&hearts SUURPERHEkuumeilijat syksyyn ja viikkoon 35 &hearts
Kommentit (53)
Leanna minulla näkyy välillä sydämiä ja välillä vain koodeja, mistä lie johtuu ? Mutta minua ei haittaa vaikka näkyisi nuo koodit kun ajatus on niin ihana (0= .
Meilläkin täällä räkätautia, kolmonen oli viikonloppuna kipeänä ja viimeyönä kuopus nostatti itselleen kunnon kuumeen. Yöllä ei siis paljon tarvinnut unesta haaveilla ...Toivon ettei montaa päivää kestäisi ja jättäisi edes osan porukasta väliin. Jotain hyötyäkin kyllä ollut, kun olen saanut hieman kaappeja siivottua (0= ! Kaikille flunssankouriin joutuneille pikaista paranemista!
Levinialle plussatuulia minultakin +++++ !!!
Uusille oikein paljon tervetuloa, mukavaa kun porukka lisääntyy .
Ja esittelyä hieman; meillä on neljä tyttöä kohta 10v, 8v, 4v ja kuopus 1v6kk. Ikää minulla tuli juuri 30v ja mies 31v. Me asumme pääkaupunkiseudulla suhteellisen ahtaasti rivitalossa elikkäs 4h+k. Kaksi tyttöä jakaa aina yhden huoneen, mutta kyllä sopu sijaa antaa ja mieluummin nuo lapset kuin suuri asunto jos siis valita pitäisi (0= !! Kuten täällä jo mainittukin niin kyllä tämä suurperheily on erittäin palkitsevaa jos sitten joskus rankkaakin. Minullekin suuri perhe on ollut jo lapsuusajoilta haave ja jonkinlaiseen alkuun olen sentäs päässyt .
Pian koittaa esikoisen 10v päivät ja minä ihmettelen, että näinkö nopeasti aika vierähti !! Tuntuu tuo 10 jotenkin jo tietynlaiselta etapilta, vaikka meidän tyttö vielä ihan lapsi onkin. Hieman mietityttää, että kuinkakohan nopeasti nuo murrosiän myllerrykset oven takana odottelevat, mutta kaitpa siihen voi vielä mennä pari vuotta jollei pitempäänkin, vai toivonko turhaan (0= ?!
Nyt lähden laittamaan isommat yöpuulle ja toivotan kaikille hyviä ja hyvin nukuttuja öitä !
Mami ja neidit
talleen kun paivakin jo siella vaitui tiistaiksi, etta oireita ei enaa niin kauheesti oo ja paivat lyhenee jne...
siis tanaan superyllari onkin jo kp 28! Jee viela pari paivaa testaamiseen!
Mutta nyt on nuppi sekaisin jo kelloajastakin joten hyvat yot
Heräsin klo 3.50 taaperon pulinaan ,taapero nukahti liki samoin tein uusix,itse lähdin kahvin keittoon ja jatkan kohta pyykkien laskostusta,jonka keskeytin jo kerran mielenkiinnon puutteesta...
Inspistä tulin hakeen koneelta siis!
Meriudulle ja Muumiliinalle tervetuloa kuumeilijoihin!
Meriutu:Itse olen 29v vielä hetken koti-äiti(aloitan työt yrityksessä lokakuussa),isi on 33v. yrittäjä.Lapsia on 4 ( 12v ja 9v pojat,sekä 6v ja 1v tytöt)Viidettä ollaan toivottu elokuusta 05 lähtien,jolloin kuopus syntyi.Keskeytynyt km oli kesällä 06.Nyt yritys jäissä näil näkymin kevääseen asti,kun halutaan matkustaa keväällä alueelle,jossa malaria lääkitys tarpeellinen.
Asutaan 280 neliön omakotitalossa maalla ja 12v pojulla on oma huone,9v poju ja 6v tyttö on yhteisessä huoneessa,1v taapero on vanhempien huoneessa.Olisi mahdollisuus jakaa joka lapselle oma huone,mut ei nähdä vielä tarvetta siihen.
Kesämökkiä alettiin rakentamaan koko perheen iloksi jo viime kesänä...saapi nähdä milloin se valmistuu,mies kun tuntuu ajattelevan tietyistä asioista,että hiljaa hyvää tulee...
Omaa jaksamista ylläpidän harrastamalla ja myös mies avittaa äidin jaksamista tekemällä kotitöitä vapaa-ajalla.Ja kerran vuoteen tehdään lomamatka etelään miehen kanssa kaksin ja rahatilanteen salliessa reissataan koko perheelläkin ulkomailla.
Lapset käy nukkumaan joka ilta klo 20-21,joten parisuhteellekin jää aikaa varsin mukavasti päivittäin.
Toivotaan vielä kovasti 2 lasta,aika näyttää kuinka käy...Km raskauttakin yritettiin 8kk,joten itsestään selvänä ei raskautta pidetä(ei kyl oo pidetty aiemminkaan,2km jo aiempina vuosina)
Nyt koti-askareiden kimppuun,ennenkuin lapset herää.
Lumina ja lapset
Leanna:täälläkin näkyy vain koodit,mut mua se ei häiritse yhtään, sillä tiedän kyllä mitä siinä pitäis olla...
Lumina
Täällä näemmä muitakin aamuvarhain nousseita (0= !
Minä yritän saada itseäni edes jonkinasteisesti virkistymään, yöllä kun ei todellakaan tarvinnut nukkua, huoh... Sitten kun unenpäästä olisin kiinni saanut havahduin aivan järkkyyn alavatsakipuun )0=. Vieläkin juilii ihan tuonne selänkin puolelle, vaikka buranat otin heti kun sain itseni pystyasentoon. Huono-olokin on, mutta johtuu varmasti pitkälti tästä unenpuutteesta. kp on nyt 21-24/29 , joten en tiedä mistä mahtaa olla kyse. Useana kuunahan minulla näitä alavatsaoireita on ollut, joten kaitpa sitä pitäisi gynelle vain mennä . Tulipas nyt valitettua näin heti aamutuimaan /0=...
Kohta pitäisi esikko herätellä koulutielle, kakkosella koulu alkaakin vasta klo 10 ja kolmosen kerho yhdeksältä. Taidan alkaa kahvinkeittoon kun pää on ihan puuroinen ja ajatus takkuilee niin ettei ajatukset tahdo oikein siirtyä tähän koneelle.
Oikein hyvää tiistaita kaikille !!
Mami ja neidit
Kiitos kaikille, jotka kertoilitte elämästänne suurperheellisenä. Tällä palstalla tuntuu vallitsevan hyvä henki ja porukka tuntuu kovasti mukavalta:)
Miehen kanssa tuossa illalla turistiin vielä siitä yhden nyytin toivomisesta... Täytyy tutkailla tässä tilannetta ainakin vuodenvaihteen paremmalle puolelle ja silloin mennä sitten nappaamaan kierukka pois, jos siltä tuntuu. Aloitin nimittäin juuri hiljattain uudessa työpaikassa ja täytyy vähän antaa ajan kulua. Toisaalta, meille ei lapset ihan helposti ole tulleet, joten yrityskin voi viedä oman aikansa.
Jospa minäkin kertoilisin vähän enemmän itsestäni ja meistä. Itse olen 30v ja mies 34v ja lapsia meillä on neljä joista tytöt täyttävät alkutalvesta 8v ja pojat ovat 3,5v ja 2v. Itse " kärsin" synnynäisestä ja kroonisesta vauvakuumeesta jonka muista alkaneen joskus 12v :). Aina kun kuulen että joku on raskaana tai näen pieniä vauvoja alkaa kuume kutkutella. Miehen kanssa olemme pohtineet että ehkä nämä 4 lasta ovat meille riittävä määrä mutta ei tuo lisääntyminen ole pois suljettu vaihtoehto kuitenkaan.
Meillä tämä suurperhe elämä menee mukavasti. Toki joskus on sellaisia päiviä että kaikki ovat huonolla tullella ja silloin on kyllä raskasta kun 6 ihmistä kiukuttelee. Pääasiassa kutenkin meille on aikas mukavaa ja tykkäämme touhuilla koko perhe yhdessä. Ison perheen ongelmia tulee vastaan esim matkustaessa. Viikon etelän loma maksaa maltaita tai ihan kotimaassakin saa rahaa kulumaan muutaman tunnin huvipuisto reissuun satoja euroja. Koska viimeisen vuoden ajan uuden kodin rakentaminen ja sisustaminen ovat nielleet ison osan rahoista olemme keksineet kaikkia halpoja reissuja joista ihan ehdon ykkös juttu tältä kesältä oli Porin reissu. Kirjurinluodolla on aivan mahtava leikkipuisto, pellehermannin puisto, jossa riittää ilmaiseksi huvia kymmenistä isoista ja pienistä leikkipuiston telineistä, liukumäistä ym härveleistä. Siellä saa aikaa kulumaan tunteja. Vieressä on kahvila jossa kohtuullisen siitit wc:t, lastenhoitohuoneet ja myös uimaranta ja lintupuisto löytyy vierestä. Me lähdimme ajelemaan leikkien jälkeen Yyteriin uimaan. Suosittelen lämpimästi! Kivaa oli kaikilla eikä isiäkään huimannut rahan meno :)
Suurperheen isompia iloja on katsella miten rakkaita sisarukset ovat toisilleen ja miten hienosti isommat osaavat ottaa pienempiä huomioon.
Minä=)
30v,mies muutaman vuoden vanhempi.Eteläsuomesta.
5mukulaa on jo,3 tyttöä,2 poikaa.Masussa itää sitkeä sissi joka alkuraskauden tuottanut harmaita hiuksia.
En välttämättä koskaan haaveillut suurperheestä mutta huomasin lapsiluvun kasvaessa kuinka hyvältä tuntuu kun pieniä jalkoja ja käsiä on paljon.Vilskettä ja vipinää.Mukaan mahtuu päiviä jolloin haluaisin antaa koko poppoon pois,edes viikoksi.Mutta ikinä en vaihtaisi yhtäkään lapsista!!!!Enkä päivääkään antaisi pois.Olen ahne elämän ihmeille=)
Päivät sujuu mukavasti,lähtemiseen pitää varata nykyään enemmän aikaa.Mutta alkupäästä lapset kasvaa omatoimisiksi joten ei niin montaa tarvitse auttaa.Aina joku isoista auttaa,vaikka pieniä ovat itsekkin vielä.
Ruokaa ja varsinkin maitoa kuluu määrät jota ei edes tajua ja tiskiä ja pyykkiiä on liiaksikin.
Huoneita meillä on 5.Pojat jakaa yhden ison ja 2 vanhinta tytärtä yhden ison.Kun sissi syntyy menee kolmas tytär tämän hetkiseen tyhjään huoneeseen ja vauva saa hänen vanhan pienen huoneen.Toki nukkuu ensin meidän huoneessa.Sopu tilaa tekee ja sisko jakamassa huonetta,turvaa=)Neliöitä luulen että on noin 200.Keittiö aivan liian pieni mistä olen pahoillani,mutta pärjäämme.
Olen luvannut lapsiluvun jäävän tähän,mutta...=)
You know,ei se ole niin yksinkertaista.
Salaa mietin jos,kun vielä olen hyvin nuori,iltatähtösen,joskus,kenties...
Mutta eihän kerrota vielä miehelleni=)=)
Jatkan mietteitä kun muistan kerrottavaa!
Leanna kera viisikon ja sissin rv 10+
Miten SHANNON voi????
Onko raskaushormooni saatu laskemaan vai vieläkö uhka leikkaukseen joutumisesta?
VOIMIA lähettelen sylikaupalla!!!!!
)))halaus(((
Leanna
Kahvikuppi kadessa kirjoittelen (ja heti tuli keskeytys keittioon kun nuorimmainen rikkoi lasin)
elikka: itse olen 36-vuotias kotiaiti ulkomailta, mies on 40. Meilla on nelja tyttoa, joista vanhin ' jo' onneksi 14vuotias; auttaa kaikissa asioissa kuin aikuinen ikaan. Seuraavat ovat 10v, 7v ja nuorimmainen taytti kolme. Aloitettiin tata viidennen projekstia jo helmikuussa, jolloin poistatin kierukan. Niin tuo aika kuluu ja kaikkea on sattunut; vahemman mukavina tuulimuna maaliskuussa ja sitten sen kaivatun plussan jalkeen keskenmeno kesakuussa! Niista aletaan pikkuhiljaa selvita ja kuume korkealla. Syon clomeja apuna ja niiden tata ensimmaista yrityskierron tulosta odotellaan kuumeisena: tanaan kp 28/jotain ja perjantaina testailen jollei tadit yllata ensin!
Asuinpaikasta etta meilla on tosi vahan tilaa talla hetkella ja projektina olisikin tehda ylakertaan makuuhuoneet! Eli meilla kaikki nelja tyttoa ovat samassa huoneessa; vaikkeivat siella aikaansa vietakaan kuin nukkuessa! Hiukan alkaa olla ongelmia teinin kanssa kun nuorimmainen sotkee systeemit, mutta hyvin ovat ymmartaneet ettei kaikkea saa mita haluaa! Auto-ongelmaan on selvitty tahan asti etta on kaksi kulkuneuvoa; tila-autoa haeskellaan... Matkustellaan myos paljon maan sisalla koko porukalla, ja Suomessa kaydaan kutakuinkin kerran kahdessa vuodessa. Paljon kompromisseja ja selvityksia tarvitaan suurperheissa, mutta puhumalla selvitaan! Tulikohan tassa jotain selvyytta?
Nuorimmainen oksensi nyt oikein kunnolla, mitakohan on syony? Joten sairastupaa aletaan yllapitaa taallakin, onneks mulla on laakkeita vahan joka vaivaan heh hee: vuosien varrella oppii ja tottuu...
Mutta kylla sita sai itekin niella ahkeraan kun oksentelevaa tyttoa sylissa pidin...hmmm...
Kyllä täällä, Leanna, on sydän ihan paikallaan...
Niin, minä olen tämän porukan vanhin elikkä 41v; puoliso on muutaman vuoden vanhempi. Lapsia on kahdeksan kappaletta; pojat 19v, 13v ja 5v ja tytöt pian 17v, 15, 10v, 8v, ja 1v 4kk.
Asumme vanhassa omakotitalossa; omia huoneita ei kaikilla lapsillamme ole. Meillähän kaksi vanhinta on jo irtautumassa kotoa; toiseksi vanhin opiskelee toisella paikkakunnalla ja esikoinen on armeijassa.
Yläkerta on muutettu kokonaan asumiskäyttöön, joten oma soppi löytyy viidelle lapsukaiselle. Ja loput kolme nukkuvat alakerrassa.
Olen haaveillut suurperheestä ihan pienestä tytöstä asti. Murrosiässä haave jäi hetkeksi taka-alalle, mutta kun tapasin tulevan puolisoni ja ensimmäinen lapsi syntyi, niin siitä saakka se on ollut tavoitteena.
Kyllähän sitä " joskus" väsyy; meillähän tuo seitsemäs on erityislapsi ja hänen kanssaan joutuu taistelemaan asiasta kuin asiasta.
Vaikeinta oli nelosen syntyessä. Kolmonen (niinikään erityislapsi) taantui ihan vauvaksi (oli silloin 1v 8kk). Kaikki neljä olivat kotona ja puoliso teki vuorotyötä... Nykyään noista isommista lapsista on jo tosi paljon apua ja sitä on oppinut luistamaan monesta ennen niin oleellisen tärkeästä kotihommasta.
Me laitoimme vauvan tilaukseen vuoden alusta, mutta ekat kuukaudet menivät mönkään sappivaivojen vuoksi. Toukokuisen operaation jälkeen me yritimme aktiivisesti muutaman kierron verran. Tuloksena viime kierrosta hailea haamu. Tämä kierto on ollut hiljaiseloa. Mutta eiköhän me syksyn myötä piristytä. Puoliso on innokkaasti hommassa mukana; hän on ihan varma, että me onnistumme vielä lisääntymään. Itse olen kovasti realistinen asian suhteen. Aika näyttää miten tässä käy.