ELOISAT MAANANTAIHIN!!!!
Kommentit (27)
kyllä vit***aa,ei mitään merkkejä taidan täällä yksinään olla vielä syyskuussa..kaikki on ihan hepulissa ,puhelimet pärisee ja missään ei saa olla rauhassa!!!!!!!!!!!!!!!!!
kohta neuvola,meinaan tilittää oikeen huolella,tässä ei oo mitään järkee enään..
k.h.p ja itepäinen jumppaPULLOERO 40+1
Vieläkin odotetaan. Rv 39+6, vai mitenhän se on? En oikein usko enää, että vauva tulisi la, joten odotetaan nyt sitten oikein kunnolla. Sanoin miehelle, että hyväksyn hänen 2 lapsen lukumääränsä tämän jälkeen. En halua enää uudestaan raskaaksi. (ääni kellossa voi olla toinen, kunhan napero on sylissä)
Eilen reippailin pitkästä aikaa esikoisen kanssa; kiersin kohtuullisen kävelylenkin ja hän polki pyörällään. Pysähtyi aina jopa minun pyytäessä, yleensä hänellä on korvat taskussa pyöräillessä, eikä äidin kehoituksia kuulla tai haluta kuulla.
Minnehän minun öiset supistustreenit ovat kadonneet? Vauvakin on nyt toista päivää kumman rauhallinen, sätkii vähän ja kiemurtelee, mutta potkuja ei juurikaan tunnu.
Uskokaa tai älkää, minä menen huomenna esikoisen kanssa uimahalliin... Mahdan olla näky uimapuvussa. Pitää nyt vielä kerran käyttää, kun tuli mokomakin kallis äitiysuimapuku hankittua.
Tammikukka
Täälläkin ois neuvolapäivä tänään. Eilen illalla jopa supisti pari kertaa. Olin ihan ihmeissäni. Tosin tiesin ettei niistä oo mitään iloa kun kipua ei ollut. Mieluusti ottaisin elovauvan vieläkin, mutta alkaa tuo syysvauvakin kelvata, kunhan vaan tällä viikolla tulis!! Avokki manailee et " tulis jo" ku hällä ens viikko merkattu isyyslomaksi (ei Kelalle). Pitää sitten siirtää viikkoja, hää on nyt kolme viikkoa kotona putkeen ni onhan tässä aikaa.
40+5
laitoin tonne vauva puolellekkin viestiä kun tuntuu että kaikki on tapaamista suunnitellu,tosin ne on ehkä unohdettu ketkä täällä venailee syyskuuhun :S mä en ainakaan laitokselta lähe suoraan tapaamiseen ja pitäshän siitä yhteis tuumin sopia että millon ja missä..?!!
Onkohan opemammakin lähtenyt synnyttään, kun ei vieläkään sitä täällä näy..?? Ja mitenkähän Pubu, oon jo ihan sekaisin, mutta muistelisin että vielä Pubukin yhtenä kappaleena..??
Neuvolakuulumisia... Oli melko shokki reissu, kaikki oli viturallaan. Painoa 2,5 kiloo viikossa, hiukan turvotusta uskoisin, koska en oo nyt ees mässäillyt. Verenpaine korkea, pissanäytteessä jotain häikkää, huomenna vietävä labraan näyte.. Suattaapi olla joku tulehdus, vaikka ei mulla kyllä mitään kutinaa/kirvelyä oo ollut.. Sykekin matalahko, pari kertaa kävi alle 120, mutta ei siitä vielä huolta onneks tarvi kantaa. Yliaikaiskontrollin sain perjantai aamuks... mä kyllä kinuan käynnistystä mikäli veikkaavat yli 4,5 kiloseksi! Vetoan siihen, että ensisynnyttäjänä en halua mitään hirmusynnytys kokemusta. Liekkö apua, mutta se on mun suunnitelma =) Sf-mitta edelleen 35 cm, oon jo lakannut arvailemasta, ettäö tarkoittaako se sitä että vauva ei oo vielä kunnolla kiinnittynyt vaan sitä että se on iso... Ku ei oo lääkärin vikaa niin ei oo.
Mutta siinä pikaisia kuulumisia, lähen nyt aamupalalle.
Ikarus
MINTTUMARIALLE pienestä prinsessasta!
jokohan Calathealla on nyytti kainalossa...
entäs opemamma, onkohan päässyt nyyttiä hakemaan...
jaksamista viimeisiin päiviin teille mahakkaille!
myry ja poika 6vk
paineet oli pikkasen koholla kun vertaa muuten tähän asti olevia,mut ei paniikkia,pissa puhas,hemppari 130,sf mitta oli kasvanu 36...
mulle nyt ei varattu aikaa enään neuvolaan kun hoitaja uskoi että joudun nyt jorvin hoitoon,huomena siis aika siellä ja katellaan tota käynnistys puolta että miltä näyttäs. mutta uskoi että tällä viikolla mulla on se vauva kainalossa :) tosi ihana toi varahoitaja kuka on nyt mulla!. nyt sitten jännityksellä oottaa huomista,ukko kultakin on jo hermona kun haluu vaavin pois masusta! :D enempi sillä tuntuu välillä kärsivällisyys loppuvan..mut nyt tekee pöperö valmikks pesueelle..
k.h.p jälleen..
En jaksa kyllä enää innostua mistään. Eilinen päivä oli ihan katastrofi. Tyttö kiukutteli niin paljon, ettei varmasti ikinä ennen ole nähty vastaavaa. Olin ihan rikki koko päivän. Vettä satoi niin paljon, että tämän aamun lehdessä oli raportteja tulvatuhoista. Yksi lähikauppa oli puoliksi veden alla.
Illalla vähän piristyin ja kävin naapurin kanssa tunnin kävelyllä.
Nyt on olo ihan suoraan helvetistä. Olen nimittäin kaiken tämän ihanan ikikestoraskauden päälle tullut kipeäksi. Eli kuumetta, kurkku kipeä ja nokka ihan tukossa. Tyttökin on nuhassa ja yskii. Miten tästä voi mihinkään synnyttämään selvitä? Varsinkin jos ajautuu siihen käynnistykseen, joka minun tuurilla kestää useamman vuorokauden....
Opemamman täytyy olla tositoimissa, kun ei täällä näy!
Velho78 rv41+5
Jaahas taas mun viesti katos yhtäkkiä sitä kirjoittaeissani, kylläpä ottaa aivoon. Eilen illalla supisteli monta kertaa ja yöllä oli menkkajomotusta. Joka ilta kuvittelen lähteväni yöllä synnyttämään..taidn olla menettämässä pääni terveyden :). No nyt ei jomota enää.
Tänään tarvii siivota koko talo, on niin pölypalloja jokapuolella.
Taitaa olla opemammakin juu synnyttämässä ja calathea aivan varmasti..minä haluan mukaan! Huimenna neuvola, ärsyttää mennä kuunteleen tätiä, jok taas latelee viisauksia siitä kuinka synnytys alkaa viikoilla 37-42. Ei paljoo lohduta ei!
Tähtinova 40 +1
Onnea
Elluli, Lauris, Hipsuhiiri, Mömmeli ja pikkuprinssit
ja
Minttumaria ja prinsessa!
t. Kretu ja Nekku
Ja huomenna sektio edessä. Jotenkin mua alkoi eilen epäilyttämään, että niinköhän tämä vauva syntyy alateitse. Tänään lääkäri sai kokoarvioksi 4.5kg mutta hän ei ollut lainkaan varma maittauksesta. Heittoa saattaa olla +-10%. Viisi kiloista hän ei veikannut mutta iso vauva on kuulema tulossa.
Jotenkin se koko tilanne sairaalassa oli jännittynyt. Käyrää vauvalta mitattiin pari kymmentä minuuttia ja jouduin juomaan vettä ja kävelemään kun syke oli monotooninen. Sitten lääkärin luokse. Hän oli hiljainen ja ultrasi. Kyseli minun tuntemuksia vauvan koosta. Tuntuiko että on pienempi kuin esikko... No eipä enää tuntunut kun toinen totisena sitä kyseli. Ja ei kun uudestaan käyrälle. konsultoituaan toista lääkäriä ilmeistyi hän meidän luokse kysyen " Mitäs mieltä olisitte sektiosta?" Käynnistellä ei kuulema oikein voinnut vauvan ison koon takia+ mulla ei ole paikat lainkaa tai ainakin hyvin vähän kypsyneet.
Nyt täällä hyvin sekavin tuntein sekä minä että mies mietitään huomista leikkausta.
Calathea onkin jo synnärillä ties vaikka uusi vauva sylissään.
Opemamma on joko karannut sairaalaan tai netti oikuttelee. Toivottavasti ensimmäinen vaihtoehto :)
pubu ja Unski rv41+3
Varmasti sekavat tunnelmat. Sinällään jännä, että eivät jo aiemmin tehneet jonkinlaista päätöstä, kun sulla esikoinen oli iso. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Opemammallahan ei päästettäisi yliaikaiseksi juuri koon takia vai oliko se joku muu? Kyllä sektio sinulla on varmasti nyt se parenmpi vaihtoehto. Jos tuo kymmenen prosentin heitto olisi parempaan suuntaan, että vauva olisi " vain" hiukan reilut 4 kg, niin sitten ei hätää, mutta toisinpäin olisi jo vähän liikaa jännitystä pelissä.
Minulla tuo kontrolli tosiaan vasta rv42 eli ylihuomenna. Olen ihan varma, että täällä eivät edes kertoisi, jos veikkaisivat lapselle kooksi jotain 4 kg:n pintaan. Anteeksi negatiivisuus, mutta on tällä hetkellä sellaiset vibat tämän maan (tai kaupungin) systeemeistä, että kaikki on aina niin hyvin ja on turha miettiä mikä voi mennä pieleen. Siis että ihan ärsyttävyyteen ja tyhmyyteen saakka ollaan niin positiivisella mielellä ja " pahoille" ajatuksille ei saa antaa tilaa. Jos menee ilmaisemaan huolensa, niin saa vastaukseksi sellaista hymyilyä ja hymähtelyä, kun " suurin osa synntyksistä kuitenkin menee hyvin" .
Nukuin täällä 2 tuntia flunssaani pois, mutta kurja olo on ja pysyy. Pinossa on hiljaista, joten ajattelin, ettei haittaa vaikka vähän kasvatan...
Puuhis on muuten varmaan myöskin lähtenyt sairaalan mäelle, kun ei näy tai sitten on kiireinen aamupäivä lasten kanssa. Taidan olla täällä pisimmällä menijä. Puuhis on päivän jäljessä ja nyt hänkin karkaa...
Velho78 rv41+5
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Kävin tänään yliaikaiskontrollissa ja se meni ihan kivasti...vaikka eivät vielä rupea käynnistelemään kun vasta viimeistään viikon päästä. Toivon mukaan luonto hoitaisi tehtävänsä ennemmin! Tuolla pääsin jälleen ultraan! Oli ihana nähdä, että pikkuisella on kaikki kunnossa. Sydämen lyönti ja hengitysharjoittelu oli sydäntäsärkevää. Ja mieskin pääsi mukaan katsomaan. Vauvan painoarvio on n. 3800g, mutta se taitaa olla yläkanttiin...ainakin niin mulle sanottiin. Mutta ihan sopiva...jos vaan paikat kestää synnyttää!! Muutenkin ne otti sydänkäyrää ja tsekkaili tilannetta. Seuraava kontrollikäynti on torstaina ja jos sillonkaan ei mitään niin vissiin siitä parin päivän päästä (eli sunnuntaina) käynnistellään. Huh, miten jännää ja hermoja repivää tämä odottaminen! Ja mieskin on aika hiilenä...
Tsemppiä vain muillekin yliaikasille...kyllä se vauva jotenkin ulos tulee! = )
Pia rv 41+3
Opemamma lienee lähtenyt!
Ja pubulle tsemppiä huomiseen leikkaukseen.
Alkaa tälläkin puolella pinot lyhentyä, vähitellen pääsette kaikki tuonne vauvapuolelle.
Jaksuja kaikille TODELLA paljon.
Jamssa ja tyttö 10vrk
Mulla on ihan sama käsitys tai tunne kuin sulla tämän maan ylipositiivisuudesta kaikkeen. Mua vituttaa se, koska paljon parempi on pelat varman päälle ja välttää ikävät yllätykset. Mulla oli täällä 3 vuotta sitten yksi kaveri, joka oli vuoden kätilönä täällä ja huh kun sillä oli sitten ihmettelemistä maan tavoista. Se ei i voinu käsittää miksi täällä otetaan aikamoisiakin riskejä. Anteeks, tää ei varmaan paljoa rauhoita mieltä, mutta täällä sun pitää osata pitää puolesi ja vaatia, jotta saat parhain päin, joten vaadi tietää koko y.m. Niiden on velvollisuus sulle kertoa, sähän sen vauvan maailmaan kropastasi työnnät! Ja se on sun vauva, kyllä äidin pitää ja on oikeus tietää, missä mennään.
Oho mikä tilitys, mutta näin se on...hormoonit hyrrää
voimia ja hyvin se menee,aattele vaan että saat nyytin huomena. mä oon kanssa alakanu miettii että mitenhän mun laita on ku mullakaan ei oo paikat kypsänä ja jos tää menis viikoille 42+2 niin vauva painais jo 4,4kg! tää painaa nyt jo niin paljon että meinaan tosissaan vääntää huomena että tällä viikolla se on otettava pois. mun oma vointikin on jo huono kun ei pysty kävelee ku autolle ja takasin ja olla ihan pihalla.
mut katellaan huomenissa mitä käy..mua meinaa pelottaa toi koko senkin puolesta että oon pikkunen. :' (
Mie pääsen huomenna sairaalaan näytille!! Peukut pystyyn et ottavat sisään. Paineet oli nousseet ja pissassa valkuaista sekä lisäksi miun tosi huonot rauta-arvot. Pelkästään niiden rauta-arvojen takia oisin päässy jo aiemmin jos verikokeet vaan ois tajuttu ottaa aiemmin. No, huomenna käydään sit käyrillä makaamassa :) Pitää toivoa et alapäässä ois jotain tapahtunut et voisivat vaik käynnistellä, vaikka mieluummin kyllä synnyttäisin ilman käynnistystä.
Äsken tuli muuten eka kivulias suppari! Wau. Jospa vauva oiskin säikähtäny huomista ja tuliskin ite ulos tänää......toivossa on hyvä elää....
40+5
Neuvolassa todettiin, ettei vauva vielä laskeutunut. Kaikki muuten ok, mutta pitää vain mennä jo torstaina uudelleen, koska oli vähän viittauksia raskausmyrkytysoireisiin. Päänsärkyä ollut, paineet oli kohonneet ja paino noussut paljon viikossa=turvotusta. Supparit tipotiessään edelleen. Selkäkivut alkaa olla jo pahoja ja maha ei toimi. :( Jos saan odottaa vielä kauankin, niin toivottavasti ei tule r.myrkytystä...
Voimia tähänkin päivään kaikille kanssaodottelijoille!
Villa RV40
On pieniä sormia kymmenen
ja varpaita kynsineen.
On nenäkin pieni ja pehmoinen
sekä suu silmät pienoisen.
Oli päivä tuo harmaa sateinen,
synnyit sä maailmaan.
Iloks, auringoks muutit sä silloin sen,
pieni tyttö suloinen.
Näin me saatiin mieheni kanssa kirjoittaa 17.8, kun 4120g tyttömme syntyi. Pituutta häneltä mitattiin 50.5 cm, ja sädekehäkin oli 37 cm.
Koin ensisynnyttäjäksi synnytyksen helpoksi. Ponnistus vaihekkaan ei kestänyt kuin 10 min. Tottahan toki se sattui, mutta kyllä sen kesti, kun palkinto on noinkin ihana!
Alku raskaudesta kirjoittelin silloin tällöin kuulumisia, mutta viikolla 25 vauva meinasi syntyä, ja silloin pelättiin jo kaiken pahintakin, joten minun kuulumisien vaihdot jäivät siihen. Jotenkin sitä rupesi vaan pelkäämään niin paljon. Uteliaisuuttani olen kuitenkin aina välillä käynyt teidän muiden kuulumisia lueskelemassa.
Mä toivotan hyvää loppuraskautta kaikille joilla on nyytti vielä hakematta. Ja onnea kaikille nyttinsä jo noutaneille!
T: Luna_Maisa, ja Pirpana 1 vk ja 5 päivää
Onko tosiaan niin, ettei pinoa ollutkaan..
Tsemppiä Air ja Calathea. Kumpainenkin varmaan tosi toimissa jo... lieneekö Calathealla jo vauva syntynyt... =)
Saapa nähä ketä muita tänään lähtee... Minulla neuvola aamusta, eikä mitään merkkejä että pääsis lähtemään yhtään mihinkään muualle =) Pitänee nyt kysyä, miten täällä päin laittavat yliaikaiskontrolliin.
Mieskin ihan hermona kun ei vauvaa kuulu, kovasti jo tekis mieli isyyslomalle =)
Mutta mä lähen valmistautuun neuvolaan. Kun taas leikkasin tukan lyhkäsex, niin on aina hirvee työ laittaa se jonkinlaiseen kuosiin...
Ikarus, 40+5