Onko teillä koskaan ollut lähellä olevaa landea?
Meillä oli lapsena, ajomatka puoli tuntia.
Oli siinä puolensa.
Kommentit (13)
Koko lapsuuden ja nuoruuden, mitä siitä?
Naurettavaa sanoa että mennään maalle, jos ei ole mitään kotieläimiä tai viljelyä.
Huvila ei ole lande. Ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa sanoa että mennään maalle, jos ei ole mitään kotieläimiä tai viljelyä. Huvila ei ole lande. Ärsyttää.
Miten niin ei ole landea? Isolta huvilaltamme myivät jo isovanhempamme vanhemmat lähes kaiken maan ympäriltä. Suvulle jäi huvila ja maata noin 10m itä-, pohjois- ja länsipuolella huvilan ympärillä. Etelään jäi meille rinne, järvelle saakka, jonka rannassa sauna ja n.k. kesäaitat. Emme viljele, eikä meillä ole eläimiä. Tottakai huvila on silti LANDELLA!
Kaikilla Helsinkiläisillä on lande, eli Vantaa, vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa sanoa että mennään maalle, jos ei ole mitään kotieläimiä tai viljelyä.
Huvila ei ole lande. Ärsyttää.
Meidän mökki on entisestä maatilasta lohkotulla tontilla Etelä-Savossa ja on kyllä niin pöndellä kuin pönde voi olla.
Asuttiin 70-90 Töölössä. Meidän lande oli Espoossa.
Nyt mä asun siellä.
Onneksi ei ole ollut mökkiä. Kuuntelin teini-ikäisenä kavereiden valitusta siitä kun piti raahautua tuntitolkulla johonkin suuntaan ja viettää siellä koko viikonloppu tylsistyen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole ollut mökkiä. Kuuntelin teini-ikäisenä kavereiden valitusta siitä kun piti raahautua tuntitolkulla johonkin suuntaan ja viettää siellä koko viikonloppu tylsistyen.
Eli ei liittynyt APn kysymys suhun mihinkään. Ei edes teinikavereihis.
Pointti oli lyhyessä matkassa.
Mitä tarkoitat landella? Suomessa ei pysty asumaan missään, ettei n 30 min etäisyydellä olisi maalaismaista maisemaa. Jos pitää olla ihan karjatiloja, niin vaikka olen asunut lapsuuteni maalla, niin eläintiloja ei kotikylällä ollut.
Mulla näkyy itäsiivestä landea ja pohjoisen päädystä böndeä. Etelään ja länteen avautuu järvi ja lärvi maisema.
Ei landea, ei Helsinkiä. Ihan vaan Suomea on ollut. En ajattele tuolla tavalla kuten te etelänvetelät ja tee kahtiajakoa joka saatanan asiaan.
Meillä oli omakotitalo Rauman lähellä pienessä kylässä, nykyisin Rauman kaupungin lähiö, ja kesämökki Luvian saariston saaressa. Saari kai sitten oli meidän lande? Landella emme ainakaan asuneet.
Lähellä oleva lande? Siis mökki vai? Maaseutu?