Erilaisia elämäntyylejä - Löydätkö omasi?
Eräässä toisessa ketjussa joku oli kirjoittanut, että hänellä on yhtenä kumppanivalinnan kriteerinä yhteensopivat elämäntyylit.
https://www.vauva.fi/node/4255579?page=2
Tästä inspiroituneena kysynkin, että millaisia erilaisia elämäntyylejä on olemassa ja millainen on sinun elämäntyylisi?
Ja jos sinulla on tällä hetkellä kumppani, niin ovatko elämäntyylinne yhteensopivat? Jos etsit tällä hetkellä kumppania, niin kuinka suuri painoarvo toisen elämäntyylillä on sinulle?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkökeskeinen elämäntyyli.
Kaikki asiat elämässä liittyvät ulkonäköön, sen hoitamiseen ja sen esille tuomiseen.
Tämä henkilö omistaa keskivertoa enemmän ulkonäön hoitamiseen liittyviä tuotteita ja käyttää keskivertoa enemmän ulkonäön hoitamiseen liittyviä palveluita.
Tietynlainen ulkonäkö voi olla merkittävä tekijä tämän ihmisen työssä, joka saattaa olla se syy, miksi hän joutuu käyttämään keskivertohenkilöä enemmän aikaa ja rahaa ulkonäöstä huolehtimiseen. Mutta on myös olemassa erittäin paljon ihmisiä, joiden työssä ei edes ole minkäänlaisia tavanomaisesta poikkeavia ulkonäöllisiä vaatimuksia, mutta he ovat silti enimmäkseen kiinnostuneita omasta ja muiden ulkonäöstä.
Koska ulkonäkökeskeistä elämää viettävä henkilö ajattelee paljon ulkonäköseikkoja, niin hän myös luonnollisesti puhuu niistä paljon. Hänen seuralaisten onkin parasta olla samoilla aaltopituuksilla, sillä muuten on tiedossa ristiriitoja. Ja harvoinpa ulkonäkökeskeinen ihminen edes kelpuuttaakaan seuraansa heitä, joille ulkonäkö ei ole se kaikkein tärkein asia elämässä.
Jotkut miehet haluavat erittäin ulkonäkökeskeisen naisen, mutta eivät kuitenkaan jaksa kuunnella naisten ulkonäkökeskeisiä juttuja. Hyvät herrat, mitenpä mahtanee tämä yhtälö teiltä onnistua?!? Kysyn vaan...
On tullut deittimarkkinoilla vastaan yksi jos toinen seksiriippuvaisella elämäntyylillä elävä mieshenkilö. Itsehän nämä sankarit luultavasti käyttäisivät elämäntyylistään sellaisia sanoja kuten seksipositiivinen elämäntyyli tai nautintohakuinen elämäntyyli.
Syrjäytynyt/syrjäytetty elämäntyyli.
Ei töitä, ei kunnon koulutusta, ei harrastuksia, ei kavereita, ei rahaa. Vaihtoehtoisesti jokin sairaus/vamma, mikä estää tavis-elämäntyylin. Lievää masennusta ja ankaraa vitutusta.
Parisuhteesta tosin on turha edes uneksia- ei tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktivistinen elämäntyyli.
Aktivisti haluaa toiminnallaan tehdä maailmasta paremman, hän toivoo yhteiskunnan muuttuvan aktivismin avulla sosiaalisesti oikeudenmukaisemmaksi.
Korjaan lauseen totuudenmukaiseksi.
Aktivisti ajattelee tekevänsä toiminnallaan maailmasta paremman, hän kuvittelee että kaikki haluavat samaa asiaa kuin hän.
Aktivisti on usein todellä hämmästynyt työnsä tuloksista, "En minä tätä tarkoittanut!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktivistinen elämäntyyli.
Aktivisti haluaa toiminnallaan tehdä maailmasta paremman, hän toivoo yhteiskunnan muuttuvan aktivismin avulla sosiaalisesti oikeudenmukaisemmaksi.
Korjaan lauseen totuudenmukaiseksi.
Aktivisti ajattelee tekevänsä toiminnallaan maailmasta paremman, hän kuvittelee että kaikki haluavat samaa asiaa kuin hän.
Aktivisti on usein todellä hämmästynyt työnsä tuloksista, "En minä tätä tarkoittanut!".
Kyllä, tämä ylläoleva lausunto koskee esimerkiksi seuraavia "aktivistisen" toiminnan muotoja, joita siis osallistujat itse nimittävät toisinaan aktivismiksi, vaikka muu yhteiskunta ei niitä ikinä ole sellaisena nähnyt: fanaattinen lihansyöntiaktivismi, huumeaktivismi, ilmastodenialistinen aktivismi, miesasia-aktivismi... vain muutamia mainitakseni.
Vierailija kirjoitti:
Perhekeskeinen nainen tarvitsee urakeskeisen miehen kustantamaan naisen kotonalorvailu. Tämä ei tietenkään estä naista valittamasta jatkuvasti miehen urakeskeisyydestä.
Onko tämän kirjoittajan elämäntyyli sovinistinen?
Minulla on URBAANI elämäntyyli. Vapaa-aikaani kuuluvat muun muassa kahvilahetket, ravintolaillalliset, elokuvissa käynti, taidenäyttelyt, konsertit, teatterinäytökset, kaikenlaiset mielenkiintoiset kulttuurielämykset, kaupunkifestivaalit, puistopiknikit, urbaanit liikuntaharrastukset, kaupunkilomat.
Itsetuhois-hedonistinen elämäntyyli
Vapaamatkustava elämäntyyli.
Olen pitkäaikaistyötön enkä edes halua töihin, vaan revin sosiaaliturvasta kaiken mikä irti lähtee. Muut tehkööt töitä jos haluavat. Itse en halua osallistua yhteiskunnan kustannuksiin maksajana tai sen ylläpitämiseen työpanoksellani, kun on mahdollista hyötyä siitä antamatta itse mitään takaisin.
Ennen urheilullinen, työteliäs ja juhliva elämäntyyli. Nyt sohvaperunaelämäntyyli kävelylenkeillä kiitos sairastumisen.
Itse olen nautintohakuinen kotihiiri. Tosin tykkään, kun kumppanillani on hieman enemmän ekstrovertti luonne, saan välillä olla ihan yksin kotona ja vain löhötä hyvän pelin parissa, kun mies on vaikka ulkomailla yksinään.
Minussa on vähän myös saitaa elämäntyyliä, yritän säästää haaveenani vähentää työntekoa ja laiskotella enemmän. Onneksi tykkään pääosin asioista, jotka ovat halpoja. Sielua kirpaisee ajatuskin vaikka 2 viikon matkasta Amerikkaan, on se varmasti ihan jees mutta ei yli tuhannen euron arvoinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Perhekeskeinen nainen tarvitsee urakeskeisen miehen kustantamaan naisen kotonalorvailu. Tämä ei tietenkään estä naista valittamasta jatkuvasti miehen urakeskeisyydestä.
Ei tarvitse. Kaksi perhekeskeistä voi tulla oikein hyvin toimeen ja silti pitää elämäntyylinsä, jos ammatit on oikein valittu. Aika alkeellista on myös nykyaikana olettaa, ettei tuo perhekeskeinen voisi olla mies. 2020-luku kutsuu, kuuletko?
Aloituksessa kysyttiin että jos etsit tällä hetkellä kumppania, niin kuinka suuri painoarvo toisen elämäntyylillä on sinulle? Sillä on erittäin suuri painoarvo! Vaikea kuvitella tapailevansa, seurustelevansa ja varsinkaan asuvansa saman katon alla ihmisen kanssa, jonka elämäntyyli poikkeaisi omasta niin paljon, ettei olisi mitään yhteistä, eli ei samoja arvoja, ei samaa maailmankuvaa, ei samaa kokemusmaailmaa, eikä siis oikein mitään järjellistä juteltavaa.
Köyhä-laiska elämäntyyli: Tällainen ihminen ei ole valmis näkemään vaivaa minkään asian eteen, eikä siksi päädy kouluttautumaan parempipalkkaiseen työhön, jos ylipäätään hakeutuu edes työelämään. Tällainen ihminen ei saa nautintoa onnistumisesta, eikä tällaisella ihmisellä ole minkäänlaisia tavoitteita elämässään. Raha on olemassa vain hengittämisen mahdollistajana ja töihin mennään vain kun on pakko. Henkilössä voi olla potentiaalia ja älyä vaikka mihin työhön ja koulutukseen tahansa, mutta viitseliäisyys ja motivaatio loistavat poissaolollaan. Vapaa-aika on tällaiselle ihmiselle ainoa tärkeä asia elämässä, koska silloin voi vain maata reporankana tekemättä mitään järkevää.
Kuvailin itseni.
Sopivasti liikuntaa, terveellistä ruokaa ja kohtuullisesti kannabiksen käyttöä-elämäntyyli.
Terveelliset elämäntavat
Itsensä kehittäminen ja suurien unelmien tavoittelu (ei tavis-elämää)
Matkustelua, seikkailuja, kokemuksia
Empatia ja positiivisuus
Luovuus ja itsensä toteuttaminen
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytynyt/syrjäytetty elämäntyyli.
Ei töitä, ei kunnon koulutusta, ei harrastuksia, ei kavereita, ei rahaa. Vaihtoehtoisesti jokin sairaus/vamma, mikä estää tavis-elämäntyylin. Lievää masennusta ja ankaraa vitutusta.
Parisuhteesta tosin on turha edes uneksia- ei tule tapahtumaan.
Ymmärrän, että sairaus rajoittaa, mutta ihan itsestähän se on muuten kiinni hakeutuuko koulutukseen ja harrastaako.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on URBAANI elämäntyyli. Vapaa-aikaani kuuluvat muun muassa kahvilahetket, ravintolaillalliset, elokuvissa käynti, taidenäyttelyt, konsertit, teatterinäytökset, kaikenlaiset mielenkiintoiset kulttuurielämykset, kaupunkifestivaalit, puistopiknikit, urbaanit liikuntaharrastukset, kaupunkilomat.
Minulla on tämä, mutta vastapainoksi tykkään myös liikkua luonnossa todella paljon.
Palstaileva elämäntyyli :D :D :D