Vastaatteko tuntemattomiin numeroihin?
Kommentit (63)
En, ellei Fonecta löydä tietoja niin en vastaa. Paitsi jos odotan puhelua tyyliin lääkärin soittoaika. Muuten on 99,9% todennäköisyydellä huijari/puhelinmyyntiä. Tutut osaavat kyllä laittaa whatsapissa/fb:ssä viestiä.
Kyllä vastaan. Viimeksi soitti kaukaisempi sukulainen yhdestä asiasta, yhdestä ravintolasta soitettiin palautteeni takia ja sitten tuli puhelu isännöitsijältä. En yhtään numeroa tunnistanut, mutta tulipahan asiat selväksi eikä tarvinnut ihmetellä kuka on soittanut.
Mä en vastannu, oli poliisi ja tuli tekstiviesti, piti sit soittaa takasin.
En vastaa, ellen odota puhelua esim. lääkäriltä.
Poliisi ei ole muistaakseni koskaan mulle soittanut. Tietty jos soitat hätänumeroon, sieltä usein soittaa joku takaisin, niin tietää odottaa sitä soittoa. Satunnaiset puhelut on 99,9% todennäköisyydellä puhelinmyyjiä.
Jos on työttömänä, asioi parhaillaan pankin tai Kelan kanssa tai on vaikkapa myymässä asuntoaan, on elämäntilanteesta johtuen syytä vastata vieraisiinkin numeroihin. Nuorison kohdalla tässä on ollut vaikeuksia, kun eivät vastaa vieraisiin numeroihin, vaikka olisi työasiasta kyse.
Minulla ei ole asiaa kenellekään jolta tulevasta puhelusta fonecta ilmottaa että salainen numero. En halua puhua ihmisen kanssa joka peittelee henkilöllisyyttään
Viime viikolla soitti Jehovan todistaja tuntemattomasta numerosta :D
Olen sairaanhoitaja ja soittelen paljon ajanvarauksista potilaille. Iso osa ei vastaa. Viestiä en voi laittaa, koska en voi olla varma kuka viestin vastaanottopäässä lukee. Vastatkaa hyvät ihmiset, asia voi olla tärkeä!
Vastaan, halvempaa ja nopeampaa vastata kuin tarkistaa numero ja soittaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olikin valejehovantodistaja? Mistäs tiedät, että oli aito?
Vastaan korkeintaan silloin jos odotan jotain puhelua, esim. takaisinsoittoa lääkäriltä. Jos ihmisellä on oikeasti tärkeää asiaa ja edes jonkinlaista aivotoimintaa, se laittaa kyllä tekstaria tai sähköpostia perään ja pyytää soittamaan takaisin. Puhelinmyyjät ja Microsoft-huijarit olen iskenyt estolistalle, hyvin on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vastaan. Esim.tänään laitoin asuntohakemuksen, olisin aika idiootti, ellen vastaisi. Mietin miten ihmeessä nämä pellet pärjäsivät lankapuheliaikoina.
Minä "pelle" muistan lankapuhelinajan oikein hyvin, ei muuten ollut läheskään yhtä paljon puhelinmyyntiä ja huijaussoittoja silloin. Niin se maailma muuttuu ja siihen kannattaa sopeutua itsekin. Meillä annettiin ihan töissäkin ohjeistus ettei tuntemattomiin numeroihin kannata vastata, sillä ihminen, jolla on oikeasti asiaa, tajuaa yrittää ottaa kontaktia myös muulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olikin valejehovantodistaja? Mistäs tiedät, että oli aito?
En jäänyt selvittämään aitoutta. Totesin vaan kohteliaasti, että ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Tekstarit on keksitty joten ei syytä vastata. En halua edes puhua niin tyhmän kanssa joka soittaa tuntemattomasta numerosta.
Kun olet ostanut pesukoneen ja kuljetus tulee, niin et vastaa kun et tunnista numeroa. Aha.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja soittelen paljon ajanvarauksista potilaille. Iso osa ei vastaa. Viestiä en voi laittaa, koska en voi olla varma kuka viestin vastaanottopäässä lukee. Vastatkaa hyvät ihmiset, asia voi olla tärkeä!
Mitä jos vaikka soittelisitte jostain muista kuin salaisista numeroista ja tuntemattomista jos kerta voi olla tärkeääkin asiaa.
Vastaan aina. Puhelin myyjät soittelevat harvakseltaan, uusi sukupolvi on onneksi oppinut ensimmäisestä kerrasta kun sanoo ei. Kerran tuli tuntemattomasta numerosta numero, olin tosi kiitollinen, että vastasin. Olin ollut pitkässä jonossa leikkaukseen, mutta sairaalasta soitettiin, että oli tullut peruutus ja niin pääsin leikkaukseen hyvin pian.
Minulla on vaikea sosiaalisten tilanteiden pelko, siis niin paha että joudun käymään psykalla.
Joudun kuitenkin vastaamaan aina tuntemattomiin numeroihin, koska usein soittaja on yksi sydänvikaisen tyttäreni lääkäreistä, eivätkä he usein jätä viestiä.
Monesti langan toisessa päässä onkin ollut puhelinmyyjä, ja sos. tilanteiden pelkoni vuoksi he ovat monesti saaneet kaupattua minulle jotain ihan turhaa, jonka mieheni on sitten joutunut peruuttamaan. Nykyään annan puhelimen suoraan miehelleni, koska jos kyseessä on joku tyttäremme hoitoon osallistuva niin kai hän voi isällekin kertoa asioita, ja jos taas puhelinmyyjä niin onneksi mieheni uskaltaa sanoa suoraan "ei" ja sitten lyödä luurin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelevasti. Numeroni on salainen ja minulla on sen lisäksi markkinointikielto, joten puhelinmyyjät eivät häiriköi. Mutta minulla on myös vastaaja ja siellä viesti, että soitan takaisin jos minulle jättää viestin. Eli jos en odota mitään puhelua niin todennäköisimmin annan mennä ensin vastaajaan.
Minulle tulee tuntemattomasta numerosta varmaan vähemmän kuin yksi puhelu vuodessa, joten en ole paljon joutunut pohtimaan tuota kysymystä
Kaikki eivät noudata markkinointikieltoa.
Pahimpia nämä 040923-alkuiset. Miten ne jaksaa??
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. Huonolla tuurilla se on puhelinmyyjä ja oikein huonolla tuurilla koronajäljittäjä.
Tottakai pitää vastata jos koronajäljittäjä! Eikä tartuttaa muita.
Ainoastaan jos odotan jotain puhelua. Muihin en vastaa koska erilaisia myynti ja huijauspuheluita tulee niin paljon. Työnipuolesta minulle soittelee kaiken maailman myyjät kylmäsoittoja useita kertoja päivässä enkä jaksa vastailla niihin.