Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on alkanut tuntua siltä kuin eläisimme jossain oudossa dystopiassa!

Vierailija
06.08.2021 |

Vielä puoli vuotta sitten en olisi uskonut, että rokotepassi tulee tänne Suomeenkin ja ilman sitä olet jatkossa käytännössä eristetty normaalista yhteiskunnan menosta. Ennen myöskin nauroin kaikille ns sala_liittoteoreetikoille mutta olen tämän passiepisodin myötä alkanut miettiä, että ehkä niissä jutuissa on sittenkin jotain perää...

Luottamukseni Suomen THL:ään ja päättäjiin on täysin mennyttä ja pelolla odotan, olemmeko Kiinan tiellä :/ Ja uskon koronan olevan oikeasti vaarallinen ja mielestäni epidemia olisi pitänyt tukahduttaa.

Muita, joilla on herännyt samansuuntaisia ajatuksia? Kaipaan niin kovasti sitä vanhaa Suomena ennen koronaa...

Kommentit (2175)

Vierailija
461/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ee931c53-d674-4205-80df-ac8095cd1…

"Sivujen päivitys sattumaa." Jepjep.

Vierailija
462/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä passihommat on täysin poliittisia toimia. Ajetaan kansa karsinaan.

No hyvinhän tuota ihmiset on passeihin ylipäätään tottuneet eikä kukaan ole huudellut että karsinaan ajetaan. Jos haluat päästä toiseen maahan, hankit sen passin tai pysyt kotona. Sama koronapassin kanssa. Jollakinhan se pitää todistaa. Koronapassista vaan ei saa tehdä maksullista.

Olet katsonut uutisia vääristä paikoista sillä sinulta on jäänyt näkemättä ne lukuisat massiiviset mielenosoitukset mm. rokotepassia vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla eri alojen asiantuntijoiden kriittisiä keskusteluja aiheesta.

Vierailija
464/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ee931c53-d674-4205-80df-ac8095cd1…

"Sivujen päivitys sattumaa." Jepjep.

No ei tietenkään ole sattumaa. Taisin pitää tuosta entisestä Marinista tätä nykyistä enemmän. Jos niin voi sanoa.

Vierailija
465/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakin yksi, joka ajattelee aika samoin kun ap. Mutta ympärillä tuntuu moni aiemmin järkevä ihminen nyt nielevän ihan kaiken ja kohkaavan rokotepassien ja ties minkä puolesta. Sellainen normaali keskustelu asioista on jo mahdotonta, itse olen alkanut olla ihan hiljaa keskenäni kaikkien kohkaajien seassa. Elän itse varoen sen minkä voin.

Mä en ainakaan omassa tuttavapiirissä ole huomannut mitään rokotepassikohkaamista. Itse asiassa en ole puhunut aiheesta kenenkään kanssa. Ainoat kohkaajat näyttää olevan juurikin nämä salaliittoteoreetikot.

Mitäpä jos vain lopettaisitte kohkaamisen?

Noudattaa vain terveydenhuollon suosituksia niin aika normaalia elämää saa elää.

Vierailija
466/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakin yksi, joka ajattelee aika samoin kun ap. Mutta ympärillä tuntuu moni aiemmin järkevä ihminen nyt nielevän ihan kaiken ja kohkaavan rokotepassien ja ties minkä puolesta. Sellainen normaali keskustelu asioista on jo mahdotonta, itse olen alkanut olla ihan hiljaa keskenäni kaikkien kohkaajien seassa. Elän itse varoen sen minkä voin.

Mä en ainakaan omassa tuttavapiirissä ole huomannut mitään rokotepassikohkaamista. Itse asiassa en ole puhunut aiheesta kenenkään kanssa. Ainoat kohkaajat näyttää olevan juurikin nämä salaliittoteoreetikot.

Noudattaa vain terveydenhuollon suosituksia niin aika normaalia elämää saa elää.

Heti, kun juutala***ongelma on ratkaustu niin päästään takaisin normaaliin. Turha tässä on mistään kohkata. T: AH

Vierailija
467/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet miten viime vuosina valtamediassa on kommentointia rajoitettu aina vaan enemmän. Aiheista kuten mmuutto, koronaoireet, rokotteet, transsukupuoliset saa kommentoida ehkä 10% uutisista ja kommentteja moderoidaan rankasti.

Jopa alustat kuten hesari ja verkkouutiset missä aiemmin on säännöstään saanut kommentoida aivan kaikkia uutisia, on nykyään kommenttiosiot suljettu mikäli aihe on liian "tulenarka". Ja olemme varmaan kaikki huomanneet miten tätä Suomen suurinta keskustelupalstaa moderoidaan.

Kansa hiljennetään, mielipiteitä ei saa kertoa, ajatuksia ei saa vaihtaa, on vain yksi totuus minkä kertoo hallituksen hallitsema media (lähinnä sanoma). Ja kansa taputtaa miten viisas hallitus meillä on ja miten EU on hyvä juttu, kertoohan media niin.

Vierailija
468/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan käsittämättömän absurdi ketju. En voi uskoa lukemaani.

Siis että valtionjohto ja valtaapitävät olisivat kämmeniään hieroen odotelleet pandemiaa, jonka varjolla saisivat "kansalaiset paremmin hallintaan"? Tajuatteko te, miten naurettavilta kuulostatte? Että oikeasti kaikki haluavat pahaa ja ovat ns. pientä ihmistä vastaan?

Huh huh. Palstalaiset voivat huonommin kuin olisin ikinä uskonut.

Valtaapitvät ovat halunneet pahaa ”pienelle ihmiselle” niin pitkään kuin valtaapitäviä on ollut olemassa. Tuhansia tuhansia vuosia.

Vaikea teitä on edes sääliä. Lukekaa.

Kieltämättä on hieman erikoista, että juuri alkavan kriisin alkumetreillä Suomelle valitaan poliittisesti täysin kokematon johtaja puskista.  Syy ei voi olla mikään muu kuin se, että SM on valittu tekemään kipeitä poliittisia päätöksiä ja uskottiin että hän olisi poliittisen eliitin johdettavissa takahuoneesta. Kun keissi on ohi, hän tekee poliittisen harakirin tämän koronan kanssa ja valtaan valitaan taas joku pitkänlinjan poliitikko, mutta uudistukset jää voimaan. 

Harva pisti sitäkään merkille, että toukokuussa 2021, kun Annika Saarikko nostettiin WEF:n The Young Global Leaders -ryhmään, siis samaan Schwab Jugendiin, jossa SM jo on, Saarikosta tehtiin välittömästi Suomen valtiovarainministeri.

”Herra Globaalilla” on nyt hallussaan kaksi Suomen tärkeintä poliittista virkaa.

Varmasti tässä taustalla on samanlaista suhmurointia kuin oli 90-luvulla, kun poliittisella päätöksellä Suomelle tehtiin keinotekoisesti lama. Sen varjolla saatiin toteutettua leikkauksia ja heikennyksiä pienituloisen ja keskiluokan elämään joista maksetaan yhä tänäkin päivänä. 

Sauli Niinistö on vaarallinen globalisti ja yksi 90-luvun laman pääarkkitehdeistä.

Ja ihmiset tykkää.

Hänhän on näkyvästi yrittänyt puuttua Marinin harjoittamaan politiikkaan, joten... 

Vierailija
469/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet miten viime vuosina valtamediassa on kommentointia rajoitettu aina vaan enemmän. Aiheista kuten mmuutto, koronaoireet, rokotteet, transsukupuoliset saa kommentoida ehkä 10% uutisista ja kommentteja moderoidaan rankasti.

Jopa alustat kuten hesari ja verkkouutiset missä aiemmin on säännöstään saanut kommentoida aivan kaikkia uutisia, on nykyään kommenttiosiot suljettu mikäli aihe on liian "tulenarka". Ja olemme varmaan kaikki huomanneet miten tätä Suomen suurinta keskustelupalstaa moderoidaan.

Kansa hiljennetään, mielipiteitä ei saa kertoa, ajatuksia ei saa vaihtaa, on vain yksi totuus minkä kertoo hallituksen hallitsema media (lähinnä sanoma). Ja kansa taputtaa miten viisas hallitus meillä on ja miten EU on hyvä juttu, kertoohan media niin.

Kyllä, eikä koske ainoastaan suomea, muitakin eurooppalaisia ennen vilkkaita uutisten keskustelupalstoja on alettu lukottamaan tai moderoidaan naurettavasti eli, päästetään ainoastaan mädätystä kehuvat kommentit läpi. Minun mielestä toiminta on kiihtynyt parina viime vuotena, jotain isoa paukkua siis tiedossa? 

Vierailija
470/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Poikani, kunpa tietäisit, miten vähällä järjellä tätä maailmaa hallitaan.”

Totesi kansleri Axel Oxenstierna pojalleen.

Vierailija
471/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Nämä salaliittoteoreetikot ovat itse niitä pahimpia kohkaajia, jotka lietsovat ihan itse sitä omaa hysteriaansa.

Suosittelen some- ja mediapaastoa. Ja oikeaan elämään ja ihmisiin keskittymistä niin suhteellisuudentaju palautuu.

Suurin osa aikuisista ottaa tilanteen maltillisesti ja fiksusti.

Vierailija
472/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe, että rokotepassikeskustelu koskisi itseäni mitenkään.

Teen asiantuntijatyötä hybridimoodissa, elän suht normaalia perhe-elämää koronasta huolimatta, harrastan ja pitää korostaa, että luen myös tavallisia sanomalehtiä.

Jos passi tulee, se on kuten rokotekortti. That's it. Epäilen, että sekin tosin osoittautuu yhtä ei-toimivaksi käytännössä kuten koronavilkku.

Koululaisilleni en aio rokotetta tämän hetken tietojen valossa antaa.

En ymmärrä sp:n dystopia vouhotusta. Ehkä sellaiseen maailmankuvaan voi solahtaa, jos lukee vain ns. keltaista lehdistöä ja nettikeskusteluja omassa (korona)poterossaan.

Vierailija
473/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samoja asioita kuin Ap:lla, kenenkään kanssa ei pysty keskustelemaan omista ajatuksistaan,koska moni on niin aivopesty näiden rokotteiden ja passien kanssa. Puhutaan että paluu normaaliin, paluu normaaliin, mutta ei tää siltä näytä. Tulevaisuus ahdistavaa, mutta päivästä toiseen sitkutellaan.

Vierailija
474/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa se rokote, niin ei tarvitse vingahdella jostain dystopiasta. Se ei ole mitään totalitarismia, jos kulkutautimyönteisten hillumista rajoitetaan. Rokote ranteeseen ja pulinat pois. Yksinkertaista.

Ei se ole vain "yksinkertaista".

Et ilmeisestikään ole tietoinen ihmisoikeuksien etkä perustuslain olemassaolosta saati niiden sisällöstä.

Vierailija
475/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samoja asioita kuin Ap:lla, kenenkään kanssa ei pysty keskustelemaan omista ajatuksistaan,koska moni on niin aivopesty näiden rokotteiden ja passien kanssa. Puhutaan että paluu normaaliin, paluu normaaliin, mutta ei tää siltä näytä. Tulevaisuus ahdistavaa, mutta päivästä toiseen sitkutellaan.

Jos ihmisillä on vahvoja mielipiteitä koronasta, on turha pyrkiä niitä muuttamaan.  Voi kuunnella vain. Kertoa omansa, jos kysytään, mutta hyvin niukasti ja pilke silmäkulmassa. Muuten suhteet tuhoutuvat. Ihmisillä on erilaisia paineita mennä virran mukana, erilaisia tarpeita kuulua yhteen, ja erilaisia käsityksiä yhteiskuntaan (tai terveyteen) liittyvistä asioista. 

Koronatilanteen tarkoitus on muutos. Ei ole mitään vanhaa normaalia, joka voisi päteä uutena - maailma kehittyy. Normaalista puhuminen näin pitkällä tilannetta on outoa.

Vierailija
476/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

soppa kirjoitti:

Ei voi kun nauraa näille salaliittoteoreetikoille, eihän heidän väitteissään ole minkäänlaista todellisuuspohjaa, kaikki perustuu vilkkaaseen mielikuvitukseen ym. Järkevä, omilla aivoilla ajatteleva ihminen kyllä tajuaa totuuden, mutta nämä helposti johdateltavissa olevat taas uskovat mitä sattuu kun joku höyrypää sattuu jotain älytöntä keksimään :)

Niin, koronamyönteiset....

Vierailija
477/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torakka2 kirjoitti:

soppa kirjoitti:

Ei voi kun nauraa näille salaliittoteoreetikoille, eihän heidän väitteissään ole minkäänlaista todellisuuspohjaa, kaikki perustuu vilkkaaseen mielikuvitukseen ym. Järkevä, omilla aivoilla ajatteleva ihminen kyllä tajuaa totuuden, mutta nämä helposti johdateltavissa olevat taas uskovat mitä sattuu kun joku höyrypää sattuu jotain älytöntä keksimään :)

Niin, ehkä nämä johdateltavissa olevat kieltäytyjät saadaan vähenemään luonnollisen poistuman kautta koronan myötä.

No, se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa.

Itse en toivo teille rokotetuille mitään pahaa kuten keuhkoveritulppia, kuo-lemaa tai lapsettomuutta, mutta te selvästi suorastaan kuolaatte kaikkea pahaa tapahtuvan rokotekriittisille.

Vierailija
478/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Ihan normaalina ennen pitämäni viisikymppinen nainen tuttavanainen kailottaa, että rokottamattomat saisivat kaikki joutua koronasta teholle, eikä heitä tulisi päästää edes ruokakauppoihin eikä töihin. Ei ymmärrä yhtään, miten sairaalta kuulostaa.

Vierailija
479/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On raskasta huomata, kuinka älykkäinä pitämäni ihmiset pohtivat toisenkin rokotuksen jälkeen, miten viettää vastuullisesti lomapäivä. Eli ei museoon vaan luontopolulle. Haloo. Luontopolku voi olla jollekin kivampi kuin museo, mutta miksi pitää signaloida FB:tä myöten omaa erinomaisuuttaan tuollaisilla pohdinnoilla. Minä, minä, minä olen vastuullinen. En ole mikään koronadenialisti, anoturtiaislainen. Samalla todistan, etten ole trumppilainen, ra***ti, ilmastodenialisti jne. Siis ihminen, joka ei ota "vakavasti" koronaa on automaattisesti kaikkea muutakin paheksuttavaa ja ilmaisella koronauskonnon harjoittamisen todistaa samalla olevansa joka tavalla oikeamielinen ja hyvä ihminen. Olenpa vaan huomannut, että tämä menee näin.

Tämä epidemia loppuu, kun lopetetaan tämä naurettava testaus. Eilinen IS:n juttu tästä naisesta, jolla oli kaaauhea korona on kuvaava. Hän kertoi soittaneensa ambulanssin hengenahdistukseen ja kappas, eipä ollut mitään ongelmaa. Väitän, että valtaosa näistä hengenahdistuksistaan sairaalaan joutuneista on juuri näitä. Ainakin julkisuudessa olleet monet on kotiutettu heti seuraavana aamuna. Eli mitään ongelmaa ei ollut, hapetus toimi hyvin. Silti samaan aikaan oikeasti happivajeessa olleille on tullut yllärinä, että hapetus onkin vaan joku 60-70. Eivät he itse sitä huomanneet. Mutta nämä paniikkikohtaukseen ajatuvat läähättävät psyykkisistä syistä kotona hysteriaansa ja sitten niille pitää todistaa, että "no hätä". Jälkikäteen tietysti voi avautua lehdessä sairaalaan "joutumisestaan". Joutuminen tuli tiedosta, että on tämä hirveä tauti ja happi loppuu justiinsa.

Vierailija
480/2175 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä dystopiahysteerikoilla on turvallisuudentunne kateissa ja ihan sama mitä milloinkin on menossa, se lisää heidän turvattomuuttaan. He ovat myös koukussa mediaan ja someen ja oikein hakevat lisää aineksia paniikkinsa lietsomiseen.

Kun on työelämässä ja muutenkin sosiaalinen verkosto on lasja, pysyy jalat maassa. En mä ainakaan törmää mihinkään kohkaamiseen missään muualla kuin tällä palstalla!

Jos kokee valtavaa dystopiapelkoa, sille on tehtävissä jotain elämänlaadun parantamiseksi. Ensimmäinen on laittaa media ja some kiinni.

Itsekin vältän valtavaa mediatulvaa ja keskityn asioihin ja ihmissuhteisiin, joista tulee hyvä olo. Siellä se oikea elämä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän