Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hedelmädieetti toimii ja pelasti minut!

Vierailija
04.08.2021 |

Hedelmät on mielestäni jotenkin mustamaalattu sitä myötä, kun karppauksesta/ketoilusta/vähähiilariudesta on tullut the Ainoa Oikea ruokavalio. Valitettavasti kaikille ei karppaus sovi. Tuntui että itselleni mikään ruokavalio ei sovi painonpudotukseen; vähäkalorisessa tulee verensokerin romahdukset (oon jotenkin yliherkkä vilja- ja kasvispohjaisille hiilareille), vähähiilarisessa verensokeri on koko ajan mulle masentavan matalalla. Nyt löysin hedelmädieetin, ja se tuntuu olevan mulle pelastus laihdutukseen... (vaikka en täysin noudatakaan, en siis ainakaan tällä hetkellä syö ainoastaan hedelmiä, lisäsin vaan hedelmiä päivän menyyseen hurjasti ja karsin kaiken huonon pois ja nyt ainakin jonkin aikaa on tarkoituksena ottaa hedelmistä niin iso osa päivän kulutuksesta kuin hyvältä tuntuu).

Runsaan hedelmäaamiaisen jälkeen on entiseen depressioon verrattuna yhtäkkiä kaikki hyvin! Mieliala on korkealla, pää toimii, lihaksissa on voimaa, tarmoa on kuin pienessä pitäjässä, muisti toimii... vaikka olisin nukkunut huonosti. Tää on elämäni suurimpia löytöjä, että hedelmiä saa syödä niin paljon kuin haluaa, ja silti paino putoaa! 🙂 Ainakin aterioilla siis, en kylläkään kaikkea aikaa ole hedelmiäkään vetänyt mutta esim. aamulla ja illalla ihan masu täyteen. Melonit sopivat itselleni hyvin ainakin, ovat hyvin makeita, nestepitoisia ja vähäkalorisia (ainakin Finelin mukaan), mutta monia hedelmälajeja oon syönyt.

Ennen en syönyt mitään aamiaista, koska mikä tahansa aamiainen sai mut väsymään enemmän kuin pelkkä kahvi, mutta ainakin meloniaamiainen on tähän asti toiminut loistavasti ja olo on sen jälkeen ollut paljon energisempi, iloisempi, tasapainoisempi ja pirteämpi kuin vain parin kahvikupin jälkeen!

Eli haluan vinkata tästä ruokavaliosta muillekin joilla ei pelkkä kalorien tai hiilarien karsiminen ole auttanut :) Hedelmät tuntuu auttavan ainakin itselleni aivan kaikkeen! Joskin hiukan muutakin tarvitsen mutta miksipä ei... en ole laskenut mitään, joten ehkäpä tää on se 80/10/10 -ruokavalio.. voi googlata myös hakusanoilla fruitarism/fruitarismi, hclf (high carb low fat) veganismi, raw food, vaikka kovin paljoa en aiheesta löytänytkään (Douglas Adams on jonkinlainen hedelmädieetin "keksijä"). Ja eilen esim. söin myös munakasta ja hampurilaisen (en suhtaudu mihinkään ruokavalioon uskonnollisella tiukkuudella vaan sovellan sieltä sitä mikä itselleni toimii, pääasioina laihtuminen, hyvä olo ja energisyys, jos nämä toteutuvat niin se on jo aivan upeaa!).

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jostain" luin, että neljännes ihmisistä voi parhaiten runsashiilihydraattisella ja toinen neljännes vähähiilihydraattisella. Puolet pärjää kummalla vain.

Vierailija
22/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että toimii. Mulla tuli maha jumalattoman kipeeks ja huutava nälkä oli koko ajan. Ja kauhea väsymys.

Ei sille mitään voi, että me ollaan erilaisia ja eri ihmiset tarvii erilaisia ruokavalioita... mutta kuten sanottua, en mäkään pelkällä hedelmällä jaksa ja miksi pitäisikään, kun päätavoite ei ole noudattaa jotain the dieettiä ja olla sen intohimoinen kannattaja, vaan pääasia on oma hyvinvointi? 🙂

Itse asiassa luulen että mä yhdistän nämä kaksi, oon hedelmä-karppaaja 😂 Hedelmillä hyvä mieli ja maha täyteen, pari kananmunaa siihen päälle kylläisyys tuomaan 😉👍Paitsi että mä kyllä tarvin joskus sen leivänkin siihen jotain sellaista vakautta ja rauhaa tuomaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään vähän sun hampaiden puolesta, että kattellaan parin vuoden päästä uudestaan kuin hehkuttamisen arvoista useat hedelmäateriat päivässä ovat.

Upeeta muuten, että olet kiinnittänyt huomiota olotilaasi syömiesi aterioiden jälkeen ja tehnyt itsellesi oikeita muutoksia sen jälkeen. Muakin ärsyttää kun kaikille yritetään tuputtaa samaa "syö tavallista kotiruokaa kohtuudella". Kaikilla ei vaan ole hyvä olo sen jälkeen ja se ei sovi, tulee vaivoja, ylipainoa, väsymystä, mielenterveysjuttusia jne.

Monesti jotkut muutokset ruokavaliossa on silti vain hetkellinen pelastus. Esim sellaisille henkilöille, jotka jättää punaisen lihan pois ruovaliosta käy noin, että tuntuu kuin kokisi ihmaperantumisen. Se johtuu siitä, että lihasta syöty rauta ei pääse hyötykäyttöön, koska ruokavaliossa on liian vähän kuparia. Rautaa on silloin liikaa kierrossa (vaikka oikeasti voi olla jopa puutosta) ja se aiheuttaa huonoa oloa. Kun jättää lihan syömättä, "ylimääräisen" raudan kerääntyminen loppuu ja olo paranee. Olo olisi parantunut myös lisäämällä ruokavalioon maksaa, josta saa kuparia ja rauta olisi päässyt hyötykäyttöön pois hillumasta joutilaana. Jonkin ajan päästä tulee sitten raudan puutoksesta johtuvia ongelmia.

Sama juttuhan käy kun yrittää jättää hiilareita pois, niin elimistö ei vielä osaa toimia tehokkaasti ilman niitä. Kun sitten nappaa jonkun sokeripommin, niin olo paranee ja siitä voi herkempi tehdä johtopäätöksen, ettei VHH sovi laisinkaan. Joskus kunnolla tottumiseen menee viikkoja.

Jos on verensokerin kanssa ongelmia, niin kannattaa opettaa elimistö metabolisesti joustavammaksi pätkäpaastolla ja paastolla.

Vierailija
24/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään vähän sun hampaiden puolesta, että kattellaan parin vuoden päästä uudestaan kuin hehkuttamisen arvoista useat hedelmäateriat päivässä ovat.

Upeeta muuten, että olet kiinnittänyt huomiota olotilaasi syömiesi aterioiden jälkeen ja tehnyt itsellesi oikeita muutoksia sen jälkeen. Muakin ärsyttää kun kaikille yritetään tuputtaa samaa "syö tavallista kotiruokaa kohtuudella". Kaikilla ei vaan ole hyvä olo sen jälkeen ja se ei sovi, tulee vaivoja, ylipainoa, väsymystä, mielenterveysjuttusia jne.

Monesti jotkut muutokset ruokavaliossa on silti vain hetkellinen pelastus. Esim sellaisille henkilöille, jotka jättää punaisen lihan pois ruovaliosta käy noin, että tuntuu kuin kokisi ihmaperantumisen. Se johtuu siitä, että lihasta syöty rauta ei pääse hyötykäyttöön, koska ruokavaliossa on liian vähän kuparia. Rautaa on silloin liikaa kierrossa (vaikka oikeasti voi olla jopa puutosta) ja se aiheuttaa huonoa oloa. Kun jättää lihan syömättä, "ylimääräisen" raudan kerääntyminen loppuu ja olo paranee. Olo olisi parantunut myös lisäämällä ruokavalioon maksaa, josta saa kuparia ja rauta olisi päässyt hyötykäyttöön pois hillumasta joutilaana. Jonkin ajan päästä tulee sitten raudan puutoksesta johtuvia ongelmia.

Sama juttuhan käy kun yrittää jättää hiilareita pois, niin elimistö ei vielä osaa toimia tehokkaasti ilman niitä. Kun sitten nappaa jonkun sokeripommin, niin olo paranee ja siitä voi herkempi tehdä johtopäätöksen, ettei VHH sovi laisinkaan. Joskus kunnolla tottumiseen menee viikkoja.

Jos on verensokerin kanssa ongelmia, niin kannattaa opettaa elimistö metabolisesti joustavammaksi pätkäpaastolla ja paastolla.

Mä karppasin puoli vuotta ja olin koko sen ajan masentunut. Kieltämättä kyllä laihduinkin. T. ap.

Vierailija
25/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä vedenjuonti auttaa pirteyteen paljon myös. T. ap

Vierailija
26/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipiteeni on se että kaikkea kohtuudella. Teitenkään sellasta mistä tulee paha olo tai vatsa ei kestä tms. ei tarvi syödä. Muuten en jättäisi mitään erityisesti pois paitsi ehkä tosi paljon kaikenlaisia lisäaineita (huonoja siis, hyviäkin luonnollisia lisäaineita on olemassa) ja sokeria sisältäviä vähiten. Hedelmät on hyviä ja kyllä mielestäni niitä voi syödä vaikka päivittäin esim. välipalana, salaateissa, aamupalalla smoothiessa jne. eli ei niitä tarvitse vältellä. Niistä saa kuitenkin paljon vitamiineja, kuitua ja muita hivenaineita. Aika möröksi on moni ne jotenkin saanut. Kuitenkin pelkästään hedelmiä on tuskin pidemmällä ajalla hyväksi. Tottahan sillä laihtuu kun ne on pääassa vähäkalorisia ja nestemmäisiä. Mut miten käy lihaskunnon yms? Proteiinia ja hyviä rasvojakin tarvitaan kuitenkin. Monesti tavoitellaan vaan sitä laihuutta ja unohdetaan terveys kokonaisuutena. Laihuus ei takaa terveyttä ja ruokavalion pitäis kuitekin olla joustava ja tarpeeksi monipuolinen jotta pysyis terveenä ja jaksaa jatkaa syömistä elämäntapana.

Ite oon kokeillu kaikki mahdolliset "dietit" ja "elämäntapa syömiset" kuten keto, VHH, fitfarm kuurit, karppaukset, nutriletit, Pomroyn aineenvaihduntadietit yms. kaikkia en edes muista. Pysyvästi -60kg kuitenkin todellakin vaan monipuolisesti syömällä kaikkea säännöllisin väliajoin ja samalla kohtuullisesti kuntoilua (sali 3-4krt viikko max ja rauhallisia lenkkejä mielen mukaan). Mitään pois jättämättä kokonaan. Ja kaikki verikoearvot yms olleet viitearvoissa. Eli tavoitelkaa mielummin terveyttä kuin painon tippumista. Molemmat voi tapahtua yhtä aikaa mut millään hedelmädietillä yms. se tuskin tapahtuu yksinään.

Vierailija
27/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi toimii useimmilla mutta sitten kun tosiaan mä esim. väsyn myös normiruokavaliolla helposti. Paitsi jos syön sitä hyvin kevyesti. Eli sillon kait toimii just tuo normiruoan vähentäminen ja hedelmien lisääminen. En normiruokaa toki kokonaan lopeta, ainesosasuhteista vain kysymys. Toki vähän turhaa mun edes puhua aiheesta, kun en mitään mittauksia tee. Esim. eilen meni kaksi kananmunaa ja n. 1,5 jauhelihapihviä proteiineiksi. Niin ja 2 rkl pellavansiemenrouhetta. Ei aavistustakaan onko se sinänsä "tarpeeksi proteiinia" päivää kohden... 🤔 kai se oma fiiliskin aika hyvin kertoo, mitä tarvii...

Vierailija
28/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta paino putosi... ap

Vierailija
29/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi toimii useimmilla mutta sitten kun tosiaan mä esim. väsyn myös normiruokavaliolla helposti. Paitsi jos syön sitä hyvin kevyesti. Eli sillon kait toimii just tuo normiruoan vähentäminen ja hedelmien lisääminen. En normiruokaa toki kokonaan lopeta, ainesosasuhteista vain kysymys. Toki vähän turhaa mun edes puhua aiheesta, kun en mitään mittauksia tee. Esim. eilen meni kaksi kananmunaa ja n. 1,5 jauhelihapihviä proteiineiksi. Niin ja 2 rkl pellavansiemenrouhetta. Ei aavistustakaan onko se sinänsä "tarpeeksi proteiinia" päivää kohden... 🤔 kai se oma fiiliskin aika hyvin kertoo, mitä tarvii...

Voin suoralta kädeltä sanoa et ei oo tarpeeksi proteiinia. Sitä pitäs olla joka aterialla reippaasti. Esim. aamupalalla vaikka 100g raejuustoa tai se pari kananmunaa, lounaalla väh. 100g lihaa tai esim. papuja tms. palkokasveja, välipalalla myös hyvä olla vaikka 20-60g jotain proteiinia, illallisella myös vähintää 100g proteiinia kuten kanaa, kala tai muuta lihaa ja vielä iltapalallakin pitäisi saada kunnolla.

Suositukset sanoo et painokiloa kohden proteiinien tarve on 1,1─1,3 grammaa, mikä tarkoittaa noin 50-kiloiselle 60 grammaa päivässä. Ja joa liikkuu niin sitäkin enemmän. Ja 100g lihaa ei vastaa suoraan 100g proteiinia! Lihassa ja kanassa on n. 30g proteiinia per 100g.

Vierailija
30/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin suoralta kädeltä sanoa et ei oo tarpeeksi proteiinia. Sitä pitäs olla joka aterialla reippaasti. Esim. aamupalalla vaikka 100g raejuustoa tai se pari kananmunaa, lounaalla väh. 100g lihaa tai esim. papuja tms. palkokasveja, välipalalla myös hyvä olla vaikka 20-60g jotain proteiinia, illallisella myös vähintää 100g proteiinia kuten kanaa, kala tai muuta lihaa ja vielä iltapalallakin pitäisi saada kunnolla.

Suositukset sanoo et painokiloa kohden proteiinien tarve on 1,1─1,3 grammaa, mikä tarkoittaa noin 50-kiloiselle 60 grammaa päivässä. Ja joa liikkuu niin sitäkin enemmän. Ja 100g lihaa ei vastaa suoraan 100g proteiinia! Lihassa ja kanassa on n. 30g proteiinia per 100g.

Niin no... mut tää aloitus oliki nyt aiheesta hedelmädieetti eikä esim. vähähiilarinen. Ja kerroin jo, että mä väsyn normaalimääristä rasvaa ja proteiineja sitten vissiin. Mutta alussa vasta olen, ja etsin sitä parasta ruokavaliota itselleni. Että on jaksamista ja kylläisyyttä, ja mahdollisimman vähän voimattomuutta ja alavireisyyttä. Näitä oppisuuntia löytyy ja kaikki uskovat olevansa se paras... no onpahan mistä valita 👍

Vierailija
31/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ap:llä on kyllä myöskin se, että mä uskon myös laihdutuskuuriin tietyssä määrin, eli että joskus voi esim. hyvän startin uudelle ruokavaliolle saadakseen ottaa hetken ajan tiukemmin, että saa jotain tulosta nopeasti. Eli en tiedä, tuleeko tämä olemaan koko loppuelämäni ruokavalio vai vain startti uudelle. Mutta tällä hetkellä mulla on käsissäni dieetti/ruokavalio, jonka avulla pystyn pudottamaan painoani Ilmeisesti aika nopeastikin, ainakin alkuun. Jo turvotuksen poistumisen aiheuttama kilojen karistaminen ilahduttaa ja tuo kevyempää oloa ja antaa hyvän alun 🙂

Salaatteja oon myös syönyt ja niissä esim. mung-papuja ja muita kasvikunnan proteiineja. Mun ymmärtääkseni tärkeintä kuitenkin on se hyvinvointi ja oma olo, ja uskon että ne kyllä antavat hyvin suuntaa...

Ai niin ja salaateissani ja munakkaissani on ollut myös juustoa mukana. 😉 Taitaakin olla pieni ihme, että paino edes on pudonnut... 😆

Vierailija
32/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no... mut tää aloitus oliki nyt aiheesta hedelmädieetti eikä esim. vähähiilarinen. Ja kerroin jo, että mä väsyn normaalimääristä rasvaa ja proteiineja sitten vissiin. Mutta alussa vasta olen, ja etsin sitä parasta ruokavaliota itselleni. Että on jaksamista ja kylläisyyttä, ja mahdollisimman vähän voimattomuutta ja alavireisyyttä. Näitä oppisuuntia löytyy ja kaikki uskovat olevansa se paras... no onpahan mistä valita 👍

Älä sekoita vähähiilarista tähän, siitä ei mitään mainittu.

Vierailija
33/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu. Mut turha kai se on tässä kuvitellakaan, että eri oppisuunnat hyväksyisivät toisensa. Paras varmaan vaan katsella käytännön todellisuutta, millainen ruokavalio tuo eniten hyvinvointia. Siis muissakin ihmisissä kun itsessä, ja pitkällä aikavälillä tarkasteltuna. Jotkut kilpaurheilijatkin tulevat toimeen hedelmäruokavaliolla jostain syystä.

Vierailija
34/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama kokemus itselläni. Minulle ei sovi mikään karppaus tai hiilariton. Menee puhti pois täysin, enkä kuitenkaan laihdu niillä. Taas liika hiilari leivät, puurot ym. väsyttää ja turvottavaa. Varmaan tuo vetensokerin heittely itselläkin. Mutta, löysin hedelmät noin vuosi sitten! Kaikki turha rasva, sokeri, herkut ym. pois ja reilusti hedelmiä ruokavalioon. Olen laihtunut yhteensä 16kg ja hedelmillä olo on energinen ja hyvä. Syön useamman hedelmän päivässä. Myös vatsa toimii hyvin ja ei ole mitään ummetusta vaivana, kun saa kuituja hyvin. Reilusti nesteitä, hedelmiä, 100% kauraleipä (ainoa minulle sopiva leipä, kohtuudella) ja paljon liikuntaa. Siinä se perusjuttu. Hedelmät kuitenkin tärkein osa syömisiäni. Ai niin, ja täysjyväriisi, sekä tonnikala kohtuudella sopii hyvin. Kaurapuuroa silloin tällöin.

Mahtavaa! ☺ Tämä on kuin uusi elämä meille väsyneille/vähästä väsyville, kuin liian hyvää ollakseen totta! 🤗 Mutta se oli totta sittenkin, löytyi minullekin sopiva ruokavalio! Siis tää voima ja energia ja ajatusten kirkastuminen...

Upeaa todellakin! Itsekin tunnen vihdoinkin löytäneeni itselleni sopivan tavan syödä, pitää paino kurissa ja olo hyvänä. Kävin myös läpi vuosien varrella kaikki nuo karppaamiset, vhh, ym. ruokavaliot, jotka eivät itselleni tuntuneet hyvältä. Eikä myöskään liiat hiilihydraatit, mutta täysin hiilaritonkaan ei sovi eli melkoista tasapainoilua ja etsimistä. Ajattelin jo, ettei minulle sovi mikään ja olen ikuisesti väsynyt ja turvonnut, enkä laihdu koskaan. Masensi myös kaikki nuo asiat. Olin pitänyt hedelmiä juurikin lihottavina (koska niitä usein haukutaan nykyään ja pelotellaan niiden syönnillä) ja vältellyt niitä. Kuitenkin olen aina tykännyt hedelmistä, mutta vhh-ruokavaliota yrittäessäni useaan otteeseen vuosien varrella opin välttelemään hedelmiä. Käänne tuli, kun tajusin, ettei vhh ole minua varten. En saavuttanut sitä paljon hehkutettua hyvää oloa, eikä paino tippunut, sekä olin aina energiat loppu, hiukset alkoi lähteä, aivosumu, paleleminen, masentunut olo ym. Aloin ensin hyvin maltillisesti syödä esim. puoli banaania kerralla tai puolikas pieni 100-prosenttinen kauraleipä. Pikkuhiljaa lisäsin ja kuulostelin oloa. Sitten useampi hedelmä. Pääsin pelosta. Huomasin, että olin turhaan pelännyt lihomista. Paino alkoikin tippua, suolisto toimia hyvin, olo oli energinen, kirkas, tyytyväinen. Jaksoin liikkua aktiivisesti, luovuus palasi. Huomasin suorastaan rakastavani hedelmiä. Ja ihan joka lajia. Niitähän riittää. Niin hyviä, herkullisia. Eikä niihin edes kyllästy. En voisi enää elää ilman. Minulle hedelmät sopivat. Samoin äidilleni, joka alkoi myös syödä niitä ja sama energia ja elämänilo tuli myös hänelle. Nyt syö hedelmiä ja lenkkeilee päivittäin pitkiä lenkkejä, vaikka ikääkin on jo paljon. Hänkään ei enää aio luopua hedelmistä. Ne on meidän yhteinen harrastus nyt. Vaihdamme kuulumisia tyyliin mitä hedelmiä on ostettu ja mikä on hyvää ym. Olo pysyy tasaisen hyvänä ja energisenä, sekä paino kurissa. Hiukset voi hyvin. Voi olla, ettei kaikille sovi, mutta näköjään taas meille joillekin sopii hyvin. Muistan menneisyydestä vanhan papan, joka oli aina hyvin terve, energinen ja nuorekkaan oloinen, hyvä iho jne. Toimi yrittäjänä vielä vanhoilla päivillä. Kerran kertoi, että hänen hyvinvoinnin syy on, että syö päivittäin useamman eri hedelmän. Ei ollut koskaan flunssaakaan. Se jäi mieleen. Toki hedelmien lisäksi täytyy syödä kohtuudella muutakin, mutta ne ovat suurin yksittäinen asia syömisissä ja kaiken perusta. Vihdoinkin olen löytänyt itselleni sopivan ruokavalion. Olen tyytyväinen! Kannattaa ainakin kokeilla. Sen huomaa kyllä nopeasti sopiiko vai ei. Hienoa Ap, että teit tästä aiheesta avauksen ja kiva tietää, että on muitakin hedelmien ystäviä. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
35/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen jaksanut ja innostunut aloittamaan myöskin liikunnan ja tulee nykyään hölkkäiltyä ja tehtyä kotitreeniä motivaatio ja into tosi korkealla! T. Ap edelleen...

Vierailija
36/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä porukka syö esim. välipalaksi, jos ei hedelmiä? Ja siis onko ihmisiä, jotka eivät syö joka päivä hedelmiä? Minä syön joka päivä ainakin 2-4 hedelmää, välipalalla, iltapalalla, aamulla tai sitten jälkiruuaksi. En ole edes tullut ajatelleeksi, että söisin jotenkin paljon hedelmiä. Mun yleisin iltapäivän välipala on hedelmä ja pähkinöitä. Meillä on töissäkin koko ajan hedelmiä tarjolla ja kyllä niitä näyttää porukka syövän, kun välillä ne loppuu jopa. 

Vierailija
37/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin syön juuri samalla tavalla, kuin aloittaja. Ihan kuin olisi kuvattu minun ruokavalio tässä. Itsekin syön lisäksi jonkun kananmunan, muutaman lusikan raejuustoa, tonnikalaa ym. ”kevyttä” proteiinia. En kuitenkaan välttämättä edes ihan joka päivä, koska jostain syystä en juuri pidä oikein mistään proteiinipitoisesta. Mutta, joka toinen tai kolmas päivä ehkä. Välillä saatan ostaa purkin maitoa ja juoda sitä. Elimistö kertoo milloin se tarvii. Minuakin rasvainen ja proteiini tuntuu väsyttävän helposti ja ”tukkivan” elimistöä. Joten vältän sitä. Paljon proteiinia ei sovi minulle. Kyllä sen omasta olosta huomaa.

Vierailija
38/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä vielä, että väsyn toki myös niistä pahishiilareista varmaan kaikista eniten (eri ravintoaineryhmät väsyttävät eri tavalla ja hiilariväsymys on ihan hyvä laadultaan, jos on mahdollisuus nukkua), pienikin määrä tuo päiväunet.. eli pulla, karkki, pasta, leipä jne, mutta hedelmien hiilarit ei.

Vierailija
39/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä porukka syö esim. välipalaksi, jos ei hedelmiä? Ja siis onko ihmisiä, jotka eivät syö joka päivä hedelmiä? Minä syön joka päivä ainakin 2-4 hedelmää, välipalalla, iltapalalla, aamulla tai sitten jälkiruuaksi. En ole edes tullut ajatelleeksi, että söisin jotenkin paljon hedelmiä. Mun yleisin iltapäivän välipala on hedelmä ja pähkinöitä. Meillä on töissäkin koko ajan hedelmiä tarjolla ja kyllä niitä näyttää porukka syövän, kun välillä ne loppuu jopa. 

Eihän tuo olekaan vielä paljon. Fruitaristi vetää aamiaiseksi 15 banaania tai 3 melonia... 😁

Vierailija
40/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi Douglas Graham on siis hedelmädieetin "keksijä" eikä Adams.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä