Kihlauduttiin, mutta miehen ystävät eivät onnitelleet. Onko outoa?
Me päätettiin edetä nopeasti suhteessa, joten kihlauduttiin kuukausi tapailtuamme. Minä olin sinkku pitkään ja mies eronnut vasta 2 viikkoa aiemmin pidemmästä suhteesta. Suhde tuntuu meille oikealta, joten etenemme nopeasti. Lasta yritämme saada jo, koska ikäni puolesta aikaa ei ole hukattavana.
Laitoimme someen julkaisun, jossa kertottiin kihlautumisesta. Kavereistani moni tykkäsi julkaisusta, mutta miehen kavereista vain 3. Nämä 3 eivät ole edes mihelle kovin tuttuja.
Kysyisinkin mitä mieltä olette tästä? 60 tykkäystä ja onnittelua omilta tutuiltani ja 3 miehen puolitutuilta, eikä keltään läheiseltä tutulta.
Minua asia alkoi mietityttää vasta kun kaverini siitä huomauttivat. Miehellä on kuitenkin yli 170 kaveria somessa.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä, että olet lapsellinen.
Miksi? Eihän rakastuminen ole lapsellista. Löydettiin rakkaus ja aloitettiin suhde. Päätettiin vauhdittaa asiaa kihlautumalla. Toivottavasti saadaan yhteinen lapsi. Tässä iässä on kiire. Mies nuorempi.
Siksi kun lasket jotain facebook tykkäyksiä.
En laske. Katsoin vain ketä tykkäsi ja lähes kaikki olivat minun tuttuja.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää ikinä mistään juuri sen takia, ettei kenenkään tarvitse alkaa kyttäillä mun tykkäämisiäni.
Minä en edes muista koska olisin viimeksi facebookissa käynyt. Vuonna 2017 ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luokaton provo, mutta uppoaa mammoihin
Mitä provompi sitä asiallisempi vastaus. : )
Miksi? Provomamma ilahtuu vaan, kun jollekin uppos typerä provo. Turha käyttää aikaa asialliseen vastaukseen
Et tunnista käytöstä itsestäsi josta syytät muita? Provomamma varmasti ilahtuu kun käytät aikaa tyhjänpäiväisiin vastauksiin ja pidät ketjua yllä kun vaahtopallot pöksyissä olet huutamassa provoa jokaisessa ketjussa et vaan sinun höynäytetä.
Miksi kirjoitat asiallisen vastauksen, jos kerran tiedät sen olevan provo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä, että olet lapsellinen.
Miksi? Eihän rakastuminen ole lapsellista. Löydettiin rakkaus ja aloitettiin suhde. Päätettiin vauhdittaa asiaa kihlautumalla. Toivottavasti saadaan yhteinen lapsi. Tässä iässä on kiire. Mies nuorempi.
Siksi kun lasket jotain facebook tykkäyksiä.
En laske. Katsoin vain ketä tykkäsi ja lähes kaikki olivat minun tuttuja.
Aloittaja
No, korjataa sitten olet lapsellinen kun katsoit kuka tykkäsi ja keitä he oli. Kelpaako nyt?
Mun ystävä meni kanssa vähän aikaa sitten kihloihin ja jostain syystä se facen kihlauspäivitys näkyi vaan niille, jotka oli facekavereita hänen miesystävänsä kanssa, vaikka sen mun ystävä oli tietenkin merkittynä siihen päivitykseen.
Mistä kohtaa provous ilmenee?
Ihmiset ovat tällaisia, totta tämä on.
Joku kasvanut pumpulissa, jos ei ole kohdannut tällaisia elämän outouksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä provompi sitä asiallisempi vastaus. : )
Miksi? Provomamma ilahtuu vaan, kun jollekin uppos typerä provo. Turha käyttää aikaa asialliseen vastaukseen
Et tunnista käytöstä itsestäsi josta syytät muita? Provomamma varmasti ilahtuu kun käytät aikaa tyhjänpäiväisiin vastauksiin ja pidät ketjua yllä kun vaahtopallot pöksyissä olet huutamassa provoa jokaisessa ketjussa et vaan sinun höynäytetä.
Miksi kirjoitat asiallisen vastauksen, jos kerran tiedät sen olevan provo
Pidän tätä ajanvietteenä käytettävänä keskustelulpalstana ja kirjottelen ihan ajankuluksi. Se asiallinen viesti saattaa saada vasta argumentin ja siitä syntyä ihan hyvä keskustelu. Kuten esim. me nyt käydään tätä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävä meni kanssa vähän aikaa sitten kihloihin ja jostain syystä se facen kihlauspäivitys näkyi vaan niille, jotka oli facekavereita hänen miesystävänsä kanssa, vaikka sen mun ystävä oli tietenkin merkittynä siihen päivitykseen.
Noinkin voi olla, mutta jos on molempien kavereilta tykkäyksi, ei se ole noin.
Siis ei kai kukaan ole noin typerä, että vasta hetken aikaa seurusteltuaan alkaa lapsia hankkimaan. Teistä kumpikaan ei voi vielä toistaan tuntea. Ja tuo, että mies alkaa uuteen suhteeseen vain kaksi viikkoa edellisen päättymisestä on kyllä niin iso turn off, ettei toista olekkaan.
Siis olet reilu kuukauden treffaillut miestä, joka käytännössä on vielä täysin tuntematon ja yritätte jo lasta ? Näitä aloituksia kun lukee , olen vakaasti sitä mieltä, että lastenhankitaan pitäisi olla lupajärjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei kai kukaan ole noin typerä, että vasta hetken aikaa seurusteltuaan alkaa lapsia hankkimaan. Teistä kumpikaan ei voi vielä toistaan tuntea. Ja tuo, että mies alkaa uuteen suhteeseen vain kaksi viikkoa edellisen päättymisestä on kyllä niin iso turn off, ettei toista olekkaan.
Mut ku mä haluun sen lapsen.
En onnittelisi minäkään tuollaisesta hosumisesta.
Enemmän kyllä herättää ajatuksia se, että millainen ihminen oikein laskee jotain tykkäyksiä.
Vaikka aloituksen teksti tuntuu kirjoitustyylin takia provolta, ei tilanne ole ollenkaan epätavallinen. Moni ihminen, varsinkin mies, katsoo paremmaksi toimintatavaksi rynnätä täysillä uuteen suhteeseen kuin käsitellä edellisen ongelmat ja mahdollisesti jopa omat virheensä.
Sitä en vaan ymmärrä, mistä aina löytyy joku (nainen) joka uskoo, että edellinen suhde oli loppu jo aikaa sitten ja eronnut on heti valmis uuteen suhteeseen.
Erosin itsekin pitkästä avioliitosta ja eksällä meni kaksi sekunttia ladata tinder ja lähteä etsimään uutta. Kovasti olisi tehnyt mieli varoittaa uutta naista, mutta olisin vain tullut leimatuksi, kukapa "hullua ex-naista" kuuntelisi. Harmi kyllä molempien lapset oli pakko sekoittaa siihen suhteen kyhäelmään, josta jokainen ulkopuolinen näki, että se ei tule päättymään onnellisesti.
En kiellä, etteik voisi olla ihmisiä (miehiä), jotka asuvat yhdessä puolison kanssa, vaikka suhde on ollut kuollut ja muuttunut asialliseksi kämppissuhteeksi. Jokaista tällaista kohti on kuitenkin yhdeksän jätettyä (miestä), jotka paniikissa etsivät uutta suhdetta. Turvallisempaa siis edetä hitaasti ja katsoa, mikä on todellinen tilanne. Muutamassa kuukaudessa totuus paljastuu joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Ei nyt parempaakaa ajankulua ole tarjolla. Ja kai sitä mielipidettään voi "testata" muilla vaikka tarina ei niin totta olekaan?
niin että vihanlietsominen miehiä kohtaan on viihdettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Ei nyt parempaakaa ajankulua ole tarjolla. Ja kai sitä mielipidettään voi "testata" muilla vaikka tarina ei niin totta olekaan?
niin että vihanlietsominen miehiä kohtaan on viihdettä?
Missä tässä on lietsottu vihaa miehiä kohtaan?
Mä erosin viikko sitten 1,5 vuotta kestäneestä suhteesta. Ois iso hinku ladata tinder, mutta kuvittelen sen johtuvan akuutista kriisin ja tyhjyyden tunteesta. Monta kertaa päivässä taistelen sitä tinderinlataushalua vastaan. Meinasin kuitenkin katsella vielä jonkun aikaa näitä seiniä profiilien sijaan. Edellisen suhteen jälkeen meni puolisen vuotta ilman aktivoitumista. Tuntuu vaan, että yli 40-vuotiaana loppuu aika kesken. En silti halua käyttää toisia ihmisiä ihan omaksi piristykseksi. Toivoisin vain löytäväni kestävän parisuhteen.
Mutta joo parissa viikossa uutinen erosta ei ehkä ole tavoittanut kaikkia miehesi kavereita ja vaikka olisi niin kyllähän tuo aika pahalta näyttää ulkopuolisen silmiin. Jos miehesi kaverit ovat myös hänen eksän kavereita niin onhan se vaikea olla varauksettoman iloinen miehesi puolesta, jos toisaalla vielä sen eksä kokoaa elämänsä pirstaleita kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kaverit tietää edellisen suhteen taustat, eikä arvosta miestä.
Numero 11 vastaa: Näin taisi käydä siskoni tapauksessa. Lisäks teini-ikäiset ja vähän vanhemmatkaan harvemmin arvostaa vanhempaa joka jättää heidät sekasorron keskelle, koska "haluaa elää" . Niin ne lapsetkin haluaa.
Eikä ne lämpene sillekään kun isänsä pröystäilee sillä miten kova jätkä ikäisekseen on, kun iski nuoren naisen ja sai sen raskaaksi. Niitä hävettää niin, että eivät missään nimessä halua kenenkään tietävän että Facen urpoin tyyppi on heidän isänsä.