlia niin että kaikki muistaa kuinka kivaa oli.

Mun häissä sai kaikki istua ihan missä halusi, ja kaikilla vaikutti olevan kivaa, ei tarvinnut väkisin yrittää vääntää keskustelua tuntemattoman tuppisuun kanssa, eikä istua kiusallisessa hiljaisuudessa [quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:59"]Meillä oli häissä istumajärjestys, mutta niin, että tutut/tuttavat lähekkäin ja saman perheen jäsenet tietenkin samassa pöydässä.

[/quote]

Vierailija
12/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme kerran Saksassa häissä, joissa kaikki vieraat oli laitettu aakkosjärjestyksen mukaan istumaan. Alle 3-vuotiaat lapset saivat olla oman isän tai äidin kanssa, mutta sitä vanhemmat lapset olivat sitten aakkosjärjestyksenmukaisen istumapaikan mukaan viereisten ihmisten hoidettavana ja viihdytettävänä.

Teki mieli repiä hiukset päästä niiden häiden jälkeen. Idea oli morsiamen ja sulhasen mukaan loistava, koska häissä oli porukkaa tosi erilaisista ympäristöistä, eikä hirveän moni sukulaisistakaan tuntenut toisiaan. Oli siis ihan sama, missä kukin istuu. 

Muuten kiva, mutta en ole mikään puhelias ihminen ja olisin todellakin halunnut istua saksaa osaavan mieheni vieressä sen illan.

Vierailija
13/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:05"]Sanoivat, että vaikka minä ja mieheni olemme kasvattaneet heidät hyvin

[/quote]

Näinkö: "Äiti, sinä ja miehesi olette kasvattaneet meidät hyvin"?

Vierailija
14/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:06"]

Oletpas nyt tunkenut tarinan täyteen kliseitä.

teinimme sanoivat, etteivät hyvästä kasvatuksestaan huolimatta saaneet mitään keskustelua aikaiseksi kenenkään kanssa. Yrittivät kohteliaasti jutella muiden kanssa, vaikkei kuulemma pätkääkään kiinnostanut joku tädin työpaikkauupuminen tai serkun pitkittynyt synnytys.

Jotenkin ristiriitaista. Eivät siis saaneet keskustelua aikaiseksi, vaikka sitten kuitenkin keskustelivat työpaikkauupumuksesta ja synnytyksestä? Mistä aiheista teidän kohteliaat teininne yrittivät keskustella? Gazan tilanteesta vai Ukrainassa alasammutusta lentokoneesta?

[/quote]

Yrittivät keskustella sellaisista asioista, joihin joku muukin olisi voinut tulla mukaan keskusteluun. Teineilläni ei ole hirveästi kokemusta pitkittyneistä synnytyksistä tai työuupumuksesta, joten olivat hyvin vaivautuneita, kun eivät osanneet sanoa noihin oikein mitään järkevää. Siis mitään keskustelua se ei tietenkään ollut, vaan nuo olivat tulleet ilmi jossain muussa yhteydessä. "Onpa ihana tuo 2-vuotias tuolla" "Joo, ihana nytten, mutta yritäpä puskea sitä 38 tuntia ulos. Ei ollut ihanaa siinä tilanteessa." Tämä siis "keskustelua" pitkittyneestä synnytyksestä.

ap

Vierailija
15/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:02"]

[/quote]

Eivät ap:n teinitkään ole niin sanoneet, vaan ap itse.

Vierailija
16/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista on ollut nyt melkein joka häissä, tosi ärsyttävää. Viimeisimmät häät olivat pahin kun meitä oli neljä toisillemme vierasta tuppisuuta laitettu samaan pöytään. Tunnelma oli lievästi sanottuna vaivaannuttava :)

Vierailija
17/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumajärjestys on hyvä ratkaisu, jos sen tekee oikein. Eli toisensa tuntevat ihmiset samaan pöytään.

Vierailija
18/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun eksyy kohta suivaantunut morsian, sanokaa minun sanoneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan