Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailma ilman koiria ja koiranomistajia olisi parempi paikka elää

Vierailija
21.08.2014 |

Olen huolellisesti pohtinut asiaa monelta kantilta, ja lopulta väistämättä tullut tähän päätelmään.

Suurin osa koiranomistajista on rupusakkia. Kunnollisiakin toki on, mutta tuntuvat olevan vähemmistönä. Hyvin kuvaava oli täällä pari päivää sitten ollut ketju, jossa moni ilmoitti, ettei kerää kakkoja kaupungissa edes nurmikolta tai kävelykadulta, jos kukaan ei ole näkemässä. Perusteluina ilmoitettiin mm. että se on täysin oikeutettua, koska maailmassa on pahempiakin ongelmia. Jotenkin kummasti vaikkapa kehitysmaiden ihmisoikeusongelmat oikeuttavat koiranomistajat käyttäytymään idioottimaisesti.

Omassa taloyhtiössäni viereisen rapun hissistä löytyi koiranpaskaa. Omistaja ei ollut kerennyt viedä koiraa pihalle ja sen paskoessa hissiin omistaja oli todennut että voi voi, en kyllä siivoa. Myös taloyhtiömme porttikongiin aivan säännöllisesti ihmiset kusettavat koiriaan vailla mitään häpeää.

Oma lukunsa ovat nämä ihmiset, jotka kuvittelevat oman Rekkunsa olevan maailman älykkäin olento. "Meidän Rekku se on niin fiksu kuin ihminen ja ymmärtää kaiken". No olen kyllä teidän Rekun touhuja seurannut, ja se ei kyllä tajua vittuakaan muusta kuin milloin saa koiranruokaa ja millon on kiima-aika. Se Rekku on paras kaverisi juuri sen takia, että sä ruokit sen. Se elää vaistojensa varassa eikä oikeasti tajua juuri mistään mitään.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:09"]Tiedän etten tule saamaan tuollaista parempaa maailmaa. Ei silti ole lapsellista haaveilla paremmasta maailmasta. Toivoisin myös saavani väkivallattoman maailman, vaikka tiedän sen olevan mahdotonta. Ei ole lapsellista haaveilla paremmasta.

ap

[/quote]Mene keräämään niitä paskoja ja mene Palestiinaan, jos oikeasti haluat jotain asioiden eteen tehdä etkä kirjoitella nettiä täyteen mitä sattuu.

Vierailija
2/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel for you, ap. Täällä koiria näkee kaupunkialueella jatkuvasti vapaana. Useimpia koiranomistajia ei kiinnosta noudattaa lakia, liekö edes kuulleet, että koiranomistajana on jotain velvollisuuksia. Ehkä se on se lukutaidon puute... Tai se hitusen valkoroskainen asenne. Ja sitten on näitä mutku mä haluun, et mun koira saa ihmisoikeudet, se on mun karvanen lapsi ja lässynlässynlää -tyyppejä.

Miksi nämä yhteisiin pelisääntöihin taipumattomat eivät vaan voi muuttaa maalle, jossa ei ketään haittaa se vapaana liikkuva koira tai maastoon jätetty koiran paska?

Huomatkaa, etten nyt tässä puhu kaikista koiranomistajista, vaan osasta. Itselläkin on koira. Mutta mä välitän paitsi säännöistä, niin koirastanikin sen verran, että pidän sen kiinni, ja kerään se jätökset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mua on irtokoira purenutkin (alkkisten rekku) niin silti olen sitä mieltä että maailma ois niin paljon parempi paikka ilman yhden yhtää ihmisen ilkimystä..

Vierailija
4/42 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:52"]

Mitä ilmeisemmin ongelmasi on asuinpaikka ja ympäröivät kaltaisesi ihmiset.

Paremmalla asuinalueella noita ongelmia ei ole.

[/quote]No mä taas olen nähnyt yhdellä Suomen parhaimmiksi äänestetyistä asuinalueista, kun joku nuori, vaaleahiuksinen lissu käyttää koiraansa lasten leikkipuistossa. Että missä näitä tällaisia älykääpiöitä ei ole, voitko kertoa? Kiitos jo etukäteen.

Vierailija
5/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen valittaa pienistä asioista. Toiset näkevät nälkään maailmassa ja toiset valittavat, kun koirat kakkaavat.
Ps. Koiran kakka maatuu .

Vierailija
6/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee lunta ja lumikasat on keltaiset koiran kusesta. Hyi helvetti!

Vierailija
7/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:32"]

[/quote]No mä taas olen nähnyt yhdellä Suomen parhaimmiksi äänestetyistä asuinalueista, kun joku nuori, vaaleahiuksinen lissu käyttää koiraansa lasten leikkipuistossa. Että missä näitä tällaisia älykääpiöitä ei ole, voitko kertoa? Kiitos jo etukäteen.

[/quote]

mikähän siinä on, että se koira pitää tuoda just lasten leikkipaikoille ulostamaan? Ei tajua...

Vierailija
8/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä idea on tulla koirapuistoon pienten lasten kanssa? Aivan älyvapaata!

Vierailija
9/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhia otuksia ja aika perverssi pitää olla, että moisen elukan riesakseen ottaa. Koirat oksettavat minua ja koiranomistajat ovat järjestään jotenkin yksinkertaista sakkia.

Vierailija
10/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeästi tässä yritettiin provosoida. Mutta se kommentti "parempi paikka ilman koirattomia ja koiranomistajia" oli hyvä :)

Vierailija
11/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ilman sinua olisi paljon parempi paikka asua!

Vierailija
12/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ap:n otsikkoa allekirjoita, mutta olen huomannut, että on paljon näitä koiranomistajia joiden oma koira on ykkönen ja muulla ei väliä. 

Itse hankin muutama viikko sitten pennun ja joka päivä vastaan tulee koiria omistajineen ja vaikka kuinka koitan sanoa esim. että ei antaisi tulla haistelemaan yms. niin silti annetaan tulla "edes ihan vähän, kun on toi sun pentu niin ihana ja meidän Rekku on niin kiltti". Joo on ihana, mutta ei ole rokotettu ja tässä yritetään opettaa sitä kävelemään hihnassa ilman, että tarvii jokaista vastaantulijaa haistella ja moikata. Ei mene toisille perille. 

Ja itse kannan aina kakkapusseja mukana ja kerään kakat ihan vaan jo siksi, että mun koirani ei aina vielä osaa katosa mihin ne kakat tulee. Ja se ei omasta mielestäni kyllä mikään kovin viisas yksilö ole.

Vierailija
13/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asiasta ei olisi tarvetta keskustella, jos kaikki koiranomistajat toimisivat siten kuin hyvä tapa ja muiden huomioonottaminen edellyttää; koiran jätökset pussiin ja pussi roskikseen.

En ymmärrä miksi se monille on ylipääsemättömän vaikea juttu. Meillä sen osaavat tehdä niin 6-vuotias kuin 8-vuotiaskin. Seuraavana opetteluvuorossa on 5-vuotias:) niin ja kaikki siis lapsia, koirat eivät opi edes vanhetessaan:)

Vierailija
14/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin juuri eilen, että naapuri oli kaverinsa kanssa leikkipuistossa koiran kanssa. Itse olen koiranomistaja ja mua korpee tuollainen käyttäytyminen. Kiva kun lapset istuu hiekkalaatikolla jossa koira käynyt hyppimässä. Valitettavasti tämä on viikottaista.

Toinen mikä ärsyttää koiranomistajia on ettei koiran kanssa ostata ohittaa oikein. Itselläni on onneksi rauhallinen koira joka ei rähise, mutta mitä isompi koira niin sitä huonommin osataan oikeaoppisesti ohittaa toinen koira. Aika useasti koirasta pidetään kaksin käsin kiinni, mutta ei komenneta sivulle tai tms.

Itselläni on ollut lapsuuden kodissa koiria ja aikuisiällä tämä on ensimmäinen koirani ja kyllä sitä koiraa pitää komentaa ja tehdä sen paikka perheessä selväksi. Kaikki ei ajattele näköjään samalla lailla ja pahimpia on ne jotka lässyttää koiralle kuin lapselle.

Vierailija
15/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:57"]

Tästä asiasta ei olisi tarvetta keskustella, jos kaikki koiranomistajat toimisivat siten kuin hyvä tapa ja muiden huomioonottaminen edellyttää; koiran jätökset pussiin ja pussi roskikseen.

En ymmärrä miksi se monille on ylipääsemättömän vaikea juttu. Meillä sen osaavat tehdä niin 6-vuotias kuin 8-vuotiaskin. Seuraavana opetteluvuorossa on 5-vuotias:) niin ja kaikki siis lapsia, koirat eivät opi edes vanhetessaan:)

[/quote]

entäs ne kuset siellä lumikasoissa? Kukaan ei korjaa niitä pois. 

Vierailija
16/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:02"]

[/quote]

[/quote]

Ne pissit lumikasoissa on lähinnä esteettinen haitta, mutta kukaan, edes koiranomistaja itse, ei halua astua kakkaan.

Vierailija
17/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:24"]

[/quote]

[/quote]

Ne pissit lumikasoissa on lähinnä esteettinen haitta, mutta kukaan, edes koiranomistaja itse, ei halua astua kakkaan.

[/quote]

juu on esteettinen haitta. Oksettavaa.

Vierailija
18/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Siellä luonnossa elää aika paljon eläimiä myös villinä, joten kaikki kuset ei välttämättä ole koirien. 

Vierailija
19/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ilman ap:ta ja ap:n kaltaisia ihmisiä olisi parempi paikka elää.

Vierailija
20/42 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Valitettavasti koiranpaskojansa keräämättömistä mulkvisteista ei pääse eroon edes niillä paremmilla asuinalueilla.

T: Kaupungin toiseksi kalleimmalla alueella asuva koiranomistaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä