Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*TAMMIKUISET vko 35*

28.08.2006 |

Uusi viikko, uudet kujeet! =)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tuossa viikolla aiemmassa viestissä tuota kotihoidontuki-asiaa. Eikö kukaan tiedä tuosta Kelan asiasta, että tuleeko ne paperit suoraan kotiin vai pitääkö ne itse hommata?

Mimmu ja Neiti

Vierailija
2/22 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimmu.k luulisin että kotihoidontuki laput pitää itse hakea kelasta, en ole ainakaan kuullut että niitä sieltä lähetettäisiin kotiin. Omani kävin hakemassa viikolla kun vein miehen pidenneten isyysloman hakemuslaput. Aikooko kenenkään muun mies jäädä pidennetylle isyysvapaalle? Musta on kiva saada mies tänne kuukaudeksi meidän kanssa. Mulla ei ole työpaikkaa mihin palata eli ollaan kaikki kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tänään tutulta neuvolatädiltä tuota pyöräily asiaa ja hän sanoi meidän voivan pyöräillä huoletta kunhan on lämpimästi päällä ja kypärä tietysti päässä. Leevi kun nimittäin istuu tuettakin pikku pyörälenkin mittaisen ajan ja kun kokoakin pojalla on, niin istuinkaan ei ole liian suuri. Eli me ainakin mennään tänään kypärän ostoon!

Eeviliina

Vierailija
4/22 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa tuntuu olevan liikkeellä; onneksi me ollaan siltä vältytty. Ei ole poika vielä muutenkaan yhtään sairastellut, mitä nyt pientä yskää on joskus ollut. Mutta pikaista paranemista kaikille flunssan kourissa taisteleville! =)

Mimmu: en tiedä, että tuleeko kelasta automaattisesti kotihoidontuki hakemukset vai pitääkö ne itse huolehtia, luulis toisaalta, että ne pitäis sieltä hakea. Kohtahan sitä pitäis alkaa hakea, tosin en edes muista, että milloin mulla loppuu äityisloma, joskus lokakuussa muistaakseni! Sitä vaan mietin, että kun en yhtään tiedä, että milloin menisin töihin, niin mihin asti mä haen sitä kotihoidon tukea. Kai sitä voi sitten aikaistaa/pidentää, jos haluaa?

Nuippu: me ei olla pidetty unikoulua, vaikka se mielessä on ollutkin. Iltaisin nukutus on jotenkin muuten vaan nopeutunut ja helpottunut, vaikka poika ei kyllä osaakaan vielä nukahtaa itsekseen. Myöhemmin sitten. Loppukesästä yöt muuttu koko ajan vaan risasemmiks, mutta nyt tilanne on parantunut, kun ekan kerran kun herää yöllä (puolen yön aikaan), niin yritän tutilla ja pepulle taputtelulla laittaa takas uneen. Ja useimmiten onnistuu, eikä nykyisin välttämättä edes herää tällöin. Sitten syö kerran tai kaksi aamuyöstä. Ihan tyytyväinen oon tilanteeseen. Lähinnä mua ärsyttää välillä aikaisin herääminen, kun joskus ois mukava nukkua edes yhdeksään, eikä aina herätä kuudelta tai seitsemältä! Noh, ehkä murrosiässä sitten! =)

Mami kirjoitteli tosta laatuajasta... meillä kahdenkeskistä laatuaikaa on tosi vähän. Lähinnä kai sen takia, että asutaan eri paikkakunnalla kuin mummit ja papat ja suurin osa kavereista, joten lapsenvahtia ei täällä yksinkertaisesti ole. Mutta ei se mua nyt niin paljon haittaa, vaikka oishan se kiva käydä leffassa tai syömässä kaksin. Tilannetta auttaa varmaan se, että parisuhde voi hyvin, petipuolellakin on elämää ja nautitaan perheen kanssa yhdessäolosta (silloin kun mies ei ole töissä/työmatkalla)! Ehkä jopa enemmän kaipaan aikaa vain itselleni! =)

Poika ryömii koko ajan vaan kovempaa vauhtia, siirtyy sujuvasti jo huoneesta toiseen. Vielä voi antaa liikuskella ihan turvallisin mielin, kunhan katsoo, ettei lattialla ole roskia, kun ei vielä osaa avata mitään kaappeja tms. Ruokahalu on tuntunut viime päivinä parantuneen ja tänäänkin syö tosi ison satsin aamupuuroa ja samoin lounaalla sosetta. Mutta ei kai tänne muuta ihmeellistä. Meillä onkin 8kk-neuvola vasta kolmen viikon päästä.

Mukavaa viikonloppua!

Ansu79 ja poika 7kk

Vierailija
5/22 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkupojan kanssa täällä aikaa vietetään. Harmi kun justiinsa saatiin niin hieno rytmi pojan kanssa luotua ja yötkin nukku omassa sängyssä ilman pahempia heräilyja niin nyt kun on ihan tukossa kaiket päivät ja yöt niin rytmi on heittäny häränpyllyä ihan totaalisesti. No toivottavasti saadaan taas aikataulu kuntoon kun parannutaan.

Samoin ruokailut on menny ihan uusiks soseet ei uppoa ja rintaa vaan söis on saanu taas maidon tulon lisääntymään, justiinsa ku mä ajattelin että tässä omien pyöreiden lähestyessä vois vaikka imetyksen lopetella.

Me alotettiin muskari maanantaina ja hauskaa näytti pojalla olevan, aluks tosin vähän vauvajuttuja vastusti mutta kun saatiin marakassit peliin niin johan pääs vauhtiin :D

Ens viikolla pitäis alkaa jumppa mutta toivottavasti nyt ensin parannutaan. On siinä pikkumiehellä puuhaa kun sunnuntaina on vielä vauvauinti. Katotaan miten jaksaa jos ei jaksa niin sitten pitää jostain luopua.

Turvaistuin on meilläkin hakusessa ja ollaan jo etukäteen päädytty tuohon Cosmic xtp:en muutaman kerran ollaan jo käyty koeistumassa sitä mutta omaan autoon ei olla vielä kokeiltu, ei kyllä pitäis olla mitään ongelmaa.

Ite kävin justiinsa kelassa eilen kyselemässä tuosta kodinhoitotuesta ja kyllä ainakin täällä (Vantaalla) pitää ite paperit täyttää ja viedä eteenpäin. Täytyyhän se työnantajallekin ilmottaa että ei vielä tuu duuniin takas :)

Nyt pitää ruveta valokuvia tilaamaan kun tuli jo mummolta huomautus :D

t. Kiti & Roni reilu 7 kk

Vierailija
6/22 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että soittelin tossa kelalle muutama viikko sitten, kun nähdäkseni paperin olisi pitänyt tulla sieltä jo kotiin. No kuulemma tulevat tässä syyskuun aikana sitten - toivottavasti....

Varmuuden vuoksi kyllä kävin hakemassa lappuset ja lippuset jo varalle, siihen kun pitää täytellä yhtä sun toista plakaattia...

Hoitolisästä sen verran,että mun mielestä on todella älytöntä että siihen tulona otetaan kyllä kaikki huomioon. Mulla on nimittäin vuokrakaksio, jonka vuokratulot lasketaan tuota hoitolisää laskettaessa ja voipi olla niin että saan vaan perusosan eli 294 ja risat.

Kuntalisää ei tule saamaan,ellei saa tuota hoitolisää...että tiukoille kyllä tulee menemään...

...mutta silti meinaan jäädä Ainon kanssa kotiin vielä ainakin ensi vuodeksi. Mulla ei ole mikään kiire töihin, kun ajattelee että vielä 31 vuotta pitäisi siellä pakertaa ja se on vaan minimi, PLÄÄH...

Mami

p.s onko muilla muuten havaittavissa jo kiukuttelua? Meidän neiti vääntää itsensä kaarelle ja " itkee" tekoitkua kun häntä kielletään jostakin asiasta. Stereot on semmoinen paikka, johon koko ajan on menossa ja kun kielletään alkaa mahdoton tekoitku....

Vierailija
7/22 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin kelasta, että lähettävät kotihoidontukipaperit suoraan kotiin vähän ennen kun vanhempainloma loppuu.

Meillä ei oikeen oo mitään " laatuaikaa" , ja jos sellasta oiskin, ni meil ois siitä vähän eri käsitys, miehen mielestä se vois olla esim. kuntoilua tms...=/

Meil on viel ihan auki " tulevaisuus" . Miehellä on marraskuun loppuun asti työsopimus ja mulla ois pienen pienet mahollisuudet (tosi olemattomat, kun työkokemusta ei ennättäny kerryttää ennen äitiyslomaa) saada työ, joka alkas lokakuun alussa (ja ois tietty toisella paikkakunnalla). Poikaa en haluis viel alle yheksänkuisena laittaa hoitoon, mutta mieskään ei voi jäädä töistä pois... Vois kyllä varmaan sitten joulukuun alusta lähtien olla kotona, jos töitä ei enää ois... Mut siin ois kumminkin pari kuukautta kun joutus oleen hoidossa... Ja se mua ottaa päähän kyllä jo valmiiks, että kotihoidon tuki on niin vähän, en tiiä miten sillä toimeen tulee... Haluisin kyllä olla kotona pojan kanssa vielä vaikka kuinka pitkään, mutta en tiiä... Kattoo nyt...

Käytiin eilen kattelemassa rinkkoja. Haltin Napero ois semmonen varteenotettava vaihtoehto... Tosin yli sata euroo sekin...ja kun pitäs varmaan kohtapuoliin ostaa se turvaistuin ja pojan vakuutusmaksukin pitäs kohta maksaa... Ei paljoo naurata...

No niin, tässä oli tän päivän " vali-valit" =) Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Millamalla ja poju 7kk

Vierailija
8/22 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuntuu päivät rullaavan suht samanlaisina eteenpäin. Välillä tuntuu, että päivät on pelkkää syömistä! Tuntuuko muista samalta?! Meillä syödään kiinteitä 4 kertaa päivässä ja kyllä se viideskin kerta sinne mahtuisi, mutta en vielä halua sitä sinne ympätä, ettei imetys kärsisi, kun se meinaa nytkin olla aikamoista kiukkuamista (päivällä).

Poika jaksaa ryömiä yhä pidempiä ja pidempiä matkoja, tänäänkin ryömi olohuoneesta keittiöön aamupuurolle! Välillä ryömiminen on niin lennokasta, että voi joku päivä yhtäkkiä muuttua konttaamiseksi.

Viime viikon pinossa oli puhetta turvaistuimen ostamisesta. Me ollaan ajateltu ostaa se nyt syksyn aikana. Kyllä poika vielä tuohon kaukaloon mahtuu suht hyvin, vaikka jalat meinaakin tulla jo ulos. Mutta painoraja tuskin on vielä lähellä ja pääkin mahtuu vielä kaukalon sisälle, joten ei ole kiirettä. Joku kirjoitti, että Britax Two Way Elite olisi poistumassa markkinoilta, kun ei täyttäisi vaatimuksia... onko tästä lisätietoa???

Jotain muutakin mun piti kommentoida edellisestä pinosta, mutta nyt ei muistu mieleen..

Mut joo, tämä nettiaddikti lähtee nyt lukemaan sähköposteja!!! Hauskaa viikkoa kaikille! =)

Ansu79 ja poika 7kk

Vierailija
9/22 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailempa minäkin piiiiiiitkästä aikaa. On tässä tätä hommaa piisannu. Remonttia, korvakierrettä, hampaiden tuloa, koiranpentua jne jne. Välillä on voimat aikas vähissä. Esikoinenkin järjestää hommaa.

Siis meidän pikkukakkosella kolmas korvakuuri menossa. Lisäksi tehnyt 9vkossa 6 hammasta. Ei ihme ettei lapsi ole vielä liikkumaan ehtinyt kun on pitänyt nuita kippeitä. Peruuttaa vaan. En ole edes ihan varma, osaako hän kääntyä kunnolla mahalta selälleen. Täytyy varmaan ottaa nlaan yhteyttä.

Lisäksi esikoinen oireilee taas tuota ylivilkkautta. Hermo menee, kun on koko ajan suunapäänä joka paikassa. Ei äiti jaksa tarpeeksi asti leikkiä ja heilua.

Ja tähän me hullut otettiin koiranpentu, joka piippailee pitkin yötä. Viime yönä ois koko ajan halunnu leikkiä.

Olo alkaa olla aikas nuutunut. Noh. Kaipa tämäkin helpottaa aikanaan...

Kaunis päivä tulossa. Täytyy mennä ulos.

Peikkonen

Vierailija
10/22 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilma pitkästä aikaa aivan ihanan viileä:)) Oikein syksyinen,pitää lähteä ulkoileen lasten kanssa kunhan nuorin heräileepi.

Viikonloppu meni venetsialaisia juhliessa.. Mökillä oltiin osa viikonlopusta ja kotona osa. Pidettiin rapukekkerit ja grillailtiin. Ilotulituksia ei paljoa ollut kun yleinen pommitus kiellettiin kuivuuden takia. Ihan kiva,en noista pommeista niin välitäkkään..

Neiti tuli eilen 7kk:)

Viimeviikolla nousi ekankerran tukeavasten seisomaan! Huoh,pitää kiirettä tällä neidillä..

Konttailee ympäri taloa,löytyy millon mistäkin huoneesta syömässä tavaroita. Eteisen ja vessan ovet sekä pukuhuoneen ovi josta pääsee kylppäriin pitää pitää visusti kiinni ettei neiti pääse luvattomille alueille.

Siskon pikkutavarat on alakerran leikkihuoneesta siirretty yläkerran huoneeseen jo parikuukautta sitten siinävaiheessa ku neiti lähti ryömimään.

Nyt konttailija yleensä löytyykin leikkihuoneesta " leikkkimästä" ;) Saakin nyt turvallisesti siellä oleskella siskon kanssa.

Kyllä saa olla tarkkana kumminkin,ettei papereita jne.. unohdu lattialle,kaikki on salamana suussa.

Kerran olohuoneessa myklytti suussaan jotain ja katoin suuhun niin aikamoinen kasa just paperia löyty kitalaesta,onneks ei yrittäny nielasta sitä määrää vaan jemmas ne. (olipa sitten unohtunu leikkikalu esite lattialle,ei unohdu enää)

Meillä noita ruokailuja ei vielä ole kuin kolme ja muutenkin kun pitää muitakin ruokkia niin samalla menee tuon pienimmänkin ruokailut siinä sivussa. Päivät rytmittyy kivasti just noitten ruokailujen kanssa..

Meillä vaihdettiin isompi istuin (Akta Graco Cosmic,Suosittelen muuten lämpimästi) jo neitin ollessa 6kk, ei viihtyny autossa enää ollenkaan. Kaukalossa kun on niin makaava asento ja neiti osas jo istua ite 6kk iässä.

Senjälkeen alko automatkatkin oleen kivoja juttuja ku jotain näkeekin.

Kaukaloa ollaan käytetty rinnakkain jos pitää matkustaa tilapäisesti toisessa autossa.

Myydään tuo kaukalo pois tässä jossainvaiheessa.

Halutaan ostaa neljännelle (jos ja kun sellainen sitten joskus syntyy) sitten uus kaukalo.Vaikka on tuokin kuin uusi,mutta " vanhalla" kiinnityssysteemillä..halutaan tuo autobaby kaukalo,säästää aikaa sitten kun noita tenavia kiinnittelee istuimiinsa.

Nyt pitää lähteä ulos,tuo täystuho ei nukkunu tänään kuin puol tuntia aamulla..kakka herätti pirulainen.

Eipä tässä kummempia tai en ainakaan nyt muista mitä piti kirjoitella ja kommentoida.

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille ja kirjoitelkaahan ahkerasti kaikki kuulumisia.

Vell@ ja täystuho 7kk 1pvä

Vierailija
11/22 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä en ole löytäny mitään,aina kun löydän sivut niin ne on kohta lopetettu :((

Ja tuohon pyöräily asiaan, kannattaa odotella vielä. Ainaki 9kk pitäis pikku istujalla olla ikää ja tietysti kunnolla osata istua.

Kanattaa antaa sen selän vahvistua vielä vaikka osaiskin jo istua! Meilläkin neiti istunu 6kk iästä,vaan vielä odotelaan pyöräilyn kanssa.

Vierailija
12/22 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vähän epäilinkin sen olevan, että ei vielä tälle pyöräilykaudella päästä pyöräilemään. Meillä tosiaan esikoinenkin tammivauva, ja sit siitä seuraavana keväänä aloitettiin pyöräily.

Ja juu! Yhtä syöttämistä tuntuu päivät täälläkin olevan!! Ja sit jos ei syödä, niin niitä sotkuja sit siivotaan.

Vierailija
13/22 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen istuin tuo Akta Graco Cosmic on? Saako sen selkä molempiin suuntiin päin? Onko se teillä nyt selkä menosuuntaan? Minkä hintainen se suunnilleen on? Niin ja minkäikäiselle/painoiselle tarkoitettu (yläraja)? Kiitti!

Ansu79

Vierailija
14/22 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin eilen netistä katella noita turvaistuinjuttuja. Uusin turvastandardi on vissiin ECE R44 (jos nyt oikein muistin) ja sen täyttää vasta tosi harva istuin. Ja paljon missään ei mahu kolmevuotiaaks asti olemaan selkä menosuuntaan, vaikka niin pitäs olla... Akta Gracon merkit (ainakin osa) täyttää kai ton standardin, samoin olikohan Britaxin Secure... Meiän kukkarolle nuo kyllä on aika kalliita, mutta jospa sitä kuitenkin jostain rahat sais kasaan, että ois pienelläkin turvallista autossa matkata...

Meiän poju konttaa hurjasti ja kuntopalloo vasten on noussu seisomaan kun ite istuin pallon päällä (jokohan sen vois merkata vauvakirjaan, ett nousee seisomaan...). Kokeili nousta olohuoneen pöytääkin vasten ja nyt on sitten silmäkulmassa mustelma=)

Meillä syödään neljä tai viis ateriaa päivässä. Maitomääristä en tiiä sen tarkemmin kun imetän, mutta joka ruoan päälle saa maitoo ja joskus ehkä viel muulloinkin ja yölläkin edelleen ainakin pari kertaa...

Oon kelasta koittanu saaha selvää, ett paljonko saisin tukia jos jäisin kotiin viel vanhempainloman jälkeen. Saisin jotain 400 euroo ja siitä viel verot, en tiiä... Miten sillä elää...?? Kuitenkin mieluummin jäisin viel kotiin, mut en tiiä onko se taloudellisesti mahollista...

Jeps, tässä tärkeimmät. Pitää mennä hakeen poju pois härkkäämästä kirjastovirkailijoita=)=)

Millamalla ja poju 7kk

Vierailija
15/22 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja ei kyllä naurata! Olimme siinä uskossa, että hotiolisää tulisi, mutta eipä tipu ei! Se alkaa sitten todellinen penninvenytys. Mä en tajuu miksei kotona hoitamista tueta kunnolla kun päivähoitopaikka tulee kumminkin yhteiskunnalle paaljoon kalliimmaksi! Että Millamalla, eipä taideta mekään pärjätä, mutta kotiin jään silti!!!

Vell@! Kiitos vaivannäöstäsi painokäyrien tiimoilta! Löysin ne sivut joita aikaisemmin toisessa ketjussa suosittelit, mutta sivu uudistuksen jälkeen käyriä ei ainakaan toistaiseksi ole. Harvassa vissiin kotimaiset sivut, mutta eipä tuo nyt niin tärkeä asia ole.

Meillä ei edelleenkään tietoa likkumisesta. Leevi on kyllä viimepäivinä viihtynytkin vähemmän lattialla... ollut tyytymätön, jos jätän lattialle, vaikka yleensä viihtyy pitkiäkin aikoja. Liekö nuha sen verran haittaa vai vieläkö ne hampaat. Äijä tekee purukaluston ensin valmiiksi ja lähtee sitten vasta liikkumaan!

Voi harmi ton pyöräilyn suhteen! Mä olin luullu, että voi pyöräillä heti kun istuu kunnolla ja on kokoa... (ja meiltähän sitä löytyy ;)) Ei sitten päästä muskariin fillarilla. Täytyy siis odotella.

Minua ei haittaa yhtään jos ilmat tästä vähän vilenee ja vaikka pikkaisen satelisikin! (Kunhan ei jatkuvasti sada, mikä tosin on kesän pienen sademäärän takia hyvinkin todennäköistä.) Mua alkoi jo ahdistaa se kuumuus. Mutta parasta lopettaa, kun menee ihan säästä puhumiseksi!

Syyskuuta kohden! Eevi ja Leevi 7kk ja 3päivää

Vierailija
16/22 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuella ei tosiaan juhlita, laitoin eilen hakemuksen postiin ja nyt valmistaudun henkisesti tulojen romahtamiseen lokakuussa (vaikkei tämä äitiysrahankaan määrä mikään päätähuimaavan suuri ole). Päätin jäädä hoitovapaalle ensi vuoden elokuuhun saakka vaikka se perheen tuloissa tuntuukin rankasti. Isompien lasten kanssa en ollut kotona äitiysloman jälkeen ja se on harmittanut jälkikäteen.

Kirppu on iloinen ja tarmokas tyttö edelleen, innostunut leikkimään leluillaan. Aamulla kaadetaan lelut laatikoista lattialle ja neiti tutkii niitä jopa tunnin verran ennen päiväunia. Pitkin päivää sitten levitellään leluja ympäri taloa ja illalla niitä löytyykin ihan mistä vaan. Lempilelut ovat sellaisia jotka kolisevat mahdollisimman paljon kun niitä paiskoo parkettiin. Myös pienet kirjat kiinnostavat kovasti.

Ryömiminen ei vieläkään oikein suju, mutta akselinsa ympäri tyttö pyörii ketterästi ja etenee kierimällä selältä mahalleen. Yrittää nousta konttausasentoon joten saa nähdä ryömiikö ollenkaan ennen kuin alkaa kontata. Istumassa pysyy aika hyvin ilman tukea ja ottaa kädellä tukea kun alkaa kaatua sivulle. Ei nyt vielä kuitenkaan istuteta ilman tukea kuin ihan kokeilumielessä.

Turvaistuimista en sen enempää osaa sanoa kuin että meillä on odottamassa Britax Two Way Elite- niminen tuoli, jonka voi ensin kiinnittää selkä menosuuntaan ja myöhemmin toisinpäin. Isoveli käytti ao. istuinta 10kk-5 vuoden iässä ja hyvin toimi. Istuin oli muistaakseni testivoittaja silloin kun se ostettiin ja niitä myydään edelleen, hintaa en tiedä.

Nyt lähdetään vauvajumppaan, saas nähdä millaista siellä on. Iloista viikonjatkoa kaikille!

Vierailija
17/22 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska pinoutuja ilmottautuu läsnäolevaksi. Viikottain tulee kyllä luettua, mutta ei sitten kirjoitettua.

Kotihoidontuesta on ollut puhetta. Tuleeko ne laput kotiin automaattisesti vai pitääkö ne hakea Kelasta? Meinaan, että ei oo näkynyt... Ajattelin olla vuoden loppuun kotona ja sitten jos pääsisi töihin. Vakipaikkaa kun ei ole mihin palata :(

Neiti on kasvanut kovasti. Parin viikon päästä neuvola, joten mittoja ei nyt tiedossa. Kehitys menee kovasti eteenpäin. Reilun kuukauden on jo kontattu ja nyt on ensimmäiset askeleet tukea vasten otettu! Tuo seisomaan kampeamistaito olisi voinut tulla kyllä myöhemminkin, nyt sitä sitten yölläkin seisoa karhotetaan pinnasängyssä ja huudetaan tissiä. Yöt ei tahdo rauhoittua sitten millään. Hampaita Neitillä ei edelleenkään ole. Ikenet vaan ihmettelee, missäs hamput viipyy!

Noiden yöhuutamisien takia olen ajatellut heittää rintamaidon antamisen pois kokonaan? Neuvoja ja vinkkejä ja kokemuksia kaivataan! Pullo ei tosin kelpaa, eikä korviketta ole tarvinnut muuten antaa ollenkaan. Kiinteät uppoaa tosi hyvin ja hyvä syömäinen Neiti on muutenkin.

Tällaista tänne päin. Ihana sadepäivä pitkästä aikaa.

Mimmu ja Neiti, kohta jo 8 kk

Vierailija
18/22 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee lauantaina 8kk täyteen, ja käytiin neuvola-lääkärissä jo tänään. Paino nousee tasaisesti, nyt se oli 8220kg, mikä on ihan hyvä kun kaksi kuukautta sitten se oli 7kg. Pituus oli venynyt neljä senttiä, nyt oli pituutta 71,1. Kaikki muu oli kunnossa, mutta joudutaan kuukauden päästä kontrolliin Topiaksen nilkoista, kun ne on vähän vempulat. Ei oikein varaa suorille jaloille (tosin hyppii), eikä pidä jalkoja kovin normaalissa asennossa. Joko ojentaa niitä ihan suoriksi ja yrittää varpaan kärjilleen, tai sitten taittaa jalkoja nilkoista sivuille, ei siis suoraan alas. Tiedä sitten, voi olla että tarvitsee jumppaa ja fysioterapiaa, mutta ei kuulemma tarvitse mitenkään huolestua. Seurataan.

Topilla on tyylinä, että hän tarraa jokaista ihmistä jonka kanssa puhuu nenästä. Näin hän teki myös lääkärille :) Mies siinä kuunteli pojan sydäntä, ja vakavalla naamalla selitti asioita, ja yhtäkkiä pikku kaveri otti tiukan nyrkkiotteen nenästä, eikä hellittänyt millään. Joku siinä nenässä on niin kiva, muakin pitää aina nenästä kiinni kun makuullaan imetän.

Topias ryömii kovaa vauhtia huoneesta toiseen, ja nousee konttausasentoon. Ei kuitenkaan istu. Liikkumisen myötä öistä on tullut suht mahdottomia, poika on hereillä tunnin välein. Onko kukaan pitänyt mitään unikoulua, ja onko mahdollista pitää sitä niin, että imettää vielä kerran yössä tms. Vai onko sitten kerrasta poikki, että ei pidä sitten imettä öisin enää yhtään? Siis sekoittaako se vauvaa jos imettää joskus ja joskus ei?

Meilläkin lelut on tosi mieluisia, ja varmaan mieluisampana vanha kaukosäädin, josta otin patterit pois. Muutenkin poika on tosi iloinen ja sosiaalinen ja huippuhyvää seuraa. Eilen meille (=mulle)sattui pieni virhearvio, kun lähdettiin ulos ennen sadetta, ja jäätiin keskelle hirveää ukkosmyrskyä. Löytyi onneksi pieni talonräystäs jonka alle mentiin seinää vasten seisomaan, Topi roikkui seinän puolen kainalossa ja pidin sateenvarjoa suojakilpenä toiselle kyljelle. Vettä tuli kun saavista ja jyrisi ja salamoi, ja minä lauloin pientä ankanpoikasta ja ihailin salamoita, jottei Topias älyäisi pelätä :) Ja hyvinhän se meni, kun sade laantui niin että sain sateenvarjokäden vapaaksi, niin soitin mun isälle joka asuu lähellä, että tuli hakemaan meidät pois. Sitten saunottiin. Kyllä mua huvitti, että kesän aikana sataa kerran kunnolla, ja just silloin me ollaan keskellä pyynikinharjun metsää.

Nuippu ja Topias 020106

Vierailija
19/22 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin minä sairastuin la-yönä tosi ärhäkkään flunssaan, ihan kaameaa lihassärkyä ja kovahkoa kuumekin 38,4. nyt ma-yönä sitten vauvakin sairastui. raukka itki 3 tuntia yhteen putkeen (ilmeisesti silläkin oli niiin kovaa särkyä), vaikka annettiin sitä nestemäistä Panadolia. mies sitten heijasi 3 tuntia sylissään ympäri taloa, kunnes saatiin rauhoittumaan ja nukahtamaan. kyllä siinä meinas äidin ja isän sydän särkyä! mä alan onneksi olla jo kunnossa, joten toivotaan ettei vauvallakaan menisi montaa päivää sairastaessa.

meidän kotia ilahduttaa uusi kissa. meidän toinen kissahan kuoli kesäkuussa ja 16v vanha Fanny-kissa jäi ilman kaveria. nyt meillä koeajalla 12v eurooppalainen hopea tabby. se on leikattu kolli. aivan tosi herttainen kaveri. toivotaan, että sopeutuisi meidän vanhaan kissaan. mutta jos ei sopeudu, niin sitten Saku-kissan entinen omistaja etsii sille jonkun toisen kodin.

eipä muuta. muskarissa oltiin viime viikolla ekaa kertaa.ryhmässä oli kylläkin enimmäkseen 3-4kk ikäisiä vauvoja. eteenpäin ryömimistä edelleen odotetaan. samoin hampaita ei ole vielä yhtään. etenemme siis kaikessa aika verkkaisesti.

terkuin, nuhanenät

Vierailija
20/22 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti käyn kirjottelemassa kun neiti on päikkäreillä. Nyt sit tytön ensimmäinen hammas puhkes:) kyl se sitä kauan oirehtiki..

Meillä on ollu täs pientä flunssan poikasta:( tietenki sillon iskee päälle ku ollaan lähös matkoille.

Meillä kontataan hienosti ja noustaan tukea vasten seisomaan. Saa olla koko ajan vahtimassa kun neiti ehtii kans joka paikkaan, mihin ei tietenkään saa mennä;)

Pitäis isännän koht tulla töistä ni lähetään anopille kyläilee ja hakemaan omppuja.. saa talvex tehtyy hilloja.

Mut joo tytsy heräs.. pitää mennä

Pirita