Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoat kahdellekymmenelle 3 päivän mökkeilyyn. Mitä maksaa?

Vierailija
18.08.2014 |

Onko jollakulla partio-ohjaajalla tms. heittää jonkinlaista arviota? Mä en osaa yhtään arvioida, pitäisi alkaa laskea alusta asti... Mitään erikoista ja hienoa ei tarvita, ihan vain perushengissäselviäminen yksinkertaisin sapuskoin.

Korostan vielä, että haen nyt jotain suunnilleen-arviota.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partiolainen täällä moi! Siitä on kyllä jo vuosia aikaa kun viimeksi olen osallistunut ruokakauppareissuihin ennen leirejä, eli hinnoista en osaa sanoa, mutta aika kohtuullisilta kuulostavat nuo ~600e/vklp. Annan kuitenkin pari vinkkiä joilla voi säästää! :)

-Tee aamu- ilta- ja välipalalle leivät valmiiksi. Näin saat "määrätä" että leipiin tulee yksi viipale kinkkua ja juustoa, eikä kukaan ota kotitottumuksella tyyliin viittä kinkkua ja kolmea juustoa. Myös voita kuluu helposti vähemmän.

- Jos tarjoat välipaloilla esim hedelmiä, puolita ne. Kun tarjolla on myös puuroa, leipää, kahvia, niin yleensä puolikas hedelmä riittää. Voit toki laittaa tarjolle vaikka 30 puolikasta, jos uskot että osa haluaisi enemmän. Näinkin sinun tarvitsee ostaa kuitenkin vain 15 omenaa 20 sijasta.

- Jos teet ruokia jauhelihasta, käytä puolet jauhista ja puolet soijarouhetta. Soijarouhe on superhalpaa, helppoa, täyttävää ja riittoisaa, ja eipä sitä kovin paljoa sieltä jauhiksen seasta erota. Perunamuusiakin voi jatkaa mummonmuusilla, jos ei tykkää kokonaan siitä tehdä.

- Muista kaupassa vertailla huolella kilohintoja ja kappalehintoja. Kuka tahansa pystyy elämään viikonlopun rainbown jauhelihalla, es kahvilla ja pirkan ruisleivällä, vaikka normaalisti suosisikin "merkkituotteita".

-Jos haluat tarjota ruuan kanssa mehua, osta tiivistemehuja joissa on mahdollisimman iso sekoitussuhde (1+9 tms, ei siis mitään mehukattia).

Halpoja ruokia joita on helppo tehdä isompikin satsi, on mm makaronimössö (jauhelihaa ja makaronia siis), kinkkukiusaus, nakkikeitto (meillä on perunat ja porkkanat ostettu tuoreena, muut aineet pakasteena ettei kokilla mene viikkoa kuorimisissa ja pilkkomisissa :D), hernekeitto, riisi ja kana, keitetyt perunat ja lihapullakastike. Nämä nyt äkkiseltään tuli mieleen :)

Vierailija
2/45 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tässä tarkoitus päästä mahdollisimman halvalla vai nauttia siitä ruoasta? Hernekeitto-kaurapuuroruokalista ei kyllä houkuttele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako noista 20 ihmisestä kokkaa/laittaa ruokaa tarjolle? Vaikka hyvä vinkki tehdäkin niitä voileipiä valmiiksi, mutta kuka nousee aamiaista kattamaan tuntia aikaisemmin kuin muut.

Vierailija
4/45 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:57"]Oliko tässä tarkoitus päästä mahdollisimman halvalla vai nauttia siitä ruoasta? Hernekeitto-kaurapuuroruokalista ei kyllä houkuttele.

[/quote]

"Mitään erikoista ja hienoa ei tarvita, ihan vain perushengissäselviäminen yksinkertaisin sapuskoin." Näin sanoi ap aloitusviestissään.

Vierailija
5/45 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kyllä suuri mahdollisuus epäoonistua. Jos on jotain urheilupainotteista päiväohjelmaa verrattuna siihen että jokainen vetää omia viinoja illalla ja on krapuloissaan päivät, niin ruuan kulutuksessa voi olla kertalukan ero.

Kannattaisi varmaan varata jotain sellaista, joka ei mene pilalle, jos jää käyttämättä, tai sitten pitää olla mahdollisuus hake täydennystä sen mukaan miten tarvii.

Vierailija
6/45 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä,

leirikoulun tapainen teinien kanssa on suunnitteilla, ja jonkinlaista alustavaa kustannusarviota teen. Ei olla menossa kokemaan kulinaristisia elämyksiä, ja ajattelin vastuuttaa nuoret itsensä vuorollaan ryhmissä keittiöhommiin ja ottaa heidät mukaan myös ruokahankintojen suunnitteluun. Hyvin nuukalla päällä tuntuvat monet olevan ainakin tässä vaiheessa, joten hanhenmaksaa tuskin laitetaan ostoslistalle. Mutta se on kyllä totta, että teinipoika syö paljon.

Kiitos sulle vanha partiolainen ihan erityisesti!

Vierailija
7/45 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa ruokaa enemmän kuin kuvittelet tarvittavan. Teini- ikäiset pojat syövät tajuttoman paljon, enemmän kuin aikuiset miehet. Hyvä ruoka, parempi mieli.

Vierailija
8/45 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran teinejä, kysele jostakin ripari leiriltä niiden viikon ruokalista ja siitä poimitte sitten 3 vrk.

Leirillä tarjotaan yleensä aamu- ja iltapala, lounas, päivällinen ja päiväjuoma (kahvi tms.). 

Vierailija
9/45 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hae tokmannilta viis makaroonipussia 50 sentillä ja pari pakettia jauhelihaa per päivä

Vierailija
11/45 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko...

Silputaan kaali ja laitetaan ne isoon kattilaan hieman ottamaan väriä - kattilan pohjalla on nokare voita toki - sekoitellaan ensalkuun ja sitten annetaan hetki hautua omassa liemessään..

Samaan aikaan keitetään riisivelli - sellainen oikea, maitoon...

Ja ruskistetaan jauheliha ynnä sipuli.

Sitten ainekset sekoitetaan keskenään, maustetaan suolalla, siirapilla ja valkopippurilla (minä lisään siihen vielä yhden kynnen hienoksihakattua valkosipulia)

Uuniin, moneksi tunniksi, miedolla lämmöllä - sillai hiljaa hyssytellen =)

Vierailija
12/45 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:03"]

Kaalilaatikko...

Silputaan kaali ja laitetaan ne isoon kattilaan hieman ottamaan väriä - kattilan pohjalla on nokare voita toki - sekoitellaan ensalkuun ja sitten annetaan hetki hautua omassa liemessään..

Sitten ainekset sekoitetaan keskenään, maustetaan suolalla, siirapilla ja valkopippurilla (minä lisään siihen vielä yhden kynnen hienoksihakattua valkosipulia)

[/quote]

Joo, ja koko leirikeskus haisee paskalle. Lisäksi joutuu aika monta kattilallista ruskistelemaan ja laatikollista paistelemaan, että 20 hlö saa ruokaa. Sitten teinit järkyttyy tarjoilun tasosta. Ohis.

p.s. mä kyllä itse pidän kaalilaatikosta kovastikin.

Vierailija
13/45 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai joku ilta grillimakkaraa ja smors nuotiolla.

http://www.hs.fi/ruoka/a1392834869884

Vierailija
14/45 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:03"]

Kaalilaatikko...

[/quote]

Joo, ja koko leirikeskus haisee paskalle. Lisäksi joutuu aika monta kattilallista ruskistelemaan ja laatikollista paistelemaan, että 20 hlö saa ruokaa. Sitten teinit järkyttyy tarjoilun tasosta. Ohis.

p.s. mä kyllä itse pidän kaalilaatikosta kovastikin.

[/quote]

Miksi se haisee paskalle, siis silloin kun valmisteaan vai? Tuuletus keittiöön. Jos taas meinaat että pierettää, ei tee niin jos on kunnolla kypsynyttä.

Ei 20 henkilöä ole vielä paljoa. Muutama iso vuoka tai pelti ja varmaan riittää.

Vierailija
15/45 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoja (hernari, kalakeitto, makaroni-jauheliha-kasvismössö),,kiisseliä(itse tehtynä), lettuja,grillimakkaraa,näkkileipää, kananmunia, pari tukkupakettia kinkkumakkaraa, kolme edam-kuutiota.lisäksi: sinappi, mansikkahillo, margariini, maitoa, jauhoja...Intin malliin, edes teinit eivät kaipaa leireillessä vaihtoehtoja tai "fiiniä" ruokaa.

Vierailija
16/45 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaperunasoselaatikko mummon muusi aineesta. Itse lisään joukkoon paljon ohueksi veistettyä kaalia, tulee kasvikset samalla ja kukaan ei huomaa.

http://viltsunruoka.vuodatus.net/lue/2006/11/jauheliha-perunasoselaatikko

Vierailija
17/45 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:33"]

Keittoja (hernari, kalakeitto, makaroni-jauheliha-kasvismössö),,kiisseliä(itse tehtynä), lettuja,grillimakkaraa,näkkileipää, kananmunia, pari tukkupakettia kinkkumakkaraa, kolme edam-kuutiota.lisäksi: sinappi, mansikkahillo, margariini, maitoa, jauhoja...Intin malliin, edes teinit eivät kaipaa leireillessä vaihtoehtoja tai "fiiniä" ruokaa.

[/quote]

ketsuppi

Vierailija
18/45 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:33"]

[/quote]

ketsuppi

[/quote]

Jep. Unohtui

Vierailija
19/45 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Vaniljakiisseliä ja hilloa tai marjoja päälle.

http://herkkujakoukku.blogspot.com/2009/08/sirkka-mummon-vaniljakiisseli.html

Vierailija
20/45 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireesti meet ostaan Putinin juustoja tai jos et löydä, sitten Lidlistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi