Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö koskaan tuotetta viimeisen käyttöpäivän jälkeen?

Vierailija
03.08.2021 |

Jos käytätte, onko se ollut turvallista?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhot, puurot, pastat ja muut kuiva-aineet on oikein käyttökelpoisia vielä viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Samoin kananmunat jos niitä on säilytetty jääkaapissa asianmukaisesti.

Vierailija
2/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sokerikorppuja olen uskaltanut syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun olen käyttänyt tuotetta viimeisen kerran esimerkiksi torstaina, en käytä sitä enää perjantaina. Kyllä viimeinen on aina viimeinen.

Vierailija
4/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhot, puurot, pastat ja muut kuiva-aineet on oikein käyttökelpoisia vielä viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Samoin kananmunat jos niitä on säilytetty jääkaapissa asianmukaisesti.

Näissä kaikissa on parasta ennen -päivä ja sen jälkeen tuotetta voi käyttää, jos tuote näyttää, haisee ja maistuu normaalilta.

Viimeisen käyttöpäivän jälkeen en itsecenää käytä muotteita, tätähän käytetään vain helposti pilaantuvissa elintarvikkeissa.

Vierailija
5/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain sokerikorppuja olen uskaltanut syödä.

Näissä ei ole viimeistä käyttöoäivää vaan parasta ennen -päivä.

Vierailija
6/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kuiva-aineet, munat, hapanmaitotuotteet, (luomu)maito. Toki ensin teen aistinvaraista havainnointia ja maitotuotteissa kyse ihan muutamasta päivästä. Vielä olen hengissä enkä ikinä ole oireita saanut.

Vierailija
7/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri söin kaksi ja puoli vuotta sitten päiväyksensä menettäneitä säilykepersikoita ja hyviä oli.

Vierailija
8/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Käyn joskus ruokajonossa jossa saa tuotteita joissa 1-2 päivää sitten viimeinen käyttöpäivä (ei ole pakastettuja), suurimman osan on hyvin voinut vielä käyttää.

Vierailija
9/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimää voi huoletta juoda vielä kaksi-kolme viikkoa viimeisen käyttöpäivän jälkeen, hapan ei mene helposti miksikään, itsellä jääkaapi vain +2*c.

Mitään liha/kala/salaattituotteita en syö edes viimeisenä käyttöpäivänä enää.

Vierailija
10/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole parasta ennen päivämäärä? Lähes kaikkea joka on asiallisesti säilytetty voi syödä tai ainakin olen syönyt päivämäärän jälkeen.

Vierailija
11/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kuiva-aineet, munat, hapanmaitotuotteet, (luomu)maito. Toki ensin teen aistinvaraista havainnointia ja maitotuotteissa kyse ihan muutamasta päivästä. Vielä olen hengissä enkä ikinä ole oireita saanut.

Ei noissa ole viimeistä käyttöpäivää.

Vierailija
12/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Mutta se on sanottava että kun ostan -60% lapputuotteita joissa ei edes viimeinen päivä ole ollut, pakastan ja sulatan nopeasti ja syön, niin helvetin monta yötä olen istunut ripuloimassa. En sitten tiedä onko yhteyttä siihen että nyt hiljattain kauppa oli tyhjä kun kylmälaitteet olivat rikki. Ehkä ne on olleetkin jo kauan vähän lämpimämmällä?

Vierailija
13/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään tein salaattikastikkeen kestäviinkin, jonka päiväys oli 4.7. Ihan hyvää oli.

Vierailija
14/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piimää voi huoletta juoda vielä kaksi-kolme viikkoa viimeisen käyttöpäivän jälkeen, hapan ei mene helposti miksikään, itsellä jääkaapi vain +2*c.

Mitään liha/kala/salaattituotteita en syö edes viimeisenä käyttöpäivänä enää.

Piimässä ei ole viimeistä käyttöpäivää vaan parasta ennen -päivä

Vierailija
15/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioin aina tuotteen kunnon aistinvaraisesti - päiväys on vain suuntaa antava. Väärällä säilytyksellä tuote on pilalla ennen päiväystä, jääkaapissa säilytettynä (esimerkiksi kananmunat, alkiot, leseet) pidempään. Juusto voi olla jopa parempaa päiväyksen jälkeen, jos avaamaton pakkaus.

Vierailija
16/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ikinä tuotteita joissa viimeinen käyttöpäivä on mennyt, enkä käytä edes viimeisenä käyttöpäivänä esim. liha- ja kalatuotteita. Parasta ennen -päivän jälkeen olen joskus käyttänyt jotain keksejä, suklaata yms. mutta sekin on ollut poikkeus.

Vierailija
17/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tänään tein salaattikastikkeen kestäviinkin, jonka päiväys oli 4.7. Ihan hyvää oli.

Kermaviiliin siis, autocorrect sorry.

Vierailija
18/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole parasta ennen päivämäärä? Lähes kaikkea joka on asiallisesti säilytetty voi syödä tai ainakin olen syönyt päivämäärän jälkeen.

Joissain elintarvikkeissa on parasta ennen -päivä, osassa (helposti pilaantuvissa) on viimeinen käyttöpäivä.

Aika moni tässäkin ketjussa sekoittaa nämä päiväykset ja niiden merkityksen.

Vierailija
19/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kermaviilissä ei ole viimeistä käyttöpäivää vaan parasta ennen -päivä

Vierailija
20/68 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te erotatte "parasta ennen" ja "viimeinen käyttöpäivä" termit toisistaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi