Mikä harvinainen tai edes vähän valtaväestöstä poikkeava ominaisuus sinulla on?
Minulta puuttuvat kokonaan kaikki viisaudenhampaat (siis myös niiden juuret), yleisyys n. 2 %. Lisäksi olen punavihersokea (olen siis nainen), yleisyys 0,5 %. Punavihersokea nainen, jolta puuttuvat viisaudenhampaat, ei siis kävele ihan joka päivä kadulla vastaan :D
Kommentit (512)
Olen lesbo. Lisäksi keskivertonaista selvästi pidempi, 179 cm.
Muuta vähääkään "poikkeuksellista" en tähän hätään keksi. :)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:23"]
Muistan tapahtumia ajoilta kun olen ollu 3-vuotias. Muistan myös kaikki ihmiset joiden kanssa olen ollut 4-vuotiaana samassa kerhossa ja kaikki esikoulukaveritkin nimeltä. Tunnistan heitä vieläkin aikuistuttuaan vaikka en ole nähnyt sitten esikoulun. Kukaan ei koskaan muista minua.
[/quote]
Sukunimetkin? Kyllä minäkin muistan etunimeltä (ei se kai ole mitenkään harvinaista?).
Ja toki muistan monia juttuja siltä ajalta kun olin 3v, useimmat sellaisia joihin liittyi vahvoja tunteita, pettymyksiä, pelkoa tms. Mistä iästä yleensä sitten jää pysyviä muistoja? Eikö juuri tuosta iästä?
Inhoan ryyppäämistä, minulla on ruskeat silmät ja absoluuttinen sävelkorva, rakastan vaihtoehtorokia ja minulla on krooninen nokkosihottuma.
-Nainen kohta 20v
- Osaan liikuttaa pikkuvarpaitani erikseen (ylös, alas, sivuille).
- Osaan luonnostani lukea ihmisten mikroilmeitä. Minulle on tämän vuoksi aika vaikea valehdella.
- Yliliikkuvat nivelet.
- Pysyn hoikkana (163/47) vaikka söisin mitä.
Opin uuden kielen parissa kuukaudessa. Minulla oli aina kaikki kielet kymppejä, vaikka en ole koskaan asunut ulkomailla. Kun menin ensimmäisen kerran Venäjälle (osaamatta venäjää) aloin lukea kyrillisiä kirjaimia päivässä, vaikka niitä ei ole koskaan opetettu minulle. Päättelin tuttujen sanojen perusteella itse, mitä ne olivat. Hyvä kielipää menee meillä suvussa ja siihen liittyy voimakkaasti musikaalisuus.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:41"]
Mun nimisiäni (etu- ja sukunimen yhdistelmä) ei ole koskaan ollut ketään muita ja hyvin todennäköisesti koskaan ei tule olemaankaan. On silti suomalaiset nimet.
En ole koskaan halunnut parisuhteeseen. Vähän vähemmän harvinaista, mutta jossain määrin poikkeuksellista silti.
[/quote]
Mulla samat :D
Osaan puhua japania sujuvasti, asunut siellä myös 10 v :) ja jostain syystä mä koko ajan ravistelen mun käsiä?
Mun puheääni vaihtelee radikaalisti. Kun avaan suuni niin en itsekään tiedä millainen ääni sieltä tulee sillä kertaa, puhun kyllä sitten samalla äänellä koko ajan sen aikaa kun puhun, mutta jos olen taas tunnin-pari hiljaa ja avaan suuni niin ääni on ihan erilainen. Mun ääni myös väsyy helposti, ja on kirkas ja lapsellinen silloin kun en ole puhunut pitkään aikaan, ja kamalan kärisevä ja matala kun olen puhunut koko päivän. En itse siis muuntele ääntäni mitenkään tai yritä puhua tietyllä tavalla, vaan puhun vaan mielestäni samalla tavalla, mutta ääni on vaan erilainen. Monesti ihmiset ei tunnista mun ääntä ollenkaan jos esim. juttelen toisen henkilön puhelun taustalla yms. Usein mua nolottaa tämä ominaisuus, koska pelkään että ihmiset luulee mun tahallani muuntelevan ääntäni.
Niin ja lisäyksenä vielä että olen siis nainen ja en siis ole murrosikäinen, vaan murrosiästä on jo puoli elämää.
-äskeinen (493)
olen kaksonen
minulla on kaksoislapset
toinen vanhemmistani on kaksonen
yksi hänen isovanhemistaan oli kaksonen
ja tämän isovanhemman isä oli kaksonen ja hänellä oli myös kaksoissisarukset ja kolmoissisarukset jotka tosin kuolivat senaikaisen terveydenhuollon puitteissa.
kuulemma myös siitä kauemmas kaksoisia riittää.
sanotaan että kaksoisraskaudet eivät ole periytyvä ominaisuus mutta aika paljon noita on sattuman kautta kertynyt yhteen sukuhaaraan.
Testattu lukunopeuteni on on 60-70% läntistä maailman koulutettua (vähintään peruskoulu tai vastaava) nopeampi.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:05"]
Helvetin iso nenä.
[/quote]
Sulla varmaan hyvä hajuaisti ;)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:27"]
Sappikiviä, vaikka kaikki tyypilliset riskitekijät puuttuivat. Olin tuolloin 20 v, langanlaiha ja kasvissyöjä. Monta kertaa kävin mahakipujen takia lääkärissä ja sain kuulla että "jos olisit 50 v ja lihava, epäilisin sappikiviä mutta eihän sinulla niitä voi olla" :D onneksi lopulta tutkittiin sekin vaihtoehto ja pääsin sappirakon poistoleikkaukseen.. Nykyään minulta siis puuttuu sappirakko, mikä on aika harvinaista ikäluokassani
[/quote]
Ootko minkäikäinen nyt?
Se on jännä miten minullekkin 35v naiselle (ihan hoikka/normaalipainoinen olen)
Sanottiin että yleensä ne tulee lihaville ja vanhemmille naisille.
Mulla alkoi reilu vuosi sitten oireilemaan. Alkoi tulla kohtauksia. Pääsin sitten tämän vuoden huhtikuussa sappirakon poistoon. Kirurgi joka leikkasi nii kertoi ennen leikkausta että hän oli tutkinut sairaustietojani ja jo 15v sitten kun olen ekaa kertaa ollut raskaana niin sappiarvot ovat olleet huomattavasti koholla, mutta ei silloin vaivanneet. Aika jännä juttu. Mulla on ilmeisesti ollut pitkään sappikiviä. Pari viikkoa leikkauksen jälkeen otettiin uusi verikoe ja sappiarvot olivat normaalit.
[/quote]
Tuo on ihan höpöpuhetta että olisi enempi lihavien tai vanhempien naisten ongelma. Lähipiirissäni tiedän ainakin viisi hoikkaa nuorta naista joilla on sappiongelmia.
Se on tosi herkästi periytyvää, kuten itsellänikin on.
Ja sappikivethän on joko sakkautunutta sappisuolaa tai kolesterolia. Joten tarkistakaa kolesteroliarvot jos teille tulee ongelmia sapen kanssa. :)
Ja niillä jotka laihduttaa tosi nopeasti tulee herkästi sappikiviä. Kuten myös raskaus voi aiheuttaa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:02"]Näen halutessani lucid-unia. Tämä taito on kylläkin tullut tiettyjen unilääkkeiden ja puhtaan harjoittelun ansiosta, eli en ole montaa vuotta tähän kyennyt.
Mulla on pettämätön pokka ja pystyn siksi kertomaan vaikka päättömiä valheita ihmisille uskottavasti. Joskus olen tahattomasti manipuloinut ihmisiä tämän takia. En kuitenkaan ole tunteeton sosiopaatti, koska olen myös äärimmäisen empaattinen.
[/quote]
Valaehetelen ja manipuloin mutta en tee sitä tahallisesti vaan huomaamattani.. Yeah right.
Täällä on muutama kertonut olevansa viisaudenhampaaton. Minulla on juuri toisinpäin: ylimääräisiä visureita. En tiedä, kuinka yleinen ongelma se on, koska hammaslääkäri ei ollut moksiskaan, mutta tutut ovat hämmästyneitä. :)