TE-toimiston piti ottaa eilen yhteyttä, ei sieltä kukaan
soittanut. Nyt oli tiedoissani että TE-toimiston ottaakin yhteyttä vasta joskus ensi vuoden helmikuussa. Eipä niitä näköjään kauheasti kiinnosta.
Työtön akateeminen jo kolmatta vuotta....
Kommentit (15)
Itsekin voi myös tehdä asialle jotain jos vain haluiaisi. Laiskimus.
Ei ne ota yhteyttä. Sitä saatkin odotella.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:19"]
[/quote]
Jaa-a kuule, kyllähän tässä on tehty yhtä ja toista. Lähinnä ihmettelen ettei TE-toimistossa enää edes kiinnosta se mitä on tehty tai aiotaan tehdä, syydetään sitten rahaa vaan vaikka työtön syljeskelisi kattoon vuodesta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:24"]
[/quote]
Jaa-a kuule, kyllähän tässä on tehty yhtä ja toista. Lähinnä ihmettelen ettei TE-toimistossa enää edes kiinnosta se mitä on tehty tai aiotaan tehdä, syydetään sitten rahaa vaan vaikka työtön syljeskelisi kattoon vuodesta toiseen.
[/quote]
Voithan itse ottaa heihin yhteyttä jos niin kiinnostaa. Eipä se TE-keskukselle kuulukaan vaikka työtön syljeskelisikin kattoon.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:28"]
[/quote]
[/quote]
Voithan itse ottaa heihin yhteyttä jos niin kiinnostaa. Eipä se TE-keskukselle kuulukaan vaikka työtön syljeskelisikin kattoon.
[/quote]
Aiemmin on kovasti kiinnostanut, jatkuvasti tentattiin mitä on tehty työn saamiseksi ja patistettiin sinne ja tänne ja vähän väliä piti soittaa (itse) tai käydä paikan päällä. Nyt näköjään on ihan eri ääni kellossa, kai niillä on vaan liian kiire eli liikaa asiakkaita tällä hetkellä.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aiemmin on kovasti kiinnostanut, jatkuvasti tentattiin mitä on tehty työn saamiseksi ja patistettiin sinne ja tänne ja vähän väliä piti soittaa (itse) tai käydä paikan päällä. Nyt näköjään on ihan eri ääni kellossa, kai niillä on vaan liian kiire eli liikaa asiakkaita tällä hetkellä.
ap
[/quote]
Olisivatko he tajunneet että Suomen työmarkkinatilanne on tällä hetkellä oikeasti niin jumissa että kannattaa säästää niissä puhelinkuluissakin koska tilanne ei ole akuutisti muuttumassa?
Juu, kyllä niissä taitaa olla luovutusmeininkiä, ovat huomanneet että työttömän aktiivisuudella ei ole juuri mitään merkitystä koska töitä ei yksinkertaisesti ole.
itselle niiden piti soittaa heinäkuussa loppupuolella, kahtelin kyseisenä päivänä ihmeissäni sekä puhelinta, että tietojani te-toimiston sivuilta, soittavat tammikuussa :D hyvä kun ilmoittivat ( ? )
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Tai ne on realisteja. Kolme vuotta työttömänä olleen akateemisen peli on jo pelattu. Vain uusi tutkinto voi auttaa työllistymisessä.
[/quote]
Mitäs sinä teet täällä av:lla, supersuorittajatehokasjatäydellinen? :D
AP, ei niistä kuulu, älä välitä. Mä olen aika usein lomautettuna ja joka kerta odotan puhelua. Not going to happen.
Te-toimisto on ylityöllistetty. Heh heh. Niin ja kolme vuotta työttömänä ei tarkoita pelin menetystä. Mutta tosiaan, ei niitä kiinnosta. Turha kuvitellakaan, että kyttäisivät yksittäistä työtöntä. Hyvä että saavat kaikkien paperit siirreltyä oikeisiin lokeroihin.
Naurettavaa muuten, että siellä edes pitää käydä ihan livenä ilmoittautumassa työttömäksi aivan kuin jotain kiinnostaisi. Jonotin kaksi tuntia, eikä virkailija ei edes jaksanut kuunnella suunnitelmiani. Oli todella kiireisen oloinen. Kun yritin jutella, puhui vain päälle, että joo-joo kiitos hei.
t. Akateeminen pätkätyöläinen
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:40"]
Te-toimisto on ylityöllistetty. Heh heh. Niin ja kolme vuotta työttömänä ei tarkoita pelin menetystä. Mutta tosiaan, ei niitä kiinnosta. Turha kuvitellakaan, että kyttäisivät yksittäistä työtöntä. Hyvä että saavat kaikkien paperit siirreltyä oikeisiin lokeroihin.
Naurettavaa muuten, että siellä edes pitää käydä ihan livenä ilmoittautumassa työttömäksi aivan kuin jotain kiinnostaisi. Jonotin kaksi tuntia, eikä virkailija ei edes jaksanut kuunnella suunnitelmiani. Oli todella kiireisen oloinen. Kun yritin jutella, puhui vain päälle, että joo-joo kiitos hei.
t. Akateeminen pätkätyöläinen
[/quote]
Nykyään ei enää ainakaan Pirkanmaalla mennä paikanpäälle näyttäytymään. Netissä vaan täytetään kaikki tarvittavat tiedot ja soittavat sitten perään nopean puhelun kunhan ehtivät. Sähköpostilla sitten lähettelvät kaikenlaisia mainoksia tulevista huuhaa-koulutuksista.
Minulle sanottiin myös muistaakseni toukokuussa sinne soittaessani, että ottaisivat yhteyttä elokuussa. Nettipalveluun oli merkitty seuraavan yhteydenoton olevan helmikuussa. Toissapäivänä sieltä kuitenkin yllättäen soitettiin ja kerroin jääväni pian äitiyslomalle. Ystävällinen virkailija sanoi, että sinulla ovatkin sitten edessä toisenlaiset haasteet ja kun työnhaku on jälleen ajankohtaista, voin ilmoittautua työnhakijaksi verkossa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:55"]
Minulle sanottiin myös muistaakseni toukokuussa sinne soittaessani, että ottaisivat yhteyttä elokuussa. Nettipalveluun oli merkitty seuraavan yhteydenoton olevan helmikuussa. Toissapäivänä sieltä kuitenkin yllättäen soitettiin ja kerroin jääväni pian äitiyslomalle. Ystävällinen virkailija sanoi, että sinulla ovatkin sitten edessä toisenlaiset haasteet ja kun työnhaku on jälleen ajankohtaista, voin ilmoittautua työnhakijaksi verkossa.
[/quote]
No sinähän olitkin ilouutinen virkailijalle, pääsit pois tilastoja rumentamasta ;)
[/quote]
Miten asiat sulkee toisensa pois? Voi olla itse aktiivinen JA odottaa TE-keskukselta jotain palvelua. Ne on siellä ihan sitä varten kuulkaas.