Vastaatteko tuntemattomiin numeroihin?
Kommentit (63)
En vastaa mihinkään normi puheluihin, koska kaikki tutut soittaa WhatsAppin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan aina. Puhelin myyjät soittelevat harvakseltaan, uusi sukupolvi on onneksi oppinut ensimmäisestä kerrasta kun sanoo ei. Kerran tuli tuntemattomasta numerosta numero, olin tosi kiitollinen, että vastasin. Olin ollut pitkässä jonossa leikkaukseen, mutta sairaalasta soitettiin, että oli tullut peruutus ja niin pääsin leikkaukseen hyvin pian.
Mikä firma yrittää kaupitella puhelimia puhelimitse?
Itselleni soittelevat puhelinmyyjät, mutta ei vielä koskaan puhelin myyjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan aina. Puhelin myyjät soittelevat harvakseltaan, uusi sukupolvi on onneksi oppinut ensimmäisestä kerrasta kun sanoo ei. Kerran tuli tuntemattomasta numerosta numero, olin tosi kiitollinen, että vastasin. Olin ollut pitkässä jonossa leikkaukseen, mutta sairaalasta soitettiin, että oli tullut peruutus ja niin pääsin leikkaukseen hyvin pian.
Mikä firma yrittää kaupitella puhelimia puhelimitse?
Itselleni soittelevat puhelinmyyjät, mutta ei vielä koskaan puhelin myyjät.
Puhelinmyyjä kirjoitetaan yhteen, vaikka kyseessä olisi puhelimien myynti.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja soittelen paljon ajanvarauksista potilaille. Iso osa ei vastaa. Viestiä en voi laittaa, koska en voi olla varma kuka viestin vastaanottopäässä lukee. Vastatkaa hyvät ihmiset, asia voi olla tärkeä!
"Porvoon terveyskeskuksen ajanvarauksesta hei. Soitan teille myöhemmin uudelleen ( kellonaika)."
Miten voit kertoa asiasi puhelimessa kun et voi tietää kuka vastaanottopäässä siihen vastaa? Tai jos joku onkin vastaanottajan vieressä kuulemassa puhelun?
Vastaan, kun mulle ei ole lehtimyyjät ja häriköt soittaneet ainakaan toistaiseksi. Tosin hyvin harvoin tulee soittoja numerosta, jota en tunne, joten ei ole ollut vaivaksi vastata. No yksi esimerkki on nuo ajanvarausasiat mitä tuossa edellisessä viestissä sairaanhoitaja mainitsee. Hammaslääkäristä soitettiin, että ajanvaraustani pitää siirtää.
Kuinka usein teille tulee soittoja tuntemattomista numeroista? Mulle tulee vaan pari soittoa vuodessa ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan, kun mulle ei ole lehtimyyjät ja häriköt soittaneet ainakaan toistaiseksi. Tosin hyvin harvoin tulee soittoja numerosta, jota en tunne, joten ei ole ollut vaivaksi vastata. No yksi esimerkki on nuo ajanvarausasiat mitä tuossa edellisessä viestissä sairaanhoitaja mainitsee. Hammaslääkäristä soitettiin, että ajanvaraustani pitää siirtää.
Kaverille soitettiin hammaslääkäristä peruutuspaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten soitti intian aksentilla englantia puhuva mies "Microsoftilta". Kuulemma tietokoneeni oli hakkeroitu.
Puolisolle myös. Jututti kovasti soittajaa, kun puoliso tajusi mistä on kyse. Paloi aikaa moiselta soittajalta.
Mulle soitti viikon kuluttua (ei tietenkään tiennyt meidän yhteyttä ja soittaja oli varmaan eri). Kysyin englanniksi: onko äitisi ylpeä tuosta mitä juuri nyt teet? Oli hetken hiljaa ja sulki puhelimen. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan silloin kun teini on muualla kuin näköpiirissäni. Saattaa poliisi soittaa.
Poliisi voi lainata luvalla teinin puhelinta, jos haluaa vanhempaan yhteyden. Näin joutui poliisi minun teinini kanssa tekemään, sillä en tosiaan vastaa tuntemattomiin numeroihin.
Mitäpä jos teini on joutunut onnettomuuteen ja yrittävät sairaalasta tavoittaa sinua? Eivät ala etsimään teinin puhelinta ja soittamaan siitä tai teinin puhelin on voinut rikkoutua tai kadota esim. jos on joutunut kolariin.
en, en jaksa noita telian, elisan yms myyjiä vaikka joka kerta sanonut ja littanut plautetta, että älkää soittako. Oikea ihminen jolla on asiaa, laittaa viestin, jos en vastaa… joten kaikki aina turhia puheluita ollut…
Eikö teillä, jotka ette vastaa vieraisiin numeroihin ole sen ikäisiä lapsia, että liikkuvat yksin? Minä vastaan aina, koska lapsille on voinut sattua jotain ja sairaasta soitetaan. Sairaalan papereissa on myös äitini kohdalla merkintä, että olen hänen lähin omaisensa.
En. 99% on jotain häirintäsoittoja ja aggressiivisia myyjiä.
Minulle voi jättää viestin vastaajaan jos on jotain oikeaa asiaa, soitan sitten takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tekstarit on keksitty joten ei syytä vastata. En halua edes puhua niin tyhmän kanssa joka soittaa tuntemattomasta numerosta.
Aika jännä, miten hoitaisit esim. tori.fi -oston, jos myyjä on laittanut siihen numeronsa? Et voisi soittaa siihen, ettet olisi tyhmä? Tai entä, jos neuvottelet asiakkuudesta uudessa pankissa ja heidän työntekijänsä täytyy soittaa sinulle? Soittaja olisi tyhmä? Vaikuttaa sille, että sinulla on tosi pieni elämä, jos tuntemattomista numeroista ei koskaan soita kukaan tärkeä taho. Mulle ainakin soittaa. Mm. sijoituksiin ja lapsiin liittyen niitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa tuntemattomiin enkä edes kaikkiin tunnistettaviin numeroihin. Pankista yritetään esimerkiksi soittaa, vaikken heille ole koskaan numeroani antanut. En vastaa.
Virallisissa asioissa minuun saa yhteyden kirjepostilla. En ala salassapidettäviä asioita käsitellä puhelimitse.
Mulle soitettiin pankista ja kysyivät olisinko kiinnostunut Teams-kokouksesta, koska halusivat suositella minulle sijoituksia. Sanoin miettiväni asiaa.
Minulle soitettiin tänään, että ensi viikolle varattu lääkäriaikani (jota olen odottanut monta kuukautta) peruuntuu ja mahdollisuus on tulla huomen aamulla klo 8.00. -Tai vaihtoehtoisesti viiden viikon kuluttua.
Onneksi vastasin, pääsen heti huomenna.
Viime viikolla soitteli joku kuljetusfirman mies, oli tuomassa pakettia. En edes tiennyt, että mieheni oli tilannut jotain tavaroita. Hänkin oli iloisesti yllättynyt, ettei tarvinnut lähteä kauempaa postista hakemaan isoa lähetystä, vaan tuotiin kotipihaan saakka.

Minulle on myös soittanut pari työnantajaa ja kysyneet töihin, vaikka en ole edes hakenut heidän firmaansa.
Usein soitellaan jostain pankista, lääkäreistä, joskus apeteekista, työvoimatoimistosta, milloin mistäkin virastosta. Paljon helpompaa hoitaa asia samantien puhelimessa, kuin jäädä odottelemaan mahdollista kirjettä. 
Voi olla myös joku onnettomuus tai muu todella kiireellinen asia. 

Puhelinmyyjätkin soittavat joskus, mitä sitten? Sanon selkeästi (ja ystävällisesti), että "Kiitos, en tilaa koskaan mitään puhelimitse, joten säästetään molempien aikaa ja lopetetaan samantien, hyvää päivänjatkoa."
Ei se sen kummempaa ole. Uskovat kerrasta.
Mulle soitti kerran joku miesmyyjä, jolla oli aivan ihana ääni ja muutenkin kuulosti tosi mukavalta.
Sanoin kyllä hänelle heti, etten valitettavasti suostu tarjoukseen, mutta hän kuitenkin halusi jatkaa esittämistä, ja minä kuuntelin melkeinpä jo ihastuneena.
En tajunnutkaan miten jonku ääni voi olla niin lumoava, mutta kauppoja ei syntynyt, kun pysyin päätöksessäni. Mutta kyllä oli mukava kuunnella sitä ääntä.
Työaikana joskus vastaan, jos puhelu tulee Suomesta. Tänään joku soitti Tanskasta ja vaikka olen työn puolesta tanskalaisten kanssa tekemisissä, niin eiköhän kollega soittaisi Teams-puhelun tai laittaisi meiliä. Vihaan muutenkin puhelimessa puhumista, joten harvoin vastaan tutuillekaan.
Silloin vastaan aina, jos olen hakenut työpaikkaa, asuntoa tai odotan muuten jostain puhelua.
Poliisi voi lainata luvalla teinin puhelinta, jos haluaa vanhempaan yhteyden. Näin joutui poliisi minun teinini kanssa tekemään, sillä en tosiaan vastaa tuntemattomiin numeroihin.