Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiinkuljetus ilman sisäänkantoa 39e. Kotiinkuljetus sisäänkannolla 69e :D

Vierailija
04.08.2021 |

Haista paska Ikea :D alko vituttaa niin paljon, että tilaan sohvani muualta.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetushinnoittelu tuntuu olevan ruotsalaista tasoa. Kodin ykkösen hinnat muuttuivat samaan suuruusluokkaan, kun ruotsalaiset ostivat sen.

Vierailija
22/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne muutkaan ilmasin kanna mitään.

Rahasta ei ole kiinni, vaan tosta vittuilukiristysasenteesta. "Tässä on sun sohvas, anna vielä kolmekymppiä lisää, niin tuodaan se tästä ulkoa vielä sisällekin". Olisivat suoraan laittaneet vaikka 69e kotiinkuljetus, niin ei olisi ollut mitään ongelmaa.

Ap

Rakas ihminen rauhotu

Hengittele syvään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikean kuljetuskustannukset ovat kyllä aikamoiset. Ja kun huvikseen katsoo mitä maksaa vaikkapa 25 km pidemmälle, niin hinta nousee melkoisesti.

Tilaat jonkun isomman tavaran mikä kuljetetaan joko kuriirin tai esimerkiksi kaukokiidolla kotiovelle, toimituskulut on naurettavan pienet, välillä ihmettelee jääkö siitä kympistä jotain kuskinkin palkaksi, kuljetuskalustollakin on omat kustannuksensa.

Se, mitä myyjä perii asiakkaalta, ei tod.näk ole se summa, minkä myyjä pulittaa kuljetusliikkeelle. Halpa kotiinkuljetus voi olla hyvä täky, johon myyjä käyttää omaa katettaan.

Kun tilaa yritykseen esim huonekaluja, alle satasen kuljetuskustannus alkaa olla harvinaisuus. Esim pari tuolia ja pöytä ja kuljetusmatka 5 km, kuljetusmaksu oli viime syksynä 70 e.

Vierailija
24/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahasta ei ole kiinni, vaan tosta vittuilukiristysasenteesta. "Tässä on sun sohvas, anna vielä kolmekymppiä lisää, niin tuodaan se tästä ulkoa vielä sisällekin". Olisivat suoraan laittaneet vaikka 69e kotiinkuljetus, niin ei olisi ollut mitään ongelmaa.

Ap

Meille tuotiin koko sohvakalusto lähialueella olevalta huonekalutehtaalta, toimitus kotiin sisälle kannettuna ei maksanut mitään.

Vierailija
25/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muillakaan parempaa palvelua.

Sönky sisään kannolla maksettu ja sänkyä toi yksi mies eli itse piti olla se toinen kantaja

Tämä on ihan Ikean sisäänrakennettu toimintamalli. Ne tilaa kuljetuksen joltain toiselta firmalta, esim. Schenkeriltä, eikä kuskin kuormakirjoissa välttämättä lue mitään sisäänkantamisesta. Kuski tulee siis yksin eikä todellakaan suostu kantamaan kolmen hengen sohvaa mihinkään. Harvempi sitten jättää tavaraa lojumaan pitkin pihoja, vaan värvää naapurit talkoisiin.

Oiskohan tuossa muuten se ero, kun tilasin kodinkoneen yhdestä liikkeestä, ja olin epävarma että jättävätkö todella pihalle ok-talon liittymään jollen maksa sisällekantoa. Kaksi ukkoa sen kantoi sitten, olisiko ollut vain yksi jollen olisi maksanut.

Vierailija
26/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on ongelma? Jos haluat säästää 30 e, kannat tuotteesi itse sisälle. Kukaan ei pakota maksamaan tuota summaa.

Vierailija
27/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljetushinnoittelu tuntuu olevan ruotsalaista tasoa. Kodin ykkösen hinnat muuttuivat samaan suuruusluokkaan, kun ruotsalaiset ostivat sen.

Kodin ykköstä oo ollu olemassakaan enää vuos kaussiin. Nyt rauhotu ennenkun mennee koko ketjus poistoon!

Hengitä!

Vierailija
28/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma? Jos haluat säästää 30 e, kannat tuotteesi itse sisälle. Kukaan ei pakota maksamaan tuota summaa.

En minäkään ymmärrä mikä tässä on ongelma. Hinnat ovat selvästi ilmoitettu, joten ota tai jätä. 

Minä voisin esim. pyytää naapureita kantamaan sen sohvan asuntoon sisälle, mutta en kehtaisi pyytää heitä hakemaan sitä sohvaa liikkeestä. Tosin pyytäisin sen kuljetuksen sisään asti enkä vaivaisi naapureita vaikka heiltä apua varmasti saisin ja olen saanut.  

Vierailija
29/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskas ihminen.

Minäkin luulin ensin, että kyse oli taksipalvelusta!

Vierailija
30/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hinta tuntuu kyllä kovalta, mutta yritän ajatella positiivisesti, että sen saa kuitenkin vaivattomasti kotiin niin eikä tarvitse huolehtia pakun vuokrauksesta, tai kaverin aikataulujen muuttumisesta, eikä venäyttää itse selkää :D Tilasin samalla kyllä useampia tuotteita joten hinta myös jakautui eikä enää tuntunut per tuote niin isolta. Ehkä jos olisin ostamassa vain 100 euron nojatuolia, tuntuisi hassulta maksaa 70 euroa toimituskuluja.

Vierailija
31/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä huvikseni kokeilemassa taas ikean sivuilla. Sänky 30€, toimitus ilman sisäänkantoa (ei ollut saatavilla) 79e. Naapuripaikkakunnalle reilun 20 km päähän toimitus ilman sisäänkantoa 99€.

Vierailija
32/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin ykköstä oo ollu olemassakaan enää vuos kaussiin. Nyt rauhotu ennenkun mennee koko ketjus poistoon!

Hengitä!

www.kodin1.com/

Vierailija
33/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muillakaan parempaa palvelua.

Sönky sisään kannolla maksettu ja sänkyä toi yksi mies eli itse piti olla se toinen kantaja

Tämä on ihan Ikean sisäänrakennettu toimintamalli. Ne tilaa kuljetuksen joltain toiselta firmalta, esim. Schenkeriltä, eikä kuskin kuormakirjoissa välttämättä lue mitään sisäänkantamisesta. Kuski tulee siis yksin eikä todellakaan suostu kantamaan kolmen hengen sohvaa mihinkään. Harvempi sitten jättää tavaraa lojumaan pitkin pihoja, vaan värvää naapurit talkoisiin.

Niin Suomessa. Mun asuinmaassa Ikeakin kuljettaa ilmaiseksi sisälle asti. Kasaamisesta sit maksan euroissa noin 50 huolimatta siitä paljonko koottavaa on.

Vierailija
34/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan kannattaa selvittää mitä se kotiinkuljetus sisältää. Tilasin sohvan noin 5 vuotta sitten ja se kuljetettiin kerrostalon alaovelle. Se oli niiden kotiinkuljetus. Itse sitten sain kantaa ne pahvilaatikot portaita ylös, kun ei ollut hissiä siinä talossa.

Vierailija
35/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenkin vievät pois. Maksaa 29€. Sotka.

Vierailija
36/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meille tuotiin koko sohvakalusto lähialueella olevalta huonekalutehtaalta, toimitus kotiin sisälle kannettuna ei maksanut mitään.

Kyllä se maksoi, vai meinaatko että joku oikeasti teki vapaaehtoistyötä kuljettamalla huonekaluja?

Ilmeisesti kuluttajalle kuitenkin tulee parempi mieli kun kuljetuskustannukset piilotetaan tuotteen hintaan ja hän saa lisäpalvelun "ihan ilmaiseksi" ;)

Vierailija
37/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HV

Vierailija
38/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden lieden kuljetus ja asennus 100e gigantissa ja työ tehdään päin... ttua

Vierailija
39/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Etkö ymmärrä että Ikea tarjoaa mahdollisuuden säästää tuossa? Ikean asiakkaissa on paljon sellaisia joille tuo 30€ on iso raha, ja he mieluummin kantavat itse ja tuovat jonkun kaverin paikalle auttamaan.

Vierailija
40/79 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Etkö ymmärrä että Ikea tarjoaa mahdollisuuden säästää tuossa? Ikean asiakkaissa on paljon sellaisia joille tuo 30€ on iso raha, ja he mieluummin kantavat itse ja tuovat jonkun kaverin paikalle auttamaan.

Tai asuvat maan tasolla niin, että voi itse kantaa kynnyksen yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi