VL:t: miten suhtaudutte puoli-uskovaisiin?
Mun suvussa on lestadiolaisia ja esim. mummoni oli lestadiolainen. Sukulaiseni sen sijaan ei ole virallisesti ollut mut pyörii seuroissa, rauhanyhdistyksellä ja nostaa seuroissa kätensä ilmaan, että saa synnit anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä. Tunnen muitakin tämmöisiä, jotka pyörivät seuroissa mut käyvät myös tansseissa, telkkari on ja ehkäisy myös.
Miten te tämmöiseen suhtaudutte?
Kommentit (6)
Joko on uskossa tai ei ole. Niin se vain on. Joko on maailmassa tai Herrassa.
Pitää tehdä parannus. Mutta totta kai seuroihin on kaikki tervetulleita. Ihmisellä on etsakkoaika. Mutta pitää tehdä parannus ja alkaa elää Herrassa.
Joutuuko helvettiin jos katsoo televisiota, ehkäisee, juo alkoholia? Uskominen ei riitä?
Ei tarvi uskoa tai käydä seuroissa, riittää, että et katso tv:tä, et juo, et meikkaa, et värjää hiuksia etkä ehkäise. Etkä varsinkaan tee näistä mitään julkisesti. Sitten pääset taivaaseen.
En olisi ikinä uskonut sanovani näin, mutta vl on niin kaksinaismoralistinen liike kuin olla ja voi. Onneksi silmäni avautui ja ymmärsin, että voin uskoa ja päästä taivaaseen vaikka meikkaisin. Ja että Jumala rakastaa minua tällaisena kuin olen, katsoin tv:tä tai sitten en.
10 käskyä, siinä ne tärkeimmät elämän säännöt. Se ei muka vl:lle riitä.
Kaikki elävät tavallaa. Ihmiseen suhtaudutaan niinkj muihinkin. Uskohan on omakohtainen ja kukin hoitaa sitä itse.