PURISTAVA TUNNE RINNASSA JO KOLME TUNTIA??
Oon ihan perusterve 24v nainen ja tämmönen alko eikä oo hävinny minnekkään. Närästää samalla en tiedä liittyykö toisiin. Pitäiskö soittaa sairaalaan etten vaan kuole keskellä yötä? Oon ihan peloissani kun ei oo ennen ollu mitään sydän ongelmia.
Kiitti jos joku osaa auttaa/kertop mitä tää on :)
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:44"]Ei oo provo mut en toisaalta usko et on mitään vakavaa. Oon pystyny tän aikana ihan normaali toimintoihin, syömään, siivoomaan ja hoitamaan vauvaa ja isompaa.
Ap
[/quote]
Paino rinnalla päivystyksessä on aina oire joka johtaa heti sydänentsyymeihin ja Ekghen. Joten duunissa ollessani kyllä tutkisin ihan rutiinitoimenpiteenä.
Mutta realistisesti 24 vuotiaan naisen rintakipu silloin kun närästää ja pystyy toimimaan normaalisti, ei ole sydäninfarkti. Se on närästystä. Osta apteekista ilman reseptiä gavisconia 20mg omepratsolia (Losec tms) ja ota 20ml ekaa ja 2 kapselia tokaa. Pitäis helpotttaa.
Heräsin aamulla ja tunne meni ohi kolme tuntia heräämisen jälkeen. Ei huolta siis!
Ap
Mulla on monesti ollut kovaakin rintakipua joka on ollut lihasperäistä. Myös selkäpuolen jumit voivat oireilla etupuolella rintakipuna.
Maalaisjärkisenä nyrkkisääntönä vois ehkä ajatella, että jos närästyslääke tehoaa närästyksen tunteeseen, se ei ole slaagi. Eli jotain Rennietä kannattaa varmaan aina pitää kotona, niin ei tartte ainakaan happovaivojen takia pelätä kuolemaa. Mihinkään kipua aiheuttaviin lihasjumeihin ei kuitenkaan varmaan ole vastaavaa pikaparannusta..
Minulla on ollut 2 kuukautta sydänpuristus sillöin tällöin kesto ale 1 minuttia, hengitys vaikkene. Onko mitään huolestutava ?