Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hedelmädieetti toimii ja pelasti minut!

Vierailija
04.08.2021 |

Hedelmät on mielestäni jotenkin mustamaalattu sitä myötä, kun karppauksesta/ketoilusta/vähähiilariudesta on tullut the Ainoa Oikea ruokavalio. Valitettavasti kaikille ei karppaus sovi. Tuntui että itselleni mikään ruokavalio ei sovi painonpudotukseen; vähäkalorisessa tulee verensokerin romahdukset (oon jotenkin yliherkkä vilja- ja kasvispohjaisille hiilareille), vähähiilarisessa verensokeri on koko ajan mulle masentavan matalalla. Nyt löysin hedelmädieetin, ja se tuntuu olevan mulle pelastus laihdutukseen... (vaikka en täysin noudatakaan, en siis ainakaan tällä hetkellä syö ainoastaan hedelmiä, lisäsin vaan hedelmiä päivän menyyseen hurjasti ja karsin kaiken huonon pois ja nyt ainakin jonkin aikaa on tarkoituksena ottaa hedelmistä niin iso osa päivän kulutuksesta kuin hyvältä tuntuu).

Runsaan hedelmäaamiaisen jälkeen on entiseen depressioon verrattuna yhtäkkiä kaikki hyvin! Mieliala on korkealla, pää toimii, lihaksissa on voimaa, tarmoa on kuin pienessä pitäjässä, muisti toimii... vaikka olisin nukkunut huonosti. Tää on elämäni suurimpia löytöjä, että hedelmiä saa syödä niin paljon kuin haluaa, ja silti paino putoaa! 🙂 Ainakin aterioilla siis, en kylläkään kaikkea aikaa ole hedelmiäkään vetänyt mutta esim. aamulla ja illalla ihan masu täyteen. Melonit sopivat itselleni hyvin ainakin, ovat hyvin makeita, nestepitoisia ja vähäkalorisia (ainakin Finelin mukaan), mutta monia hedelmälajeja oon syönyt.

Ennen en syönyt mitään aamiaista, koska mikä tahansa aamiainen sai mut väsymään enemmän kuin pelkkä kahvi, mutta ainakin meloniaamiainen on tähän asti toiminut loistavasti ja olo on sen jälkeen ollut paljon energisempi, iloisempi, tasapainoisempi ja pirteämpi kuin vain parin kahvikupin jälkeen!

Eli haluan vinkata tästä ruokavaliosta muillekin joilla ei pelkkä kalorien tai hiilarien karsiminen ole auttanut :) Hedelmät tuntuu auttavan ainakin itselleni aivan kaikkeen! Joskin hiukan muutakin tarvitsen mutta miksipä ei... en ole laskenut mitään, joten ehkäpä tää on se 80/10/10 -ruokavalio.. voi googlata myös hakusanoilla fruitarism/fruitarismi, hclf (high carb low fat) veganismi, raw food, vaikka kovin paljoa en aiheesta löytänytkään (Douglas Adams on jonkinlainen hedelmädieetin "keksijä"). Ja eilen esim. söin myös munakasta ja hampurilaisen (en suhtaudu mihinkään ruokavalioon uskonnollisella tiukkuudella vaan sovellan sieltä sitä mikä itselleni toimii, pääasioina laihtuminen, hyvä olo ja energisyys, jos nämä toteutuvat niin se on jo aivan upeaa!).

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin vatsani pitää neste - ja kuitupitoisesta, kasviksia sisältävästä ruuasta.

Vierailija
4/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus, ap. Itsekin vasta alkanut ymmärtää tuota samaa omalla kohdallani. Vhh tekee mulle kanssa surkean olon, hedelmät antaa oikeasti energiaa ja hyvää oloa.

Vierailija
5/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Haluan levittää hedelmien ilosanomaa ja vastustaa niihin aiheetta liitettyä pelkoa! Minä sain hedelmistä yhden elämäni mullistavimmista avuista, ehkä sinäkin! Uusia kivoja hedelmiä on kiva etsiä! Hedelmä on mahtava syömävalmis snäkki, vihannekset ei useimmat maistu ilman vaivalloisempaa kypsentämistä, vaikka toki vihannestenkin ystävä olen.

Vierailija
6/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse laihdutaa kun otta käytöön perusruuan,kaikea saa syödä mutta kohtuudella.Miten syötkin on eri asia? Itse olin suklaa ja jäätelö kokukussa. lopetin kaiken makean syönnin.Jos otan yhden pienen leivonaisen, kehoni huutaa koko illan lisää.Joten kieltäydyn kaikiesta missä sokeria.Mustikat,vatut on niiden tilala.Voin hyvin.Painoni putonut helmikuusta 70kg .Tänne 4.8,on 62 kg. kieltäytymällä sokeria sisältävät tuoteet.Syön kellon mukaan vaikka ei nälkä ja ajoitan menoni tapaamiset, sen mukaisesti etten ruoka rytmi menetä .Aamiainen raaka puuro eli kauraryynit, johon marjoja,raejuustoa,panaania.2 saksan pähkinää.Vettä tai kaura maitoa.Sauva sekotimlla ne pieniksi ja juon annoksen kello noin 7. Lounas kello noin 11.30.perusruokaa. Väipala kello 14. Kahvi/ tee.illalinen kello 17. Ihan perusruokaa, Ilta palaa vimeistään kello 20.30. Juon kesä helteellä Wichy vettä1,5l. Mulloin raikas vesi.Leipä on käytänössä jäänyt pois.Samalla systeemillä ottaneet elämän tavaksi ruoka rytmin 2 naista laihtuneet vuodessa 10kg, Heillä takana yhdellä 3 vuotta ylipainoinen ja 30 kg pois. Toisella takana 20 vuotta ruoka rytmillä,Ravinto otto aina sama aika. Painoa pois myös 30kg ja pysynyt paino normaali painoisena 20 vuotta, Kun noudatavat vain ruoka rytmi.He sanovat eivät luovu pullasta. Kello 14. Jolloin heidän välipala on: kahvi ja pulla.Menkää vaikka sairaalaan ja katsokaa miten ravinon otto siellä on päivisin ja saatte vinkin sieltä.Laihdutaminen ihme dietit lihotaa aina.Niitä kukaan ei jaksa yläpitää loppu elämää.Palatee entiseen ja lihoatte.Ruoka rytmiä jaksaa ja kieltäytyminen herkuista.Sillä makeasta hetkessä rasvasolut alkavat uudeleen elää ja keho vaatia lisää.Vähän kuin juopoilla jos olet korkin sulkenut,Et voi sitä avata, koska se on menoa.Sama on ylipainoiset sokerin suhten.Mutta sinä päätät itse minkä kokoinen olet.

Vierailija
7/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyvänsä pelkkää-jotakin-dieetti tuottaa jossain vaiheessa puutostauteja.

Vierailija
8/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

verensokeri romahtaa vähäkalorisella...

Noh, onhan se tuokin selitys.Vai oisko että tuntuu nälkä kun ei syö  suurta määrää.

Vierailija
9/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sama kokemus itselläni. Minulle ei sovi mikään karppaus tai hiilariton. Menee puhti pois täysin, enkä kuitenkaan laihdu niillä. Taas liika hiilari leivät, puurot ym. väsyttää ja turvottavaa. Varmaan tuo vetensokerin heittely itselläkin. Mutta, löysin hedelmät noin vuosi sitten! Kaikki turha rasva, sokeri, herkut ym. pois ja reilusti hedelmiä ruokavalioon. Olen laihtunut yhteensä 16kg ja hedelmillä olo on energinen ja hyvä. Syön useamman hedelmän päivässä. Myös vatsa toimii hyvin ja ei ole mitään ummetusta vaivana, kun saa kuituja hyvin. Reilusti nesteitä, hedelmiä, 100% kauraleipä (ainoa minulle sopiva leipä, kohtuudella) ja paljon liikuntaa. Siinä se perusjuttu. Hedelmät kuitenkin tärkein osa syömisiäni. Ai niin, ja täysjyväriisi, sekä tonnikala kohtuudella sopii hyvin. Kaurapuuroa silloin tällöin.

Vierailija
10/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse laihdutaa kun otta käytöön perusruuan,kaikea saa syödä mutta kohtuudella.Miten syötkin on eri asia? Itse olin suklaa ja jäätelö kokukussa. lopetin kaiken makean syönnin.Jos otan yhden pienen leivonaisen, kehoni huutaa koko illan lisää.Joten kieltäydyn kaikiesta missä sokeria.Mustikat,vatut on niiden tilala.Voin hyvin.Painoni putonut helmikuusta 70kg .Tänne 4.8,on 62 kg. kieltäytymällä sokeria sisältävät tuoteet.Syön kellon mukaan vaikka ei nälkä ja ajoitan menoni tapaamiset, sen mukaisesti etten ruoka rytmi menetä .Aamiainen raaka puuro eli kauraryynit, johon marjoja,raejuustoa,panaania.2 saksan pähkinää.Vettä tai kaura maitoa.Sauva sekotimlla ne pieniksi ja juon annoksen kello noin 7. Lounas kello noin 11.30.perusruokaa. Väipala kello 14. Kahvi/ tee.illalinen kello 17. Ihan perusruokaa, Ilta palaa vimeistään kello 20.30. Juon kesä helteellä Wichy vettä1,5l. Mulloin raikas vesi.Leipä on käytänössä jäänyt pois.Samalla systeemillä ottaneet elämän tavaksi ruoka rytmin 2 naista laihtuneet vuodessa 10kg, Heillä takana yhdellä 3 vuotta ylipainoinen ja 30 kg pois. Toisella takana 20 vuotta ruoka rytmillä,Ravinto otto aina sama aika. Painoa pois myös 30kg ja pysynyt paino normaali painoisena 20 vuotta, Kun noudatavat vain ruoka rytmi.He sanovat eivät luovu pullasta. Kello 14. Jolloin heidän välipala on: kahvi ja pulla.Menkää vaikka sairaalaan ja katsokaa miten ravinon otto siellä on päivisin ja saatte vinkin sieltä.Laihdutaminen ihme dietit lihotaa aina.Niitä kukaan ei jaksa yläpitää loppu elämää.Palatee entiseen ja lihoatte.Ruoka rytmiä jaksaa ja kieltäytyminen herkuista.Sillä makeasta hetkessä rasvasolut alkavat uudeleen elää ja keho vaatia lisää.Vähän kuin juopoilla jos olet korkin sulkenut,Et voi sitä avata, koska se on menoa.Sama on ylipainoiset sokerin suhten.Mutta sinä päätät itse minkä kokoinen olet.

Tää hedelmädieetti on vähän eri asia, kun vointi ja fiilis on erinomainen! Ehkä sana "dieetti" on väärä tässä, läpällä laitoin. Ja mulla kyse ongelmista kuten väsymyksestä, johon edes terveellinen aamupuuro ei auta, mutta hedelmät auttaa :) T. Ap

Vierailija
11/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama kokemus itselläni. Minulle ei sovi mikään karppaus tai hiilariton. Menee puhti pois täysin, enkä kuitenkaan laihdu niillä. Taas liika hiilari leivät, puurot ym. väsyttää ja turvottavaa. Varmaan tuo vetensokerin heittely itselläkin. Mutta, löysin hedelmät noin vuosi sitten! Kaikki turha rasva, sokeri, herkut ym. pois ja reilusti hedelmiä ruokavalioon. Olen laihtunut yhteensä 16kg ja hedelmillä olo on energinen ja hyvä. Syön useamman hedelmän päivässä. Myös vatsa toimii hyvin ja ei ole mitään ummetusta vaivana, kun saa kuituja hyvin. Reilusti nesteitä, hedelmiä, 100% kauraleipä (ainoa minulle sopiva leipä, kohtuudella) ja paljon liikuntaa. Siinä se perusjuttu. Hedelmät kuitenkin tärkein osa syömisiäni. Ai niin, ja täysjyväriisi, sekä tonnikala kohtuudella sopii hyvin. Kaurapuuroa silloin tällöin.

Mahtavaa! ☺ Tämä on kuin uusi elämä meille väsyneille/vähästä väsyville, kuin liian hyvää ollakseen totta! 🤗 Mutta se oli totta sittenkin, löytyi minullekin sopiva ruokavalio! Siis tää voima ja energia ja ajatusten kirkastuminen...

Vierailija
12/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä jos toimii.

Itse en ikinä syö aamiaista, kun ei vaan ole nälkä eikä tee mieli syödä mitään. 

Vierailija
13/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kellekin sopii. Mutta sen tajusin juuri että meillä töissä hoikin nainen syö ap:n tavalla.

Vierailija
14/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää hedelmädieetti on vähän eri asia, kun vointi ja fiilis on erinomainen! Ehkä sana "dieetti" on väärä tässä, läpällä laitoin. Ja mulla kyse ongelmista kuten väsymyksestä, johon edes terveellinen aamupuuro ei auta, mutta hedelmät auttaa :) T. Ap

Mutta totta että kelloa mäkin nyt katon, ettei pääse nälkä iskemään. Sekin on jotain ihan uutta ja mahtavaa mulle ja antaa uuden ulottuvuuden elämään, elämän aikatauluttaminen 😳 Sehän onkin mukavaa ja siitä saa paljon, turvallisen rungon elämään kun ei mene koko päivä taivaanrantoja maalaillessa 😅

Vierailija
15/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaahan nyt siitä hedelmädieetistä. Rasvamaksa odottaa nurkan takana.

Vierailija
16/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

verensokeri romahtaa vähäkalorisella...

Noh, onhan se tuokin selitys.Vai oisko että tuntuu nälkä kun ei syö  suurta määrää.

Ei se ole kun se on se uneliaisuus joka tulee ainanormilounaan jälkeen, tuli jo lukioaikoina. Paitsi jos syö ihan tosi tosi vähän, mutta jl nirmilounas väsyttää mut, ja lukioaikana söin täysin normaalisti ja olin hoikka.

Vierailija
17/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaahan nyt siitä hedelmädieetistä. Rasvamaksa odottaa nurkan takana.

En ole aloittaja. Hedelmien fruktoosi ei taida olla yhtä haitallista maksalle kuin fruktoosi "sellaisenaan" tai makeutusaineena.

Sinänsä hedelmien ja marjojen syönti on ok osana muuta ruokavaliota, eikä niillä kannattaisi korvata liian isoa osaa ruokavaliosta. Joku pariskunta taisi hedelmiä syöttämällä tappaa lapsensa joitakin vuosia sitten?

Vierailija
18/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan jaksa lukea tällaista kappaleetonta tekstiä.

Vierailija
19/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsokeri vahingoittaa maksaa.  Rasvamaksaa on todettu jo lapsillakin. Syökää hedelmiä!

Vierailija
20/48 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että toimii. Mulla tuli maha jumalattoman kipeeks ja huutava nälkä oli koko ajan. Ja kauhea väsymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä