Onko ok juoda alkoholia joka päivä?
Missä menee teistä kohtuukäytön raja?
Onko ok juoda pari kaljaa tai viinilasia joka päivä ja esim. viikonloppuisin sitten reilummin?
Kommentit (36)
Yksi kalja arkena n. joka toinen päivä ja pe ja la kaksi kaljaa = 6 kaljaa viikossa
Minusta tämä on ok (tai kaljan tilalla lasi viiniä) ja tätä isompi määrä säännöllisesti on ongelma.
En tiedä suosituksista...
Kuningatar Elisabeth juo 4 annosta joka päivä, vuosien ajan tehnyt niin ja hyvin porskuttaa +90v
Riippuu mitä tarkoitat ok:lla. Ok terveyden kannalta? Ok moraalisesti? Ok läheistesi mielestä? Ok meidän mielestä? Miksi meidän pitäisi välittää jonkun tuntemattoman juomisesta?
Olen itse alkoholisti ja juon nykyään joka päivä. Terveydelle erittäin haitallisia määriä, mutta itsepä kärsin.
Vain sinä voit sanoa, onko se ok (paitsi jos juomisellasi vahingoitat muita ihmisiä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla kun kyselee, saa takuuvarman tuomion! Täällähän on kaikki niin terveiden elämäntapojen perikuvia.
Jokainen juopon lapsi tai juopon puoliso tietää totuuden.
Täältä ei viinalle glooriaa tipu, sori vaan.
Mutta jos lääkärit määräävät vahvoja lääkkeitä masennukseen ja mielialan häiriöihin, sille satelee gloriaa? Ne myrkyt tekee järkkyä tuhoa ihmisessä.
Ei ole ok, jos haluaa olla terve, elää pitkään ja säilyttää hyvät ja normaalit ihmissuhteet. Harva puoliso viitsii katsella jatkuvaa tissuttelua, ellei ole itse samanlainen. Maksa kärsii jatkuvasta alkoholinkäytöstä, kun ei pääse oikein koskaan palautumaan. Tavallaan alkoholia jatkuvasti käyttävä on koko ajan joko maistissa tai kankkusessa, vaikka toleranssi onkin jo niin kova, ettei se siltä tuntuisi eikä näyttäisi.
Tietenkin aikuinen ihminen päättää itse asioistaan. Jos haluaa juoda joka päivä, sen voi tehdä, koska se on laillista, mutta silloin todellakin on alkoholin suurkuluttaja ja alkoholisti, tykkäsi niistä termeistä tai ei.
Ei ole normaalia, sitä kutsutaan alkoholismiksi.
Ex joi "muutaman" kaljan työpäivän päälle, eikä siinä jos se olisi ollut se yksi 0,33l keskiolut ruoan kanssa, mutta se oli sen 2-6 0,5l kaljaa, joita lipitettiin koko ilta telkkaria tuijotellessa.
Ja pikkuhiljaa alkoi mennä salkku joka ikisenä viikonloppuna.
Ja sitten minä lähdin.
Juominen on kyllä jotain ihan muuta kuin lasillinen päivässä. Termit kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Niin siis minä en juo vaan mies......
Juoko viikonloppuna molempina päivinä? Mitä tarkoittaa reilummin? Ei mun mielestä kuulosta hyviltä määriltä. Miehesi on todennäköisesti alkoholiriippuvainen.
Se on ihan okei ja täysin laillista olla alkohoriippuvainen. Suosittelen kaikille täysi-ikäisille.
Minä join eilen 12 nelosolutta ja suurin piirtein samat määrät parina edeltävänä päivänä ja vähän viiniä. Tänään olen ollut selvin päin, mutta saatan ottaa vielä yömyssyn 🙂
Vierailija kirjoitti:
Minä join eilen 12 nelosolutta ja suurin piirtein samat määrät parina edeltävänä päivänä ja vähän viiniä. Tänään olen ollut selvin päin, mutta saatan ottaa vielä yömyssyn 🙂
Tuo 12 nelosta on sama kuin 18 kolmosta. Päivän ja illan mittaan nautittuna varsin vähän. Jos vain illalla niin saa niillä kevyen humalan aikaiseksi. Painotus sanalla seksi.
On on. Olen juonut sixpäckin tai kaksi olutta joka ilta jo monta vuotta, eikä ole vielä tullut tavaksi.
Olen juonut kaksi lasia viiniä joka päivä viimeiset kaksikymmentä vuotta. Olen 50v. Kaikki arvot on kunnossa.
Surullista. Tuntuu pahalta teidän kaikkien alkoholistien puolesta. Jatkuvalla juomisella aiheuttaa myös jatkuvan masennuksen ja huonon olon itselle.
Voi kuulostaa vittuilulta mutta ei ole. Voimia teille lopettaa.
Alle 10 kaljaa ei ole ryyppäämistä.