Mitä tarkoittaa ov ja muut palstan lyhenteet?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:36"]
Ov= OTSIKOSSA viesti!
[/quote]
http://www.vauva.fi/keskustelu/4255306/ketju/voinko_sanoa_tyohaastattelussa_etta_ov
Ei tässä ainakaan?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:36"]
OV ja OT hämmentää minuakin, vaikka olen palstaillut jo kauan. Kaikki muut lyhenteet ymmärrän kyllä.
[/quote]
OT=off topic?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:36"]OV ja OT hämmentää minuakin, vaikka olen palstaillut jo kauan. Kaikki muut lyhenteet ymmärrän kyllä.
[/quote]
Mitä tarkoittaa ev? JSSAP on kyllä tiedossa!
Miten voit tajuta ev mutta et ov?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:45"]
Mitä JSSAP tarkoittaa?
[/quote]
jätä se sika ap!
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:47"]
Eikös ov tarkoita "on vastaus"?
[/quote]
Ei. Miten kysymykseen voisi olla vastaus ennen kuin sitä on edes kysytty? "Ov" on kyllä typerä lyhenne, koska oletuksena on, että aloituspuheenvuorossa on jotain tarkennusta tai enemmän selostusta kuin otsikon verran. Siksihän "ev" on keksitty, kertomaan heti otsikossa, että lisäinfoa ei heru. Näin osaa olla avaamatta ketjua, jos se ei otsikon perusteella kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:47"]
Eikös ov tarkoita "on vastaus"?
[/quote]
Ei. Miten kysymykseen voisi olla vastaus ennen kuin sitä on edes kysytty? "Ov" on kyllä typerä lyhenne, koska oletuksena on, että aloituspuheenvuorossa on jotain tarkennusta tai enemmän selostusta kuin otsikon verran. Siksihän "ev" on keksitty, kertomaan heti otsikossa, että lisäinfoa ei heru. Näin osaa olla avaamatta ketjua, jos se ei otsikon perusteella kiinnosta.
[/quote]
Siis mitä ne ov ja ev sitten tarkoittavat?
JSSAP = jätä se sika, ansaitset parempaa
VASTATKAA!!! EIKÖ KUKAAN TIEDÄ TOTUUTTA?!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:00"]OV on viesti
EV ei viestiä
[/quote]
Näin. Kirjoitat otsikon perään ev, jos et kirjoita aloitukseen muuta kuin otsikon. Aina.
Jos taas otsikkosi kuulostaa siltä, ettei siinä ehkä olisi muuta viestiä, niin kannattaa laittaa sen perään ov. Niin ev:istä ärsyyntyjätkin avaavat ketjusi.
Palstasanasto:
ap = allapäin
ov = olen vajakki
up = uusi palstalla
ohis = miehen siemensyöksy meni rintojen ohi
ikis = ikisinkku
Ja ot=olen tulossa
wt= Washington tavara
OT= off topic, aiheen vierestä