Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään kokemusta Polar Loop -rannekkeesta?

Vierailija
20.08.2014 |

Tekis mieli ostaa, mutta... Mietin, onko kuitenkin turhake, joka jää pöydälle viikon käytön jälkeen..

Onko helppo käyttää? Esim. Tietojen siirto koneelle (puhelimena Samsung, joten sen kanssa ei ilmeisesti yhteensopiva? Onko selkeä seurata? Piippaileeko, vilkkuuko, häiritseekö? Tai mitä muuta tulee mieleen kertoa :)

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso sieltä Loopin nettisivuilta. Mulla oli ohjelmasta vanha versio, niin ei synkronnu, mutta sulla tuskin siitä kyse kun on uusi laite.

Vierailija
22/53 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loopin sijasta kannattaa mieluummin hankkia ns. oikea aktiivisuutta mittaava älykello. Suunto, Polar jne. Ne ohuet luirut on lähinnä huvittavia.

Esimerkiksi Polarilta on tullut joku uusi, melko halpa mutta erittäin monipuolinen malli ihan viimekuukausina. Siinä tulee kaiken lisäksi sykevyö mukana. Ainoana miinuksena sellainen 1980-luvun elävästi mieleen tuova digitaalikello-look.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut nyt viikon käytössä ja jos vielä
Mietit niin minulla ainakin aktivoinut liikkeelle. Nimenomaan hyötyliikunta; portaat hissin sijaan ym. tyyppiset valinnat ovat lisääntyneet. Ainoa mikä mietityttää on se ettei saa ensimmäistäkään altiivisuustasoa täyteen, vaikka askeleita on yli 15 000..

Vierailija
24/53 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei näyttääkö looppi sykkeitä kellään silloin kun sykevyö ei ole käytössä, itselläni  tulee vääristymiä silloin kun sykkeet voi olla pilvissä vaikka vyö on kaapissa, olen käyttänyt ranneketta puolivuotta ja kyllä tykkään seurata askeleitten määrää ja muutakin aktiivisuutta päivittäin häiritsee vaan tuo kun sykkeet nousee vaikken tee mitään ihmeellistä ja kalorin kulutus ei vastaa todellisuutta. Onkohan rannekkeeni mennyt rikki, onko kokemuksia muilla.

Vierailija
25/53 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden kaikkien ongelma on se, että kosketus ihoon ei säily riittävän hyvänä. eli ne lukemat on epäluotettavia. ja jos toi on kiinni kädessä, niin askeleita sillä ei pysty sillon laskemaan vaikka niin väittäisi. tuonkin lukema kun on ihan arvottu.

Vierailija
26/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia titokonella kaikki laitteeseen liittyvät ohjemat (mm. päiväkirja) englanniksi? Miten päiväkirjan saisi suomeksi?

Terv. tyhmä

Vierailija
27/53 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä jo neljä kuukautta, ainoa miinus minkä näen rattaiden kanssa kävelyssä on se että jos pidät kiinni rattaista ei se laske kaikkia askelia, eli monta tuhatta askelta jää saamatta. Mutta ostinkin sykevyön lisäksi mikä sitten taas lisää aktiivisuutta vaikka askeleet näyttävät päin prinkkulaa. Mutta onhan se hyvä mieli kun askeleita tulee vaikka 10000 ja aktiivisuus huutaa 120% ja tiedät itse tehneesi hieman vielä enemmän, joten en tuosta haittapuolesta turhaudu. Varsinkin näin äitiyslomalla on todella hyvä seurata kuinka aktiivinen on päivän aikana. Saunaan kun menen otan pois ja laitan lataukseen joka ilta, ja latautuu nopesti. Myös näin pienen vauvan vanhempana on kiintoisaa nähdä unenlaatua ja kuinka paljon nukut rauhallista unta. Vaatii sitoutumista, eli en kannata että ostaa kahden kuukauden takia vaan sitä tulee käyttää lähes päivittäin jotta saat siitä kaiken irti. Ja pelkillä askeleilla sain täyteen kun minulla oli joku 20 000 askelta, eli asetuksissa minulla on istumatyö en muista muuten. Mutta sykevyöllä saat lisättyä myös harjoituksen rasituksen esim. jos hölkkäät tai juokset lisää se aktiivisuutta nopeammin koska se on raskaampaa. Itse käytänkin sykevyötä aina silloin kun urheilen, tai vaikka teen lumityöt joka on erittäin hyvää liikuntaa mikäli työntelet sitä paljon. Toisin sanoen itse olen ollut tyytyväinen ainakin nyt kotona vauvaa hoitaessa, tulee tsempattua että saisi aktiivisuus tason täyttymään, en toki päivittäin...pidän myös lepopäiviä jolloin saan olla miettimättä sen enempää rannekkeen tuloksia ja lepokin pitää muistaa:)

Vierailija
28/53 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 11:08"]

Onko lisää kokemusta tästä laitteesta? Mulla näyttää täysin vääriä lukemia. Askeleet valehtelew 300askelta. Kalorinkulutus täysin väärä. Onko laite viallinen vai mistä tää johtuu?

[/quote]

Kalorinkulutuksen mittaa oikein ilmeisesti vain, jos on myös sykemittari käytössä. Muuten kalorimäärä on kaiketi laskennallinen arvio kokosi ja aktiivisuutesi perusteella. Askeleet on niinikään v'h'n sinne päin. Käden pitää heilua, jotta askeleita kertyy. Ei siis mittaa, jos vaikka kannat painavaa kassia ja käsi pysyy paikallaan.

Mutta kyllähän tuosta suuruusluokan saa. Ainakin omalla kohdallani aktiivisuus on lisääntynyt, vaikka liikuntaa olen harrastanut käytännössä päivittäin aiemminkin. Ranneke saa aikaan sen, että jos tavoite on illasta vielä pikkuisen vajaa, tulee helpommin lähdettyä vaikka vielä pienelle iltalenkille, jotta tavoitteen saa täyteen. Ja toisaalta taas tosi liikunnallisina päivinä on kiva yrittää metsästää uutta ennätystä. Samoin välillä autolla tehdyn kauppareissun sijaan valitsen kävelyn lähikauppaan, jotta saan askeleet "talteen". Kyllä rahansa voi käyttää huonomminkin. Itse ostin omani joulun alla erään markettiketjun bonuspäiviltä, jolloin hinnaksi jäi vaivaiset 53 €.

Vierailija
29/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on garmin vivofit ja on ihan ok mutta..
(Lähtee monta kertaa päivässä kadestä) :(
itse olen miettinyt garmin vivosmartin hankkimista mutta aika kallis vielä.

Vierailija
30/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää tekniset vempaimet on tehty miehille. Ei naisten malleja olekaan.

Vierailija
31/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se mun polar loop ei suostu yhditstymään mun puhelimeen. Välillä toimii pari päivää, sitten taas ei.

Vierailija
32/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tutkin näitä jonkin aikaa ja päädyin Polar M400, joka on periaatteessa yhdistelmä Loopista ja urheilukellosta/monipuolisesta sykemittarista GPS ominaisuudella.

Kuukauden käytön jälkeen ei ole mitään negatiivista tullut eteen, lajit voi räätälöidä, urheilun aikaiset näytöt voi määritellä jnejne...

Vierailija
33/53 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hetken aikaa. Ihan ok peli, mutta synkronointi puhelimen (Samsung) ja tietokoneen (Apple) kanssa kesti kauan. Sitten eräänä päivänä synkronointi ei toiminut ollenkaan ja ranneke sekosi. :(

Vierailija
34/53 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieli muuttuu varmaan siinä kun heti alkuun valitsee maan.

Vierailija
35/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko polar loop 2 askelmittaria?:)

Vierailija
36/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 jatkaa: mies tekee töitä tietokoneella, hänelle Polar ei tulkitse käsien liikkeitä askeleiksi. Itse olen huomannut, että virkkamisen ja neulomisen ajaksi ranneke kannattaa poistaa. Myös pyykin ripustaminen ja viikkailu vääristää askelia jo hurjasti. Äkkiä sen oppii mikä on todellista askellusta. Tietokoneella näkee sitten kuinka raskasta harjoittelu on ollut ja mikä on kalorikulutus.

Olet käsittänyt askeleet väärin: ne kuvaavat myös muutakin fyysistä aktiivisuutta. Parasta tässä aktiivisuusmittauksessa on se, että myös arkiaskareiden todellinen arvo liikuntana tulee esille. Pyykin ripustaminen on rankkaa hommaa varsinkin jos narut on korkealla. 

Vierailija
37/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tutkin näitä jonkin aikaa ja päädyin Polar M400, joka on periaatteessa yhdistelmä Loopista ja urheilukellosta/monipuolisesta sykemittarista GPS ominaisuudella.

Kuukauden käytön jälkeen ei ole mitään negatiivista tullut eteen, lajit voi räätälöidä, urheilun aikaiset näytöt voi määritellä jnejne...

Minä käytin Looppia melkein kaksi vuotta, sen jälkeen upgreidasin M400:aan. Näillä vempeleillä on ollut ratkaiseva asema siinä että olen ihan oikeasti liikkunut paljon ja säännöllisesti. Ennen en liikkunut yhtään, en siis yhtään! 

Vierailija
38/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loopin sijasta kannattaa mieluummin hankkia ns. oikea aktiivisuutta mittaava älykello. Suunto, Polar jne. Ne ohuet luirut on lähinnä huvittavia.

Esimerkiksi Polarilta on tullut joku uusi, melko halpa mutta erittäin monipuolinen malli ihan viimekuukausina. Siinä tulee kaiken lisäksi sykevyö mukana. Ainoana miinuksena sellainen 1980-luvun elävästi mieleen tuova digitaalikello-look.

TArkoitat Polarin malleja M400 tai A300. Joo on ne hyviä, minulla on M400. Mutta kyllä Loopkin on hyvä, ei vaan niin monipuolinen. Pärjäsin pari vuotta iloisesti Loopilla. 

Vierailija
39/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tuota miehelle joululahjaksi. Oli mukava lukea kokemuksista. Jossain testissä oli, että nuo aktiivisuusrannekkeet laskee joskus tietokoneella työskentelyn askeleiksi, kun liikuttaa käsiä. Onko kenelläkään tästä kokemusta? Mieheni tekee todella paljon töitä koneella, joten pelkään rannekkeen antavan aivan väärän kuvan liikkumisesta. Toki mies myös lenkkeilee yms. eli ei ole aivan sohvaperuna :)

Ei pidä liikaa fiksoitua ajatukseen askeleista. Loop mittaa kaikkea liikettä ja erittäin pätevästi mittaaakin. Joissakin harvoissa tapauksissa (kuuluisa neulominen) saattaa liikettä tulla suhteettomasti mutta se että ostoskärryjen työntäminen ei tule liikuntana on urbaani legenda. Kaupassa käynti nyt vaan on enempi seisoskelua ja löntystelyä, ei varsinaista kävelyä.

Vierailija
40/53 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi tehdä että ranneke mittaisi askeleiden määrää? Tänään aamusta asti ollut koko ajan nollassa..

T. X