Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko kun kotiisi tuli sisävessa?

Vierailija
03.08.2021 |

Kammottavan ulkohuussin sijaan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on missä sitä pissalla käy?

Vierailija
2/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Se oli kotona ennen minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavan?! Taidat olla sellainen herkkis joka järkyttyy puolkuoliaaksi kun näkee muurahaisen kymmenen metrin päässä.

Vierailija
4/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vuonna 96, joten kyllä se ihan hyvässä muistissa on.

Vierailija
5/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v ja  mun kotonani on aina ollut sisävessa. 

Vierailija
6/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se muuta toista käydä tarpeillaan sisävessassa kuin huussissa pihan perällä. 

Vierailija
7/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1984 tämä tapahtui. Oli se hienoa ja helppoa.

Vierailija
8/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kotiin rakennettu sisävessaa puutaloon vaan kun muutettiin kerrostaloon niin siellä se valmiina oli jo.

Vierailija
9/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60v ja  mun kotonani on aina ollut sisävessa. 

Olen 48v. ja meille tuli sisävessa kun olin 15v.

Vierailija
10/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan.

Pytyn asentanut ihmetteli, miksi talossa oli asennettu viemärit ja jätetty pytty laittamatta. Käytiin ennen pytyn laittamista ulkohuussissa, jota tyhjättiin hevosen vetämille rattaille. Todella paskamaista hommaa, jolta olisi vältytty, jos joku olisi älynnyt nostaa pytyt paikalleen, kun se paskaputkikin löytyi asunnon vessaksi tarkoitetusta tilasta. Jostain syystä sieltä sisävessasta kuitenkin löytyi käsienpesuallas ja kylmävesihana.

Vierailija
11/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Olen 45 ja sisävessa tuli kun olin noin 4 tai 5v. Ulkovessa ei muistaakseni ollut mitenkään karmea, en muista edes hajua. Sen muistan paremmin miten kylmää meillä oli talvella! Ennen sisävessaa meillä oli lapsilla potta yöllistä pissahätää varten, ja se pissa oli joskus aamulla jäässä (oven pielessä, lattian rajassa). Samaan aikaan sisävessan kanssa tuli muutakin remonttia ja sen jälkeen meillä oli ihanan lämmintä :)

Vierailija
12/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun kotiin rakennettu sisävessaa puutaloon vaan kun muutettiin kerrostaloon niin siellä se valmiina oli jo.

Näin meilläkin, vuosi oli 1982.

Vierailija
13/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51v ja kotonani on aina ollut sisävessa, mutta tuttu asui maalla ja heille tuli kylän ensimmäinen sisävessa ja heitä kiusattiin siitä koulussa, että paskovat sisällä komerossa

Vierailija
14/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin meilläkin, vuosi oli 1982.

Samoin, vuonna 1973. Lapsuudenkoti on kesämökkinä eikä siellä vieläkään ole sisävessaa.

Vierailija
15/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun serkuille tuli uusi puucee, matka sinne talosta lyheni puoleen. Ja muistan kun heille tuli myäs sähköt. Itse olen asunut lapsuuteni kerrostalossa, jossa oli wc:n lisäksi kylpyhuone, jossa amme.

Vierailija
16/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihan itse rakennettiin tämä talo vuonna 1997, ja sisävesissä samalla.

Vierailija
17/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun Suomeen tuli ensimmäinen savusauna, ennen oli kaikki paremmin.

Vierailija
18/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut aina. Mutta miehen kotiin laittoivat vasta 80-luvun puolivälissä, mies oli jo teini-ikäinen. Samoin laittoivat silloin vasta pesuhuoneen suihkuineen, sisäsaunan ja keskuslämmityksenkin. Ja jos en ihan väärin tarinoitaan muista, niin lämmintä vettäkään ei keittiön hanasta tullut ennen sitä laajennusremppaa. Ollaan +/-50v.

Mun äiti on elänyt nuoruutensa vastaavissa oloissa :)

Vierailija
19/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hämärästi. Se tuli vuonna 1907 samoihin aikoihin kun isä lampun osti.

Vierailija
20/36 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Ulkovessassa oli inhottava käydä kylmällä ja pimeällä. Laitoimme wc-aukon ympärille styroxia lämmikkeeksi, se tuntui ihoa vasten lämpimältä kun siihen istui. Pimeällä piti käyttää taskulamppua, jotta näki kulkea vessaan. Joskus pelotti, että pimeässä väijyy joku, varsinkin jos oli juuri katsonut telkkarista jonkun jännityssarjan.

Peruskorjauksen yhteydessä saimme taloomme sisävessan. Se tuntui luksukselta! Ei enää kylmiä ja pelottavia vessareissuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä