Tulin kaks tuntia sitten psyk. osastolle - haluatko kysyä jotain?
Kommentit (75)
Tärkein on, että ap saa hoitoa. Koskaan ei tiedä, mitä elämä tuo eteen itse kullekin. Kannattaa pitää suuta soukemmalla
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:10"]Ap, täällä on tosi vähän elämää nähneitä, älä välitä näistä. Minulla on läheinen ystävä, joka myös romahti, tiedän kuinka ihmiselle voi käydä, mutta suunta on nyt ylöspäin.
Maallikkotukihenkilö
[/quote]
Kiitos! Toivottavasti hän on nyt ok ja joskus vielä minäkin.
Voit olla psyykkisesti sairas mutta et sä sairaalassa nyt ole. Poliisit ei tuo yksin potilasta suoraan mihinkään psykiatriseen sairaalaan ellet ole ihan psykoottinen ja aggressiivinen. Ja lisäksi jos olet kännissä niin ei ne susta voi tehdä kunnon psyk arvioita ja laita sua osastolle. Kamerapuhelime kanssa, come on! Muuten hyvä trolli.
Kuka laskisi leikkiä noin vakavalla asialla, ei kukaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:16"]Voit olla psyykkisesti sairas mutta et sä sairaalassa nyt ole. Poliisit ei tuo yksin potilasta suoraan mihinkään psykiatriseen sairaalaan ellet ole ihan psykoottinen ja aggressiivinen. Ja lisäksi jos olet kännissä niin ei ne susta voi tehdä kunnon psyk arvioita ja laita sua osastolle. Kamerapuhelime kanssa, come on! Muuten hyvä trolli.
[/quote]
No en tiedä miksi, mutta tänne nyt kuitenkin "pääsin". Olin aamulla täällä juttelemassa, sama sh oli vastassa nyt. Kuten sanoin, olin "vain" hyvin itsetuhoinen. Ehkä meidän kaupungissa sitten otetaan helpommin vastaan. Mulla on nytkin oma huone, tyhjä sänky vieressä.
Yllättävän moni. Epävakaat persoonallisuudet hakee huomiota vaikka sitten AV foorumilla.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:16"]Voit olla psyykkisesti sairas mutta et sä sairaalassa nyt ole. Poliisit ei tuo yksin potilasta suoraan mihinkään psykiatriseen sairaalaan ellet ole ihan psykoottinen ja aggressiivinen. Ja lisäksi jos olet kännissä niin ei ne susta voi tehdä kunnon psyk arvioita ja laita sua osastolle. Kamerapuhelime kanssa, come on! Muuten hyvä trolli.
[/quote]
No en tiedä miksi, mutta tänne nyt kuitenkin "pääsin". Olin aamulla täällä juttelemassa, sama sh oli vastassa nyt. Kuten sanoin, olin "vain" hyvin itsetuhoinen. Ehkä meidän kaupungissa sitten otetaan helpommin vastaan. Mulla on nytkin oma huone, tyhjä sänky vieressä.
[/quote] olit aamulla juttelemassa. Sit vedit kännit ja ajoit autolla. Nyt oot osastolla jo surffailemassa netissä. Nopeeta toimintaa.
Voin laittaa, jos osaan, vaikka kuvan täältä. Näette missä meitä hulluja hoivataan.
ap
Turhaan yrität. Psyk sairaanhoitaja kyllä tietää miten hommat menee. Voisit kyl hakeutua oman terveysaseman juttusille. Joku kuitenkin mättää sun psyykessä.
Älkää nyt lyöko lyötyä, aina yllätyn ihmisten alhaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:55"]
Syötkö lääkkeitä? Käytätkö antabusta?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:30"]Et niin pohjalla etteikö huomiohuoraus kiinnostaisi. Vai kuuluuko taudinkuvaan?
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:55"]
Syötkö lääkkeitä? Käytätkö antabusta?
[/quote]
[/quote]
Syön masennuslääkkeitä. Opamoxia myös kun on pakko. Mutta nythän ne vietiin kaikki nekin.
Syödäänkö täällä muuten aina keittoa? Tai jotain lusikoitavaa mömmöä... Kun ei vissiin haarukat/veitset ole ok.
Äsken kävin meikkaamassa hoitajan silmien alla kun mitään peilellisiä meikkijuttujakaan saa olla.
ap
Voimia sinne! Varmaan outo tunne, nouset vielä siitä, kiva että jaksat huolehtia ulkonäöstäsi, kohentaa mieltä.
Jesus sentään kun ihmiset uskon kaiken netistä!
Opettele kirjoittamaan, minä uskon, kyllä sen huomaa, että ap kirjoittaa, kuten asia on. Siunausta sinullekin!
Mulle on se ja sama se, että uskotaanko. Mutta kun ite oon miettiny usein mitä se arki tällaisissa paikoissa on ja koska en nyt tapa itteeni ja olo on tasanen niin aattelin, että mitäpä tässä muutakaan tekis ku hämmästelis sitä mihin on joutunut.
Viedään multa oikeasti tää puhelin vielä? Muilla ei näytä olevan. En uskalla käydä kysyyn laturiakaan jos ne ottaa tän sitten...
Kiitos kivoista viesteistä!
ap
Olen ollut itsekin osastolla. V. 2007 siellä ei todellakaan saanut pitää kännykkäänsä, vaan se säilytettiin muiden arvoesineiden kanssa kanslian kaapissa. Seuraavan kerran olin siellä v. 2011, ja silloin sai pitää kännykkänsä. Nykyään saa kuulemma myös läppäri olla, olen tämän omin silmin todennut kun kävin tuttavaa katsomassa. Mutta muista, kuvauskielto pätee edelleen. Kyllä me osaamme kuvitella, miltä potilashuone sairaalassa näyttää, ei tarvitse kuvaa lähettää. Potilastovereista ja hoitajista et todellakaan saa kuvia lähettää! Tai muuten menetät oikeuden pitää sitä kännykkää.
Minä ainakin uskon, että Ap on tosissaan. Voimia ja paranemista!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:37"]Ikävä, et sulla on noin paha olo. Oikeassa paikassa oot kummiskin. Ootko ollut ennenkin?
[/quote]
En ikinä ennen. Outoa on kaikki. Kaikkea vahditaan ja mitään henk koht tavaroita en edes ehtinyt ottaa mukaan. Laukustakin vietiin puolet sisällöstä.
[/quote]
Saako siellä käydä röökillä? Alkoholia tuskin saa käyttää. Entä lääkkeet?
[/quote]
Tupakalla olen usein. Yks mies myös. Se juttelee itelleen. Tää näyttää oikeasti sisältä kuin joltain neuvostoliittolaiselta vankilalta.
Mutta kiitollinen olen kun joku viitsii mua vahtia.
Meille tulee kohta kuulemma jotkut iltalääkkeet ja sit on erikseen vielä yölääkkeet.
En ole koskaan ennen ajanut humalassa, enkä tule ajamaan. Romahdin totaalisesti ja siitä oli normiminä kaukana.
[/quote]
Jotain psykoosilääkkeitä?
[/quote]
Ketipinoria vaan oli ja lopetin kun nukutti liikaa. En ole psykoosissa. Oon vaan aika pihalla täällä. Kun en koskaan ole vastaavaan joutunut.