Palkkakuplassa: Kuukausipalkkasi (brutto) ja koulutuksesi?
Ihmetyttää, millainen palkkakupla tähän maahan on luotu. Tänään uutisoitiin, että valtion virkamiehiä ei muka voi vähentää, vaikka ne saa kovaa palkkaa eivätkä oikein mitään tee. Millähän muilla aloilla nostetaan hyvää palkkaa, vaikka hommat olisivat triviaaleja?
Listataan alle törkeimmät palkkakuplat - myös itsensä saa ilmiantaa!
Kommentit (75)
KTM (valmistumisvuosi 2013), 3700€ brutto
Yhteiskuntatieteiden maisteri ja 30 vuotta työelämässä, 3 500 e brutto.
Kotiäiti, terveydenhuoltoalan peruskoulutus, 350€/kk brutto
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 19:59"]
Missä vitussa ihmiset nostaa tälläisiä palkkoja? Amk ja 1989€ Ihan haista paskapalkalla näköjään teen sekä henkisesti että fyysisesti raskasta työtä. :(
[/quote]
No niinpä teet.
Yhteiskuntatieteiden maisteri, toimittaja, 12 v työkokemus, 2200 e/kk. :(
Olen insinööri, melkein 20 vuotta työkokemusta, palkka noin 3600€/kk. Todellinen matalapalkka-ala Suomessa kansainvälisesti vertaillen.
Opettajat kouluissa tienaa yli neljää tonnia, ei tunnu kovin reilulta.
Ei elämä ku oon väärällä alalla! (Jos teidän juttuhin on uskomista)
Itse Myyäläpäälikkö 2800€ brutto. Semonnen 40h viikossa, puhelin soi lomalla ja vapaa ajalla.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 18:36"]Valtiolla vääristää palkkalukemia se, että jäljellä on enää vain asiantuntijoita. Kaikki siivoojat, kiinteistönhuolto, vartijat, toimistopalvelut ym. on ulkoistettu. Valtiolla ainakin omassa virastossani 70-80 prosentilla ylempi korkeakoulututkinto, moni on juristi ja aika monen lähin kollega löytyy Ruotsista tai Virosta.
[/quote]Ei vaan niin päin että nyt se paljastuu mitä valkokaulukset tienaa julkisella puolella, kun haalariporukka on ulkoistettu.
Tradenomi, asiantuntijana It alalla, brutto 4500 e/kk.
Kasv.kand./LTO, palkka 2400€ brutto. Kokemuslisät jo 'tapissa', blaah...
Oma palkkani on 2700 euroa brutto / kk (kokoaikatyö) – korkeakoulututkinto erinomaisin arvosanoin ja muutama vuosi työkokemusta jo takana, ylempi toimihenkilö. Toisinaan ketuttaa, vielä en ole kuitenkaan vaihtanut.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:18"]Olen insinööri, melkein 20 vuotta työkokemusta, palkka noin 3600€/kk. Todellinen matalapalkka-ala Suomessa kansainvälisesti vertaillen.
[/quote]
Kiinnostaisi tietää mikä ala on kysessä. Itse DI, työkokemusta 6kk ja palkka sama kuin sinulla.
Esimiesasemassa kunnalla, maisteri. Brutto n. 4500.
matkatoimistovirkailija 2450 euroa/kk + satunnaisesti lisiä, keskimäärin ehkä 50 euroa/kk.
Koulutus restonomi