Miksi jotkut hankkii lapsia vaikkei pysty niistä huolehtimaan?
Kysyn vaan, kun en ole asiaan perehtynyt. Onko ne "vahinkolaukauksia" ja/vai hankkiiko jotkut lapsia vaan kun ne on niin söpöjä vauvoina, mutta kun ne kasvaa, niin samalla lailla kuin koiranpennut niin, isompina niistä ei vaan jaksa välittää?
Kommentit (13)
Elämä sekaisin nuorella ja toivotaan jotakin eheyttäjää vaikka monasti hulttio poikakaveri lähtee sitten alta aikayksikön suhteesta?
Joissakin kulttuureissa huonosti hoidetut, nälässä olevat lapset tuovat miljardeja avustusrahoina.
Jos asenne ja elämäntyyli on, että millään ei ole mitään väliä, niin kyllä se myöskin näkyy todella selvästi joka ikinen päivä. Sitä paitsi jotkut tekee säännöllisin väliajoin sen takia lapsia, että ei tarvitse mennä töihin ja saadaan tukea jostain aina kumminkin. Joo, todella typerää, mutta tämmöisiäkin tapauksia on. Esimerkiksi eräs mun tuttu just harrasti ainakin yhdessä vaiheessa tätä.
Hyvä kysymys, itsekin tätä asiaa pohtinut. Mulla on tuttavia joilla on mielenterveysongelmia, pahoja. Ja he teki lapsen ja nyt ovat jatkuvasti masentuneena lapsiarjesta..
Tää voi olla ilkeästi sanottu, mutta mun mielestä synnyttävälle äidille ja isälle pitäis tehdä mielenterveys tutkimus jonka perusteella seurataan perheen arkea pärjääkö lapsen kanssa..
jotkut tekee lapsia just kun kuvittelevat sen "parantavan" suhteen tai arjen tms, ilman että on varautunut myös haasteisiin mitä lapsi arki pitää sisällään..
Tunnen tasan 3 ihmistä joilla on täysin henkisesti terveet ja hyvät vanhemmat, siis molemmat. Melkein kaikki kaverit ovat väkivalta perheistä, tai kokenut muuta pahaa lapsuuden kodissa itseni mukaan lukien. :/
Monet ihmiset eivät oikeasti osaa arvioida yhtään elämänsä kokonaistilannetta, omaa mielenterveyttä, vahvuuksiaan ja heikkouksiaan ja muita tärkeitä ominaisuuksia, joiden kriittisellä tarkastelulla heille selviäisi, ettei lapsia välttämättä kannata tehdä. Ihmiset ovat siis hölmöjä. Olen vela ja ihmettelen joka päivä tätä samaa asiaa.
Kun ne ” kuuluu” hankkia, ei mietitä yhtään pidemmälle mitä sieltä ajan kanssa näillä geeneillä tulee😖
Tulikin mieleen vanha sanonta:
Kyllä minäkin lapsista tykkään mutta en tekotavasta.
Jokin pakkomielle, että pitää olla neljä lasta. Varmaan sitten luulee saavuttaneensa jotain elämässään.
Tutulla näin. Molemmat vanhemmat mielenterveystapauksia, väkivaltaa ja riippuvuuksia. Ikävä kyllä lapsia ei otettu huostaan, joten nyt kaikki lapset kärsivät mielenterveysongelmista.
Kipeä ukkeli kirjoitti:
Tulikin mieleen vanha sanonta:
Kyllä minäkin lapsista tykkään mutta en tekotavasta.
Tekotapa liittyy synnytykseen tai seksiin tai alullepanoon, ei oikeastaan lasten hoitoon.
Niillä ihmisillä, joilla on kaikkein vähiten rahaa, on suhteessa eniten lapsia. Jos tehtäisiin selvitys niin varmasti olisi näin.
Jotkut varmaan hankkii lapsia, koska niin vaan kuuluu tehdä. Noudatetaan omien vanhempien ja lähipiirin asettamia odotuksia.