Pettääkö mun mies kollegansa kanssa? Onko tämä pettämistä? AV-raadin apua kaivataan!
Näin juuri mieheni lähettävän naispuoliselle kollegalleen lentosuukon työvidepuhelun päätteeksi. Puhelussa juttelivat jotain ihmissuhdejuttuja (kuulin osan keskustelusta vessasta, josta kuului terassille jonne meni videopuhelua pitämään ovet kiinni). Siis kavereistaan näitä lähinnä juttelivat ja yleisellä tasolla, eivät puhuneet meidän suhteesta tai sen naisen (ainakaan sillä hetkellä). Mutta eivät kyllä työasioistakaan. Aika läheiseltä siis kollegasuhde ainakin vaikutti.
Näin naisen kamerassa vilauksilta ikkunan kautta, mutten kuullut tämän puhetta. Nauroivat paljon ja hymyilivät. (Joo, kunnon kyttäykseltä kuulostaa mutta kiinnosti kenen kanssa puhelee työajalla jotain suhdeasiaa ja koitin olla diskreetti). Ja no, sitten lopettelivatkin jo puhelua ja mies laittoi sen lentosuukon hymyillen.
Kysyin asiasta kun ukko tuli sisään ja sanoi että "on jo 10 vuoden ajalta kollega, jolla on oma perhekin, ja että se on vain ele". Minulla ei ole ollut mitään syitä epäillä miestä koskaan mistään. Tunsin mustasukkaisuuden piston tuosta kyllä ja suutuin.
Mitä mieltä AV-raati? Omasta mielestä ei tuntunut ihan ns. "normaalilta". Mutta pakko mainita että samalla en ole varma voiko kyse olla myös kulttuurieroista kun mies kotoisin Keski-Euroopasta ja nainen on kai joku saksalainen kollega (yrityksellä erityisesti Saksan kanssa kauppaa ja tekemistä). En kyllä usko että ihan tavallista silti missään kollegoille, vaikka läheisillekin, heitellä lentosuukkoja. Ei kai edes kasuaalin suukottelun maissa kuten joku Ranska...(?).
Ukko läksi käymään asioilla ja palaa pian. Katsotaan, ottaako enää puheeksi...
Kommentit (28)
Ei tuossa välttämättä mitään niin kovin ihmeellistä ole. Ota silti puheeksi jossain välissä ja selvitä asia kunnolla, koska se selvästi vaivaa sinua.
Agatha Christie on sanonut jossain kirjassaan, että naisen vaisto on ihmeellinen. Se pettää harvoin...
Luultavasti jotain kemiaa ja kipinää on, mutta se ei vielä tarkoita, että mitään on tapahtunut.
Yleisesti olen sitä mieltä, että vaisto harvoin on kokonaan väärässä, ellei sitten satu olemaan joku sairaalloisen mustasukkainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti jotain kemiaa ja kipinää on, mutta se ei vielä tarkoita, että mitään on tapahtunut.
Yleisesti olen sitä mieltä, että vaisto harvoin on kokonaan väärässä, ellei sitten satu olemaan joku sairaalloisen mustasukkainen ihminen.
Juu, kun en muuten mustasukkainen yleisesti ole... Tämä koko näky ja mitä kuulin vain vaikutti erikoiselta. Ja entä, jos onkin "kipinää", onko sitä sitten ok pitää yllä näin... En tiedä, alkaa suututtaa enemmän koko ajan vaan. :/
Kiitos kaikille vastauksista tähän asti! AP
Saksalainen kollega? Asuuko Saksassa ja mies Suomessa?
Jos jompi kumpi on tummaihoinen, niin et voi puuttua asiaan.
Tämmösellä palstalla missä misten tappamisella haaveilu on hyväksyttävää ei voi odottaa rehellistä mielipidettä
Jos olleet kollegoita 10 vuotta ja toinen Saksasta niin en huolestuisi. Itsekin nauran paljon kollegoiden kanssa, ei kai sitä muuten töitä jaksaisi. Lentosuukko nyt ei ole syy huolestua vielä minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Jos olleet kollegoita 10 vuotta ja toinen Saksasta niin en huolestuisi. Itsekin nauran paljon kollegoiden kanssa, ei kai sitä muuten töitä jaksaisi. Lentosuukko nyt ei ole syy huolestua vielä minun mielestäni.
Jatkan. En huolestuisi vaikka olisi Suomesta. Lentosuukko voi olla tapa jos ovat ystäviä jo.
Hyvien kollegoiden kanssa tulee läheisiä, platonisia suhteita.
Mun mielestä toi kuulostaa hyvältä ystävyydeltä
Älä anna tuon jäädä vaivaamaan, yritä unohtaa ja luota mieheesi.
Itsekin voisin kuvitella antavani lentosuukon työkaverille (miehelle tai naiselle), jos olisin tuntenut hänet jo vuosikausia ja olisin vaikka saanut apua jossain työtehtävässä. Ihan täysin platonisin aikein olisin kuitenkin. Ei varmaan mikään kummempi juttu tuokaan.
Asenna vakoiluohjelma miehen koneelle niin saat selvyyden.
Tämän yhden jutun perusteella on vielä vaikea sanoa, joten ota ukko seurantaan.
Musta ihan ok, lähetän itsekin lentosuukkoja kollegoille oli sukupuoli mikä tahansa. Ja toisten kanssa on tullut tutummaksi ja juttelee syvempiä juttuja.
Riippuu vitsailun tasosta. Itselläni on miespuolinen työkaveri, jonka kanssa on hurttia huumoria eikä kumpikaan ota sitä tosissaan tai pidä sitä edes flirttailuna. Se on sellaista huulen heittoa vaan. Toisaalta olemme puhuneet hyvin vakavia ja henkilökohtaisiakin asioita. Työkaveri on sellainen, johon luotan sekä ihmisenä että työkaverina. Yli 10 vuoteen ei ole käynyt edes mielessäkään mikään muu kuin työsuhde. Emme tapaa vapaa-ajalla.
En minä ainakaan lähettele lentosuukkoja kollegalle ja naura kippurassa ja puhu suhdeasioita.