Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja siskoni suhtautuu nuivasti

Vierailija
21.08.2014 |

Olen 39-vuotias ja ekaa kertaa raskaana. Lapsi on todella toivottu ja odotettu. Harmittaa vaan siskoni suhtautuminen. Olemme olleet todella läheisiä, mutta nyt tuntuu, että jokin on muuttunut. Jos kerron iloisena jotain raskauteen liittyvää positiivista asiaa, siskolta tulee taatusti jokin ikävä kommentti. Tyyliin, sitten sun elämä on pelkkiä kakkavaippoja. Tai, pitäisköhän sun vähän enemmän miettiä, millaista se sitten on sen lapsen kanssa, se parkuu jne, ei ehkä ole niin kivaa kuin odotat. Ihmettelin siis, kun sen miesten Iholla -ohjelman mainoksessa joku mies ensin parkuu, kun 4 vuotta yritetty lasta ja sitten parkuu, ettei haluakaan olla isä. Sisko sanoi, että niin, sunkin pitäis tarkemmin miettiä, mitä se sitten on... Ja toistelee koko ajan, miten hän ei ole kiinnostunut lapsista, hän ei osaa jutella lasten kanssa, häntä ei sitten kutsuta miksikään tädiksi, jne. Tulee kurja olo, kun itse kuitenkin odottaa innostuneena.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa kuuntelisit siskosi mielipidettä ja jättäisit vauvajutut niiden kavereiden kuultavaksi, joita oikeasti kiinnostaa. Siskosi voi kiinnostua lapsesta myöhemmin, mutta jos nyt tuputat vauva-asiaa, voi suhteenne muuttua entistä nuivemmaksi.

Vierailija
2/6 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietoisesti jättänyt vauvajutut vähemmälle. Mutta kun puhuttiin siitä Iholla-ohjelmasta, sisko aloitti, en edes tarkoittanut puhua omasta raskaudestani. Sisko itse heitti jutun siihen. On se nyt kumma,jos ikinä ei voi mitään sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko keskustelun paikka. Sano, että ymmärrät siskon halun olla osallistumatta vauva-arkeen ja kunnioitat sitä mutta toivot molemminpuolista kunnioitusta, eli ettei sisko mollaisi raskauttasi.

Voihan olla, että siskosi on itsekin salaa halunnut lasta ja sinun raskautesi sattuu kipeään hetkeen hänelle.

Keskustelu on parempi ratkaisu kuin perättömät johtopäätökset ja kyräily.

Vierailija
4/6 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää käytöstä. Tulee mieleen, että hän on kateellinen. Kuitenkin jos hänellä on lapsettomuutta ollut niin ei häenn silti tarvitsisi alkaa haukkua sinulle lapsiperhe-elämää. Ymmärtäisin jos hän vetäytyisi eikä haluaisi puhua asiasta, mutta tuollainen mollaaminen on kyllä kurjaa.

Oma siskoni tuli varsin nuorena raskaaksi hankalassa elämäntilanteessa. Itselläni eivät olleet lapset lainkaan vielä mielessä tuolloin ja olin todella yllättynyt. Eikä olisi tullut mieleenikään muu kuin olla mahdollisimman kannustava ja kiinnostunut.

Vierailija
5/6 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ei oikeasti ole mitenkään ollut kiinnostunut lapsista. Puhuu usein siitä, miten haluaisi vielä itse olla lapsi. Eikä lasten hankinta ole hänelle mitenkään ajankohtaista, ei elä parisuhteessa.

Vierailija
6/6 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan olen tietoisesti välttänyt tuputtamasta hänelle odotukseen liittyviä juttuja. Mutta niin iso asia kyseessä, ettei täysin voi olla sitä välillä sivuamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi