ELOISAT MAANANTAIHIN!!!!
Kommentit (27)
Ja Pubulle paaaaaaaaaaaaaaaljon tsempitystä huomiseen sektioon! Varmaan on jännittyneet tunnelmat tämän illan. Tulehan heti kotiuduttuas kertomaan, kumpi tuli ja miten meni. Täällä eletään hengessä mukana. Vieläkin naurattaa se tahaton heittoni, että poika ei ole iso. Kun nyt kerta onkin iso niin oisko myös tuo sukupuoli erilailla ja tuliskin tyttö ;-)
k.h.p Tiesitkö, että HUSn alueella Porvoo taitaa olla ainoa yksikkö, jossa synnytykset käynnistetään " inhimillisin" perustein? Varmaan ihan jokainen la:n ylittänyt odottaja on väsynyt, kipeä ja kypsä odotukseen, joten se ei ehkä riitä käynnistykseen jorvissakaan, mutta toivotaan, että ottaisivat esim. tuon pienikokoisuutesi perusteeksi käynnistää. Ystäväni oli 3 vkoa kinunnut Naikkarilla käynnistystä, mutta koska muuta syytä kuin odottajan väsynys ei ollut, hän oli jo lähdössä Porvooseen. Lopulta rv 40+4 puhkaisivat hänen kalvonsa Naikkarillakin, sillä hän oli jo 4 cm auki.
Ja jällleen kerran voimia kaikille!
Ope on ihan varmana lähtenyt!!! Jänskää...
Ja Pia ehdotti tapaamisajaksi vauva-puolella lokakuun puoltaväliä, silloin ovat vikatkin elokuiset jo kk vanhoja.
Pumpuli
no mulle kyllä neuvolassa sanottiin että kyllä se uskoisi että jorviin jään tällä viikolla. samoin juomena ollaan mieheni kanssa tiukalla linjalla että jos eivät käynnistä niin sitten haluan sektion! ja sen myös saan!! on se ihme että jotkut saa sektion ja mulle tulossa saman kokonen arviolta kuin pubulle että mä veikkaan että mun kokonen ei sellasta punnerra!! luin tänään jorvista neuvolaan mennen paperin jossa se lääkäri oli kuvannut minua siroksi,ja kun soitti mulle silloin niistä lantio kuvista niin sano että he ottaa mun mielipiteen huomioon. samoin neuvolasta oli sitä mieltä että pitää aikasemmin käynnistää eikä sais antaa kasvaa enempää. täällä on joku saanut sektion selkäkivun takia niin jos ei normaalii elämää voi elää ja mun pitäs vielä esikoisestakin jaksaa huolehtia niin kyllä mulla on oikeus vaatia leikkurin apua sitten,joku raja kummiskin rääkkäämisellä!
lisäys vielä tohon pumpulin ihanan kannustavaan viestiin.. tuli kyllä todella vittuuntunu olo,ei voi sanoo ylipäätään jorvin,naikkarin ja kättärin tavoista mitään ne poikkee kummiskin toisistaan ja tälläisetkin asiat on tapaus kohtaisia ja turhaan en ala kinuu mitään käynnistystä. se on helppo joittenkin super mammojen sanoo jos ite jaksaa! taidampa poistua nyt,että jatkoja kaikille supermammoille!
Kirjoitinko jotenkin epäselvästi vai oliko tulkinnassasi vikaa? Nimenomaan annoin vinkin, että jos sua ei kuunnella Jorvissa niin on toinenkin vaihtoehto, mennä Porvooseen. Sinä olet asiakas!
Ja toinen kannustava kohta oli, että toivon, että ottavat pienikokoisuutesi huomioon ja että se riittäisi perusteeksi. Sehän on peruste. Laitan tähän vielä aiemmin kirjoittamani, ajatuksella luettavaksi.
Ikävää, jos kannustus, jota täällä elokuisten pinossa on tavattu tehdä, tulkitaan joksikin ihan muuksi kuin kannustukseksi. 3 viikkoa sitten olin rv40+5, kuppi täynnä odotusta ja kroppa täynnä vauvaa, joka ei ikinä halunnut syntyä, mutta syntyikin sitten 40+6. Ja kotona oli 2 alle 3-vuotiasta hoidettava, joten ihan on tutut nuo fiiliksesi. En silti alentunut nimittelemään ketään saati ilmoittanut, että " turha tulla tänne jne." Vaikka kuinka oma tilanne potuttaisi, toivoisin meiltä kaikilta aikuisilta jonkunsortin käytöstapoja. Varsinkin, kun aihetta purkaukseen ei ollut, viestini oli todellakin kannustusta, vaikken ehkä siten osannut niin sitä ilmaista.
Tässä vielä pätkä vanhaani.
k.h.p Tiesitkö, että HUSn alueella Porvoo taitaa olla ainoa yksikkö, jossa synnytykset käynnistetään " inhimillisin" perustein? Varmaan ihan jokainen la:n ylittänyt odottaja on väsynyt, kipeä ja kypsä odotukseen, joten se ei ehkä riitä käynnistykseen jorvissakaan, mutta toivotaan, että ottaisivat esim. tuon pienikokoisuutesi perusteeksi käynnistää. Ystäväni oli 3 vkoa kinunnut Naikkarilla käynnistystä, mutta koska muuta syytä kuin odottajan väsynys ei ollut, hän oli jo lähdössä Porvooseen. Lopulta rv 40+4 puhkaisivat hänen kalvonsa Naikkarillakin, sillä hän oli jo 4 cm auki.
Jännä tarve laittaa kaikki kuntoon ennen huomista lähtöä. Pyykkiä on tullut pestyä, ruokaa laitettua (aivan kun mies ei osaisi ;) ), liinavaatteet vaihdettua (haavan kanssa se olisi hankalaa.. ja edelleen aivan kuin mies ei tarvittaessa vaihtaisi), pojan lelut kävin läpi (niin vauvahan kotiin tullessaan aikoo heti niellä pienemmät tavarat), kassit kertaalleen purettu ja pakattu (jälleen..).
Mies nauroi kun kerroin puhelimessa mitä olin puuhannut. Olin kuulema edelliselläkin kerralla saanut samanlaisen " viime-hetken-pesänrakennus-puuskan"
Kiitoksia kaikille kannustuksesta. Palailen kotiuduttuani kertomaan merkki&malli-tiedot. Kaikille mahakkaille kärvistelijöille tsemppiä, huomenna on minun vuoroni mennä. Palaillaan!
pubu ja Unski
Pumpuli kertoi, että vauvapuolella jo lokakuun puoleen väliin kaavailtu tapaamista... laittaisin mielipidettäni..
Olen k.h.p:n kanssa siitä samaa mieltä, että ois kiva keskustella asiasta, kun loputkin elokuiset ovat syntyneet..
Valitettavasti kuukauden ikäisen kanssa on mun mielestä vähä eri juttu lähteä, kuin jos ois munkin pikkuinen sitten tapaamisen aikaan 2kk. Mm. vakuutuksen saa siinä iässä (2kk) ja sitä ennen en paljon ajattellut viedä vauvaa hankkimaan ihmisten ilmoilta tauteja ja pöpöjä... Haluisin ainakin minä tapaamiseen, kun kesäkuussa en päässyt. Taitaa kuitenkin jäädä väliin, mikäli enemmistö haluaa noin pian tavata?!? Onko muilla samoja mietteitä, kenen vauvat ei vielä ole syntyneet tai syntyneet vasta äskettäin???
Yksi pointti on sekin, että jos tapaaminen on pääkaupunkiseudulla, niin myös sinne tulevien pitkämatkalaisten on kurja lähteä pienen vauvan kanssa pitkään matkaan matkustamaan (turvakaukalossa ei pitkiä aikoja voi ihan pientä pitää).. Myös tulee mieleen, että monilla varmasti on ristiäisiä lokakuussa, etenkin niillä, jotka synnyttävät vasta syyskuussa... Mitä muut on mieltä???
Villa ja pikkuinen, joka vielä viihtyy masussa..
Ja Pubulle tsemppiä!!!
Ikarus