Mitä tehdä yksin juhannuksena Helsingissä?
Kaikki kaverit viettävät perhejuhannusta mökeillään, minä olen sinkku ja perheetön. Tänä vuonna ei kutsuttukaan mihinkään. Mitä ihmettä Helsingissä voi tehdä yksin juhannuksena? Ahdistaa.
Kommentit (59)
Mietin samaa.. tylsää tulee varmaan olemaan
Sama tilanne, en pääse mökille töiden takia mutta perjantaina illalla olisi kiva juhlistaa edes hieman.
Miitti pystyyn!
Itse taas yh ja ikinä ei myöskään kutsuta mihinkään kekkereihin mukaan.
No on jotkin baarit auki.. mee kävelylle ja katso mitä elämä tuo tullessaan. Turisteja palloilee pitkin, ovat ihan h-moilasena kun kaikki on kiinni. Lyöttäydy oppaaksi ja päädy hotellibileisiin.
Kaikki Kauppatorille nauttimaan kesäisestä stadista! se on tänä vuonna juhannuspäivänä auki ja tapaa muita ihmisiä :)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:11"]
Tervetuloa!
http://www.vauva.fi/keskustelu/4205354/ketju/islamin_oppitunti_osa_1
[/quote]
Kiitos mutta ei oo ihan nyt mun juttu. Ap
Itse ajattelin kerrankin viettää juhannuksen yksin kotona, ilman mitään velvoitteita, ördäystä, krapulaa, hyttysiä tai vastaavaa. Yksinäisen joulun tyyppinen ilta kirjan tai leffan ja herkkujen kanssa kuulostaa parhaalta. Juhannuspäivänä voisi ehkä käydä rannalla, jos sää suosii.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 02:51"]
Hyvät kaverit. Mitä sanot kun kysy
vät kuulumisia. Sun Seura ei taida heitä erityisemmin....jos ei pyydä, koska ei halua.
[/quote]
Oon ajatellut ottamatta henkilökohtaisesti, koska lähestulkoon jokaisella kaverilla on nyt pienen pieni toukka kotona. Aina vaan ei ole sellainen hetki, että jaksaisi tai voisi kutsua vieraita. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 10:40"]
Mua ei haittais olla yksin. Tämä tietysti voi johtua siitä, että saan harvoin olla yksin, mutta tässä kuitenkin pari vinkkiä, milllä juhannus voisi olla kivaa yksinkin.
Se on täysin eri asia oletko yksin omasta vapaasta tahdosta vai siksi kun ei ole muuta vaihtoehtoa. Siitä on myös luksus kaukana, kun vietät juhannuksen lisäksi myös vuoden jokaikisen päivän yksin.
Eka olisi tietysti että ottaa mukaan pari hyvää kirjaa ja piknikrepullisen naposteltavaa (lumimanteleita, viininlehtikääryleitä, juustonpaloja, hedelmänpaloja, falafelpyöryköitä jms, hyvää vettä ja ehkä pikkupullon kuohuvaa) ja lähtee jonnekin puistoon (suomenlinnan kallioille, tms) lukemaan. Kun nyt kuitenkin on luvassa surkeaa säätä, Tekisin varmaan saman kotona olohuoneen sohvalla, villavilttiin kääriytyneenä. Kun kerran olot kotona olisivat sopivat, hankkisin eväskorin täytteeksi myös hyvää teetä ja kenties keitettyjä sokeriherneitä voisulan kanssa tms.
Tämän lisäksi voisin katsoa muutaman bbc pukudraaman.
Jossain välissä saattaisin, jos tuntuisi siltä, vaihtaa pehmovaatteet, viltin ja sohvan farkkuihin ja johonkin niistä lukuisista kaupunkifestaritapahtumista, mitä kaikissa Suomen isommissa kaupungeissa nyt on. Pyrkisin valitsemaan ulkotilatapahtuman. Baarit on vähän ankeita yksin. Mä en hakisi seuraa, katselisin vain ihmisiä, mitä ne tekee, mitä niillä on päällä, onko ne hassuja ja onnellisia vai hassuja ja ryytyneitä, keksisin niille tarinoita. Nähtyäni riittävästi nälkäisiä ja väsyneitä lapsia ja vanhempia ja riiteleviä pariskuntia (ei niin, että toivoisin näkeväni sellaisia, mutta aina joukossa joku on) minä lähtisin kotiin kiitollisena siitä, että tänä vuonna ei ole mun vuoroni jaksaa tuota, vaan saan mennä rauhassa sohvalle just silloin kun haluan. Voi olla, että tämän ihanuutta ei tajua silloin kun ei itse ole ollut siinä vastakkaisessa tilanteessa, ja myönnän, että perheellisyydessä on hyvätkin puolensa, mutta ehkä sun tällä kertaa kannattaa keskittyä siihen, mikä sun tilanteessa on hyvin. Sulla ON vapaus piitata vain itsestäsi, eikä sun tarvitse tyydyttää kahta lasta, koiraa ja miestä itsesi lisäksi ja yrittää pitää näitä kaikkia ja heidän erilaisia tarpeitaan jotenkin riitelemästä toistensa kanssa.
[/quote]
24: "Se on täysin eri asia oletko yksin omasta vapaasta tahdosta vai siksi kun ei ole muuta vaihtoehtoa. Siitä on myös luksus kaukana, kun vietät juhannuksen lisäksi myös vuoden jokaikisen päivän yksin."
Siinäpä pointtia kyllin. Se ei ole aina mikään lifestyle-valinta. Ei paljon lumimantelit lohduta jos on joka ikisen juhlapyhän itsekseen. Ap
Mä vietän myös juhannuksen yksin sinkkuna Helsingissä, valinta oli oma. Kävin juuri kaupassa ostamassa ruokatarpeita. Ajattelin kokkailla ja leipoa kaikenlaisia omia herkkuja. Nopeasti menee kolme päivää syödessä, levätessä ja lenkkeillessä keskuspuistossa. Baariin en taida viitsiä yksin lähteä...
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 21:06"]
Mä vietän myös juhannuksen yksin sinkkuna Helsingissä, valinta oli oma. Kävin juuri kaupassa ostamassa ruokatarpeita. Ajattelin kokkailla ja leipoa kaikenlaisia omia herkkuja. Nopeasti menee kolme päivää syödessä, levätessä ja lenkkeillessä keskuspuistossa. Baariin en taida viitsiä yksin lähteä...
[/quote]
Keskuspuistossa törmätään ;) Ap
Mulle ei olisi ongelma. Lukisin kirjoja ja nauttisin olemassaolosta. Nyt maaseudulla.
Apuaaaa.... kolmas päivä yksin kotona... nyt hajoaa pää. Onks muita? Ap
Huomenna menet kauppoihin kiertelemään ja johonkin kahvilaan herkuttelemaan! Arki alkaa taas, ei ole enää montaa tuntia :)
Yksikseen oleskelen ja taidanpa riipasta kovat kännit tänään. Kattella tiestsikkaa ja kuunnella musiikkia. Yksin just rillasin makkkarat pyötägrillillä.
Ulos ei kande yksin mennä. Orpo ole vain tulee ja ahistaa.
Avaa ihmeessä!
Itsekin olen yksin kotona Helsingissä enkä todellakaan ole minnekään menossa kiireisen työviikon jälkeen :) katso vaikka leffa netistä ja rentoudu:D
AV miitti :)