Olen siunattu kohta 13 lapsen äiti.
Olen niin onnellinen kun olen saanut suurperheen. Onko täällä muita suurperheiden äitejä?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:10"]
Paljonko sulla jää aikaa huomioida jokainen lapsi yksilönä? Olla lapsen kanssa kahdestaan ilman häiriötekijöitä (teet samalla jotain muuta)?
[/quote]
Teen joka viikko jotain vain yhden lapsen kanssa. Käydään uimassa,keilailemassa tms.
[/quote]
eli jokainen lapsi saa aikaa sinulta kolmen kuukauden välein?
Sanoisin kyllä toisin, olet kirottu ja tyhmä! Ei yhdenkään naisen tehtävä ole olla synnytyskone, kannattaisi, no se on jo myöhäistä, käydä juttelemassa jollekin mielenterveysalana ammattilaiselle.
Opeta ainakin lapsesi elämään tätä nykyaikaa, että heistä ei tulisi samanlaisia synnytyskoneita kuin itse olet!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:22"]
Paljonko sulla jää aikaa huomioida jokainen lapsi yksilönä? Olla lapsen kanssa kahdestaan ilman häiriötekijöitä (teet samalla jotain muuta)?
[/quote]
Teen joka viikko jotain vain yhden lapsen kanssa. Käydään uimassa,keilailemassa tms.
[/quote]
Ah, olet siis kotiäiti. No ei sitten mitään, onnea! Sinullahan ei sitten muuta olekaan kuin aikaa. Me muut huolehdimme lapsistamme ja käymme lisäksi töissä, jotta voimme syöttää lapsillemme muutakin kuin kaurapuuroa ja tarjousjauhelihaa.
[/quote]
Kyllä olen kotiäiti emmekä ole koskaan joutuneet mistään tinkimään. Syömme monipuolista ruokaa ja harrastamme monenlaista myös maksullisia harrastuksia löytyy.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tällä hetkellä on 5 pienempää lasta kotona 3 on jo aikuisia olen 41v.
Ei kukaan oikea vl ainakaan kirjoittele mihinkään että olen siunattu :)
Aivan sama onko provo vai ei mutta todella vastuutonta vääntää tuommoinen määrä lapsia. Kannattais miettiä jo olemassa olevia lapsia.
Äärimmäisen harva itse haluaa ison perheen. Siihen vaan nöyrrytään ottamaan lapset vastaan välittämättä jaksaako ja haluaako.
Aivan pimeä lahko kaikkineen kiemuroineen ja ihmeellisineen oppeineen joilla ei ole mitään perusteluita.
T:eräs ex-vl
Toi "siunattu" kertoi, että kyseessä lestadiolaisuutta uskontonaan pitävä äiti, joka itse asiassa ei saa käyttää ehkäisyä, vaan raskaaksi tuleminen on ihan herrassaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:14"]
[/quote]
[/quote]
Ah, olet siis kotiäiti. No ei sitten mitään, onnea! Sinullahan ei sitten muuta olekaan kuin aikaa. Me muut huolehdimme lapsistamme ja käymme lisäksi töissä, jotta voimme syöttää lapsillemme muutakin kuin kaurapuuroa ja tarjousjauhelihaa.
[/quote]
Kyllähän siitä lapsestasi huolehtii joku muu silloin kun itse olet tekemässä uraa. ;) Monipuolinen ruoka ei sitäpaitsi edes tule kalliiksi.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:00"]
Ovatko kaikki lapset sinun itsesi synnyttämiä, vai oletko joku uusperheen äiti, jolla on sinun, minun ja heidän ja meidän lapsia?
[/quote]
Kaikki on minun ja mieheni yhteisiä.
[/quote]
Tuon kysymyksen kirjoittaja tässä. IHANA SINÄ!!! ❤ Anteeksi, että testasin sinua. Nyt todella sydämestäni onnittelen! Ihailen niitä perheitä, joissa on paljon nimenomaan yhteisiä lapsia. Itselläni on VAIN 3, enkä enää iän puolesta saa kuin lapsenlapsia. Lapset tuovat siunauksen! Näin uskon minäkin! Jäät sydämelleni sekä kiitosaiheena että rukousaiheena, että Jumala täyttäisi kaikki teidän tarpeenne ja pitäisi hyvää huolta teistä! ❤
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tällä hetkellä on 5 pienempää lasta kotona 3 on jo aikuisia olen 41v.
[/quote]
Häh? Tostahan tulee 8 lasta. Missä ne 4 muuta on, jos syntymässä on nyt 13. Onko ne otettu huostaan vai miten?
Mitä hienoa on siinä, että toinen pakotetaan (vaikka pelossa muuta väittääkin) synnyttämään vaikka lääkäri oma järki sanoo toista? Sitten puolustellaan tekoa sillä, että niin Jumalakin haluaa. Ei Jumala niin halua vaan kiimainen mies. Lopuksi itketään kun äiti ei enää jaksanut....
Tällaisesta toiminnasta on kristillisyys kaukana.
Onko teillä joku lastenhoitaja, kotiapulainen tms. apunasi, vai pärjäätkö ja jaksatko yksin kaikkien kanssa? Hattua nostan sinulle, mulla tekee välillä tiukkaa jaksaa kahden pienen lapsen kanssa! Niin ja onnea tietenkin siitä 13. bebestä!
Ja aikaa riittää myös netissä roikkumiseen..
Minäkin olen varmaan siunattu, kun olen saanut haluamani 2 lasta. Ja koska minun ole tarvinnut synnyttää lapsia yhtään enempää kuin mitä olen halunnut. Siunattu gyne laittoi minulle kierukan kun sitä pyysin.
Miten sä voit sanoa, ettei ole jouduttu mistään tinkimään? Mulle tulee mieleen ainakin sata asiaa välittömästi, joista lapsesi joutuvat tinkimään kun heitä on liikaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:17"]
Minäkin olen varmaan siunattu, kun olen saanut haluamani 2 lasta. Ja koska minun ole tarvinnut synnyttää lapsia yhtään enempää kuin mitä olen halunnut. Siunattu gyne laittoi minulle kierukan kun sitä pyysin.
[/quote]
Sinä oletkin järkevä ja omilla aivoillaan ajatteleva nainen.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:19"]
Miten sä voit sanoa, ettei ole jouduttu mistään tinkimään? Mulle tulee mieleen ainakin sata asiaa välittömästi, joista lapsesi joutuvat tinkimään kun heitä on liikaa.
[/quote]
Ap:n lapset myös varmasti ovat onnellisia kaikista sisaruksistaan. Eivät he varmaan koe, että heitä on liikaa. Sisarukset ovat rikkaus!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:19"]
[/quote]
Ap:n lapset myös varmasti ovat onnellisia kaikista sisaruksistaan. Eivät he varmaan koe, että heitä on liikaa. Sisarukset ovat rikkaus!
[/quote]
Lähes kaikissa perheissä perheenjäsenet ovat tottakai rakkaita toisilleen eikä kukaan ole ylimääräinen vaan jokaine on osa perhettä ja jokaine omalta osaltaan tekee perheestä täydellisen mutta se ei poista sitä tosiasiaa että mitä enemmän lapsia, sitä vähemmän on aikaa vanhemmilla lapsille koska yhden lapsen perheessä sitä aikaa jaetaan vain sille yhdelle kun taas kymmen lapsisessa perheessä se sama aika pitää jakaa kymmenen kesken..
Onnea! Meilläkin on suurperhe, lapsia on kymmenen.
[/quote]
[/quote]