Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Samea tärykalvo - mitä se oikeastaan tarkoittaa?

Vierailija
20.08.2014 |

Kävin just hoitajavast.otolla näyttämässä korviani. Paikalla oli myös ulkomainen lääkäriharjoittelija. He molemmat katsoivat korviini, lääkärikin totesi, että ei ole tulehdusta. Hoitaja kuitenkin sanoi, että tärykalvo on samea - osaako kukaan sanoa, mitä se oikeastaan tarkoittaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on välikorvantulehdus. Terveessä korvassa tärykalvo on vaalea, valoheijasteinen ja lähes läpikuultava. 

Vierailija
2/4 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti on tulehdus, mutta viruksen aiheuttama, jota ei siis hoideta antibiooteilla. Bakteerin aiheuttamassa välikorvatulehduksessa tärykalvo on myös samea, mutta lisäksi punoittava ja ulospäin pullottava välikorvaan kertyneen tulehduseritteen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos. Lääkäri sanoi, että seurataan vain. Mulla on ollut ongelmia noiden korvien kanssa joitain kuukausia. Unohdin kysyä vast.otolla, että mitä se samea tärykalvo oikeastaan tarkoittaakaan.

Ap

Vierailija
4/4 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla korvassa ylimääräistä ääntä, lievää päänsärkyä.Lääkäri katsoi korvaan ja korvassa ei tulehdusta.

Korva myös kutisee välillä.Tämä kaikki vain oikealla puolella päässä.Mulle myös sanottiin, että tärykalvo on hieman samea.Miksi se on samea ym.nämä oireet jos ei ole tulehdusta ? Sain ajan fysioterapiaan.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä