Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä lapset saa viikkorahaa?

Vierailija
18.08.2014 |

Meillä 12 ja 14 vuotiaat saa 2,5€ viikossa. Kyllä, ei pilkkuvirhettä.

Mihin teidän lapset käyttää rahansa? Meillä ei tuohon rahaan sisälly mitään velvotteita (siivousta tmv.) eikä lasten tarvitse itse ostaa mitään tarvikkeita (vaatteita, puhelinmaksuja,...)

Kehu tai hauku omaa systeemiäsi!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkki on myrkky.

Vierailija
22/57 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että viikkorahan suuruus vaihtelee tosi paljon eri perheissä. Meillä 16v on saanut 20€/kk, mutta tarvittaessa saa lisää rahaa esim. elokuviin tms. koska pyytää aniharvoin. Meikit ja vaatteet ym. ostaa yhteisillä kauppareissuillamme eikä ne siis ole pois kuukausirahasta, ei myöskään puhelin tai netti. Lisärahaa tulee sukulaisilta lahjoista ja kesätöistä. Jotkut kavereista joutuvat ostamaan vaatteensakin kuukausirahoillaan.

10v:n kanssa juuri sovimme että alkaa saada 2€/vk. Itse ehdotti euroa! Karkkipäivän karkit maksamme kauppareissulla, joten viikkorahan voi sitten käyttää muuhun tai säästää. Samanikäinen naapurin tyttö saa 30€/kk, mutta ei sitten yhtään ylimääräistä esim. matkoja tai leffoja varten.

Meillä on siis ollut ihan nimelliset viikkorahat eikä aina niitäkään, mutta hyvin on jo kotoa muuttanut lapsikin oppinut rahaa käyttämään säästeliäästi. Kai se malli tulee vanhemmiltakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 11:38"]7 vanha saa 50 e/viikko ja 13 vanha 100e/viikko. Ehkä loppupeleissä turhan paljon, kun raha menee vain lapsien omiin juttuihin, itse ostan vaatteet,yms.

[/quote]

missä asut?

Vierailija
24/57 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v saa 10 egee viikossa siivouspäivän päätteksi, 17v saa 20. Säästävät tai käyttävät omiin huvituksiinsa tarpeen tullen.

Vierailija
25/57 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 40e/kk ja maksan siitä ihan kaiken, paitsi bussikortin ja lääkkeeni. Jos kengät menee rikki, tai tarviin uuden talvitakin, niin siinähän säästän.

t. laitosnuori

Vierailija
26/57 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Huone on siivottava joka viikko ja tehtävä yhteisiä askareita esim. Astianpesukoneen tyhjennys.

Vierailija
27/57 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäret 14v ja 16v saavat 50€/kk. Lisäksi maksetaan vaatteet, puhelin, harrastukset yms. Omat rahansa käyttävät miten parhaaksi näkevät. Ideana se, et oppivat käyttämään rahaa. Isompi ostaa harrastukseen liittyviä juttuja ja muutakin. Käsittääkseni ei juuri säästöön jää. Nuoremmalla taas säästyy melko hyvin. Kuukausirahakäytäntö alkaa yläkoulun alkaessa, joten kuopus 9v ei vielä saa automatic rahaa. On pieniä summia saanut silloin tällöin ja tänä vuonna on oppinut vähän siihen, ettei kaikkea tarvii käyttää heti.

Vierailija
28/57 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 kk. 14 ja 16 v. Olen aina antanut satunnaisesti isomman summan, jo alakoulussa joskus 50. Molemmilla on aina rahaa itsellään. Voi ostaa haluamansa lelun tms satunnaisesti. Nyt rahaa kertyy. Käyttävät joskus herkkuihin, elokuviin tai vaatteisiin. Pääosan ostan minä. 15 v sai pankkikortin ja laittoi tilille 200 e rippilahjoista. Saa kk rahat sinne ja on osannut elää niin, ettei tili ole koskaan alle 200. Vaikka aluksi innostui ostelemaan netistä kaikkea pientä.

Minusta on tärkeää oppia elämään niin ettei tili ole aina nollilla. Raha ei polttele. Nuoremmallakin on aina reilusti itsellään rahaa eikä koskaan pyydä lisää. En aina edes muista sitä kk rahaa antaa

Vierailija
29/57 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessani en saanut viikko rahaa. Sain rahaa siitä, kun tein jalkapallossa maalin tai joukkueemme voitti pelin (5 euroa maali/voitto).

Vierailija
30/57 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotiaalle 50e/viikko?!

Mihin ton ikänen tarttee edes viittä euroa? Jos 7 v ei sais mitään ja 13v vaikka 10€ niin saisitte kivst säästöt vaikka lomamatkalle...

Vierailija
31/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 € : )

Vierailija
32/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 v poika ja 120e/viikko. Tästä maksaa itse kaikki menonsa, harrastuksensa, vaatteensa, mopoilunsa ynnä muun. Ruuat saa kotona.

Vierailija
33/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 v saa lapsilisänsä. Ostaa itselleen kaiken muun paitsi bussikortin. Ruokaa saa kotoa, mut usein käy ostaa subin tai salaatin jostain jos ei tule koulusta suoraan kotiin. Mopon bensat, meikit, vaatteet maksaa itse.

Vierailija
34/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v Saa 7e

Vierailija
35/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viisivuotias saa 2 euroa, jos on hoitanut osuutensa kotitöistä (siivoaa tavaransa olkkarin lattialta iltaisin, vie likaiset vaatteensa pyykkikoriin). Tavallisesti käyttää kolikkonsa Leon leikkimaan kahden euron tavara-automaattiin tai ostaa jotain markkinoilta tms. tapahtumasta. Joinakin viikkoina ei jaksa siivota vaan sanoo, ettei tarvitse viikkorahaa tällä viikolla...

Vierailija
36/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät saa viikkorahaa. Silloin kun pyytävät rahaa, käsken tekemään jotain sen eteen hakemaan vaikka puita, tekemään lumityöt tai vastaavaa ja sitten voin maksaa siitä hyvästä. Rahaa ei saa pelkästä toimettomana makaamisesta.

Vierailija
37/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 9 ja 11, eivätkä varsinaisesti saa viikkorahaa, mutta lauantaina ostetaan karkit ja limsat ja saa maksaa karkit max 5e naama. 

Mummoilta saavat usein rahaa ja kotoa myös hyvistä koenumeroista yms. Mut varsinaista viikkorahaa eivät saa. Mut esim tilipäivänä voin antaa molemmille esim 20e. Koko vuoden aikana saavat joulut, synttärit, koenumeropalkkiot yms yhteen laskettuna ehkä jotain 300-400e naama, en oo laskenu mitä tuo tekee per viikko. Vaatteet, kengät yms tietysti ostetaan meidän rahoista ja harrastevälineet.

Vierailija
38/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 € viikko saa 8-v.

Vierailija
39/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vee ja 2 euroa. On ollut jo vuosia. Lopputulos: lapsi EI HALUA tulla rikkaaksi isona. Toivottavasti tuo ei tarkoita sitä, että pappa betaalaa.

Vierailija
40/57 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 v poika ja 120e/viikko. Tästä maksaa itse kaikki menonsa, harrastuksensa, vaatteensa, mopoilunsa ynnä muun. Ruuat saa kotona.

Ei huono idea, osaa sitten jo pärjätä, kun menee kortistoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä