hahaa teinikihlat..
Meinasin kuolla nauruun kun luin että eräs 15v "kyläpyörä" tyttö on mennyt "kihloihin" 19v poitsun kanssa 3vk seurustelun jälkeen... miksi? Oi miksi?
Tietääkö nykyajan teinit mitä kihlautuminen meinaa? Miksi pitää mennä kihloihin niin aikasin ja niin nuorena?
Mitä olisin mieltä jos 14-17v lapsesi ilmoittaisi kihlautuneensa?
Kommentit (19)
Mun tuttu meni kihloihin 14-vuotiaana saman ikäisen poikakaverinsa kanssa, olivat seurustelleet muutaman kuukauden. Nyt ovat naimisissa ja 2 lasta. ikää lähemmäs 40v nykyään. Harvinaistahan tuo tosin on.
15 vuotiaana kihlat, nyt tulee 10v yhdessä :)
Sulla on muuten ihana tapa kutsua nuorta tyttöä "kyläpyöräksi". Kertoo kyllä sinusta kaiken oleellisen... Pillu märkänä av:lla paheksumassa kanssasisarta, jonka asiat ei kuulu sulle pätkääkään. Juuri tuollaiset lehmät, jotka oikein kyttäävät tilaisuutta nälviä toisia naisia, jarrutavat lopullisen tasa-arvon saavuttamista kaikkein eniten.
Jaaha, tyttö on kyläpyörä ja täysi-ikäinen mies on herttaisesti poitsu..? 16 puhuu asiaa. Naiset pitävät itse yllä naisten huoraksi leimaamisen kulttuuria ja seksuaalisen vapauden epätasa-arvo :(
Itse kihloista: onko jotenkin ap sulta pois? Miksi herättää noin suuria tunteita? Anna toisten olla nuoria ja rakastuneita. Se huuma kuuluu nuoruuteen eikä tuo nyt mikään maailmanloppu ole. Kertoo vaan siitä, että nyt kolahti molemmilla ja lujaa.
En minä isänä sitä niin vakavasti ottaisi, että pitäisin poikaa siinä vaiheessa todellisena vävyehdokkaana, mutta arvostaisin ehdottomasti sitä, että nuorilla on jonkinlainen ajatus vakavammasta sitoutumisesta, mikä ei nykyään ole itsestäänselvää. Eikä mieleenikään tulisi haukkua nuoria hätäilystä, vaikka se minusta sitä onkin. Ei se oikeasti mitään ota jos ei anna eikä mihinkään sido.
Antaa mennä. Hänen oma elämä, eikä päätös ole mikään peruuttamaton, jos muuttaa mieltään 1-5-30 vuoden päästä. Mielummin tuo omalle tyttärelle. Toki nykyäähän on ihanteellista sitoutua n 30v, että ehtii elää nuoruuttaan. Tämä käytännössä toki tarkoittaa säätöä säädön perään ja irtopanoja. Eihän sitä vielä vakavissaan saa nuorena olla ja, jos olet, on jokaisella oikeus valistaa sinua kuinka sinua myöhemmin kaduttaa _ihan varmasti_
Jaa. Kihlautuminen ei nykyaikana juridisesti meinaa yhtään mitään!
Kyllä meinaa, edelleen avioliittolaissa lukee kihlauksesta pätkä...
Mä taas en ymmärrä, miten tuollainen voi kutittaa niin kovasti muiden perseitä. Mitä se haittaa, vaikka teinit ostavat sormukset ja vannovat ikuista rakkautta (jota me kaikki olemme teineinä tehneet)? Maailmassa tapahtuu niin paljon pahaa, että minusta kaikki onni on tervetullutta. Ap:n kaltaiset negatiiviset lyttääjät saisivat mennä vähän itseensä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:50"]Kyllä meinaa, edelleen avioliittolaissa lukee kihlauksesta pätkä...
[/quote]
Laitahan se lain kohta tännekin. Kiitos!
Menin 16-vuotiaana kihloihin enkä kertonut siitä vanhemmilleni. En kokenut tarpeelliseksi, sillä se oli minun kihlattuni välinen lupaus siitä, että olemme yhdessä aina. Lupaus on voimassa edelleen. Nyt pian seitsemän vuoden jälkeen tosin vanhemmatkin jo tietävät sen.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:50"]Kyllä meinaa, edelleen avioliittolaissa lukee kihlauksesta pätkä...
[/quote]
Avioliittolain 1 §:n 1 mom. "Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet."
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234
Laitahan se lain kohta tännekin. Kiitos!
[/quote]