Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työpaikkailmoituksessa lukee "jätä hakemuksesi sähköpostiin"

Vierailija
19.08.2014 |

Niin mitä mun pitää sinne laittaa? Tuleeko ne kaikki liitteenä vai kirjotanko siihen tekstikenttään? En oo ikinä hakenut töitä vaan aina saanut suhteilla.

T. Nolo 26v

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita  hakemus viestikenttään ja ansioluettelo liitetiedostona tai linkkinä.

Vierailija
2/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemus ja ansioluettelo sähköpostiin liitetiedostoina, sähköpostiin lyhyt viesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt saate tekstikenttään ja liitteeksi hakemus ja ansioluettelo.

Vierailija
4/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kumpi :D

Vierailija
5/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kirjoittanut itse hakemuksen tekstikenttään ja liittänyt CV:n liitetiedostona. Toki joillain on tallennettuna ns. yleinen hakemus, jonka liittävät sähköpostiin ja laittavat saman hakemuksen joka paikkaan, mutta omalle kohdalle se on vähän persoonaton.

Vierailija
6/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo!

Vierailija
7/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vain laita hakemusta liitteeksi, vaan ajattele asiaa rekrytoijan kannalta. Hakemus pitää olla heti luettavissa, liite avataan jos hakemus vakuuttaa. Vertaa tätä vanhaan A4-hakemukseen: hakemus, liitteeksi tuli ansioluettelo. Siinä mitään saatteita enää ollut.

t. rekrytoija

Vierailija
8/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstikenttään tervehdys ja viittaus liitteisiin, esim. Hei, ohessa hakemukseni avoinnta olevaa XXX:n paikkaa koskien. Ystävällisin terveisin, XX XXX. Liitteeksi sitten hakemus sekä CV, molemmat asiakirjamuodossa.

Vierailija
9/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:01"]

Eli kumpi :D

[/quote]

Näköjään ihan kummin vain.

Vierailija
10/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:02"]

Itse olen kirjoittanut itse hakemuksen tekstikenttään ja liittänyt CV:n liitetiedostona. Toki joillain on tallennettuna ns. yleinen hakemus, jonka liittävät sähköpostiin ja laittavat saman hakemuksen joka paikkaan, mutta omalle kohdalle se on vähän persoonaton.

[/quote]

Kyllä sitä liitetiedostoksi laitettavaa hakemustakin voi muokata haettavan paikan mukaan.

Vierailija
11/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niiden paprujen pitää olla tyylikkäästi yhteensopivat, niin molemmat liitteenä, tekstikenttään kirjoitettu hakemus voi näyttää printterin asetusten vuoksi epäammattimaiselta.

Vierailija
12/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:08"]

Koska niiden paprujen pitää olla tyylikkäästi yhteensopivat, niin molemmat liitteenä, tekstikenttään kirjoitettu hakemus voi näyttää printterin asetusten vuoksi epäammattimaiselta.

[/quote]

Hyvä huomio! Laitan liitteenä :)

Kiitos!!

Vierailija
13/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:08"]

[/quote]

Luuletteko te, että noita hakemuksia tai liitteitä tulostetaan?

Vierailija
14/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä hakemus että cv molemmat erillisinä liitetiedostoina. Viestikenttään vain saate. Hakemusten käsittelijän tallentanee hakemukset tietokoneelleen mielellään samassa tiedostomuodossa ja on helpompi, että sekä cv että hakemus ovat samassa tiedostomuodossa, jotta käsitteijän ei tarvitse ruveta kopioimaan hakemuksia erikseen tekstieditoriin ja sitten vasta pääsee tallentamaan. Toinen syy on se, kun sähköpostin saatteeseen tiivistää millainen henkilö hakee ja millä osaamisella (saatteeseen voi tosiaan muutamalla lauseella jo kertoa millainen tyyppi tehtävää hakee), on hakemuksen lukemiseen heti erilainen ote kuin siinä tilanteessa, että lähdetään kahlaamaan hakemusta kylmiltään tietämättä hakijasta ennen lukemista mitään. Vai kumpaa hakemusta sinä lukisit suuremmalla mielenkiinnolla, sellaisen henkilön jonka jo tiedät olevan ammatiltaan ja työkokemukseltaan sopiva vai sellaisen kenestä et tiedä vielä mitään?

Vierailija
15/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista tallentaa liitteet pdf-tiedostoiksi.

Vierailija
16/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:08"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä ainakin meidän työpaikalla tulostetaan. Jos hakemus on viestikentässä, tulee epäammattimainen fiilis. Sellainen, että kirjoittelinpa nyt jotain s-postia. Ja viestikenttää ei saa tulostettua siistinä. Ehdottomasti hakemus liitteeksi!

Vierailija
17/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tallenna CV ja hakemuskirje järkevästi samantyylisin tiedostonimin (PDF kuten joku jo sanoikin), esimerkiksi

"CV_Maija Mansikkapää"

"Työhakemus_(haettava titteli) Maija Mansikkapää"

Kuva on plussaa CV:ssä jos ei ole todella erikoisen näköinen ihminen.

Vierailija
18/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:08"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä ainakin meidän työpaikalla tulostetaan. Jos hakemus on viestikentässä, tulee epäammattimainen fiilis. Sellainen, että kirjoittelinpa nyt jotain s-postia. Ja viestikenttää ei saa tulostettua siistinä. Ehdottomasti hakemus liitteeksi!

[/quote]

Meillä ei käy edes mielessä tulostaa, joten meillä hakemus on tekstikentässä => luetaan ruudulta ja liitteet eli CV erikseen. Miksi hakemus tulee tulostaa?

Vierailija
19/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun se tarkoittaa sitä että teet hakemuksen, mutta et lähetä sitä, vaan jätät sen siis sinne sähköpostiin.

Itse olen ainakin tehnyt työhakemuksen ja CV:n PDF muotoon, jonka olen lähettänyt sähköpostin liitteenä. Myös todistukset löytyy PDF:nä, mutta niitä en lähetä jos ei pyydetä, vaan ehdotan että tulen esittelemään ne ja keskustelemaan lisää työpaikasta.

Vierailija
20/29 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoija kertoo: Lyhyt hakemus sähköpostiini viestinä. Herättää kiinnostuksen ja kannustaa avaamaan liitetiedostot. Varsinainen hakemus ja cv liitetiedostona, jotka voi tarvittaessa tulostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi