Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOKUISTEN 2006 VIIKKO 35

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanneli, meillä oli viikon verran sama juttu, tissillä vaan oltiin ja sitten kun ei oltu, niin huudettiin... Tissit meni aika kipeeksi...

Neuvolassa todettiin, että pojan paino ei ollut noussut tarpeeksi. Pumpatessa huomasin, että oma maito ei voi mitenkään riittää joten aloitin lisämaidon antamisen, lisäksi pumppasin omat talteen. Nyt meillä pääasiassa pulloruokinnalla oli kyse sitten rintamaidosta tai korvikkeesta, mutta huudot on loppunu ja hereillä saattaa olla parikin tuntia kerralla. Lisäksi tissit olen saanut kuntoon. Paluuta täysimetykseen ei valitettavasti taida olla, mutta pääasia on, että poika on tyytyväinen.

Mahaväänteitä rupesi olemaan, mutta aloitin Rela-tipat ja Cuplatonkin on käytössä ja tänään ei ole niin vääntänyt enää kun eilen ja toissapäivänä.

Emma-Liinu ja " Upi" 2 vko 1 pv

Vierailija
2/48 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei toi pumppaus onnistu lainkaan. esikoisen kanssa pumppasin alkuun pakastimeen, mutta kun tuotanto pikkuhiljaa tasaantui, jätin pumppauksen. kerran sitten taas kokeilin, kun poika nukkui pitkään ja tissit meinas pamahtaa, enkä saanut kuin vaivaset millit tulemaan pulloon! olin jo lamaantua, sillä kälyni lopetti aikanaan imetyksen huomattuaan, ettei sieltä mitään pumpulla saa. minä kuitenkin päättelin, että kun paino kerran nousee ja poika nielaisee imiessään, kaikki on hyvin.

kakkosen kohdalla sama juttu, en saanut mitään pumpattua, mutta pojan sain täysimetettyä. ja jälleen kerran kokeilin tämän kolmosen kanssa pumppua, ei onnistunut, mutta pojan paino oli taas alle 2vkossa noussut 4240g-4900g eli pakko uskoa omaan tavaraan. pointti siis se, että pumpulla saatu tulos ei kerro totuutta vaan vaaka. mutta emme siis pysty ilman korviketta pulloilemaan, joten jos mulle tulee jotain omaa menoa niin kauppan on mentävä.

rokotteesta vielä. olin päättänyt ottaa, mutta kun luimme sairaalasta saadun infolapun niin emme ottaneetkaan. tuon infon mukaan rokote säästää vuodessa 4 tartuntaa, kun taas rokotteen haittavaikutuksista kärsii 8 lasta. siksi rokote on poistunut pakko-listalta. ja lapussa oli lueteltuna ne tapaukset, jossa rokote kannatti ottaa. me emme kuuluneet näihin tapauksiin. rajalla asuvien se kannattaa ehdottomasti ottaakin, siellä riski on niin paljon isompi.

kysymys: onko muilla kahvin- tai jotain muuta himoa? mulla menis kahvia vaikka kuinka...

ihanaa, kun saatiin opemammakin tänne ja kohta ollaankin kaikki tällä puolella! voimia kaikille mahavaivaisille ja hannelille vielä, että mun teinarissa luki 90-alussa, että readhead or dead ;-) joten tervetuloa joukkoon, vaikkei ihan teinejä enää ollakaan!

pumpelsson

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä silmät ristissä tuijotan tietokoneen ruutua, mitään älyllistä toimintaa ei kyllä taida tässä päässä tapahtua. Mä oon V-Ä-S-Y-N-Y-T Tuntuu, että univelkaa kertyy koko ajan lisää. En saa missään välissä " tasattua" edes vähän tätä vajetta. Viime yön kun neitonen päätti sitten taas viettää tissillä ja nukkumisesta ei tullut mitään. Ja nyt päivällä kyllä taas kelpaa nukkua, kun itselläni ei ole mitään toivoa päästä nukkumaan. Voi haukotus, kyllä nyt maistuisi vuorokauden tajuttomuus!

Opemamma, tervetuloa tälle puolelle ja Suuret Onnittelut peikkopojasta! Pikkuhiljaa saadaan kaikki elokuiset pois sieltä odottajista :o)

Esikoisella alkoi tänään siis eskari ja tyttö oli aamulla ihan täpinöissään. Päivä oli ollut mukava ja uusia kavereita tuli taas roppakaupalla lisää!

Nyt pitäis kyllä näyttää näille laittioille imuria, edes vähäsen. Tuntuu, että tällä hetkellä imuri on viimeinen mitä ajattelen, mutta nuo pölypallerot alkaa jo nousta sellaiseen kapinaan, että kaippa se on pakko taipua!

Kirppu ja pikku-kirppu 3 vkoa ja 3 päivää

Vierailija
4/48 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa opemammakin tosiaan tälle puolelle ja onnea pikkuisesta pojasta kovasti.

Meilläkin tytön masua vääntänyt nyt joka ilta siinä seitsemän aikaan alkaa ja sitten itketään johonkin yhdeksään kymmeneen enemmän tai vähemmän. Aloitin sitten rela tipat ihan kunnon annoksilla ja hankin ehkäpä vielä sitä cuplatonia jos tämä ei tästä helpota. Röyhtäyttämistäkään en ole tainnut osata tehdä kunnolla kun neuvolatäti sanoi tällä kertaa mikä juttu se oikein on.

NEUVOLAKUULUMISIA: Meidän tyttö on venyttänyt itsensä 54 senttiin ja painaa jo noin 4180g. Elikkä ehkäpä tulee äitiinsä ja pitkäksi tytöksi tulee.

Jospas munkin pitäisi mennä taas kampaajalle näyttämään vähän saksia tälle letille. Alkaa tämä oman itsensä hoito ja meikkaus vähän niin ja näin kun vauvaa tulee hoidettua niin paljon ja mietittyä ettei itseänsä oikein jaksa miettiä ja muistaa näin kestoväsymyksessä kuitenkin kun eletään.

Pia ja tyttö 3,5 viikkoa

Vierailija
5/48 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu nukkuu ja esikoinen katsoo lastenohjelmia mummun kanssa. Viime yönä nukuttiin tosi hyvin yhdellä syötöllä, joten ei edes väsytä. Varmaan ensi yö menee taas rikkonaisemmin. Sen olen jo huomannut tämän kahden kotipäivän aikana, että Onni tuntuis olevan päivänvirkku ja nukkuu pidempiä pätkiä alkuillasta (ja yöstä). No, vielä on turha alkaa kehitellä mitään rytmejä, enkös vasta lukenut, että sitä voi miettiä kun vauva on 6-8 viikon ikäinen?

Masuvaivat tuntuu olevan yleisiä - sitähän mäkin vähän kammolla odotan, millaiseksi tämä tapaus muodostuu. Parin viikon iässähän ne enempi taitaa alkaa, joten pitää nauttia tästä kitinättömästä ajasta. Mut Hannelille sen verran, että masuvaivat -> imetys -> masuvaivat on kierre ja imetyksen sijaan pitäisi ehkä yrittää jotain muuta (synnärillä jo sanoivat näin, kun valitin että poitsu oli vähän levoton). Ootko kokeillut vauvahierontaa? Tai kantoliinaa? Mites tutti? Siis jos saisit pidennettyä imetysvälejä, niin auttaiskohan se?

Lypsämisestä: mikäli muistan oikein, kaikilta ei välttämättä tule mitään lypsämällä ja silti maitoa on vauvalle riittämiin. Vauva kaiketi stimuloi rintaa vähän erilailla ja onhan sen imussa tehoakin... Viimeksi mä lypsin käsin maitoa pakkaseen, mutta nyt en ajatellut tehdä niin, kun ei ne pakastemaidot kelvanneet. Toisekseen en halua, että lypsämällä kiihdytän maidontuotantoa ja lypsän nyt vain välttämättömän " paineen" pois, kun rinta alkaa pakkaantua.

Meillä oli jo eka neuvola! Onni oli kerännyt painoa kolmessa päivässä peräti 200 g, eli oli nyt viisipäiväisenä 250 g yli syntymäpainon. On ainakin ruoka maistunut =)

Eipä tämän kummempia. Jaksamista itse kullekin!

Kerttukasperi ja Onni 5 pv

Vierailija
6/48 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko oli tulla kurkkaa ja.. mun kamulle sanottiin että voi kestää 3kk ikään asti ennen kun tasottuu,meinaa se tilailee sitä maitoa koko ajan,mun kamu joutu syöttää 15-30min välein koko aika,että aikaa ei oikeen muuhun jääkkään.. koitahan jaksella..

me ei sitä rokotetta saadakkaan kun tänään tais olla takaraja että saa valita ja 1.9.06 alkaen sitä ei enään anneta..joten meille sitä ei tuu,koska tästä tulee syysvaavi :( mä se tosiaan voitin ja oon vika tuolla osotus puolella,eipä siellä oo enään elämää :(

k.h.p ja tärppityttö 40+4

Vierailija
7/48 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että opemamma ja paljon muitakin on saatu hinattua tälle puolelle :)

LYPSÄMISESTÄ: mä en saa pumpulla mitään ulos, mutta käsin lypsämällä kyllä. Se tosin on niin vaivalloista, että en tee sitä ellei ole pakko. Ja nyt maidon tulo on tasaantunut niin, että ei ole tarviskaan.

NEUVOLASSA: tänään eka lastenneuvola, tyttö oli 52,5cm (sama kuin syntyessään), py 36,5cm, eli sentti tullut lisää ja paino oli 4010g. Kuusi päivää sitten painoa oli 3840g.

Pakko hehkuttaa! Sain tänään vanhat farkut jalkaani, jee! Se on se 4-5 kg edelleen ylimääräistä, luulen, mutta ainakin maha on taas pienentynyt. Pitäis vaan jättää noi suklaat ja muut pois.

HIMOIsta: mua himottaa MAKEA! Suklaata haluaa hän...

Jamssa + tyttö 13vrk

Vierailija
8/48 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis masuvaivoja pienemmällä, hereillä ollessa ainoostaan itkee ja syö syö syö syö syö syö syö.. Miten kauan tää jatkuva tissilläolo voi jatkua??? kellään tietoa, meinaan on meikän utareet jo aika lailla kosketusherkät :).

Ja esikoinen otti ja kehitteli itelleen flunssan... jee jee. tänään vien sen lääkäriin, meillä kun on taustalle se kiva korvakierre jne, joten en jää kotio katselemaan ja kuuntelemaan toisen huutoa...

Meikällä onkin sitten nykyään räväkän punainen tukka :D

hanneli ja natikka 2vkoa1pvä

Vierailija
9/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viime viikko oli taas sellaista hulinaa, että ehdin käydä koneella varmaan yhden ainoan kerran. Eilen vietettiin meillä pikku-ukon ristiäisiä enkä takuulla olisi selvinnyt kaikista järjestelyistä ilman ihanan siskoni apua. Nimen päättäminen oli uskomattoman vaikeaa ja sitä mietittiin vielä juhlapäivän aamuna, mutta vihdoin ja viimein valitsimme kahdesta suosikistamme toisen ja pikkumies sai nimekseen Väinö Ukko Otava:) Nyt on onneksi ristiäiset ohi ja ensi viikonloppuna juhlitaankin sitten esikoisen 3-vuotissynttäreitä. Että juhlaa pukkaa...

Lueskelin tuossa viime viikon pinoa ja uskomattoman pitkiä pätkiä monien vauvelit jo nukkuvat! Meillä on nyt viime aikoina syöty yöllä parin tunnin välein ja päivällä on sitten nukuttu vähän pidempiä pätkiä. Öisin tämä mamma kulkee ainakin vähän tokkurassa, sillä viime yönä kompuroin unissani portaissa, mutta en onneksi Väinö sylissä, ja onnistuin jotenkin telomaan kinttuni niin että käveleminen on tällä hetkellä aika tuskallista. Iltapäivällä pitäisi kaiken lisäksi lähteä tytön tarhaporukan kanssa metsäretkelle, mahtavaa...

Eria, mikäs Taatelin nimeksi tuli? Eikös teilläkin ollut ristiäiset eilen?

Hanneli, onneksi sait rintatulehduksen selätettyä! Kamalalta kuulostivat sinun oireesi!

Jahas, nyt meillä taas herättiin eli velvollisuus kutsuu. Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Pantoufle ja Väinö

Vierailija
10/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oltu jo hyvä tovi ja aina vaan on koko ajan jotain miks ei koneelle meinaa ehtiä.

Meidän neiti siis syntyi 13.8 ja osastolla jouduttiin olee viikon päivät, vauva oli alkuun kolme vuorokautta valvonta osastolla ja loppuajan tippakanyylinsa kanssa. Sillä kun jostain selittämättömästä syystä nousi tulehdusarvot 84:ään.

Yöt neiti nukkuu yhdellä heräämisellä mut päivällä sit tankkaakin useampaan otteeseen. Pojat on ihan haltioissaan uudesta tulokkaasta, ja kovasti olisivat auttamassa. Tappelevat eniten nykyään siitä kumpi saa viedä vauvan likaisen vaipan roskiin...=)

Tänään tulis neuvolan täti kotikäynnille kahdelta, eli vähän pitäis siirtää noita mun keräämiä puhtaan pyykin pinoja kaappiin tuosta sohvalta.

Yllättynyt oon siitä et ukko auttaa niin paljon kaikessa. Ennen jäi likavaatteetkin pitkin lattioita mut kyllä nyt menee jopa koneeseen saakka ja kone vielä päälle... Toivottavasti ei oo vaan ohimenevä mielenhärö...

Jaaha, neiti heräs, palailen taas...

Juups, ja tapaamiseen osallistun mielelläni jos vain aika ja paikka on sopivat.

LEM

Vierailija
11/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis takana yksi elämäni helvetillisimmistä viikonlopuista. Mulle nous lauantaina kova kuume ja pikkuneiti alotti samantien hirveen karjumisen. Ja on huutanut päivät ja yöt siitä launtai aamusta lähtien. Itsellä siis takana kaksi vuorokautta 39 astetta kuumetta ja nukkumisesta olen vaan haaveillut. Viime yönäkin neiti karjui vartin - puolen tunnin välein.

KYSYMYS; Voikohan mun maito olla kuumeesta johtuen jotenkin " hapanta" ja sen takia neitosen vatsaa vääntää ihan hirmuisesti? Vauva tuntui tosi lämpöiseltä tänä aamuna, onkohan rassukka saanut tän saman taudin.. Onneks mulla on lääkäri tänään ja otan neidin mukaan. Tuttu lastenlääkäri saa tutkia meidät molemmat.

Niin ja sitten vielä. Mun toisen tissin päällä on kauheita punasia laikkuja ja tissi on ihan kosketusarka niistä kohdista? Rintatulehdusko tässä vielä päälle pukkaa...

Arrggh... Nyt painun työntämään pääni pakkaseen, jos tää kuume laskis edes vähän.

Erittäin väsynyt Kirppu ja neiti 3 viikkoa

Vierailija
12/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pantoufle, ihana nimi teidän pojalle tuli! Taateli on tästälähtien Jaakko Johannes virallisesti, Jaakko hän on kyllä ollut jo ihan alusta asti :)

Ristiäisetkin meni suht hyvin, anoppi taas koetteli, mutta muuten OK!

ääääshhh, nyt tars mennä pikkumiestä pihalle

e& jaakko

Vierailija
13/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä joillain reippailla oli jo ristiäisiäkin. Me suunniteltiin tässä viikonloppuna jo ristiäisten tarjoiluja joita en nyt teekään itse vaan ne tulee yhden tutun ammattilaisen tekeminä. Kakun vaan pistän tilaukseen jostain muualta.

Tuli tilattua ekaa kertaa digikuville paperiversioita netistä niin on tytöstä sitten ihan albuminkin täytettä ja mummolle lähetettävää ;)

Täällä taas ähistään ja kitistään jotain

Vierailija
14/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti rintatulehdukselta vaikuttaa sun kuvailemat oireet. Voi ressukka, koita jaksaa vaikka huumori on varmaan koetuksella kun väsyttää ja on kipeä olo. Eikös viime viikon pinossa suositeltu ainakin lämpimiä suihkuja ja niitä vehnä- tai kauratyynyjä, toivottavasti niistä olisi sinullekin apua.

Meillä pikkumies näyttää nukkuvan ennätyspitkät päiväunet, joten täällä tänään jo toista kertaa! Juhuu!!

Pantoufle

Vierailija
15/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkumies on nyt sitten 1vko 5pvän ikäinen ja kotona on oltu viikon verran opettelemassa nelihenkisen perheen arkielämää. Onneksi mies on kotona, on tässä sen verran vielä rytmit hakusessa etten ois yksin selvinnyt. Esikoinen vaatii kovasti huomiota ja mies onkin ottanut hänet kaikkeen mahdolliseen mukaan. Tyttö vaan huutaa äitiä yöt...

Poika on vaikuttanut alkuun aika rauhalliselle tapaukselle, mutta nyt on alkanut iltaitkut. Eilenkin itki klo 22-02 selvästi mahavaivoja eikä rauhoittunut millään sänkyynsä. Sylissä oli aina hetken rauhassa ja miehen kanssa vuorotellen kanniskeltiin vauvaa pitkin taloa. Alkuun nukkui yötä päivää 3-4h pätkiä, nyt on yöllä syönyt 2h välein. Päivisin sitten vetelee 4h unia; pakkohan se tietenkin on joskus nukkuakin...

Valveilla viihtyy parhaiten sylissä, sitterissäkin köllöttelee välillä ja isosisko on innokas keinuttaja siihen viereen. Rela-tippoja hain tänään, pitää antaa nyt kunhan herää uniltaan syömään, toivottavasti niistä löytyy apu itkuisuuteen. Jos ei nekää auta, pitänee alkaa saneeraamaan omaa ruokavaliota. En kyllä mielestäni ole mitään erityistä syönyt, joka masunväänteitä aiheuttaisi, mutta maitotuotteethan on yksi yleisimmistä ja niitä käytän paljon.

Kirppu: oireesi kuulostaa rintatulehdukselta, varsinkin jos rinnoista tosiaan löytyy arkoja punaisia läikkiä ja on noin kova kuume. Olihan sulla tänään se lääkärinaika?

Rauhaisaa alkuviikkoa kaikille tasapuolisesti...

Vierailija
16/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kuulostaa joku lokakuun puolivälin tienoo ?

Elikkä jos elokuiset syntyy kaikki suunnilleen syyskuun puoliväliin mennessä ainakin niin ehtivät sitten viimeisetkin jo palautua synnytyksen koettelemuksista. Siis siitä vaan kun joku tuolla viime viikon pinossa oli ajankohdasta huolissaan. Siis jotain vko 41 vaikka...

pia taas ja tyttö 3vko

Vierailija
17/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppu: kuulostaa kyllä rintatulehdukselta. se on ikävä vaiva mutta onneksi ohimenevä.

minulla on neljän aikaisemman lapsen kohdalla iskenyt rintatulehdus kovan kuumeen kera vauvan ollessa viikon ikäinen. tällä kertaa tuli toinen rinta araksi ja laikukkaaksi mutta ei kuumetta vauvan ollessa neliviikkoinen.

meillä vietettiin ristiäisiä kolme viikkoa sitten pojan ollessa kolmeviikkoinen.(taisin niistä odotuspuolella mainitakin) poika sai nimekseen Eetu Mikael.

kivoja nimiä teidän lapsilla. meillä oli myös mietinnässä Jaakko ja Eeli.

Eetu on meidän kaikkien silmäterä ja isot siskot ovat hänestä hyvin innoissaan ja ylpeitä, pitelevät sylissä,halaavat ja antavat pusuja ohikulkiessaan.

Eetu on rauhallinen ja suloinen vauva. yöt sujuu toistaiseksi hienosti. hän menee yhdeksän paikkeilla yöunille, heräilee eka kerran syömään kahden maissa. otan hänet viereeni maidolle ja jatkan samalla itse unia. seuraavaksi havahdun noin kuuden seitsemän maissa aamulla kun poika pyytelee maitoa. päiväsaikaan hän syö silloin kun on nälkä ja nukkuu kun väsyttää. minä en kauheasti kelloa katsele niin en osaa sanoa millaisin väliajoin syö. yöllä katson kännykästä kellonajan niin saan samalla hiukan valoa.

viiden viikon neuvolassa Eetu painoi 5120g ja 54,5cm, s.mitat olivat 3700g ja 49cm.

kaikenkaikkiaan elämme ihanaa vauva-arkea. olemme niin onnellisia ja kiitollisia viidestä ihanasta lapsesta jotka meille on suotu.

ihanaa vauvantuoksuista alkavaa viikkoa.

myry ja Eetu 6vk

Vierailija
18/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu ja isosiskolle lykkäsin karkkipussin käteen. Pääsinpähän nettiin :) Pyykit kyllä odottaa laittamista, mutta piti tulla äkkiä tänne höpisemään.

KIRPULLE jaksamista, toivottavasti saat tänään avun lääkäristä. Mä pelkään itsekin ihan kamalasti rintatulehdusta. Kun tuo kakkonen oli ihan vauva, ei vielä kuukauttakaan, mä sain 2 angiinaa peräkkäin. Se oli ihan tuskaa kun yöllä kuume nousi yli 40 asteen ja olin ihan pihalla, hyvä kun tiesin omaa nimeäni. Onneksi siihen tepsii lääkkeet nopeasti ja kun se iski perään uudelleen niin osasin heti samana päivänä lähteä jo päivystykseen.

Vauva on eilen ja tänään syönyt paljon vähemmän. Rinnat täyttyy maidosta ihan pinkeiksi. Ihme tyyppi, mitähän se meinaa... Sitten kun syö, niin maitoa tulee suihkuamalla eikä tuo pikkuinen tykkää siitä alkuunkaan.

Mitä tuotteita/ruokia imettävän kannattaisi välttää jos vauvalla on ilmavaivoja? Tumma leipä, palkokasvit, limsa, suklaa... Noista olen kuullut. Mitäs muita niitä onkaan???

NIMISTÄ: me ollaan tässä nyt miehen kanssa " keksitty" yksi varteenotettava nimiehdokas. Se vaan on ihan erilainen kuin noiden isompien tyttöjen nimet... Musta tuntuu, että mikään nimi ei kuvaa tuota meidän ihanaista murusta.

Mulla on ihan älyttömän ISO MAHA!! Painoa jäänyt 4-5 kg, ja tuntuu, että se kaikki on mahassa. Vaatteiden löytäminen on tosi vaikeaa, kun kaikkien paitojen alta pullottaa järjetön läskivaranto ;) On vain yhdet housutkin, jotka mahtuu jalkaan. Miten ihmeessä se kaikki ylimääräinen on tollasena kellukkeena vyötäröllä? Vähän masentavaa. Ei nyt olis varaa alkaa ostella uusia vaatteita. Saati sitten että edes pääsisin vaatekaupoille. Niin ja siis painoa tuli raskausaikana 14 kg, joista 6 jäi synnärille (mitä nyt osa tietenkin tuli vauvan muodossa mukaan) ja 3-4 lähti kun turvotus häippäsi...

Tämä tällä kertaa

Jamssa + tyttö 10vrk

Vierailija
19/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona on taas vaihteeksi sellainen hetki, että molemmat lapsukaiset nukkuvat samaan aikaan. Esikoinen tosin saattaa herätä millä hetkellä tahansa, eikä tuon vauvankaan uni kovin raskaalta vaikuta. Mutta jos nopeasti muutaman rivin kirjoittaisin...

Olipa mukavaa huomata, miten aktiivista keskustelua täällä jo käydään. Väki senkun lisääntyy :). Pianhan me kaikki elokuiset olemme siirtyneet odottajien puolelta tänne.

Meidän tyttösellä on tänään ikää tasan 5 viikkoa, mutta minulla on sellainen olo, että synnytyksestä olisi jo kuukausia aikaa. Arki rullaa jo niin hyvin, etten oikeastaan edes muista aikaa ilman kahta lasta :). Tyttö on edelleen helppo ja rauhallinen vauva ja hyvin ennakoitavissa oleva. Hän ei juuri lainkaan itkeskele ja pari viikkoa sitten alkaneet vatsavaivatkin ovat taakse jäänyttä elämää. Syöttövälit ovat kolmen neljän tunnin luokkaa ja öisin (yöunet ovat noin 21-7 välillä) tyttö syö kahdesti. Päivisin hän vetelee yhdet pitkät päiväunet, mutta muuten ottaa vain pieniä nokosia sitterissä, kantoliinassa tai ratasajeluilla. Varsin paljon hän on siis päiväsaikaan jo hereillä seurustelemassa. Ensimmäisiä hymyjäkin hän on alkanut jo väläytellä :).

RISTIÄISET: Meillä ristiäisiä vietetään kolmen viikon kuluttua. Tällä kertaa juhlat ovat kotona ja tarkoitus olisi tehdä kaikki tarjoilut itse. Väkeä juhliin tulee vain reilu 10, sillä aika moni lähisukulainen asustelee ulkomailla, eikä pääse tulemaan. Pienet ja intiimit juhlat siis tulossa :). Pikkuhiljaa pitäisi alkaa suunnittelemaan tarjoilua ja muitakin yksityiskohtia. Kastekeskustelu papin kanssa on ensi viikolla.

HIKOILEMINEN: myös minä hikoilen aivan mahdottomasti. En valveilla ollessani vaan yöaikaan. Mun on pakko vaihtaa paita jokaisen imetyksen yhteydessä, sillä yläkroppa on aina herätessä likomärkä.

NÄLKÄ: Ja ruoka on koko ajan mielessä. Olen pistänyt napaani kaikki kaapista löytyvät herkut ja nyt olenkin päättänyt, että mitään vierasvaraksi tarkoitettuja keksejä en enää kotona jemmaa. Koko ajan pitäisi popsia jotain.

JÄLKITARKASTUS: Jokos joku on jo käynyt jälkitarkastuksessa?? Minulla olisi se ensi viikolla ja jo aika malttamattomasti sitä jo odotan. Mulla on edelleen viiden viikon jälkeen tikit sulamatta ja haluaisin niistä jo eroon. Ja muutenkin on kiva päästä kuulemaan, onko alapäässä kaikki hyvin.

Jaahas, lapset nukkuu edelleen, joten ehkäpä käyn keittämässä vielä kahvit. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

Pepper ja tyttö 5 vko

Vierailija
20/48 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIRPPU: juu rintatulehdusta olettasin. Ja tulehtunutta rintaa ei muuten saa entisestään lämmittää... eli niitä kaalinlehtiä, viileitä kääreitä, ja tiheetä imettämistä/rinnan käsin tyhjennystä.

meillä täys kaaos päällä vaikka mieski kotona. miten mie tuun pärjäämään näitten kahden kaa yksin koskaan???????

hanneli ja sylissä nukkuu natikka (eli yksikätisenä täällä siis hän)