Milloin tunsit ekat LIIKKEET?
Nyt 14+0 ja olen uudelleensynnyttäjä. Vaikka lapsia on jo kusi, en muista enää :)
Kommentit (9)
Oliko se niin, että ensisynnyttäjä tuntee yleensä viikon 20 paikkeilla ja uudelleensynnyttäjä viikon 18 paikkeilla. Useimmat tuntee kuitenkin käsittääkseni paljon aiemmin.
Ihana lapsimäärä sulla :)
aavistuksia oli jo aikaisemmin, mutta neuvolassa kuunneltiin sydänääniä tuolloin, niin osasin sitten yhdistää äänen ja liikkeen.
aurinkopullo 41+2
Ekasta tunsin rv19-20 selvät potkut, toisesta rv18. Molemmista siis ekoina liikkeinä aivan selvät potkut, mitään sivelyjä ja kutituksia en ole tuntenut, tai jos olen, niin en oo niitä liikkeiksi tajunnut tai laskenut. Hulluna odotin rv16 lähtien että milloin tästä toisesta liikkeet tuntuu ja paniikissa kävin jo rv 18 alussa kuunteluttamassa sydänäänetkin neuvolassa ku olin niin huolissani kun ei liikkeitä tuntunut. No, sydänäänet kuului ja liikkeetkin heti samana iltana :) Edelleen liikkeet on välillä vaisuja, kun vauva potkii usein tuonne selän puolelle ja ne tuntuu vaan sellasena kumauksena eikä vatsan päältä tunnu mitään. Onneksi vaihtaa asentoakin välillä ja saa isikin osansa potkuista :)
Mukavaa odotusta!
Lootuska, tyttö 01/05 ja rv24
ja sit pieni tauko ja 17+5 lähtien joka päivä. Kakkosesta tunsin 12+2 lähtien niitä kuuluisia perhosen siipien värinöitä. Ja siitä sit joka päivä aina vahvistuen ja lopulta potkuiksi muuttuen.
Nyt tunsin ekat värinät ja pörinät :) joskus vähän tuon 12+2 jälkeen, mut sit oli pitkä tauko, kunnes tunsin taas aikamoista vilskettä parina päivänä ja sit taas taukoa ja sit taas jotain pientä. Tää saa mut jo hermostumaan, kun taas on ollut pitkä tauko, et onhan kaikki siellä hyvin. Jos en kakkosesta ois noin aikasin alkanut tuntea, niin olisin viel ihan rauhallisin mielin..
Blues kera pikkukolmosen 14+5
Käytiin samana päivänä rakenneultrassa ja illalla sitten olin varma, että vauvahan se siellä melskaa :) Mies tunsi myös tuolloin ekan hennon potkun. Nyt ei potkut ole enää mitään hentosia, tulis jo ulos...
~cadavera&muru~ rv40+3
Rv 18 lopussa olin varma, että mahasta tuntunut töksäytys tai " kupla" oli vauvan liike. Rv 20 alkoi liikkeitä huomata pitkin päivää. Sitä ennen n. rv 16 alkaen oli tullut jotain aavistusta jonkinlaisesta elämästä mahassa, mutta en oikein osannut määritellä tuntemuksiani. Esim. sellaista pientä pörinää oli muutaman kerran jo silloin.
Että ensimmäistä odotan ja istukka on ultran mukaan etupuolella, jonka vuoksi ei kovin selviä liikkeitä välttämättä tunnekaan.
ja tästä kolmannesta jo 12-13viikoilta lähtien
Ensimmäistä odotan ja ensimmäiset selvät liikkeet tunsin rv 16+6 ja siitä lähtien ne onki tuntunu päivittäin.