Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailma ilman koiria ja koiranomistajia olisi parempi paikka elää

Vierailija
21.08.2014 |

Olen huolellisesti pohtinut asiaa monelta kantilta, ja lopulta väistämättä tullut tähän päätelmään.

Suurin osa koiranomistajista on rupusakkia. Kunnollisiakin toki on, mutta tuntuvat olevan vähemmistönä. Hyvin kuvaava oli täällä pari päivää sitten ollut ketju, jossa moni ilmoitti, ettei kerää kakkoja kaupungissa edes nurmikolta tai kävelykadulta, jos kukaan ei ole näkemässä. Perusteluina ilmoitettiin mm. että se on täysin oikeutettua, koska maailmassa on pahempiakin ongelmia. Jotenkin kummasti vaikkapa kehitysmaiden ihmisoikeusongelmat oikeuttavat koiranomistajat käyttäytymään idioottimaisesti.

Omassa taloyhtiössäni viereisen rapun hissistä löytyi koiranpaskaa. Omistaja ei ollut kerennyt viedä koiraa pihalle ja sen paskoessa hissiin omistaja oli todennut että voi voi, en kyllä siivoa. Myös taloyhtiömme porttikongiin aivan säännöllisesti ihmiset kusettavat koiriaan vailla mitään häpeää.

Oma lukunsa ovat nämä ihmiset, jotka kuvittelevat oman Rekkunsa olevan maailman älykkäin olento. "Meidän Rekku se on niin fiksu kuin ihminen ja ymmärtää kaiken". No olen kyllä teidän Rekun touhuja seurannut, ja se ei kyllä tajua vittuakaan muusta kuin milloin saa koiranruokaa ja millon on kiima-aika. Se Rekku on paras kaverisi juuri sen takia, että sä ruokit sen. Se elää vaistojensa varassa eikä oikeasti tajua juuri mistään mitään.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän etten tule saamaan tuollaista parempaa maailmaa. Ei silti ole lapsellista haaveilla paremmasta maailmasta. Toivoisin myös saavani väkivallattoman maailman, vaikka tiedän sen olevan mahdotonta. Ei ole lapsellista haaveilla paremmasta.

ap

Vierailija
42/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Itse kerään kaduilta ja pyöräteiltä pökäleet, aina on pussit hihnoissa mukana. Täällä taajaman ulkopuolella koirat tekevät tarpeensa pientareelle, vähintään metrin päähän maantiestä, joka kasvaa korkeaa heinää. Sieltä en niitä kerää, n. kuukaudessa maatuvat. Jos jollain on välttämätön tarve kieriskellä heiniä täynnä olevalla pientareella, niin se ei ole minun ongelmani, ehkä siinä sitten olen itsekäs.

Meidän nuorempi rekkumme on tyhmä kuin saapas! Tai toisinpäin, emme osaa kouluttaa sille temppuja niin että se tajuaisi. Kiltti ja tottelevainen se silti on.

Vanhempi taas osaa enemmän temppuja, eipä sekään silti maailman fiksuin olento ole.

En tiedä missä asut, mutta meilläpäin naapurimme on kanssamme hyvin samankaltaisia mitä koiran omistajuuteen tulee. Älä meitä kaikki maan rakoon hauku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan