Syökö teidän 10kk ikäinen vielä öisin?
Meidän herää joka yö ainakin kerran, eikä hiljene ennen kuin saa maitoa. Onko tämä ihan tavatonta ja pitäisikö tuosta jo päästä eroon?
Kommentit (29)
Mun 45v mies syö vielä toisinaan öisin
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:45"]Mun 45v mies syö vielä toisinaan öisin
[/quote]
Vanukkaita?
Moi ap!
En edes jaksa lukea kaikkia viestejä joita olet saanut, ja tiedän että vastaukseni aiheuttaa AV:lle tyypillistä jeesustelua ja paheksuntaa , mutta siitä huolimatta vastaan.
Eli: sun lapsesi on vielä pieni. Tuskin tyydyttää nälän tai janon tunnetta kun haluaa rintaa, vaan on varmaan ihan puhtaasti hellyyttä, turvaa ja läheisyyttä vailla. Ja mun vinkki on, että anna sitä rintaa. Meillä lapset söi yöllä 1,5 vuotiaiksi, siis siihen saakka että lopetin imetyksen kokonaan ja näin heidät rinnalta vieroitin. Itkua kesti tuolloin tasan yhden yön. Silloin heijasin heitä, ja selitin että tissi on rikki, sieltä ei tule enää maitoa. Ja siihen tyytyivät. Eivät olisi todellakaan olleet valmiita lopettamaan yösyöttöjä 10kk iässä. Nukkuivat meidän välissä, pikku hiirulaiset, eikä koskaan tarvinnut yöllä nousta sängystä heitä hoitamaan (eivät edes kakanneet ikinä yöllä, joten vaippaakaan en ole koskaan yöllä vaihtanut). Kaksivuotiaina siirtyivät sitten omiin sänkyihinsä.
Ja hampaat on terveet valkoiset helmet. Nyt lapset 6v ja 3,5v.
Eli tee ap juuri niin kuin teidän perheestä tuntuu hyvältä, älä välitä tuon taivaallista muiden mielipiteistä tai olettamuksista :) Älä tee elämästänne ulkopuolelta tulevien paineiden vuoksi yhtään hankalampaa, uskalla luottaa omaan arviointikykyysi.
Ei ole enää tuon ikäinen, mutta kyllä heräsi syömään, ei joka yö mutta useimmiten.
Ei, ovat nukkuneet illasta aamuun samoilla unilla 4 kk ikäisestä. Näin siis meillä.
5kk ikäisestä asti nukkuneet illasta aamuun. Velli illalla piti nälän pois yön. Satunnaisesti heräili, ehkä kerta-pari kuukaudessa, ei tosi nälkään, mutta jos ei rauhoittunut niin saatoin antaa maitoa.
2 kk ikäisestä meillä on nukuttu yöt heräämättä.
Mitähän mä oon tehnyt väärin? Oon jo saanut lähipiiristä kummastelua kun tuo herää syömään. Ihan sama syökö päivällä hyvin vai ei, siltikin herää syömään yöllä. Ei auta vellit eikä mitkään.
On kyllä tosi hyväntuulinen ja nukkuu hyvin tuota yhtä yösyömistä lukuunottamatta.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 20:20"]Mitähän mä oon tehnyt väärin? Oon jo saanut lähipiiristä kummastelua kun tuo herää syömään. Ihan sama syökö päivällä hyvin vai ei, siltikin herää syömään yöllä. Ei auta vellit eikä mitkään.
On kyllä tosi hyväntuulinen ja nukkuu hyvin tuota yhtä yösyömistä lukuunottamatta.
[/quote]
Syökö päivällä tarpeeksi kiinteitä ja illalla tarpeeksi myöhään velliä? Onko oikeasti nälkäitkua vai sylikaipuu?
7 lisää, et ole tehnyt mitään väärin. Ihan oikeasti, jotkut lapset herää vaan öisin vaikka kaikkensa tekisi :)
Et oo tehny mitään väärin :). Minulla lapsi herätteli niin kauan ku imetin. Sitte lopetti yösyönnitki.
Meillä herättiin useemman kerran yössä maidolle 1,5v ikään asti, eli ei hätää... Vaihtelee paljonkin... Sitten rupesin yöllä antamaan vaan vettä jos heräs, ni nopeesti oppi siihen että maitoa ei enää yöllä tule ja rupesi nukkumaa yöt...
Söi meidän tyttö. Pienikokoinen on ja vähäsyömäinen päivällä. Kun täytti vuoden, alettiin vieroittamaan yösyönnistä tarjoamalla vettä maidon sijasta.
Poika lopetti 8kuisena.
Ei se ole tavatonta. Lapset ovat erilaisia. Kivahan se on saada vähän maitoa yöllä ja jatkaa unia :D ymmärrän lastasi
Et ole tehnyt mitään väärin. Jotkut lapset eivät vielä kymmenkuisina vaan pysty olemaan ilman ravintoa läpi yön. Minulla on nopeakasvuisen pojat, jotka ovat syöneet öisin pitkään, toinen vuoden vanhaksi, toinen 1,5-vuotiaaksi. Vaikka siis söivät päivisinkin hyvin. En ajatellut että se on ongelma, koska lapsen nälkä ja kasvu nyt vaan on asia johon ei kukaan tässä maailmassa voi vaikuttaa, joten miksi siihen edes pitäisi yrittää vaikuttaa. En nähnyt mitään syytä roikottaa lasta itkeskelemässä pitkin yötä, kun syy oli niin selkeä. Eivät minun lapseni halunneet seurustella tai saada huomiota, vaan heillä oli alhaisesta verensokerista johtuva paha olo.
Onhan tuo aina ollut aika pieniruokainen ja pienikokoinen, mutta kasvaa kuitenkin tasaisesti omalla käyrällään. Kuuden aikaan saa vielä kiinteää, ja puoli kahdeksan ennen nukkumaan menoa vielä pullollisen velliä/maitoa. Nukahtaa tosi hyvin.
En imetä enää. Välillä musta tuntuu kuin olisi vain opittu tapa, välillä ottaa ihan vain muutaman kulauksen ja sitten sammuu ja toisinaan syö koko pullollisen. Oon koittanut silitellä ja hyssytellä, mutta huutaa niin kauan kunnes saa maitonsa.
Tiedän, että kaikki on yksilöitä, mutta silti, oon hukassa :)
Ap
Kokeilehan että jäisikö tapa pois jos annat vähän vettä? Sitten jos itku vaan jatkuu ja on nälkä, niin maitoa. Saattaa olla ettei se vesi ole yhtään niin hyvää, ja saattaa tosiaan kaivata syliä enemmän kuin maitoa. Huomaa että olet paikalla, saa vetta -> saattaa nukahtaa. Tai sitten ei :D
Unikoulut on sitä varten, että yösyönnin voi lopettaa, jos ei vauva itse sitä älyä tehdä. Googlaa vaikka tassuttelu unikoulu, sillä meidän lapsi oppi nukkumaan sen jälkeen kun päivällä alkoi syödä täydet ateriat.
Poika 10 kk ja on juuri vähentämässä vain yhteen yösyöntiin. Unikoulu on meillä harkinnassa, mutta vielä ei olla saatu aikaiseksi.
Lapsi huusi vielä enemmän kun tarjosin vain vettä yhtenä yönä, oli ihan järkyttynyt :D
Unikoulua voisin toki koittaa.
Ap
Meidän hoikka tyttö lopetti yösyönnit 2.5kk iässä. Isokokoinen poika (esikoinen) taas lopetti hieman yli 1v. Siihen asti sai kerran aamuyöstä maitoa. Kummankin kanssa on toimittu samoin ja kiinteät aloitettu 4kk iässä. Lapset nyt vain ovat erilaisia.