Suomiäiti Annabella saa aika kovaa kritiikkiä blogissaan...
Veikkaan ettei kauaa jaksa blogata tuolla kaksplussalla, jos meno jatkuu tuolla lailla. Aika kovaa kritiikkiä saa siellä blogin kommenteissa! Varmaan av-mammatkin olleet siellä laittamassa lusikkansa soppaan...
Kommentit (32)
Mua ihmetyttää myös tämä toisten naisten dissaus. Äidit ovat erilaisia, kasvatuskulttuurit erilaisia ja lapset erilaisia. Jos teidän mielestänne on pakollista olla 24/7 lapsi kainalossa aina kouluvuosille asti, niin olkaa! Jos toinen haluaa viettää välillä aikaa miehensä kanssa, niin antakaa hänen viettää. Ihan normaaleja ihmisiä on maailma täynnä, monin eri menoin kasvatettuina. Toki myös niitä hulluja pieni siivu, mutta vielä en ole kuullut, että siihen yleisin syy olisi se, ettei äiti nukkunut samassa sängyssä kolmea ensimmäistä vuotta.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 16:53"]
Ihan aiheesta kyllä saa kritiikkiä tuolla menolla. Ihan täysin käsittämätönä, että hankitaan lapsi mutta vietetään edelleen lapsettoman elämää. Niin kuin se, että alta vuotias lapsi dumpataan lapselle vieraalle ihmiselle hoitoon ja lähdetään itse kahdeksi viikoksi safarille. Tai se, että vietetään "parisuhdeaikaa" oikein olan takaa jolloin lapsi dumpataan hoitajalle ja lapsi tuskin näkee isäänsä, koska äidin ja isän pitää saada viettää kahdenkeskeistä parisuhdeaikaa.
Lapsiraukka.
[/quote]
Niin, eri maissa erilainen kulttuuri ja tavat kasvattaa. Jostain syystä sellaisissa maissa, joissa lapset eivät ole ainainen keskipiste
[/quote]
No minusta lapsi ei ole mikään "ainainen keskipiste" jos paljon työtätekevä vanhempi (työpäivä 12-14 h/päivä) viettäisi lapsen kanssa viikonloppuja ja lomia. Arkena kun tuskin näkevät toisiaan, etenkin kun lapsi on noin pieni.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 16:11"]
Muistakaa kaikki arvostelijamammat sitten katsoa 20 vuoden kuluttua mitä Lucaksesta tuli ja mitä teidän lapsistanne. Luulisi nykypäivänä olevan mahdollista seurata ihmisiä netin kautta ongelmitta.
[/quote]
Luuletko, että tuossa blogissa (mikäli se vielä on pystyssä 20 vuoden kuluttua) kerrottaisiin lapsen ongelmista?
[/quote] Tuskinpa, mutta Lucas varmasti tottuu esillä oloon ja sukupolvensa tuotteena todennäköisesti taltioi elämäänsä kuvin tulevaisuuden instagrammeissa ja muissa virtuaalitodellisuuksissa. Wait and see.
[/quote]
Meinaatko, että hän itse avoimesti kertoo mahdollisista ongelmistaan? Don't think so. Etenkin kun USA:ssa kaikki on niin ulkokultaista ja ongelmista ei todellakaan avauduta, etenkään julkisesti.
Tää on JUST se kamala "minulla on oikeus!"'asenne, josta mainitsin eräässä toisessa ketjussa. Siis bloggaajalla. No entäs lapsen oikeudet?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 18:33"]
Tää on JUST se kamala "minulla on oikeus!"'asenne, josta mainitsin eräässä toisessa ketjussa. Siis bloggaajalla. No entäs lapsen oikeudet?
[/quote]
Niinpä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 18:30"]
Ihan aiheesta kyllä saa kritiikkiä tuolla menolla. Ihan täysin käsittämätönä, että hankitaan lapsi mutta vietetään edelleen lapsettoman elämää. Niin kuin se, että alta vuotias lapsi dumpataan lapselle vieraalle ihmiselle hoitoon ja lähdetään itse kahdeksi viikoksi safarille. Tai se, että vietetään "parisuhdeaikaa" oikein olan takaa jolloin lapsi dumpataan hoitajalle ja lapsi tuskin näkee isäänsä, koska äidin ja isän pitää saada viettää kahdenkeskeistä parisuhdeaikaa.
Lapsiraukka.
[/quote]
Niin, eri maissa erilainen kulttuuri ja tavat kasvattaa. Jostain syystä sellaisissa maissa, joissa lapset eivät ole ainainen keskipiste
[/quote]
No minusta lapsi ei ole mikään "ainainen keskipiste" jos paljon työtätekevä vanhempi (työpäivä 12-14 h/päivä) viettäisi lapsen kanssa viikonloppuja ja lomia. Arkena kun tuskin näkevät toisiaan, etenkin kun lapsi on noin pieni.
[/quote]
Eikös kyseinen bloggaaja tee töitä kotoa käsin, joten kuinka esimerkkisi liittyy tähän. Ja jos ajattelet isän kannalta, niin kyllä esim. merimiesten lapsista voi kasvaa ihan normaaleita ja onnellisiakin aikuisia.
Tottakai äidillä on oikeus omaan aikaansa, ja hyvä että pitävät parisuhteesta huolta. Tuo aika erossa oli vaan kovin pitkä. Lyhyempikin olisi varmaan riittänyt? Afrikkaan pääsee myöhemminkin.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 18:33"]
[/quote]
Mitkäs ne ovat ja mitä oikeutta tuossa blogiperheessä rikotaan? Ainakaan ei YK:n lastenoikeuksien julistusta.
Luulin että olis suomenruotsalainen mutta hoono soomi onkin vain imago
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 18:30"]
Lapsiraukka.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eikös kyseinen bloggaaja tee töitä kotoa käsin, joten kuinka esimerkkisi liittyy tähän. Ja jos ajattelet isän kannalta, niin kyllä esim. merimiesten lapsista voi kasvaa ihan normaaleita ja onnellisiakin aikuisia.
[/quote]
Jos olisit yhtään lukenut ketjua, tietäsit, että lapsen isästä tässä on kyse. Kannattaisi lukea myös ne kaikki 1. sivun viestit.
Ja ei todella kannata lähteä yleistämään, että "merimiesten/paljon kotoa poissaolevien lapsista kasvaa normaaleja". Joistakin kasvaa, joistakin ei. Ja kun nyt merimieslinjalla jatketaan, niin merimiehet on poissa x ajan ja sitten x ajan kotona. Tässä bloggarin tapauksessa isä tekee 12-14 tunnin työpäivää (noin pientä lasta ei varmasti juurikaan valveilla näe viikolla), vapaa-ajalla ja lomilla lapsen kanssa oloa ei priorisoida. (Kuten nyt se safariloma: kerrankin kun olisi mahdollista viettää aikaa lapsen kanssa, ei vietetä vaan lähdetään vaimon kanssa toiselle puolelle maapalloa ja lapsi dumpataan hoitoon siksi aikaa). Että ei ole mitenkään verrattavissa oleva asia esim. näihin mainitsemiisi merimiesisiin jotka sentään ovat säännöllisin väliajoin paljon kotona.
Lapsikin laitetaan aina aikaisin nukkumaan, että äiti ja isi saa taas kato vähä olla niinku keskenään <3 Minä olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että vanhempien pitää saada omaa aikaa, mutta eikö vaikka yksi tai kaksi iltaa viikossa riittäisi? Ei vissiin vaan pitää lähtee toiselle puolelle maailmaa kahdeksi viikoksi.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 16:09"]
Kiinnostaa kun kilo paskaa, joku random blogaaja. Eikö sulla ole parempaa tekemistä, kun kirjottaa näitä haukkumaviestejä anonyyminä jonnekin vauva.fi sivuille? :DDDDDDDDDDDDD
[/quote]
Eikö sulla ole parempaa tekemistä kuin paheksua toisten kommentteja vauva-palstalla? ;P