Ulosteviljely, apua!
Määrättiin tekemään F-BaktVi1. Sain tässä mukana kaksi ulostenäytepurkkia jossa on tuommoinen lusikkamainen lasta päänä sekä kaksi geeliä sisältävää kuljetusputkea, sekä ohjeet.
Ohjeissa on siis kakata ensin pahviseen astiaan/wc-paperiin ja siitä lapata ulostenäytepurkkiin 1/4 putkesta. Laitanko kakkaa molempiin ulostenäytepurkkeihin?
Sitten tokana pitäisi tonne geeliputkiloon laittaa tuo pumpulipuikko joka pitää työntää kakkaan. Työnnänkö sen siihen pahvisessa astiassa olevaan kakkaan vai näytepurkin kakkaan?
Vienkö sekä nuo geeliputket että näytepurkit labraan? Vai vaan geeliputket?
Oon ihan pihalla enkä löytänyt netistä "ulostenäyte for dummies"-ohjetta, sellaisen nyt tarvitsisin..... kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (15)
Kakkaa vc-paperiin tai johonkiin omaan astiaan. Pyörittele geeliputkien tikkuja tässä ulosteessa ja laita tikut geeliputkiin.
Ota kahteen tyhjään purkkiin nokare ulostetta- se mitä siihen lusikkaan mahtuu ja kannet kii.
Vie kaikki labraan!
T. Labratäti
Mun mielestä mä vein vain ne putket. Lapseltani otettiin ulostenäyte viime talvena. Ne purkit oli käsuittääkseni vain steriilejä kuppeja, jossa sen näytten voi sieltä paremmin ottaa. Sit ohjeen mukaan laita ne tikut putkiin ja sekoitat, tai mitä neuvottiinkaan tekemään-
Riippuu ihan mitä tutkitaan siitä ulosteeta että mitä purkkeja antaa! Jos sai labrasta purkit, myös ne samaiset kaikki viedään takas.
Siis niitä viilipurkin näköisiä valkoisa kertakäyttöastioita ei viedä labraan. Ja putket varmaan pitää säilyttääjäkaapissa, vaimitä ohjeessa luki?
Lusikan sisältämät purkit ovat myös näytepurkkeja!!!! Laita myös niihin tavaraa!
T. Nro 3
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:39"]Siis niitä viilipurkin näköisiä valkoisa kertakäyttöastioita ei viedä labraan. Ja putket varmaan pitää säilyttääjäkaapissa, vaimitä ohjeessa luki?
[/quote]
Ei viedä koska ne on sitä ulostetta varten mistä laitetaan purkkeihin tai pyöritetään bakt.vi putkeen.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:33"]
Ihan sama missä astiassa olevaan kakkaan työnnät sen puikon, samaa tavaraa molemmissa. Ja kaikki näyteputket labraan, ei ne huvikseen ylimääräisiä anna :)
Kivaa kakanlappamista! :) itsekin joskus joutunut tekemään, yök.
[/quote]
Ei se ihan sama ole. Joskus näytepurkeissa on jotain ainetta mitä toisessa purkissa ei ole. Joten siitä pökäleestä otat kaikki näytteet erikseen joka purkkiin.
Kiitoksia!
Säilytänkö nuo geeliputket jääkaapissa nyt vielä ennen kuin saan niihin näytettä?
T. Ap
Mene labran vessaan kakalle, niin siellä neuvovat, jos et itse hallitse tai tekevät sen itse. Jos ujostuttaa liikaa kysyä etukäteen, onnistunee niinkin, että käyt kakalla ja otat kakan mukaan sellaisella pahvi astialla ja menet infosta tai ilmoittautumisesta kysymään, että mitä seuraavaksi pitikään tehdä.
Ne purkit ole kyllä steriiliä nähnykkää. :D
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:50"]
Mene labran vessaan kakalle, niin siellä neuvovat, jos et itse hallitse tai tekevät sen itse. Jos ujostuttaa liikaa kysyä etukäteen, onnistunee niinkin, että käyt kakalla ja otat kakan mukaan sellaisella pahvi astialla ja menet infosta tai ilmoittautumisesta kysymään, että mitä seuraavaksi pitikään tehdä.
[/quote]
Muista ottaa vuoronumero!
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:50"]
Ne purkit ole kyllä steriiliä nähnykkää. :D
[/quote]
luulitko, että peräsuolesi on?
Ihan sama missä astiassa olevaan kakkaan työnnät sen puikon, samaa tavaraa molemmissa. Ja kaikki näyteputket labraan, ei ne huvikseen ylimääräisiä anna :)
Kivaa kakanlappamista! :) itsekin joskus joutunut tekemään, yök.