Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiinkuljetus ilman sisäänkantoa 39e. Kotiinkuljetus sisäänkannolla 69e :D

Vierailija
04.08.2021 |

Haista paska Ikea :D alko vituttaa niin paljon, että tilaan sohvani muualta.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin ulkomailta ja piti ostaa kaikki kalusteet ja muu kotona tarvittava tavara.

Tilasin Ikeasta sisäänkannolla. Siinä kaksi poikaa huhki hyvinkin tunnin verran, ennen kuin koko lasti oli sisällä asunnossani. Minun tilaukseni täytti yksinään koko pakun!

Kyllä kannatti. 👌

Vierailija
62/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin ulkomailta ja piti ostaa kaikki kalusteet ja muu kotona tarvittava tavara.

Tilasin Ikeasta sisäänkannolla. Siinä kaksi poikaa huhki hyvinkin tunnin verran, ennen kuin koko lasti oli sisällä asunnossani. Minun tilaukseni täytti yksinään koko pakun!

Kyllä kannatti. 👌

Nykyään se hinta kasvaa mitä enemmän on tavaraa. Tämä päivä opetti mulle se että katson tarkkaan mitä ostan. Ei siis uusia kalusteita jos vanhat on ehjät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini teki keittiöremonttia, asuu 11. kerroksessa ja aika iso kivitaso tuli saarekkeeseen. Niin iso, ettei mahtunut hissiin. Kaksi niitä sen kantoi, kuski ja apumies, aikaa meni 4 tuntia. Pyysivät kaveriani kantamaan mutta hän sanoi, että ei hän selkäänsä riko - se on tilattu kotiin sisälle saakka.

Vierailija
64/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne muutkaan ilmasin kanna mitään.

Kyllä mulle ainakin kannettiin. Tilasin pesukoneen kotiinkuljetuksella, mutta en ottanut siihen mitään asennuksia tms. Tilausohjeissa luki, että tuovat kodinkoneen pihamaalle, siihen ei sisälly asuntoon sisälle vientiä. Kun tuote sitten tuli, niin kuljettajapojat kantoivat tuotteen sisälle saakka, oisivat vieneet kylppäriinkin mutta sanoin ettei tarvii kun entinen kone on siellä vielä. Ja mulla on sentään rappuset tuossa pihalta sisälle, olin kyllä tosi kiitollinen tämmöisestä ystävällisyydestä. 

Vierailija
65/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo matka on tosiaan se kaksi metriä kun siirtää ulkoota eteiseen.

No meidän nykyiset puukalusteet sitten maalataan.

Vierailija
66/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle ainakin kannettiin. Tilasin pesukoneen kotiinkuljetuksella, mutta en ottanut siihen mitään asennuksia tms. Tilausohjeissa luki, että tuovat kodinkoneen pihamaalle, siihen ei sisälly asuntoon sisälle vientiä. Kun tuote sitten tuli, niin kuljettajapojat kantoivat tuotteen sisälle saakka, oisivat vieneet kylppäriinkin mutta sanoin ettei tarvii kun entinen kone on siellä vielä. Ja mulla on sentään rappuset tuossa pihalta sisälle, olin kyllä tosi kiitollinen tämmöisestä ystävällisyydestä. 

Nakkasitko vanhan koneen sitten metsään? Meillä on kellarissa jonkun vanha liesi ja jotain vanhoja huonekaluja. En ymmärrä miksei voi tilata samalla sitä, että vievät vanhan pois niin ei ole ongelmaan mihin sen loppusijoittaa.

Vierailija
67/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahasta ei ole kiinni, vaan tosta vittuilukiristysasenteesta. "Tässä on sun sohvas, anna vielä kolmekymppiä lisää, niin tuodaan se tästä ulkoa vielä sisällekin". Olisivat suoraan laittaneet vaikka 69e kotiinkuljetus, niin ei olisi ollut mitään ongelmaa.

Ap

Meille tuotiin koko sohvakalusto lähialueella olevalta huonekalutehtaalta, toimitus kotiin sisälle kannettuna ei maksanut mitään.

Ennemminkin se toimitus sisältyi siihen sohvan hintaan. Ei kukaan toimita ilmaiseksi yhtään mitään. Jos toimituskuluja ei ole eritelty, ne on leivottu tuotteen hintaan.

Vierailija
68/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean kuljetuskustannukset ovat kyllä aikamoiset. Ja kun huvikseen katsoo mitä maksaa vaikkapa 25 km pidemmälle, niin hinta nousee melkoisesti.

Ikea ei itse tuo niitä isoja huonekaluja, vaan ostaa palvelut yksityiseltä kuljetusliikkeeltä. Minäkin tilasin Ikeasta sängyn, sen toi joku "reiska & apupoika"-tyylinen parivaljakko.

Vierailija
69/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahasta ei ole kiinni, vaan tosta vittuilukiristysasenteesta. "Tässä on sun sohvas, anna vielä kolmekymppiä lisää, niin tuodaan se tästä ulkoa vielä sisällekin". Olisivat suoraan laittaneet vaikka 69e kotiinkuljetus, niin ei olisi ollut mitään ongelmaa.

Ap

Meille tuotiin koko sohvakalusto lähialueella olevalta huonekalutehtaalta, toimitus kotiin sisälle kannettuna ei maksanut mitään.

Tiedät varmaan, tai jopa arvaatkin, mihin se kotiin tuonnin ja sisälle kantamisen hinta oli jo laitettu. Tuskin nimittäin ilmaisiksi sieltä mitään sohvakalustoa sait.

Vierailija
70/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nakkasitko vanhan koneen sitten metsään? Meillä on kellarissa jonkun vanha liesi ja jotain vanhoja huonekaluja. En ymmärrä miksei voi tilata samalla sitä, että vievät vanhan pois niin ei ole ongelmaan mihin sen loppusijoittaa.

No en, kun vein jäteasemalle. Uuden koneen asennus ja vanhan poisvienti ois tullut maksamaan jonkun satasen enemmän, ja siinä taloustilanteessa ei ollut tuollaista ylimääräistä rahaa. Halvemmalla pääsi kun vei itse koneen parin kilsan päähän jäteasemalle ja asensi pyykinpesukoneen itse. 

Vierailija
71/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukanyt ylipäätään tilaamitään jostain Ikeasta?!? Kauheeta kuraa. Tai no, kaikenlaiset bubiruusut toki tilaaja sitten he postaa niistä rojuistaan vielä kuvia someen. Ei juma. :D

Minä en ole pubiruusu, enkä usko olevani bubiruusukaan, mikä edes mahtaa olla.

Me ostetaan Ikeasta siksi, että siellä on loputon valikoima. Aina löytyy se huonekalu, joka on sentilleen oikean kokoinen tarvittavaan tilaan.

Ostaisin mielelläni muualta, mutta muut eivät pysty pitämään samanlaista valikoimaa.

Kyllähän monista paikoista voi tilata omilla mitoilla. Jos ei muualta, niin huonekalupuusepältä nyt ainakin. Mutta taitaa olla enempi maksukyvystä kiinni kuin siitä, etteikö vaihtoehtoja olisi.

Vierailija
72/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muillakaan parempaa palvelua.

Sönky sisään kannolla maksettu ja sänkyä toi yksi mies eli itse piti olla se toinen kantaja

Vastaavassa tilanteessa olen sanonut että menes etsimään kantokaveri, ja palataan asiaan. En ole maksanut siitä että saan kantaa itse.

Vierailija
73/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo ole paha hinta edes sisäänkannolla? Tilasin siirretävän ilmastointilaitteen ja maksoin kuljetuksesta  50 euroa. No kyllä yhdestä sohvasta voisin maksaa 69 euroa. 

Annas kun mä arvaan, teille tulee myös hesari josta maksat 510e vuodessa?

anna kun arvaan, sinä et lue sanomalehtiä, mutta maksat netflixeistä sun muista bookbeateista yhteensä 1000€/v.

Ja päälle vielä Seiskan tilauksesta jotain. Ja sitten pyydät Hesarin maksavia tilaajia linkittämään tänne maksumuurin takana olevia juttuja tai peräti tekemään niistä referaatteja.

Vierailija
74/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä, että voi valita myös sen halvemman vaihtoehdon, jos vaikka kaverit auttavat kantamisessa tai naapuri. 

Vierailija
75/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muillakaan parempaa palvelua.

Sönky sisään kannolla maksettu ja sänkyä toi yksi mies eli itse piti olla se toinen kantaja

Vastaavassa tilanteessa olen sanonut että menes etsimään kantokaveri, ja palataan asiaan. En ole maksanut siitä että saan kantaa itse.

Itse olen kerran työpaikalla erehtynyt auttamaan kuljettajaa.  Ajattelin pitäväni vain ovia auki, jotta kuljettaja saa pumppukärryllä kirjalavan siirrettyä. Kiitoksena tästä, kaveri laittoin lavallisen kirjoja hissiin ja livisti kesken kaiken pumppukärryineen paikalta. Talossa oli kaksi hissiä vierekkäin, joten olisi voinut mennä toisella hissillä pumppukärryn kanssa ylös ja siirtää sen lavan hissistä toimistoon, josta siis oli maksettu.

No, siinä minä sitten selkä vääränä kannoin niitä kirjalaatikoita ja ajattelin, että sai olla sitten viimeinen kerta.

Vierailija
76/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään maksettiin sohvien tuonnista kotiin sisäänkannettuna ja samalla vanhat poisvietynä. Silloinen myyjä käytti toimittajana Itellaa. Kolme äijää raahasi isompaa sohvaa portaita ylös kolmanteen kerrokseen. En muista saivatko pienemmän menemään hissiin. Vähän ensin nikottelivat vanhojen poisviennistä, tarkistivat jostain, että todella kuuluu viedä. Ne olivat helpot keveät sohvat, hissillä ne aikoinaan tuotiin muuttaessa.

Vierailija
77/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukanyt ylipäätään tilaamitään jostain Ikeasta?!? Kauheeta kuraa. Tai no, kaikenlaiset bubiruusut toki tilaaja sitten he postaa niistä rojuistaan vielä kuvia someen. Ei juma. :D

Minä en ole pubiruusu, enkä usko olevani bubiruusukaan, mikä edes mahtaa olla.

Me ostetaan Ikeasta siksi, että siellä on loputon valikoima. Aina löytyy se huonekalu, joka on sentilleen oikean kokoinen tarvittavaan tilaan.

Ostaisin mielelläni muualta, mutta muut eivät pysty pitämään samanlaista valikoimaa.

Kyllähän monista paikoista voi tilata omilla mitoilla. Jos ei muualta, niin huonekalupuusepältä nyt ainakin. Mutta taitaa olla enempi maksukyvystä kiinni kuin siitä, etteikö vaihtoehtoja olisi.

Ikean kaapit ja lipastot on suorastaan nerokkaita.

Meille tuli juuri ja en sanoisi että halpaa on sillä 500 euroa meni.

Samasta sarjasta voi leventää, muokkailla ja korkeuttakin saa lisää. Etenkin voi yhdistellä ja siitä tykkään.

Viisastuneena ei enää 150 cm leveää kaapistoa joka oli vielä todella korkea. Ei huolinut kukaan edes ilmaiseksi eli päreiksi meni.

Nyt kahdesta osasta rakennettu niin että leveys on 150 cm. Tuo liikkuu vielä muutossakin.

Vielä päreiksi miehen kaappi ja Ikeaa tilalle ja sekin niin että kestää muuton ettei tarvitse enää ikinä purkaa mitään kaapistoja.

Vierailija
78/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa on yleistä että huonekalut ym. isommat tuodaan kotiintoimituksissa "yhden kynnyksen yli" -ja toki enemmän maksamalla myös pidemmälle.

Minusta ihan fiksu systeemi, on "hieman" eroa onko se 1.kynnys asunnossa pilvenpiirtäjän aulassa vai omakotitalon ulko-ovella.

Ja toki asunnoissa myös eroja, esim. yksitasoisessa okt-ssa voi pumppukärryillä vetää kuorman suoraan sisään, mutta jos useampi kerros niin usein jopa vaikeampi saada isot jutut tulevalle paikalleen varsinkan johonkin 'vintti-' tai 'kellarikerrokseen'.

Itse maksan mielelläni siotä, että minun EI tarvitse tehdä itse mitään. Esim. kodinkoneissa toimiyus kotiin, asennus, ja vanhat viedään samalla pois, vievät myös pakkausmateriaalitkin aina mukanaan.

(+Osa myös kotivaakutuksien ehdoissa voidaan vaatia, että asennuksen on tehnyt ammattilainen.)

Kannattaa aina muistaa antaa myös sille omalle ajalle ja työlle arvo. Esim:

1. Tilaa kotoa netistä (tai myymälästä) sen hellan/sohvan "klik-klik" ja odottelee että päivänä X ko. juttu tuodaan kotiin asennettuna/sisälle saakka ja vanha viedään pois.

Vs.

2. Hankkii jostain auton/peräkärryn mihin ostos mahtuu, etsii kaupasta kärryn millä raahaa vaikka pesukoneen kassan/varaston kautta autolle/peräkärryyn

Nostaa pesukoneen kulkuvälineeseen, ajaa kotiin, raahaa pesukoneenautosta/kärrystä asuntoon.

Kotonaakkauksen purku, vanhan koneen siirto alta pois, sitten joku lenksu puuttuu, mikä pitää hakea rautakaupasta että saa koneen letkun paikolleen.

Vihdoin pesukone on paikoillaan, mutta edessä on vielä vanhan poisviesti, pakausmateriaalien kerääämin, poistoletku valuttaa vedet parketille, niiden kuivaus ennen kun voi alkaa viedä vanhaa konetta asunnosta autoon, ja autosta kaatopaikalle jne.

--> Ei todellakaan tee pahaa maksaa että pääsee tuolla 1. vaihtoehdolla.

Vierailija
79/79 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usassa on yleistä että huonekalut ym. isommat tuodaan kotiintoimituksissa "yhden kynnyksen yli" -ja toki enemmän maksamalla myös pidemmälle.

Minusta ihan fiksu systeemi, on "hieman" eroa onko se 1.kynnys asunnossa pilvenpiirtäjän aulassa vai omakotitalon ulko-ovella.

Ja toki asunnoissa myös eroja, esim. yksitasoisessa okt-ssa voi pumppukärryillä vetää kuorman suoraan sisään, mutta jos useampi kerros niin usein jopa vaikeampi saada isot jutut tulevalle paikalleen varsinkan johonkin 'vintti-' tai 'kellarikerrokseen'.

Itse maksan mielelläni siotä, että minun EI tarvitse tehdä itse mitään. Esim. kodinkoneissa toimiyus kotiin, asennus, ja vanhat viedään samalla pois, vievät myös pakkausmateriaalitkin aina mukanaan.

(+Osa myös kotivaakutuksien ehdoissa voidaan vaatia, että asennuksen on tehnyt ammattilainen.)

Kannattaa aina muistaa antaa myös sille omalle ajalle ja työlle arvo. Esim:

1. Tilaa kotoa netistä (tai myymälästä) sen hellan/sohvan "klik-klik" ja odottelee että päivänä X ko. juttu tuodaan kotiin asennettuna/sisälle saakka ja vanha viedään pois.

Vs.

2. Hankkii jostain auton/peräkärryn mihin ostos mahtuu, etsii kaupasta kärryn millä raahaa vaikka pesukoneen kassan/varaston kautta autolle/peräkärryyn

Nostaa pesukoneen kulkuvälineeseen, ajaa kotiin, raahaa pesukoneenautosta/kärrystä asuntoon.

Kotonaakkauksen purku, vanhan koneen siirto alta pois, sitten joku lenksu puuttuu, mikä pitää hakea rautakaupasta että saa koneen letkun paikolleen.

Vihdoin pesukone on paikoillaan, mutta edessä on vielä vanhan poisviesti, pakausmateriaalien kerääämin, poistoletku valuttaa vedet parketille, niiden kuivaus ennen kun voi alkaa viedä vanhaa konetta asunnosta autoon, ja autosta kaatopaikalle jne.

--> Ei todellakaan tee pahaa maksaa että pääsee tuolla 1. vaihtoehdolla.

Kodinkoneissa vähän eri asia kun kalusteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme