Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Housujen kaventaminen, apua tarvitaan!

27.08.2006 |

Siivosin vaatekaappia (omaani siis :-)) ja löysin siistit housut jotka kuosiltaan ja väriltään menevät tänäkin talvena, mutta... se malli! Periaatteessa housut ovat kai suorat mutta sen verran löysän malliset että näyttävät melkein liehulahkeisilta - ja sellaisethan ovat kuuleman mukaan ihan out :-D

Haluaisin kaventaa ne " järkevän" (lue:nykyaikaisen) mallisiksi. Miten ne kannattaisi kaventaa? Sisälahkeesta, ulkolahkeesta vai molemmista? Varmaan kuitenkin haaroista lähtien alas asti (kerran kavensin yhdet polvista alaspäin ja polvet jäi kummallisesti pussille)?

Olisin hirveän kiitollinen jos joku viitsisi selostaa miten homman tekisin!

:-)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina kaventanut sivusaumoista. TOki haaroistakin saa kavennettua mutta se on jo hieman hankalampi ja vaikuttaa enemmän istuvuuteen. Eli jos ovat ylhäältä asti leveät niin sivuilta vaan sisään. Laita ne väärinpäin päällesi ja nuppineulaa ylimääräinen.

Vierailija
2/4 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin nimittäin toisetkin housut, jotka taas on liian isot vyötäröstä. Kantsiiko suosiolla jatkaa kuromista vyöllä ja peittää yläosa puserolla vai olisko hyviä vinkkejä miten niitä lähtisi korjaamaan?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

housujen vyötärökavennus onnistuu mu8n mielestä parhaiten siten, että irrotat vyokaistaleen ja avaat koko takasauman nivustaipeeseen saakka. Sitten otat tasiasesti siään takasuamasta, lyhennät vyötärökaitaletta vastaavasti ja ompelet sen takaisin.

farkkuja en itse kaventaisi, koska tavallinen ompelukone i pysty nelinkeertaiseen kankaaseen keskitakasuman kohdalla :-(

Vierailija
4/4 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ohjeillasi sain housujen vyötärön pienennettyä, ja aivan loistavat tuli :-)

Tuhannet kiitokset!

Seuraavana on vuorossa nuo alkuperäiset housut - josko niistä tulisi aniirin vinkeillä yhtä hyvät!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän