Kumpi harrastus on suurempi turn off miehessä: metsästys vai hajustekokoelma?
?
Kommentit (53)
Kumpikin olisi turnoff mutta onhan metsästys noista ilman muuta pahempi.
Pyssytpois kirjoitti:
Metsästys. Sarjamurhaajat aloittavat tappamalla eläimiä "uransa.". Tuntemani moni metsästäjä on tasapainoton luonteeltaan, ongelmia elämässä.
Lapselle hirveä harrastus, ampuu kohta ihmisiä torilla.
Pahimpia ovat lihanjalostuksessa tai -kasvatuksessa työskentelevät. Toiset tietävät eläimien menevän teuraaksi ja toise tappavat kymmeniä tai satoja eläimiä joka päivä. Pitää olla psykopaatti kyetäkseen moiseen.
Metsästäjä sentään ottaa saaliin pois luonnosta ja hyödyntää sen. Luonnonvaraisen eläimen kohtalo on tulla tapetuksi tai kuolla ja sitten tulla syödyksi luonnon kiertokulussa. Nykyihminen kaikkine ekoaatteineen ja vihreine hörhötyksineen on todella vieraantunut luonnosta.
Ääri esimerkki tästä oli kun joku vegaani yritti syöttää koiralle kasviksia. Kun koiralle annettiin vaihtoehdoksi kasvis- ja liharuoka eri kipossa tv-ohjelmassa niin eipä ollut ihme että elukka petti omistajansa.
Vierailija kirjoitti:
Ai metsästys ei käy mutta se on ok että mies vie ravintolaan syömään tehotuotettua lihaa. 🤣
No ei käy sekään, kun en syö lihaa.
Metsästys oli suurempi turn off. Tykkään feminiinisistä miehistä, hajustekokoelma ei haittais yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ai metsästys ei käy mutta se on ok että mies vie ravintolaan syömään tehotuotettua lihaa. 🤣
Olen syönyt lihaa viimeksi joskus keväällä tai alkukesällä 1995.
Metsästys 🤮 Eläimiä jahdataan koirilla takaa jopa tuntitolkulla, niin siinä ei kyllä ole mitään ihailtavaa. Plus monta muutakin asiaa, joita inhoan metsästäjissä, mutta en jaksa alkaa luettelemaan kaikkea.
Mulle nuo hajusteet olisi ongelma, koska minulla on astma.
Metsästys (eettisesti tehtynä) on eläinten elämän kannalta parempi tapa hankkia lihaa kuin kaupasta tehotuotetun lihan ostaminen, joten se olisi periaatteessa ok.
Metsästäjät ei naisista tykkää. Eläinten rääkkämisharrastuksensa on vain kulissi saada ryypätä ja olla muiden ruskean reiän ritareiden kanssa.
Toinen kertoo miehen olevan playboy joka tarvitsee naisen tekemään kaikki työt ettei iho sormissa kastu ja kynnet halkeile.
Toinen on mies joka ruokkii teidän yhteiset tusina lasta ja pysyy poissa kotoa syksyisin sotkemasta paikkoja.
Aika kummallinen kysymys.
Kumpikaan ei ole turnoff. Laitan mielelläni riistaa ja itsellänikin on hajustekokoelma.
Teoreettista, olen omani jo löytänyt.
Itse en juurikaan syö lihaa, mutta riista menee koska se on aidosti eettistä eli metsästys ei ole minulle turn off.
Eikä varsinaisesti kyllä hajusteetkaan kunhan mies ei katkua päästä varpaisiin joltain todella tymäkältä myrkyltä vaan enemmänkin tuoksuu vain puhtaalta, raikkaalta ja maskuliiniselta.
Ja tietty jos tuo hajusteiden kanssa puljaaminen on jotain hifistelyä niin kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kasvissyöjä, joten siitä voi päätellä vastauksen.. Ei sillä, en vastusta metsästystä, mutta tuntuisi vaikealta elää sellaisen ihmisen kanssa, joka saa jotain tyydytystä (?) käytännössä puolustuskyvyttömän olennon jahtaamisesta ja kaatamisesta. Vaikka kuinka metsästäisi "vain omaan käyttöön ravinnoksi".
Mutta ostat itse kuitenkin kaupasta valmiiksi pakattua jauhelihaa ja kanankoipia? Kumpi on mielestäsi puolustuskyvyttömämpi, metsässä elävä metsäkauris vai tehotuotettu kananpoika?
On varsinaista metsästystä kun 10 ukkoa väijyy ja saartaa jotain hirvenvasaa. Toivottavasti sudet raatelee niiden koirat
Ei metsästäminen omasta mielestäni niin pahasta ole, siis jos nimenomaan metsästetään sen takia, että saadaan ruokaa siitä metsästyksestä ja se metsästys on rajoitettua, eikä sitä tehdä jatkuvasti.
En tiedä mikä on hajustekokoelma, mutta kun on hajuherkkä, niin ei semmoisen kanssa varmaan voisi elää.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kasvissyöjä, joten siitä voi päätellä vastauksen.. Ei sillä, en vastusta metsästystä, mutta tuntuisi vaikealta elää sellaisen ihmisen kanssa, joka saa jotain tyydytystä (?) käytännössä puolustuskyvyttömän olennon jahtaamisesta ja kaatamisesta. Vaikka kuinka metsästäisi "vain omaan käyttöön ravinnoksi".
Et sitten ymmärrä, että metsästyksellä valtava merkitys metsänhoidon ja riistakantojen määrän suhteen. Ei siitä varsinaisesti kukaan saa tyydytystä, että kaataa eläimen. Outo ajatuskin ja kertoo kyllä enemmän sinun kieroutuneesta ajattelumaailmasta. Kuitenkin sitten oltaisiin itkemässä ja vaikeroimassa jos ne eläimet olisi joka päivä tuolla liikenteen seassa ja sattuisi kuolonkolareita (esim. monien läheiset menehtyisivät liikenteessä) vain koska esim. hirvikantaa ei olisi harvennettu.
Metsästys. Ei siksi, että varsinaisesti vastustaisin sitä, onhan se pienempi paha kuin lihan tehokasvatus. Mutta mies, joka tykkää hajusteista, tuntuisi kiinnostavammalta kuin mies, joka ilokseen ammuskelee luontokappaleita. Silti olisi mahdollista, että se metsästäjämies olisi kiinnostavampi kuin hajustemies, koska ihmisessä on paljon muutakin kuin vain yksi harrastus.
🤣🤣