Minun ja yläasteen OPO:n suhde mietityttänyt vuosia.
Olen sitä vuosia miettinyt, miksi meillä oli niin läheiset välit. Muutkin sen huomasivat, ystäväni jolle en ollut edes mitään kertonut, kysyi, että onko teidän välillänne jotain muutakin kuin opettaja oppilas suhde, sanoi sen paistavan lävitse.
Eli siis jo toisena päivänä yläasteella tämä opo alkoi minun kanssa päivittäin jutella ja monesti pyysi huoneeseensa juttelemaan muuten vain. Muutenkin oli jotenkin erilainen minua kohtaan mitä muita kohtaan, huolehtivaisempi tms.
Jouduin esim. kerran olemaan sairaslomalla kotona kaksi viikkoa, tämä opo laittoi kirjeen minulle kotiin sinä aikana ja pyysi levähtämään ja huolehtimaan itsestä, ei saanut stressata kouluasioita. Ja kerran jouduin lähtemään kesken päivän sairaalaan koulusta, hänen olisi periaatteessa pitänyt minulle tilata taksi, mutta lähti itse käyttämään ja huolehti monta päivää sen jälkeen että miten vointi.
Ja kun yläaste oli lopuillaan, sanoin etten tule 9 luokkalaisten päättäjäisjuhlaan, pyysi tulemaan edes hänen mielikseen. Ja se koulu mihin halusin mennä niin oli soittanut suosituksen minusta että ottavat minut sinne (kuulin vasta jälkikäteen, enkä edes häneltä itseltään). Sanoi vain, että hän haluaa minut sinne kouluun, niin tietää minun olevan turvassa.
Muutaman kerran nähtiin yläasteen jälkeen, kävin yläasteella piipahtamassa katsomassa kavereita ja hän tuli aina sitten juttelemaan. mutta ikävä on yhä valtava vaikka tästä aikaa jo 7 vuotta kun yläasteelta lähdin.
Ikävä niin iso! <3
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:40"]
Niin miksi tosiaan mietityttää? Kuinka vanha olet nyt? 20?
Mä muistan myös nuoruudestani parikin vanhempaa miestä, toinen harrastuksen parista, toinen seurakunnasta, jotka olivat minulle yläasteikäiselle tytölle erikoisen tuttavallisia. Silloin olin tosi otettu, en todellakaan ajatellut mitään seksuaalista näistä miehistä, vaan oikeasti pidin heitä ns "isähahmoina". Vasta jälkeenpäin olen tajunnut, että suhteissa oli jotain outoa... Kaikki ne halailut ja yksityiselämästä utelut...
[/quote]
kuulostaa silti erilaiselta. jotenkin tunkeilevammalta..
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:46"]
Ehkä ap on miettinyt nyt aikuisena romanttista suhdetta opon kanssa?
[/quote]
höpö höpö. vanhan ukon kans.
ap kuten myös edellinen.
No pilluahan se ukko halusi, ehkä odotti että ap täyttää 16v mutta sit tilaisuutta päästä pukille ei tullut. Olisitko antanut ukolle?
Mukavaa, että ystävällinen ja kiltti aikuinen huolehti sinusta. :)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:46"]
[/quote]
höpö höpö. vanhan ukon kans.
ap kuten myös edellinen.
[/quote]
Kuinka vanha mies on kyseessä?
Kyllä jotkut ihmiset ovat kyynisiä.
Tuohan on hienoa, ap. Todella upeaa että joku otti sinut siipiensä suojaan. Varmasti hän näki sinussa jotain erityistä. Ota ihmeessä yhteyttä! Opo varmasti ilahtuisi. :) Hän muistaa sinut kyllä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 22:13"]
Kyllä jotkut ihmiset ovat kyynisiä.
Tuohan on hienoa, ap. Todella upeaa että joku otti sinut siipiensä suojaan. Varmasti hän näki sinussa jotain erityistä. Ota ihmeessä yhteyttä! Opo varmasti ilahtuisi. :) Hän muistaa sinut kyllä.
[/quote]
Tätä olen usein miettinyt, että kehtaisiko laittaa esim. sähköpostia ja kertoa, miten paljon hänen välittämisensä on vaikuttanut minun elämään ja kantanut yli vaikeiden aikojen.
Ja miettinyt, että tuskin hän enään edes minua muistaisi..
Ikää hällä nyt 55, ei nyt mikään vanha mt "vanha". :D