Miten sinä hemmottelet itseäsi? ev
Kommentit (28)
Sipsejä ja dippiä
Suklaata
Tortilloja
Tortillasipsejä ja salsadippiä
Pizzaa
Itsetehtyjä hampurilaisia
Joo... :(
Olen noin kaksi kertaa vuodessa viikonlopun yksin kotona. Kaikkein mieluiten olen silloin ihan yksin, en näe ketään enkä juttele kenenkään kanssa puhelimessa tai netissä. Siivoan kodin etukäteen niin, ettei kämpässä ole mikään ei ole rempallaan. Haen kotimatkalla take away -ruokaa, jotain nepalilaista tai intialaista. Haen samalla jonkun leffan ja irtokarkkia. Käyn pienellä lenkillä ja saunassa (tämä jää tekemättä jos töissä on mennyt liian pitkään). Nautin illallisen punaviinin kanssa. Katson leffan ja mussutan karkkia. Nukun toivottavasti kellon ympäri. Luen lehteä ja syön aamiaista vähintään 2h. Käyn pitkällä lenkillä ja saunassa. Makaan sohvalla lukemassa. Teen jotain omaan makuuni sopivaa ruokaa ja mahdollisesti käytän illan samoin kuin edellisenä iltana eli katson leffan ja syön karkkia tai juon punkkua. Sunnuntaina mennee aamiaiseen vähintään sama 2h ja sitten teen jotain aikavievää ruokaa ja/tai leivon niin että kotiin on kiva tulla viikonloppureissulta. Illallisen jälkeen käydään vielä yhdessä kävelyllä päivittämässä kuulumiset jos ei lenkille jaksa.
Siirrän kaikki menot ja olen koko päivän tekemättä yhtään mitään.
Tai tekemättömyys on mm. lempisarjojen katsomista, torkkumista, saunomista, nettishoppailua, hyvää ruokaa, jne :)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:07"]
Olen noin kaksi kertaa vuodessa viikonlopun yksin kotona.
[/quote]
Just tota mä toivoisin! Oon yrittänyt miehelle sanoa, että hänen pitäisi järjestää työaikataulunsa niin, että saisin olla vaikka yhden yön yksin kotona, mutta nyt se on taas mahdotonta, kun on vauva. No, onneksi vauva kasvaa koko ajan, joten kyllä taas jonkun ajan (vauvasta riippuen, miten nukkuu ja syö yöllä) kuluttua on sellainen aika, että mä voisin ajaa miehen ja lapset mummolaan ja röhnöttää yksin kotona kaikessa rauhassa - hyvää kannattaa odottaa!
Mä oon huomannut kyllä, että oman ajan ottaminen on mulle ihan hirveän tärkeää. Kävin ennen ratsastamassa kerran viikossa ja sen jälkeen olin kuin uusi ihminen. Myös muut liikuntaharrastukset auttoivat.
11
Jotenkin mua ärsyttää nää rankalla lihaskuntotreenillä itseään hemmottelevat. Elämähän olisi teille yhtä hemmottelua jos vaikka asuisitte maatilalla ja tekisitte raskaita töitä aamusta iltaan. Puunkantoa ja heinäntekoa jne.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:14"]Jotenkin mua ärsyttää nää rankalla lihaskuntotreenillä itseään hemmottelevat. Elämähän olisi teille yhtä hemmottelua jos vaikka asuisitte maatilalla ja tekisitte raskaita töitä aamusta iltaan. Puunkantoa ja heinäntekoa jne.
[/quote] ei se ole kuule yhtään sama asia. Lihaskuntotreenissä keskitytään vain itseen itsen takia, hiotaan kroppaa kropan vuoksi, eikä tehdä mitään vitun töitä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:14"]
Jotenkin mua ärsyttää nää rankalla lihaskuntotreenillä itseään hemmottelevat. Elämähän olisi teille yhtä hemmottelua jos vaikka asuisitte maatilalla ja tekisitte raskaita töitä aamusta iltaan. Puunkantoa ja heinäntekoa jne.
[/quote]
Ei olisi. Kyllä mä ainakin helvetti mieluummin nostan niitä painoja kun haisevaa kasaa paskaa. Näin kärjistettynä.
Menen yksin merenrannalle, istun kalliolle ja katselen merta.
Rasvaan käteni käsirasvalla ja annan sen kuivua kaikessa rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:14"]
[/quote]
Mikä siinä ärsyttää? Oma valintahan se on asua maatilalla ja tehdä noita töitä. Ja ihan samalla tavalla oma valinta on tehdä kevyttä toimistotyötä ja sen vastapainoksi treenata salilla. Ihmeellistä jos joku tästäkin saa aiheen ärsyynty. Ihmisillä nyt vaan sattuu olemaan erilaisia kiinnostuksenkohteita, ei kai sellaisesta kannata ärsyyntyä?
Olisi hemmottelua jos saisin viettää päivän yksin, illalla haluaisin jo perheen takaisin kotiin :)
Apua, pakko myöntää että parasta hemmottelua on aika yksin vinkkupullon kanssa ilman kiirettä minnekään! =D Treenaaminen on kivaa, mutta ei nautinnollista. Miehen ja lasten seurassa on ihanaa, mutta ei itsensä hemmottelua, kun koko ajan huolehtii toisten tarpeista. Ei se ikävää ole, mutta ei itseni hemmottelua. Hierojat, kampaajat yms. on mukavia, mutta siinäkin on kuitenkin toinen ihminen läsnä, pitää kenties keskustella tai ainakin olla valmiina vastailemaan. Ei pysty relaan. Shoppailu on ok, mutta vähäsen ahdistaa kulutus, ja entäs jos ei löydykään mitään kivaa, ja rahaa menee... Juu-u, parasta on kun on siivonnut ja käynyt lenkillä, ei tarvitse enää tehdä mitään, parasta seuraa on yksinäisyydessä, alkoholi rentouttaa ja saa vaan lojua sohvalla ja surffailla kanavilla! =D
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:10"]
Kakkupala ja kahvi kaupungilla, siivouksen lykkääminen tuonnemmaksi, uusi kaunis vaate lapselle tai miehelle (ei siis itselleni, siitä tulisi morkkis).
[/quote]
Miksi ei itselle? Minä olen laihtunut 12kg ja totta tosiaan olen löytänyt jälleen ilon siitä, että saa itselleenkin jotain uutta. MOnta vuotta mennyt samoilla rytkyillä hiukan ylipainoisena ja nyt en enää tarvitse niitä telttoja ja otan tästä uudesta olemuksesta kaiken irti :)
[/quote]
En tunne enää tarvetta laittautua ketään varten. En jaksa esittää kuuluvani statukseltani ylempään luokkaan missään kategoriassa. En ihmissuhde- enkä työmarkkinoilla, en naapurien silmissä enkä kaupunkikuvassa. Mutta sen sijaan saan iloa, kun lapsi näyttää kuuluvan hyvin toimeentulevaan perheeseen ja mies on hyvin pukeutunut ja komea, muidenkin silmissä kuin minun. Taidan olla jotenkin kieroutunut. :)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:25"]
Kakkupala ja kahvi kaupungilla, siivouksen lykkääminen tuonnemmaksi, uusi kaunis vaate lapselle tai miehelle (ei siis itselleni, siitä tulisi morkkis).
[/quote]
Miksi ei itselle? Minä olen laihtunut 12kg ja totta tosiaan olen löytänyt jälleen ilon siitä, että saa itselleenkin jotain uutta. MOnta vuotta mennyt samoilla rytkyillä hiukan ylipainoisena ja nyt en enää tarvitse niitä telttoja ja otan tästä uudesta olemuksesta kaiken irti :)
[/quote]
En tunne enää tarvetta laittautua ketään varten. En jaksa esittää kuuluvani statukseltani ylempään luokkaan missään kategoriassa. En ihmissuhde- enkä työmarkkinoilla, en naapurien silmissä enkä kaupunkikuvassa. Mutta sen sijaan saan iloa, kun lapsi näyttää kuuluvan hyvin toimeentulevaan perheeseen ja mies on hyvin pukeutunut ja komea, muidenkin silmissä kuin minun. Taidan olla jotenkin kieroutunut. :)
[/quote]
Mä laittaudun ihan itseäni varten, ei siihen miestä tai naapuria tartteta :)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En usko. Väitän että jos asuisit erakkona, etkä näkisi ketään vuosiin, et enää laittautuisi.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En usko. Väitän että jos asuisit erakkona, etkä näkisi ketään vuosiin, et enää laittautuisi.
[/quote]
Mä osasin odottaakin tätä. En asu erakkona mutta kotona yksin ollessanikin meikkaan ja laitan hiukset. Toki pystyn käymään kaupassa tai salilla ilman meikkiäkin. Tykkän näyttää hyvältä, silloin on kivempi olla. Aiemmin olin ylipainoinen eikä huvittanut ostella uusia vaatteita, eikä kyllä oikein mikään muukaan kiinnostanut. Nyt on hyvä fyysinen kunto, elämä on aivan kuin alkanut uudelleen ja vaatteetkin kiinnostaa eri tavalla. Suotakoon minulle tämä?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi ei voi laittautua sitten vaikka muita varten? Onko ok rakastaa itseään ruoalla tai alkoholilla, mutta ei vaatteilla? Outo näkemys.
"Miksi ei voi laittautua sitten vaikka muita varten? Onko ok rakastaa itseään ruoalla tai alkoholilla, mutta ei vaatteilla? Outo näkemys."
? Mistä tämä nyt nämä ruuat ja alkoholit tähän vetäisi? Ja voi totta kai laittautua muita varten. Muita vartenhan sitä juuri laittaudutaan. Teesini oli, että tämä "laittaudun VAIN itseäni varten" ei täysin pidä paikkaansa. Argumenttina hypoteettinen erakko-vertaus. Ei muuta.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:34"]
"Miksi ei voi laittautua sitten vaikka muita varten? Onko ok rakastaa itseään ruoalla tai alkoholilla, mutta ei vaatteilla? Outo näkemys."
? Mistä tämä nyt nämä ruuat ja alkoholit tähän vetäisi? Ja voi totta kai laittautua muita varten. Muita vartenhan sitä juuri laittaudutaan. Teesini oli, että tämä "laittaudun VAIN itseäni varten" ei täysin pidä paikkaansa. Argumenttina hypoteettinen erakko-vertaus. Ei muuta.
[/quote]
En ole tuo edellinen mutta kyllä minä itse haluan peiliin vilkaistessani miettiä, että näytänpäs kivalta. Jos joku muukin tykkää, niin sehän on vaan plussaa :)
Treenaamalla, siitä saa sellaiset kiksit että enpä olisi ennen uskonut. Muutoin ostelemalla kirjoja, joskus uusia vaatteita isoksi käyneiden tilalle, kokkaamalla hyvää ruokaa ja parilla lasillisella viiniä perjantai-iltana.
Ääh, just tässä elämäntilanteessa en osaa edes vastata tuohon kysymykseen - mulla on pieni vauva ja taapero. Liikuntaa en pysty just nyt fyysisten vaivojen takia harrastamaan, eikä mulle oikein maistu ruokakaan (syön kyllä reippaasti, koska imetän, mutta mitään intohimoja ei ole). Shoppailusta en välitä. Haluaisin ihan hirveästi mennä ratsastamaan, mutta mun luottoratsu, ystäväni hevonen, joka oli mulle äärimmäisen rakas, kuoli keväällä :( En uskalla tässä fyysisessä kunnossa ratsastaa millään muulla.
Joten ehkä mulle jää vastaukseksi viinilasi ja kirjan lukeminen. Ja kyllä mä tykkään hirveästi sylitellä tätä vauvaa, varsinkin, kun se on rauhallinen ja hyvällä tuulella. Kun paranen flunssasta, tehdään suoretki, se on kivaa myös.