Voiko chow chown ottaa kerrostaloon?
Kommentit (17)
No kun se on niin söpö. Eihän sillä luonteella tai terveydellä oo juurikaan merkitystä...
Joko aloittaja on päätöksensä tehnyt? Miten hyvin tunnet rodun?
No toki, miksei voisi? Mun ystävällä ainakin oli.
Voi, se kun on niin sairas ettei pysty kuitenkaan liikkumaan.
Oikeasti, miksi ottaa rotu joka on jalostettu sellaiseksi että liikkuminen on tuskallista? Kun se on ihanan rauhallinen vai? Ota selvää chow chow:n anatomiasta niin tiedät miksi se tykkää makailla.
Älä tue eläinrääkkäystä!
No voihan sen jos haluaa. Kunhan viet usein pidemmäksi aikaa ulos. En itse ottaisi.
Eläimet eivät kuulu kerrostaloihin, eivätkä haluaisi niissä asua jos saisivat päättää.
Voi tietenkin, kuten lähes minkä tahansa muunkin koirarodun (poislukien laumanvartijat ja herkkähaukkuisimmat pystykorvat). Muistat vaan panostaa kouluttamiseen, niin koira ei vahtimis- tai yksinoloäänillään häiritse naapureita. Koira ei kärsi kerrostalossa elämisestä, jos se saa riittävästi lenkitystä ja muuta aktiviteettia. Sisällä ei oo tarkoitus lenkkeillä vaan levätä, joten ei väliä vaikka ottaisi yksiöönkin koiran.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:11"]
Oikeasti, miksi ottaa rotu joka on jalostettu sellaiseksi että liikkuminen on tuskallista? Kun se on ihanan rauhallinen vai? Ota selvää chow chow:n anatomiasta niin tiedät miksi se tykkää makailla.
Älä tue eläinrääkkäystä!
[/quote]
Miksi kuvittelet, ettei chow chow pystyisi liikkumaan? Tuttavallani on chow chow, ja se on hyvin liikunnallinen koira.
Älä tue eläinrääkkäystä!
[/quote]
Täh? Sotketko nyt toiseen rotuun? Koira on omapäinen rotu. Kaverillani on chow chow ja olen sille joskus hoitotätinä. Hyvänä päivänä kävellään 2 km lenkki ja "ei-mua-nyt-tänään-huvita"-päivänä kävellään just tarpeille ja sitten ihmetellään istuen maailmanmenoa, mieluusti koirapuistossa. Jos ulkona sattuu satamaan, sehän ei pihalle mene. "Teen-jos-teen" mentaliteetti kuuluu rodun luonteeseen. Koira on pässin terve, lonkat ja polvet kuvattu.
Ottakaan nyt ihmiset selvää terveysasioista ennen kuin otatte koiran! Ylemmässä lisää keskustelua ja alla lainaus Wikipediasta.
http://www.vauva.fi/keskustelu/3839200/ketju/chow_chow
Terveys[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
Rotua voidaan pitää valitettavan sairastumisalttiina. Sille tyypillisiä sairauksia ovat polvien ristisiteiden vammat, silmien vuotaminen, iho-ongelmat sekä silmäluomien sisään- tai uloskiertyminen. Ongelmallisimpana pidetään tällä hetkellä kuitenkin kyynärniveldyplasiaa. Perinnöllistä lonkkavikaa on myös. Chow chow kuuluu Suomen Kennelliiton perinnöllisten vikojen ja sairauksien vastustamisohjelmaan (PEVISA), ja pentujen rekisteröinnin edellytyksenä on molempien vanhempien kyynärnivelkuvaus sekä hyväksytty lonkkakuvaustulos.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa chowchown??? Yksi turhimmista ja epäsosiaalisimmista koiraroduista ever. Ei välitä edes omasta perheestä eikä ole minkäänlaista miellyttämisen halua, ei sovellu oikein mihinkään harrastamiseenkaan kaveriksi.
Chowit on maailman parhaita ystäviä.kun heität pallon sille se katsoo palloa ja ajattelee että hae ite kun sen sille heitit.
T:onnellinen Chowin omistaja
Mä luulin että kyseessä oli se kiinalainen keitto
Voi ottaa. Chowit ovat uskollisia yhden perheen koiria. Itsepäisiä kuten itämaiset rodut ainakin.
Meillä ollut choweja 1960-luvulta. Ne muuten hepuloivat, juoksevat ja liikkuvat onnessaan kuten monet muutkin rodut.
Vierailija kirjoitti:
Älä tue eläinrääkkäystä!
Täh? Sotketko nyt toiseen rotuun? Koira on omapäinen rotu. Kaverillani on chow chow ja olen sille joskus hoitotätinä. Hyvänä päivänä kävellään 2 km lenkki ja "ei-mua-nyt-tänään-huvita"-päivänä kävellään just tarpeille ja sitten ihmetellään istuen maailmanmenoa, mieluusti koirapuistossa. Jos ulkona sattuu satamaan, sehän ei pihalle mene. "Teen-jos-teen" mentaliteetti kuuluu rodun luonteeseen. Koira on pässin terve, lonkat ja polvet kuvattu.
Hyvänä päivänä 2km? Oikeasti? Meidän villakoira juoksee meidän kanssamme 10 km juoksulenkkejä, eikä ole kotiin tullessa edes väsynyt, vaan vetää iloisena nopeampia kierroksia, kun pääsi vihdoinkin irti hidastelijoista!
Hei olen corgin omistaja ja mietin sille kaveria chow chow kuulostaa mukavalta. Mutta omistetaan kissoja enkä tiedä mitä chow tuumaa kissoista. Olis kans kiva tietää kans et oisko se hyvä toiseksi koiraksi
Itekki oon corgin omistaja ja oon miettinyt chow chowia, mutta ainoot asiat ovat ne, että meillä on kissoja ja asutaan kerrostalossa.
Kuka haluaa chowchown??? Yksi turhimmista ja epäsosiaalisimmista koiraroduista ever. Ei välitä edes omasta perheestä eikä ole minkäänlaista miellyttämisen halua, ei sovellu oikein mihinkään harrastamiseenkaan kaveriksi.