Kun on olemassa wt-nimiä, niin
täytyy kai olla myös ylempien yhteiskuntaluokkien nimiä?! Mitkä ovat hyvin tienaavien, kovilta aloilta valmistuneiden kuten esim. lääkäreiden ja juristien lapsilleen yleisesti antamia nimiä? Tai muuten korkeasti koulutettujen (eri alojen tohtoreiden, professorien) antamia? Tai kultalusikka suussa syntyneiden perintörikkaiden antamia nimiä?
Vastatkaa ihan omasta kokemuksesta tai vaikka mutu-tuntumalla, koska ihan hauska olisi tehdä kartoitusta nimistä myös tähän suuntaan :)
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:33"]
Huh! En oo ajatellutkaan asiaa ennen, mutta nyt kun kysyt niin mietin lasteni kavereita, joilla toinen tai molemmat vanhemmat on väitelleet tohtoreiksi lääketieteestä tms ja onhan se niin, että tietyt nimet niillä toistuu! Ne on tästä valikoimasta: Pyry, Lotta, Otso, Sini, Aaro, Heta, Antti, Laura, Hanna.
[/quote]
Ai kun kätsysti nyt "huomasit". Työskentelen yliopistolla ja siellä on kyllä lasten nimiä laidasta laitaan.
Mun korkeimmin koulutetun tuttavan lapsi on Tuomas.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:14"]Molemmat vanhempani ovat proffia ja itsekin oöen akateeminen. Olette av:lla parjanneet niin minun kuin lapsenikin nimeä. Eivät todellakaan ole mitään perinteisiä suomalaisia nimiä, en pidä niistä lainkaan eikä muuten äitinikään.
[/quote]
No minun käsityksen mukaan nimenomaan ne perinteiset suomalaiset nimet olisivat niitä ei-wt-nimiä. Wt-nimiksihän palatalla tuomitaan nämä kaikenmaailman Yessicat ja Nicot
[/quote]
Eikä Yessican ja Ainon väliin jää muuta mielestäsi?
[/quote]
Kuinka niin? Jää tietenkin, mutta itsepä mainostit että oma nimesi ei ole todellakaan mikään perinteinen suomalainen nimi.
[/quote]
No nimeni ei ole mikään Yessica, eikä myöskään tyttäreni nimi. -3
[/quote]
Tyttärelläni on kansainvälinen nimi, joka käy maassa kuin maassa ympäri maailman. -3
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:14"]Molemmat vanhempani ovat proffia ja itsekin oöen akateeminen. Olette av:lla parjanneet niin minun kuin lapsenikin nimeä. Eivät todellakaan ole mitään perinteisiä suomalaisia nimiä, en pidä niistä lainkaan eikä muuten äitinikään.
[/quote]
No minun käsityksen mukaan nimenomaan ne perinteiset suomalaiset nimet olisivat niitä ei-wt-nimiä. Wt-nimiksihän palatalla tuomitaan nämä kaikenmaailman Yessicat ja Nicot
[/quote]
Eikä Yessican ja Ainon väliin jää muuta mielestäsi?
[/quote]
Kuinka niin? Jää tietenkin, mutta itsepä mainostit että oma nimesi ei ole todellakaan mikään perinteinen suomalainen nimi.
[/quote]
No nimeni ei ole mikään Yessica, eikä myöskään tyttäreni nimi. -3